سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خیری در زندگانی نیست مگر برای دو کس : دانشمندی پیروی شده یا شنونده ای فراگیرنده . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

=به گزارش فارس، مدتی است که موضوع خبر خوش هوافضا در محافل خبری کشور مطرح است و قرار است که این خبر در ایام دهه فجر اعلام شود.

=نیویورک تایمز در دروغی آشکارمدعی شد که در شهر تهران،  ظرف یک ماه گذشته هرشب مردم برای ساعاتی از شب بدون برق و گاز سرکرده اند.

=یک گروه 20-25 نفره در قم که سه – چهار روحانی کم سواد نیز در میان آنها وجوددارد، با ادعای دیدار با امام زمان (عج) ذکرهایی رادر محفل خودتکرار می کنند که محتوای آنها، پوچ گرائی و انکار کلیه مبانی اعتقادی است.

=مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت :700  تاکسی ون در شهر تهران ناپدید شده اند و از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

=سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به مواضع غیردوستانه و غیرمنطقی فرانسه نسبت به ایران تصریح کرد: در صورتی این روند ادامه یابد در رویکردمان تجدید می‌کنیم.

=بر اساس آمار و ارقام موجود و به علت عدم توجه به مشکل فرار مغزها طى بیست و پنج سال گذشته (تا بیش از سال 82) یک میلیون نفر از سرمایه هاى انسانى از ایران خارج و جذب بازار کار در کشورهاى توسعه یافته شده اند و از این رهگذ ر زیانى که متوجه اقتصاد کلان ایران شده است معادل با دو هزار میلیارد دلار برآورد شده است که برابر با درآمد ارزى ناشى از فروش صد سال نفت است.

=پیش‌نویس منشور وحدت اسلامی با ده‌ها نفر ساعت صرف وقت از سوی کارشناسان مجمع جهانی تقریب مذاهب آماده شد

=رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تاپایان برنامه چهارم توسعه سهم 60 درصدی دولت از اقتصاد به کمتر از 20 درصد کاهش می‌یابد.

=معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با اشاره به توسعه استفاده از سلول‌های بنیادین در کشور گفت: نتایج آزمایشات در زمینه تبدیل سلول‌های بنیادین به سلول‌های عصبی با موفقیت‌های چشمگیری روبرو بوده است.

=مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران گفت :  130 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد .

=شنیده شده یک الاغ بمب گذاری شده توسط نیروهای امنیتی در استان موصل در شمال عراق یافته و مواد منفجره همراه آن را خنثی شده است. چندی پیش نیز تروریستها با بستن بمب به یک سگ ، چند شهروند عراقی را در شهر تکریت در شمال عراق کشته بودند.

=به گزارش شیعه نیوز ، در فیلم موهن اسلام ستیزانه ویلدرز ( که در هلند ساخته شده است ) ، یک زن مسلمان نشان داده می شود که روی بدن برهنه اش آیاتی از قرآن مجید نوشته می شود‌.‌ وی در مصاحبه ای با یکی از رسانه های غربی که متن کامل آن هنوز منتشر نشده است، وعده داده که در ملاء‌عام کتاب قرآن مجید را پاره پاره خواهد کرد و یا آن را به آتش خواهد کشاند‌.‌  ویلدرز با بی شرمی، قرآن کریم را با کتاب «نبرد من ‌Kampf‌ Mein» هیتلر که شرح حال زندگی سیاسی دیکتاتور آلمان بوده، قابل قیاس دانسته است‌.‌

=با توجه به تشویق زنان صهیونیست به زاد و ولد حداقل 8 فرزند توسط نظریه پردازان صهیونیسم ، پیش بینی می شود در سال 2025 میلادی، صهیونیست ها 79 درصد از جمعیت شهر «بیت المقدس» را تشکیل خواهند داد

=بیمارستان مهدیه به عنوان اولین بیمارستان ویژه بانوان در تهران با همه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی با حضور وزیر بهداشت و رئیس مرکز مشارکت زنان ریاست جمهوری بطور رسمی افتتاح شد.

منابع آگاه اعلام کردند به دلیل قطع شدن یک کابل برقى در زیر آب هاى اقیانوس هند، اینترنت و برخى خطوط تلفن کشورهاى هند، مصر و همه کشورهاى حوزه خلیج فارس قطع شده است.  این قطعى بر سرعت اینترنت داخلى کشورمان نیز تاثیر گذاشته است.

=در ادامه مهاجرت منفی یهودیان ساکن در  ر‍ژیم صهیونیستی ، اخیرا 400هزار نفر از یهودیانی که از روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده بودند ، برای همیشه به روسیه بازگشتند.

=در پى فروش عطرهاى کشنده در بازارها و خیابان هاى بغداد در چهار روز گذشته حدود 18 تن از شهروندان عراقى جان باختند.

=دکتر سروش نزول قرآن از جانب خدا را انکار کرد او در اظهاراتی گفت : پیامبر درست مانند یک شاعر احساس می‌کند که نیرویی بیرونی او را در اختیار گرفته است. اما در واقع - یا حتی بالاتر از آن: در همان حال - شخص پیامبر همه چیز است: آفریننده و تولیدکننده. بحث درباره‌ی این‌که آیا این الهام از درون است یا از بیرون حقیقتاً موضوعیتی ندارد، چون در سطح وحی تفاوت و تمایزی میان درون و برون نیست.

=حسین فاطمی مرد آهنین ایران، پسربچه یی را که هنگام سرسره بازی از پشت بام خانه شان پرت شده بود در حال سقوط ( از ساختمان 5 طبقه ) از مرگ حتمی نجات داد.

=زنی که در کردستان با معرفی خود به نام حضرت خدیجه (س) به اغفال زنان  و کلاهبرداری از مردم اقدام می کرد، دستگیر شد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/11/22 و ساعت 8:3 عصر | نظرات دیگران()

 جمع‌بندی فهرست حوزه تهران اصولگرایان

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت که فهرست این جبهه در حوزه انتخابیه تهران امروز دوشنبه جمع‌بندی می‌شود.

 "علیرضا زاکانی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین بررسی‌های شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان درباره فهرست تهران و شهرستان‌ها امروز نهایی شده و جمع‌بندی پایانی، فردا صورت می‌گیرد.

 وی خاطرنشان کرد:فهرست نهایی اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها به طور حداکثری بوده و مورد توافق بیشتر گروه‌های اصولگرایان خواهد بود.   زاکانی انسجام موجود در جبهه متحد اصولگرایان را مثال زدنی توصیف و ابراز امیدواری کردبا توسعه بیشتر چتر اصولگرایان وحدت کامل در این جریان حاصل شود.

 عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد : انتظارات همه در جریان اصولگرا گسترش چتر فعالیت اصولگرایان است و سعی می‌کنیم این وحدت رویه را پس از انتخابات مجلس هشتم نیز ادامه دهیم.   زاکانی درباره برخی خبرها مبنی بر احتمال نامزد شدن علی لاریجانی از حوزه انتخابیه قم،گفت: لاریجانی‌از تهران نامزد خواهد شد و نام وی در فهرست جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران قرار دارد.

 شیطنت اماراتی‌ها علیه ایران

هیات نمایندگی امارات متحده عربی در اجلاس بین المجالس با توزیع کتابی تحت عنوان "جزایر سه گانه اشغال شده امارات، تنب(ها) و ابوموسی" دست به تبلیغ در مورد ادعاهای خود بر این جزایر زد . در این کتاب ‏591‏ صفحه‌ای که با چاپ و بسته‌بندی نفیس به صورت رایگان توزیع می‌شد، تلاش شده است ایران را اشغالگر این جزایر معرفی کنند‏.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است که ایرانی ها ابتدا در قرن نوزدهم و سپس در قرن بیستم مدعی مالکیت این جزایر شدند و پس از خروج انگلیس آنها را اشغال کردند‏.

در این کتاب به تاریخچه حکومت بر جزایر سه گانه اشاره شده و اوضاع آنها در زمان اشغال انگلیسی ها، خروج انگلیس و ادعای اشغال ایران شرح داده شده است‏.‏  در این کتاب ادعا شده است که از ابتدای شکل گیری امارات متحده عربی جزایر سه گانه به آن کشور تعلق داشته است‏.‏

 سخنان مرعشی در حمایت از جنایات صهیونیسم

حسین مرعشی ، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه اعتمادملی همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادعا کرد: ایرانیان سال‌هاست که احساسشان این است که ما بی‌خودی پول خودمان را در فلسطین هزینه می‌کنیم. اصلا‌ ایرانیان با اعراب بیشتر از بقیه مشکل دارند. 

حسین مرعشی در ادامه در یک همسویی آشکار با رژیم اشغالگر قدس به سیاست‌های ضد صهیونیستی دکتر احمدی نژاد از جمله نفی هولوکاست حمله کرده است.

در همین حال آقای محتشمی پور عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: کسانی که می‌گویند مردم از کمک و حمایت دولت از فلسطینیان ناراضی هستند یا مغرض اند، یا انقلاب را نشناخته اند. زیرا به قول امام راحل، انقلاب اسلامی با ظلم ستیزی پایه گرفته و استوار مانده است.

 محتشمی‌پور افزود: ما با ملت‌ها‌ی عرب مشکلی نداریم بلکه با سران کشورهای عربی که در اردوگاه اسرائیل خیمه زده اند، مخالف هستیم و براساس دوری و نزدیکی سیاست این کشورها با رژیم صهیونیستی، با آنها برخورد می‌کنیم.

 گلایه مهدوی کنی از ارائه اطلاعات نادرست به وی

بر طبق شنیده ها ،‌ پس از آنکه مهدوی کنی اطلاع یافت برخی اخبار ارائه شده به وی مبنی بر نادیده گرفتن جامعه روحانیت مبارز توسط اصولگرایان در لیست انتخاباتی کذب بوده است، با اظهار ناراحتی و گلایه شدید، عنوان کرده که دیگر دخالتی در جزئیات انتخابات نخواهد کرد. این در حالیست که پیش از این نیز ادعا شده بود دبیرکل جامعه روحانیت بر قرار گرفتن نام حسن روحانی در لیست اصولگرایان اصرار دارد اما بعداً مشخص شد این اصرار از سوی بعضی اعضاء جامعه رو حانیت بوده و دبیرکل جامعه روحانیت در این زمینه اصراری نداشته است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/11/22 و ساعت 8:1 عصر | نظرات دیگران()

     داروی درمان پای دیابتی بنام ایران ثبت شد

داروی ساخت پژوهشگران پرتلاش ایرانی به نام " آنژی پارس " برای درمان پای دیابتی رونمایی شد.

 مسئول کمیته علمی تولید داروی آنژی پارس گفت:داروی ایرانی درمان زخم پای دیابتی در بیش از  80 درصد موارد اثربخشی دارد .

 محمد فرهادی افزود:اثر گذاری آنژی پارس در مقایسه با روش های پیشرفته درمان پای دیابتی مانند کاشت سلول های بنیادی که اثربخشی آن با صرف هزینه های بالا تا حدود هفتاد و هفت درصد اعلام شده ، بسیار چشمگیر است.

 وی با بیان این که مطالعه درباره این دارو از هفت سال پیش در کشور آغاز شده است گفت:آنژی پارس نخستین داروی درمان زخم پای دیابتی در دنیا است که چنین اثر بخشی دارد .

 تولید آنژی پارس نتیجه هفت سال کار تحقیقاتی در هفت دانشگاه و مرکز پژوهشی داخلی شامل دانشگاههای علوم پزشکی تهران ، ایران ، شیراز ، تبریز ، شهید بهشتی و انستیتو پاستور و مرکزی تحقیقاتی در بخش خصوصی است .

 آنژی پارس قرار است تا پایان سال در بسته های حاوی پماد ، کپسول و آمپول برای مصرف دو ماه در داروخانه ها عرضه شود .

عارضه پای دیابت ، هر سال سبب قطع ده تا یازده هزار عضو بدن در کشور می شود .

  سارکوزی تنها نیست    

بالاخره  نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با کارلا برونی، مانکن ایتالیایی تبار رسما ازدواج کرد.

با این ازدواج عملا کارلا برونی به بانوی اول فرانسه و سومین همسر نیکلا سارکوزی، پنجمین رئیس جمهوری این کشور تبدیل می شود. سارکوزی از همسر اول خود دو فرزند و از سسیلیا، همسر دوم خود یک فرزند دارد.

در حالیکه طی ماههای اخیر، نیکلا سارکوزی به عنوان یک چهره جنجالی در رسانه های جهان مطرح بوده و بیش از آنکه سیاستهای وی مورد توجه این رسانه ها و افکار عمومی باشد، مسائل شخصی زندگی وی مورد پیگیری قرار گرفته است، بررسی ها نشان می دهد، رؤسای جمهور سابق این کشور نیز در دوران ریاست جمهوری خود، دارای روابط نامشروع و غیراخلاقی بوده اند.

 از سوی دیگر، در حالیکه جامعه فرانسه خود را جامعه ای اخلاقی به حساب می آورد اما این اولین بار نیست که رؤسای جمهور این کشور پا را از دایره اخلاق بیرون می گذارند. به عنوان مثال "فرانسوا میتران" رئیس جمهور سابق فرانسه به هوسرانی مشهور بود و حتی از یکی از رفیقه هایش دارای دختری به نام "مازارین" شد. خود میتران از این روابط دفاع می کرد.

همچنین داستانهای زیادی در مورد روابط نامشروع "ژاک شیراک" رئیس جمهور سابق فرانسه وجود دارد. در سال 2007 کتابی تحت عنوان "غریبه ای در الیزه" منتشر شد که جزئیات روابط جنسی نامشروع شیراک در آن درج شده بود. انتشار این کتاب هیچ عکس العملی در فرانسه بوجود نیاورد.

 "والری ژیسکاردستن سلف میتران" هم به روابط نامشروع شهرت داشت. زمانی که همسر سابق سارکوزی در کتابی که اخیراً منتشر شد سارکوزی را به عنوان فردی چشم چران توصیف کرد، اشخاص اندکی در این کشور تعجب کردند.

 جالب توجه است که  برونی سال گذشته به مجله فیگارو گفته بود ذاتا آدمی نیست که به یک مرد پایبند باشد.

 سازمان اطلاعات فرانسه و ترور امام(ره)

 اسناد منتشر نشده‌ ساواک از برنامه سازمان اطلاعاتی فرانسه برای ترور امام خمینی پرده برداشت

 به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، طی 4 ماهی که امام خمینی (ره) در سال 1357 در فرانسه حضور داشتند (13 مهر تا 12 بهمن) سازمان اطلاعاتی فرانسه با همکاری ساواک تلاش‌های فراوانی برای مقابله با فعالیت‌های ایشان علیه رژیم شاه به عمل آورد. این تلاش‌ها شامل اعمال فشار به حضرت امام برای توقف مبارزات مشارالیه، کنترل تلفنهای نزدیکان امام، ارائه نشانی طرفداران امام به ساواک و تلاشهایی برای اخراج امام از فرانسه بود. اما یکی از اسناد کشف شده ساواک حاکی از پیشنهاد رئیس سازمان اطلاعاتی فرانسه برای ترور امام خمینی بود. طبق این پیشنهاد که از سوی "کنت دومرانش" رئیس سازمان اطلاعاتی فرانسه به تیمسار کاوه، فرستادة ساواک ارائه شد، می‌بایست زمینه انتقال امام به ایتالیا فراهم شود. سپس در آنجا با استفاده از هرج و مرج سیاسی موجود در آن کشور، اقدام به ترور مشارالیه گردد.

برای مشاهده اصل سند به www.ir-psri.com مراجعه کنید .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/11/22 و ساعت 8:0 عصر | نظرات دیگران()

   <<     در سال 1342 دولت امریکا استقبال با شکوهی از محمد رضا و فرح بعمل آورد . در یک مجلس شام خصوصی محمدرضا یکسری جواهرات فوق العاده نفیس و منحصر به فرد در دنیا را به ژاکلین کندی هدیه داد این جواهرات متعلق به همسر ریچارد شیردل بودند . ژاکلین چنان تحت تاثیر سخاوتمندی محمدرضا قرار گرفت که در جلوی همه میهمانان بلند پایه محمدرضا را بوسید ! و چند لحظه بعد جواهرات را باز کرد و به گردن آویخت جواهرات شامل یک سری کامل ، شامل گردنبند برلیان ، گل سینه الماس ، دست بند جواهرنشان ، انگشتر الماس و گوشواره های برلیان بودند .

کندی در برابر ، یک تابلوی نقاشی آبرنگ ! به فرح داد ! و گفت که این نقاشی  از کارهای خود او در زمان تحصیل در کالج است !  ژاکلین هم یک کراوات رنگ و رو رفته به محمدرضا هدیه داد و ادعا کرد که این کروات متعلق به جرج واشنگتن بوده است و هدایای این دو روی هم حتی یک دلار هم ارزش نداشته در حالی که معلوم بود محمدرضا برای خرید جواهرات عتیقه متعلق به ریچارد شیردل صدها هزار دلار هزینه کرده است . البته توجه داشته باشید این اتفاق درست زمانی رخ داده است که مردم ما در اوج فقر و بدبختی بوده اند و وضعیت کشاورزی و صنعت ما کاملا بهم ریخته و وابسته به  خارجیان بوده است و حضرت شاه اینچنین بذل و بخشش می فرمودند .

  <<     یک روز صبح به سربازان خبر می دهند که قرار است میهمان مهمی از پادگان بازدید کند. همه جمع می شوند و ماشین تشریفات می آید. حتی سرلشکر هم آمده است. ماشین که می ایستد سرلشکر با تواضع بسیار جلو می رود و در ماشین را برای میمان باز می کند. فکر می کردیم آیا این آدم کیست که سرلشکر برای او چنین تواضعی می کند. میمهان پیاده می شود. سرلشکر کمی خم می شود و با او دست می دهد. سرباز ها سردوشی اش را نگاه می کنند. عرق شرم بر پیشانی ام نشست. طرف، یک گروهبان آمریکایی بود که با غرور و نخوت به سرلشکر ما نگاه می کرد.

 <<     تکنسین موتورهای هواپیما بود. یعنی مثلا درس این کار را در ارتش خوانده بود تا تعمیرات موتور هواپیما را انجام دهد. می گفت تکنسین های آمریکایی اجازه نمی دادند موتور یا قطعات جانبی را باز کنیم و درونش را ببینیم. حتی یک پیچ آن را. کار ما پادویی آنها بود.  اگر نقصی پیدا می شد کل قطعه را به آمریکا بر می گرداندند و یک قطعه نو می دادند.

<<      در ماههای نزدیک انقلاب، ناتو ژنرال هایزر آمریکایی را به ایران فرستاده بود تا به هر ترتیبی شده جلو گسترش شورشها را بگیرد. شاه در فرودگاه هنگامی که داشت برای همیشه از ایران می رفت به یکی از چند امیر ارشد ارتش که از او کسب تکلیف می کند، می گوید از هایزر اطاعت کنید. امیر هم این حکم شاه را در جلسه امیران با هایز می گوید و همه می پذیرند. بدون چون و چرا. ژنرال هایزر در خاطرات خودش می نویسد اگر من به جای آنها بودم هیچ وقت چنین خفتی را تحمل نمی کردم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/11/22 و ساعت 7:56 عصر | نظرات دیگران()

در تحلیل چرایی و چگونگی وقوع انقلاب نظریات متعددی توسط اندیشمندان و تئوری پردازان انقلاب ارائه گردیده و هریک فرآیندی را برای وقوع انقلاب ترسیم کرده اند. در این بین یکی از نظرات تحلیل کارکردگرایانه یا سیستمی از انقلاب است. و "چالمرز جانسون" از جمله اندیشمندانی که از این منظر به تحلیل انقلاب پرداخته است.

در این نگاه جامعه به سیستمی تشبیه می شود که دارای کارکردهای متفاوتی است و تا وقتی که سیستم کارا می باشد, تعادل در جامعه حاکم است و وضعیت عادی است. وقتی تغییراتی در محیط و یا سیستم بوجود آمد سیستم تلاش می کند تا به نحوی بر آن فائق آید و یا خود را با تغییرات هماهنگ سازد که در این صورت سیستم بار دیگر به تعادل می رسد.

ولیکن اگر سیستم نتواند بر مشکلات غلبه کند دچار ناکارآمدی خواهد شد. ناکارآمدی خود موجب اعتراضات بیشتر جامعه شده و رژیم سیاسی حاکم برای تسلط بر اوضاع به برخورد خشونت آمیز متوسل می شود. این بکارگیری زور و خشونت جهت سرکوب ملت موجب سست شدن و در نهایت از  دست رفتن مشروعیت حکومت شده و حکومت نامشروع، پایگاه مردمی خود را از دست خواهد داد.

حال اگر در این میان انقلابیون به مقاومت خود ادامه دهند و از طرفی حکومت بر شدت برخورد و سرکوب خود بیفزاید زمان پایان مناقشه کی خواهد رسید؟ و انقلابیون کی موفق خواهند شد؟ به عبارتی دیگر از دست دادن مشروعیت و عدم مصالحه نخبگان سیاسی با انقلابیون شرط لازم انقلاب است ولیکن نیازمند عامل و شرط کافی نیز هستیم که جانسون از آن به عامل ایکس  یا عامل شتابزا یاد می کند. این عامل ایکس عبارت خواهد بود از عدم حمایت قدرت سرکوبگر(ارتش) از نخبگان سیاسی حاکم. یعنی در حالی که حکومت در حالت بحران مشروعیت بسر می برد تنها عاملی که آن را سرپا نگه داشته ارتش است که با سرکوبگری موجب ادامه حیات رژیم حاکم است و اگر آن هم تسلیم شده و یا اعلام بیطرفی نماید آنگاه رژیم سقوط کرده انقلاب به پیروزی رسیده است.

با این مقدمه طولانی با تطبیق مدل مذکور با انقلاب اسلامی ملت ایران، به خوبی نقش مهم حضرت امام در فعال کردن و وارد نمودن عامل ایکس به سناریو براندازی رژیم ستمشاهی به خوبی مشخص می گردد. بدون آنکه مطالعاتی آکادمیک در زمینه تئوری های انقلاب داشته باشد.

حضرت امام (ره) از همان ابتدای مبارزه بر این بود که نباید انقلابیون علیه ارتش اقدام نظامی نموده و زمینه جدایی ارتش از انقلاب و مردم فراهم شود. ایشان بر این باور بود که بدنه ارتش از فرزندان همین ملت است و با ملت هم عقیده و همراه، ملتی که خود خواهان انقلاب و براندازی رژیم است، پس باید آنها را با خود نگه داشت تا در روز سرنوشت ساز در مقابل حرکت ملت قرار نگیرند. با همین تدبیر حضرت امام(ره) فرمان فرار سربازان از پادگانها را صادر می کند. سربازان فراری در  آغوش ملت پناه می یابند و گامی دیگر در زمینه نزدیکی ارتش و ملت فراهم می شود.

گام بعدی شعارهایی است که تاثیر روانی بسزایی در جذب ارتش به صف انقلابیون دارد، شعارهایی چون: ((برادر ارتشی چرا برادر کشی)) و ((ارتش برادر ماست)) و ... و همچنین اهدای گل به سربازان مسلحی که سد راه تظاهرات کنندگان می شدند. 

بدین تربیت با تدبیر رهبری، شرط کافی یا همان عامل ایکس انقلاب در کنار دیگر شرایط لازم قرار گرفت و با بیعت افسران نیروی هوایی و تسلیم بخش عمده ای از نیروهای ارتش، آخر امید رژیم فرو ریخت و سرانجام خورشید انقلاب اسلامی در سپیده دم 22 بهمن سال 1357 بر پهن دشت ایران اسلامی تابیدن آغاز کرد.

http://bimemoj.blogfa.com

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/11/22 و ساعت 7:56 عصر | نظرات دیگران()

    امروز خداوند ما را مسوول کرده است، نباید غفلت نمود. امروز با جمود و سکون و سکوت باید مبارزه کرد و شور و حال حرکت انقلاب را پابرجا داشت. من باز می‌گویم همه مسوولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان - به خیال خام خودشان - بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی‌گذارند.  صحیفه نور ج 21 صفحه 109

مگر بیش از این است که ما ظاهرا از جهانخواران شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌کنند مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های دار می‌روند مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم. صحیفه نور ج 21 صفحه 109

    ما بعد از امام تفکر او را تحمل نکردیم و صدای او را که از گلوی جانشینش به گوش می‌رسید نپذیرفتیم. از یک گوش شنیدیم و از گوش دیگر به در کردیم. ما راه مبارزه با غرب و شرق را کنار گذاشتیم و اسلام را در حد استفاده ابزاری از آن تنزل دادیم و دل‌مان خوش شد که نام‌مان جمهوری اسلامی است!

    ما راه رفاه طلبی را انتخاب کردیم و چنین وانمود کردیم که دوران عوض شده است! ما با سرعت سرمایه‌های عظیم معنوی و عزت اسلامی خود را - که امام برای ما به ارمغان آورد- در راه رفاه مادی خود فدا کردیم و فراموش کردیم که امام گفت:

    ضرورتی نیست که در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم، چرا که دشمنان ممکن است تصور کنند که ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقه مند شدیم که از کنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساکت و آرام می‌گذریم. آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می‌کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده‌ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتا انزوای کشور شده است و اگر ما واقع گرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می‌کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می‌گذارند. صحیفه نور ج 21 صفحه 99

    ما هر چه چوب می‌خوریم چه در سیاست خارجی چه در سازندگی داخلی همه به خاطر دوری از تفکرات امام است. امام از بیان هیچ نکته‌ای در سیاست داخلی و خارجی و سازندگی و همه‌ی مسایل مبتلا به یک تمدن بزرگ اسلامی که داعیه اداره‌ی جهان را دارد فرو گذار نکرده است.

    اما آنچه که ما را از آن ارتفاع بلند به این سطح پست نزول داد، این بود که ما اهل مبارزه نبودیم. راه وجود دارد، ره‌بر وجود دارد، همه چیز هست الا همت حرکت. این همت حرکت سال‌ها توسط مسئولین خسته از جنگ از جامعه و مردم گرفته شد. مردم همه آماده‌اند و بارها این آمادگی خود را در شکل‌های گوناگون نشان داده‌اند. این مسئولین هستند که همواره نقش ترمز را داشته‌اند. کسانی که در مراکز حساس تصمیم‌گیری و کارشناسی و سیاسی و اقتصادی کشور نفوذ کرده‌اند خود اهل مبارزه نیستند و در مقابل هرگونه مبارزه طلبی و فداکاری و رویارویی اسلام و کفر مقاومت می‌کنند.

    آنهایی که به ما اشکال می کنند که شما چرا سازش نمی کنید با این قدرت های فاسد، آنها از باب این که همه چیز را با چشم مادی ملاحظه می کنند، با چشم طبیعی حل و فصل اشیا را می کنند. آنها نمی دانند که انبیای خدا چه رویه ای داشتند، با ظالم چطور برخورد می کردند، یا می دانند و خودشان را به کوری و کری زدند. سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است، سازش با ابرقدرت ها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم، یعنی، این که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رای تمام انبیاست. انبیای عظام، تا آن جا که توانستند جدیت کردند که ظلم را از این بشر ظالم بزدایند، به موعظه، به نصیحت، به امر به معروف، به نهی از منکر، به  انزلنا الحدید و فیه باس شدید ،  آخر الدوا الکی ، بعد از آنکه موعظه نشد، نصیحت نشد،* آخر دوا این است که داغش کنند. شمشیر، آخر دواست. صحیفه نور ج 19 صفحه 19


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 86/11/14 و ساعت 10:15 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 49
مجموع بازدیدها: 204526
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه