سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چنگ در پیمانهاى کسانى در آرید که چشم وفا از ایشان دارید . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

اتفاقات جالبی قرار است رخ بدهد. اتفاقاتی که فعلا به صورت یک آرزو و یک رویا در ذهن و خیال بعضی افراد و جناح‌ها وجود دارد. اول اینکه قرار است احمدی نژاد، اولین رییس‌جمهور 4 ساله ایران بشود! دوم اینکه میرحسین موسوی هم بعد از دو دوره نخست‌وزیری و 20 سال سکوت، می‌خواهد رییس‌جمهور ایران بشود. همه این اتفاقات و آرزوها به هم مربوط هستند، ولی شکی نیست که مهمترین آرزو برای بعضی آدمها، همان اولی است، اینکه احمدی‌نژاد تنها رییس‌جمهور 4 ساله ایران باشد!

برای تحقق این رویا و آرزو، خاتمی با همه ترس و لرز و نگرانی‌ و شک و تردیدش برای آمدن و نیامدن، بالاخره می‌آید، ولی زود انصراف می دهد، به هر حال از همه مهمتر و حتی از نابودی خاتمی هم مهمتر، نابودی احمدی‌نژاد است! پس باید به دنبال فردی قوی‌تر از خاتمی بود. باید به سراغ کسی رفت که با خاتمی فرق دارد. مثل خاتمی حرف نمی‌زند. ظاهرا دغدغه‌هایش با او یکی نیست. او هم از عدالت و مستضعفین دم می‌زند. از بازگشت به آرمان‌های امام و انقلاب، از خرازی‌ها، باقری‌ها، همت‌ها، باکری‌ها و البته این می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. اینکه آقایان بعد از 20 سال به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه پیشرفت، بازگشت به آرمان‌های انقلاب و امام است، اینکه حرف‌های تکراری خاتمی دیگر در جامعه خریدار ندارد. اینکه باید نگران مستضعفین بود و راه شهدا را دنبال کرد. خوب اینها را که 4 سال پیش، احمدی‌نژاد هم گفته بود. فراموش نکنیم که احمدی‌نژاد تنها کسی بود که با همین شعارها به صحنه آمد و حتی محافظه‌کاران و بقیه اصولگراها هم حاضر به حمایت از او نشدند، چرا که گمان نمی‌کردند کسی بتواند با شعارهای اصیل انقلاب پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران بشود، اما شد.

طبیعی است که شکست دادن چنین شخصی، دیگر با شعارهای تکراری و خسته‌کننده خاتمی میسر نیست.

البته نباید  درباره میرحسین موسوی اسیر قضاوت زودهنگام بشویم. آمدن میرحسین بعد از سالها سکوت، به هر حال یک گام مثبت بشمار می رود و البته آنقدر پیچیده است که هنوز تا درک کامل آن زمان زیادی باقیست. اما چند نکته درباره آمدن و شکست سکوت 20 ساله او وجود دارد.

اول آنکه آمدن میرحسین موسوی بطور قطع با موجودیت شخصی به نام محمود احمدی‌نژاد مرتبط است. چرا که او 4 سال پیش که از وی برای حضور در انتخابات دعوت شد رویکرد 16 ساله خود را تغییر نداد. اما انتخابات سال 88 فرق می کند, منتقدان و مخالفان دیگر احمدی‌نژاد هم چنین نظری دارند، مهم اینست که برای اولین بار در تاریخ انقلاب، جریان‌های سیاسی دست به دست هم داده‌اند تا یک نفر و یک تفکر را از صحنه قدرت کشور حذف کنند.

مساله بعدی این است که میرحسین که اکنون از اوضاع شکایت می‌کند و نگران آینده کشور است، درباره 16 سال قبل از آن چه نظری دارد؟ بالاخره مرد طرفدار مستضعفان و ارزش‌ها، نظرش درباره دو دوره سازندگی و اصلاحات چیست؟ به یقین، کشور در آن دوران هم مشکلات و مصائبی داشته است.  آیا در آن دو دوره، مستضعفان و محرومان و ایثارگران و خانواده شهدا، در بهترین شرایط زندگی می‌کردند؟ آیا مسئولان کشور همان خط و راه شهیدان باقری و همت و باکری را ادامه می‌دادند؟  سال ها پیش بود که فرهنگ ایثار و شهادت که شما نگرانش هستید، از صحنه مدیریت کشور کنار گذاشته شد و فرهنگ تکنوکرات و لیبرال در کشور حاکم گردید.

  اگر وضعیت آزادی این سالها بر وفق مراد ایشان نیست، یقینا بدتر از دوره هاشمی رفسنجانی نیست! پس آقای موسوی چرا آن زمان نگران آزادی نبودند؟ همان زمانی که آقای رفسنجانی از مطبوعات بخاطر انتقاد از دولت گلایه می کرد ! همین چند ماه پیش بود که آیت ا... یزدی در جلسه ای با ذکر خاطره ای از آن سالها گفته بود:«دوران آقای هاشمی رفسنجانی 2 روزنامه علیه ایشان انتقاد می کردند و آقای هاشمی تاب همان انتقادات را هم نداشت به گونه ای که دائما از مقام معظم رهبری می خواست اجازه تعطیلی این دو روزنامه داده شود که رهبر انقلاب چنین اجازه ای را نمی دادند. آقای هاشمی در شرایطی این توقع را داشتند که تریبون های مهمی چون نماز جمعه و روزنامه های دیگر در اختیار ایشان بود و حالا که اکثر روزنامه ها علیه دولت نهم می نویسند، کسی حرفی در این باره نمی‌زند»

برای جلوگیری از چنین برداشتهایی، لازم است آقای موسوی بجای نقد 4 سال گذشته، 20 سال گذشته را نقد کنند!

برای تندروهای دوم خردادی، خاتمی تنها گزینه محبوب به شمار می‌‌آید اما با آمدن میرحسین و انصراف خاتمی، آنوقت بیشتر اصلاح‌طلبان مجبور ‌شده اند بر گزینه میرحسین اجماع کنند؟ و آیا میرحسین موسوی فکری به حال آنها و تندروی آنها کرده؟ اینها (و پرسشهایی دیگر که در آینده به آن خواهیم پرداخت) مواردی است که لازم است آقای موسوی برای روشن‌تر اذهان به آن پاسخ بدهند.

                         (با تصرف) - http://ahestan.wordpress.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:20 صبح | نظرات دیگران()

یک جمله‏ى کوتاه در مورد مفهوم پیشرفت، یک جمله‏ى کوتاه هم در مورد مفهوم عدالت عرض میکنم؛ ... مقصود ما از پیشرفت چیست؟ پیشرفت در یک جهتِ محض نیست. مقصود از پیشرفت، پیشرفت همه جانبه است. از همه‏ى ابعاد در کشور، این ملت، شایسته و سزاوار پیشرفت است: پیشرفت در تولید ثروت ملى، پیشرفت در دانش و فناورى، پیشرفت در اقتدار ملى و عزت بین المللى، پیشرفت در اخلاق و در معنویت، پیشرفت در امنیت کشور - هم امنیت اجتماعى، هم امنیت اخلاقى براى مردم - پیشرفت در ارتقاى بهره‏ورى. ارتقاى بهره‏ورى معنایش این است که ما بتوانیم از آنچه که داریم، بهترین استفاده را بکنیم. از نفت موجود، از گاز موجود، از کارخانه‏ى موجود، از راه موجود و از آنچه که در اختیار هست، بیشترین و بهترین استفاده را بکنیم. همچنین پیشرفت در قانون‏گرائى و انضباط اجتماعى؛ ... پیشرفت در وحدت و انسجام ملى؛ چیزى که دشمنان از اول انقلاب سعى کرده‏اند آن را به هم بزنند؛ اما خوشبختانه ملت ما اتحاد و انسجام خود را با همه‏ى زمینه‏هائى که ممکن بود براى تفرقه مورد سوء استفاده قرار بگیرد، حفظ کرده است؛ این را ما باید هرچه بیشتر کنیم و ارتقاء ببخشیم. پیشرفت در رفاه عمومى؛ همه‏ى طبقات بتوانند از رفاه برخوردار شوند. پیشرفت در رشد سیاسى؛ که درک سیاسى، رشد سیاسى، قدرت تحلیل سیاسى براى جمعیت عظیمى مانند جمعیت ملت ما، مثل یک حصار پولادین در مقابل بدخواهى‏هاى دشمنان است؛ لذا ما باید رشد سیاسى خود را بالا ببریم. مردم ما از لحاظ رشد سیاسى، امروز هم از بسیارى از ملتها جلویند؛ اما باز در این جهت هم باید پیشرفت کنیم. مسئولیت‏پذیرى، عزم و اراده‏ى ملى؛ در همه‏ى این زمینه‏ها باید پیشرفت بشود. البته با حرف نمیشود، با الفاظ نمیتوان کارى انجام داد، نوشتن این چیزها روى کاغذ اثرى ندارد؛ تحرک و برنامه‏ریزى لازم دارد...

 اما عدالت. پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینى که ما تولید ناخالص ملى را، درآمد عمومى کشور را به یک رقم بالائى برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابرى باشد، عده‏اى آلاف و الوف براى خودشان داشته باشند، عده‏اى در فقر و محرومیت زندگى کنند، این آن چیزى نیست که اسلام میخواهد؛ این آن پیشرفتى نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. عدالت هم یک واژه‏ى بسیار عمیق و وسیعى است که بایستى خطوط اصلى آن را جستجو و پیدا کرد. به نظر ما عدالت، کاهش فاصله‏هاى طبقاتى است، کاهش فاصله‏هاى جغرافیائى است. اینجور نباشد که اگر یک مرکزى، یک استانى، یک شهرى، یک کوره دهى از مرکز دور است، در یک نقطه‏ى دور جغرافیائى کشور قرار گرفته است، دچار محرومیت باشد؛ اما آنجائى که نزدیک است، برخوردار باشد؛ این عدالت نیست. هم فاصله‏هاى طبقاتى باید برداشته شود، فاصله‏هاى جغرافیائى باید برداشته شود، هم برابرى در استفاده‏ى از امکانات و فرصتها باید به وجود بیاید. همه‏ى آحاد کشور، آن کسانى که استعداد دارند، آن کسانى که امکان دارند، بتوانند از امکانات عمومى کشور استفاده کنند. اینجور نباشد که نورچشمى‏ها مقدم باشند و افراد متقلب و خدعه‏گر جلو بیفتند. کارى کنیم که افراد گوناگون کشور، همه بتوانند در برابر امکانات کشور، از فرصت برابر استفاده کنند. البته اینها آرزوهاى بزرگى است، لیکن دست‏یافتنى است؛ دست‏نیافتنى نیست. اگر تلاش کنیم و کار کنیم، میتوانیم به آن برسیم. سخت است، اما شدنى است.

بیانات مقام معظم رهبری - 88/1/1  مشهد


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:18 صبح | نظرات دیگران()

نوشته ای از سید مهدی شجاعی

در رثای شهید سید مرتضی آوینی

قرة العین من آن میوه دل یادش باد

که چه آسان بشد و کار مرا مشکل کرد

گمان می‌کردم که فاصله‌ای نیست یا فاصله‌ی‌ کمی است میان من و تو.

احساس می‌کردم که دوقلوی هم‌زادیم که با چند قدمی پس و پیش راه می‌رویم. افق نگاهمان یکی است و توش و توان رفتنمان هم کم و بیش یکی.

وقتی در خلوت‌های انسمان، تو را به الحاح پیش می‌راندم و نماز را به امامت تو می‌خواندم و به نیاز تو اقتدار می‌کردم، با خودم می‌گفتم: کسی که یک سر و گردن بالاتر است، کسی که چند قدم پیشتر است، باید پیشتر بایستد، باید راشد و راهبر و امام این کاروان دو سالکه باشد.

و من خیال می‌کردم که فاصله‌مان همین چند وجبی است که تو پیشتر ایستاده‌ای .

وقتی شنیدی از کاری اجرایی کناره گرفته‌ام. گفتی: خوش به حالت برادر! که توانستی رها کنی خودت را از کارهای اجرایی. برای من هم دعا کن.

و من گمان کردم که جلو زده‌ام، که پیشتر افتاده‌ام و دعا کردم که خدا تو را به من برساند. وقتی که در خانه‌ی‌ معشوق، دوشادوش هم طواف می‌کردیم و اشک‌ها و عرق‌هایمان به هم می‌آمیخت، احساس می‌کردم که تا شانه‌های تو قد کشیده‌ام و خدا مرا به همان چشمی نگاه می‌کند که تو را و امام زمان اگر بخواهد سایه نگاهش را بر سر تو بگسترد، من نیز در شولای عنایتش جای خواهم گرفت.

ساده بودم و بچگانه گمان می‌کردم که فاصله‌های معنوی هم با مترهای مادی اندازه می‌شود. پلنگ را دیده‌ای که شب‌ها به ارتفاع می‌رود و تلاش می‌کند که به ماه چنگ بیندازد؟ می‌بیند که دستش به ماه نمی‌رسد، اما خیال می‌کند که اگر بتواند یک کمی دستش را درازتر کند یا کمی بیشتر از جای خود بپرد یا اگر اندکی قله مرتفع‌تر باشد، این دست رسیدنی است و آن ماه یافتنی.

گاهی که ایستاده‌ای و چشم به افق دوخته‌ای، فکر می‌کنی که افق در چند قدمی است یا کمی بیشتر و بالاخره با دویدنی کوتاه، رسیدنی.

گمان‌های من در عرصه‌ی‌ فاصله‌مان، همه از این جنس بود؛ ساده‌لوحانه و کودکانه.  یکی از آن هزار کاری که خدا در گزینش تو با من کرد، این بود که حجاب‌های ظلمانی از این دست را در پیش چشم‌هایم درید. این مترها و ترازوهای کودکانه را از دستم گرفت. دیدم که فاصله‌ی‌ میان من و تو، فاصله‌ی‌ سال‌های نوری بوده است.

تو در افق ایستاده بودی. مرز میان زمین و آسمان، و من گمان می‌کردم که در چند قدمی هستی و با دویدنی کوتاه، دست نیافتنی.

و من اکنون آشکارا رسیده‌ام ـ نه به تو ـ بل به این واقعیت تلخ که اگر تمامت عمر را هم بی‌وقفه و سکون بدوم، حتی به گرد گام‌های تو نخواهم رسید.

اکنون نمی‌دانم که سراغ تو را از کجا باید گرفت. از سجاده‌های شبانه؟ از پروانه‌های تسبیح‌گر؟ از کاغذهایی که در کار معاشقه با دست‌های تو بوده‌اند؟ از قلم‌هایی که بار سنگین امانت تو را بر دوش‌های خویش حمل کرده‌اند؟ از دوربینی که هم‌زاد و هم‌نفس تو بود در روایت شیفتگی‌ها و بی‌قراری‌ها و جاماندگی‌ها؟

یا از شمع‌هایی که همیشه آتش دلشان را سر دست گرفته‌اند؟


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:17 صبح | نظرات دیگران()

در میان آن دسته از منتقدین سیاسی که خود را پایبند به انقلاب، معرفی می کنند شاهد نوعی تفکیک میان ((انقلاب اسلامی)) و ((جمهوری اسلامی)) هستیم. در این نگاه، انقلاب، یک چیز است و جمهوری اسلامی چیزی دیگر. دقیقآ بر مبنای همین تفکیک است که منتقدان نظام، از یک سو خود را درچارچوب نظام و انقلاب می دانند و از سوی دیگر معتقدند که جمهوری اسلامی آن چیزی نیست که قرار بود ثمره انقلاب باشد پس باید مورد انتقاد قرار گیرد اما باید دقت کرد که تفکیک میان دو مفهوم ((انقلاب اسلامی)) و ((جمهوری اسلامی))  تفکیک میان فرم و محتواست. تفکیکی میان ظرف و مظروف. این جمله اشتباه است که (( من طرفدار انقلاب هستم ولی با جمهوری اسلامی مخالفم)) چرا که به هر حال انقلاب اسلامی برای رسیدن به شعارهایش نیاز به بستری دارد. جمهوری اسلامی، بستر حفظ انقلاب است. جمهوری اسلامی ظرفی است که می بایست حامل انقلاب باشد. رابطه میان فرم و محتوا، رابطه ای قابل گسستن نیست. فرم و محتوا همواره با هم نسبت دارند و از یکدیگر متاثر می شوند. نمی توان مظروف را بدون ظرف طلب کرد. 

این تفکیک اشتباه میان ((انقلاب و نظام)) از آنجا ناشی می شود که انقلاب را یک برهه تمام شده تاریخی و نظام تثبیت شده جمهوری اسلامی را یک برهه تاریخی دیگر تلقی کنیم. در حالی که انقلاب تمام نشده است و اصلآ چیزی به نام پس از انقلاب معنا ندارد. ما همواره در متن انقلاب هستیم. انقلاب وسیله ای برای رسیدن به نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه جمهوری اسلامی وسیله ای است برای حفظ و تداوم انقلاب. التزام به شی التزام به لوازم شی را اقتضا می کند. اگر طرفدار انقلاب هستیم باید طرفدار بستر انقلاب هم باشیم. اگر میوه می خواهیم باید بستر پرورش میوه را هم بپذیریم و فراهم کنیم. میوه، نیاز به آبیاری و آفت زدایی دارد. اگر خواهان میوه های انقلاب هستیم باید درخت جمهوری اسلامی را آبیاری کنیم و با آفت های آن مبارزه کنیم.

پس انتقاد صحیح یعنی انتقاد از ابزارها و فرم ها و ظرف ها و وسیله ها. انتقاد صحیح در درجه اول انتقاد به فرم هاست نه به محتواها. منتقد، فرم را نقد می کند تا تناسب بیشتری با محتوا پیدا کند. انقلاب اسلامی با تبدیل فرم سلطنتی وابسته به یک جمهوری مستقل، خود بزرگترین کنش انتقادی معاصر ماست تا ظرف و بستری متناسب برای یک جامعه اسلامی و انقلابی پدید آورد.

 اگر حزب ا...ی ها و افرادی که کلیت نظام را پذیرفته اند انتقادی می کنند این انتقادها نه تنها دیگی نیست که برای ضد انقلاب ها بجوشد بلکه دقیقآ از آن رو که در پی احیای ارزش های انقلاب است دقیقآ بر ضد اهداف ضد انقلاب ها عمل می کند. ضدانقلاب به محتوا انتقاد می کند و منتقد درون گفتمانی به فرمها. مرز و محدوده انتقادهای درون گفتمانی آرمانهای امام و انقلاب است و هرگاه که منتقدی از این مرز گذشت دیگر نمی تواند ادعا کند که درچارچوب نظام عمل کرده است. به طور مثال، مساله فلسطین و مبارزه با استکبار آرمانهایی هستند که اگر کلیت شان زیر سوال برود منتقد، از گفتمان انقلاب خارج شده و با منتقدین برون گفتمانی همزبان شده است.

هر وقت انتقاد های ما مورد تشویق ضد انقلاب ها و دشمنان واقع شد باید بفهمیم که جای فرم و محتوا را اشتباه گرفته ایم. اصولآ رفتار دشمن همواره می تواند معیار خوبی برای بررسی صحت عملکرد ما باشد. اینکه هنوز امریکا ما را تحریم می کند و اسرائیل از دست ما عصبانی است و اینکه ضد انقلاب داخلی هنوز غر می زنند بدین معنی است که هنوز جمهوری اسلامی در مسیر خود قدم بر می دارد.   

    http://vajgoon.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:15 صبح | نظرات دیگران()

میرحسین خط خود را مشخص کند

علیرضا زاکانی  دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا امروز این موضوع که احمدی‌نژاد بعنوان کاندیدای بخش اعظمی از اصولگرایان است قطعی شده افزود:در گروه‌های اصولگرا تزلزلی وجود ندارد و در آینده‌ای نزدیک همه آنان کاندیدای خود را معرفی خواهند کرد .

زاکانی نماینده مردم تهران و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلایل شما برای حمایت از احمدی نژاد چه بوده است ،گفت: ما بر اساس منطق و استدلال‌های درستی به احمدی‌نژاد رسیدیم و آنرا مطرح کردیم و حمایت ما تحت تاثیر هیچ مسئله‌ای نبوده است.

وی در پاسخ به اینکه هنوز جبهه پیروان خط امام و رهبری به گزینه‌ خاصی نرسیده پس چگونه شما به گزینه احمدی‌نژاد رسیده‌اید، اظهار داشت: همانطور که گفته‌ام ما بر اساس استدلال و منطقی که داشتیم به احمدی‌نژاد رسیدیم و این اعلام نظر ما مغایرتی با اعلام نظر گروه‌های دیگر اصولگرا ندارد اگرچه بر این باورم که با توجه به فحوای کلام افراد تاثیرگذار جبهه پیروان همانند آقای عسگراولادی و حبیبی ،این مجموعه هم در نهایت به احمدی‌نژاد خواهد رسید.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه ارزیابی شما از نزدیکی میرحسین موسوی به سازمان مجاهدین و حزب مشارکت چیست؟ گفت: به نظر من نزدیکی میرحسین با این دو جریان تناقض با اظهارات وی مبنی بر پایبندی در اندیشه‌های امام (ره)دارد که عناصر سازمان مجاهدین و مشارکت اصل و اساس اندیشه امام و انقلاب که تلفیق دین و سیاست است را بارها زیر سئوال بردند و عدم باورمندی خود را به اندیشه امام نشان دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: موسوی باید تصمیم‌گیری کرده و تکلیف خود را با این افراد و گروه‌ها مشخص کند.

احتمال ترور احمدی نژاد

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستى ادعا کرده: چنانچه جمهورى اسلامى فعالیت هاى هسته اى اش را متوقف نکند، علیه ایران دست به اقدام نظامى خواهد زد. پرز افزوده: چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگیرى هسته اى اش را نرم تر کند، ما وى را مورد حمله قرار خواهیم داد.

رئیس رژیم صهیونیستى همچنین گفته: ما به طور یقین بدون کمک امریکا قادر به انجام این کار نخواهیم بود و به طور قطع علیه آمریکا هم نخواهیم بود. تهدید به اقدام نظامى و ترور رئیس جمهورى اسلامى ایران در حالى صورت مى گیرد که هیچ یک از کشورهاى مدعى مبارزه با تروریسم علیه این سخنان واکنشى نشان نداده اند. از سوى دیگر همین کشورها به دلیل طرح یک سؤال درباره هولوکاست، ایران را متهم به تروریسم کردند.

علت‏عدم حضور کروبی در دانشگاه امام خمینی(ره(

مسئولان برنامه‌های مهدی کروبی به دلیل خودداری جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) از نصب پوسترهای تبلیغاتی کروبی در این دانشگاه، دعوت این تشکل دانشجویی را رد کردند.

عبدالرحمن عبادی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین‌ المللی امام خمینی(ره) قزوین در گفتگو با فارس اظهار داشت: با صحبت‌هایی که با مسئولان برنامه‌های کروبی کرده بودیم قرار بود وی این هفته برای اعلام برنامه‌ها و تشریح مواضع انتخاباتی خود در این دانشگاه به ایراد سخنرانی بپردازد اما اطرافیان کروبی شرط حضور وی در این دانشگاه را نصب پوسترهای تبلیغاتی کروبی اعلام کردند.

وی ادامه داد: حتی سوالات از کروبی در مراسم نیز هماهنگ شده بود ولی وی باز هم این دعوت را نپذیرفت.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین‌ المللی امام خمینی(ره) قزوین در پایان گفت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین آمادگی دارد مواضع انتخاباتی تمام کاندیداها را بشنود و مجوزهای لازم را برای سخنرانی آنها در این دانشگاه اخذ کند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:13 صبح | نظرات دیگران()

خشم اسرائیل از حضور احمدی‌نژاد در دوربان

فارس: منابعی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بشدت از دعوت رئیس جمهوری ایران به اجلاس ضد نژادپرستی «دوربان 2» انتقاد کرده و مخالف حضور وی در این اجلاس شده‌اند.

پایگاه صهیونیستی «صدای اسرائیل» با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان ملل برای مبارزه با نژادپرستی معروف به «دوربان 2» اعلام کرد که منابعی در وزارت خارجه اسرائیل بشدت از اقدام سازمان ملل در دعوت از «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران برای حضور در این اجلاس انتقاد کردند.

این منابع وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند، احمدی‌نژاد چگونه در این اجلاس حاضر می‌شود در حالی که موضوع هولوکاست را زیر سوال می‌برد؟

این پایگاه خبری صهیونیستی همچنین اعلام کرد که تل‌آویو در دیدارهای رسمی این اجلاس حضور پیدا نخواهد کرد و تنها هیئتی رسانه‌ای به ژنو اعزام می‌کند تا مواضع اسرائیل را تشریح کند.

افتتاحیه این اجلاس هفته آتی در ژنو پایتخت سوئیس برگزار خواهد شد. این در حالی است که آمریکا و استرالیا و برخی کشورهای اروپایی به دلیل اینکه قرار است در این اجلاس از رژیم صهیونیستی انتقاد شود شرکت نخواهند کرد.

ادعای عجیب سایت امریکایی

یک سایت امریکایی مدعی شد هفته گذشته هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با وزیر امور خارجه امریکا تلفنی گفتگو کرده است‏.‏

به گزارش رجانیوز، سایت خبری فارن پالیسی ژورنال در مقدمه گفت‌وگوی خود با ”سید گینس“ رئیس آکادمی اسکار که چندی قبل به تهران سفر کرده بود، این ادعا را مطرح کرده است‏.‏

این سایت خبری نوشته است: منابعی در تهران که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری با هیلاری رودهام کلینتون وزیر امور خارجه امریکا تلفنی گفتگو کرده است‏.‏

فارن پالیسی ژورنال این گفتگو را در راستای بهبود روابط میان تهران و واشنگتن ارزیابی کرده است‏.‏

ما مانده‌ایم و چندین هزار سانتریفیوژ

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای با اذعان به عبور ایران از نقطه غیرقابل بازگشت هسته‌ای تأکید کرد: بسیار دیر شده است که ایران را از دست‌یابی به قدرت واقعی هسته‌ای بازداشت و با این کشور آنگونه رفتار کرد که با برزیل یا ژاپن انجام دادیم.

به گزارش رجانیوز، راجر کوهن مقاله‌نویس نیویورک‌تایمز نوشت‏:‏ روزولت هم می‌توانست در سال ‏1942‏ مانند بوش امروز تصمیم‌گیری احمقانه ای انجام دهد و به استالین بگوید که ما ایدئولوژی کمونیستی شما را نمی‌پسندیم، بنابراین کمک شما را برای شکست دادن نازیها نمی پذیریم ‏.‏ ما می دانیم شما قدرتمندید، اما با شیطان وارد معامله نمی شویم‏.‏ این اشتباه احمقانه ای بود که بوش در مورد ایران مرتکب شد‏.‏ وی در ادامه افزود: بوش، حکومت روحانی ایران را جزیی از محور شرارت توصیف کرد‏.‏ بر مبنای همین تفکر، بوش نتوانست در زمانی که خاتمی سازشکار در ایران بر سر قدرت بود، از کمک این کشور در دو جنگ و در مقیاسی وسیع‌تر از کمک این کشور در سطح منطقه خاورمیانه به نفع خود بهره ببرد‏.‏

کوهن با بیان اینکه بوش، جاهلانه به ایران قدرت فزاینده ای اعطا کرد، بدون اینکه حتی بیاندیشد که این امر چگونه ممکن است در خدمت اهداف امریکا باشد‏، تأکید کرد: حال ما مانده ایم و چندین هزار سانتریفیوژ و آنچه که ایران از دیرباز آرزوی داشتن آن را در سر می‌پروراند، یعنی اینکه اوباما بیاید و این رژیم را به رسمیت بشناسد، تهدیدها را کاهش دهد و از تقاضاها برای تعلیق غنی سازی به عنوان پیش شرط بازگشت امریکا در کنار سایر قدرتهای بزرگ هسته‌ای در گفت وگوهای هسته‌ای ایران چشم پوشی کند‏.‏


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:13 صبح | نظرات دیگران()

)) معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام اینترنتى سفر به عتبات از 28 فروردین آغاز مى شود.

)) قوی‌ترین ابررایانه که می‌تواند یک تریلیون محاسبه در هر ثانیه انجام دهد، در سیبری آغاز به کار کرد.

)) امیدوار رضایی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تشکیل جلسه دولت ائتلافی با طیف حامی خود برای معرفی نامزد انتخاباتی شان از بین محمدباقر قالیباف و محسن رضایی در اواخر هفته جاری خبر داد.

)) عبدالله ناصری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت:  کروبی رأی پایینی دارد امیدوارم کنار بکشد.

)) ذاکری عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: اظهارات برخی از افراد مبنی بر اینکه کرباسچی تمایل به موسوی پیدا کرده و در صدد منصرف کردن کروبی از کاندیداتوری است صحت ندارد.

)) وزیر نیرو از منتفی شدن جیره بندی آب در اکثر نقاط کشور در سال جاری خبر داد .

)) گفته می شود، در حالی که محمود احمدینژاد اعلام کرده بود ستادی نخواهد داشت، دانشجویان حامی دولت نهم در یک حرکت خودجوش، همایشی را در حمایت از حضور احمدی نژاد در صحنه انتخابات دهم ترتیب خواهند داد.

)) یک سازمان رسمی آلمانی در گزارشی اعلام کرد، در هر 47 دقیقه یک آلمانی خودکشی می‌کند.

)) مدیر عامل بانک تجارت از احتمال خصوصی سازی بانک تجارت تا پایان حرداد ماه خبر داد.

)) مولوی حبیب الله حسام  یکی از علمای اهل سنت افغانستان گفت: تعرض به مذهب شیعه تعرض به اسلام و مسلمانان است.

)) مدیر امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ایران یک درصد خاک دنیا را داراست و به لحاظ قرار گرفتن در کمربند‌های فلزی و غیرفلزی، جزو 20 کشور برتر معدنی دنیا محسوب می‌شود.

)) مشاور وزیر خارجه در امور هسته‌ای و عضو تیم هسته‌ای مذاکره کننده گفت: جمهوری اسلامی ایران به زودی به جمع کشورهای تولیدکننده برق هسته‌ای می‌پیوندد.

)) یک منبع نزدیک به شهردار تهران شایعه پیوستن قالیباف به ستاد انتخاباتی برخی نامزدها را به شدت تکذیب کرد.

)) معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت نهم در فعالیت‌های عمرانی و تولیدی سالیانه 2/5 برابر نسبت به دولت قبلی پروژه عمرانی و زیر‌ساختی اجرا کرده است.

)) اکبر اعلمی،  موسوی و کروبی را به مناظره فراخواند و تاکید کرد: چنانچه هر یک از کاندیداهای مخاطب بنا به ملاحظاتی خود را ناتوان از شرکت در این مناظره بدانند، شخصا در بیانیه‌های بعدی، آنان را در یک‌یک موارد به چالش فرا خواهم خواند.

)) آمارهای بین المللی نشان می دهد که طی چهارسال گذشته حدود 50 رتبه در زمینه فساد مالی و شفافیت، تنزل داشته ایم.ایران در حالی در سال 2008 رتبه 141 را از میان 180 کشور به دست آورده که در سال 2007 در رتبه 131 ، در سال 2006 در رتبه 105 و در سال 2005 در رتبه 93 قرار داشته است.

)) قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تکذیب تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ”وزارت علوم هیچگونه تصمیمی برای تغییر روسای دانشگاهها تا پایان این دوره به خصوص تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ندارد."

))  آمین رئیس، که به پدر اصلاحات اندونزى مشهور است، گفته: اندونزى هم اکنون نیازمند رهبرى قاطع و شجاع مانند احمدى نژاد است تا در مقابل قدرت ها ایستادگى کند.

)) گفته می شود، اعلام حمایت کارگزاران از موسوی به فاصله اندکی پس از دیدار با هاشمی رفسنجانی این تصور که اقدام کارگزاران براساس توصیه هاشمی بوده است را تقویت کرده است.

)) کوهکن نائب رئیس دوم جبهه پیروان خط امام (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موسوی را متعلق به کدام یک از اردوگاه های سیاسی می بیند، گفت: مسلما میرحسین موسوی متعلق به جریان اصلاحات است.

)) یک منبع آگاه مصری فاش کرد: پس از سخنرانی اخیر سیدحسن نصرا... ، سرویسهای امنیتی مصر، سعودی و رژیم صهیونیستی در طرح مشترکی به ترور دبیرکل حزب ا... تصمیم گرفته اند.

)) گفته می شود مرتضی سپهوند عضو تیم ملی بوکس کشورمان که به عنوان نماینده ایران در رویدادهای بین المللی و المپیک 2008 پکن شرکت کرده است هنوز شغل مشخصی ندارد و به عنوان ”نگهبان“ در یکی از شرکتها مشغول فعالیت است.

)) احمدی نژاد سه شنبه در جمع ایرانیان مقیم خارج از کشور از برنامه پرتاب موشکهایی با برد 1500 کیلومتر برای قراردادن ماهواره های بزرگتر ایران در فضا خبر داد.

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 12:11 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 204104
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه