سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 1:27 صبح | نظرات دیگران()

دین ما اینگونه نیست که کسی قسمتی از دین را اخذ کند و ما بقی را رها سازد. ما در دین « نومن ببعض و نکفر ببعض » نداریم . هر کس بخواهد در دین اینگونه حرکت کند ، مسلما کل دین را فاسد خواهد کرد . بعضی ها خیال می کنند که مفاتیح الجنان یعنی همه اسلام  اما تمام اسلام مفاتیح الجنان نیست . همه دین ، شرکت در تفسیر قران نیست ، همانطور که آنهائی که دعا را کنار گذاشته اند و تماما به کارهای اجتماعی و سیاسی روی آورده اند ، به انحراف کشیده شده اند .

اصول جامعه ایده آل از دیدگاه قران

خداوند وقتی در قران می خواهد جامعه اسلامی را به تصویر بکشد چنین می فرماید : « محمد رسول ا... و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم تراهم رکعا سجدا یبتغون فضلا من ا... و رضوانا  سیماهم فی وجوههم من اثر السجود ... » ( فتح 29)

یعنی پیغمبر و امت وی اولا "اشداء علی الکفار" اند . در برابر کفار باید غیرت داشته باشند . بی خیال نباشند که همه دنبال زهد بروند و مملکت اسلامی بدست دشمنان دین بیفتد . چنانچه در غائله مغول همین مصیبت بر سر این کشور آمد . در اثر تفسیر غلط از زهد ، مغولها توانستند از یک سوی کشور، از سمت خراسان وارد مملکت شوند و کل کشور را یک دور بچرخند. اما انگار نه انگار که در این کشور اتفاقی افتاده باست اصلا مقاومت آنچنانی نشد . ثانیا رحماء بینهم با همدیگر می بایست صمیمی باشید . عطوف باشید . اگر کسی الفت پیدا کرد شما هم با او الفت پیدا کنید . نباید جامعه به آحاد متفرق تبدیل شود . وقتی کسی در کاروان جامعه زمین خورد همه باید بایستند و او را از زمین بلند کنند تا او فردای روزگار عقده ای بار نیامده و برای جامعه مشکل درست نکند. اما آیا همین دو اصل کافی است ؟ نه . "تراهم رکعا سجدا" ، جامعه اسلامی سجده دارد رکوع دارد نماز جماعت دارد نماز جمعه ، نماز شب دارد . خداوند می فرماید وقتی به صورتهایشان نگاه کنی از شدت سجده اثر سجده در سیمایشان نمایان است .

جامعیت امام علی(ع)

تاریخ نتوانسته است نظیر امیرالمومنین(ع)را در جامعیت نشان دهد . علی(ع)نماز شبی دارد که در مورد ان گفته میشود  حضرت در محراب مانند شخصی که مار نیشش زده ، از خوف خدا در پیچ و تاب است .اما آیا علی فقط نماز شب دارد ؟ نه علی کسی بود که بیشترین فعالیتهای اجتماعی را داشت . علی با درد دردمندان و گرفتاری گرفتاران آشنائی کامل داشت . حضرت وارد بازارمی شدند و به اهل بازار می فرمودند اول فقه تجارت را یاد بگیر بعد وارد بازار شو تا در ربا نیفتی . گاهی با صدای بلند وسط بازار گریه می کردند ، اینگونه نبود که فقط در نخلستان گریه کنند .  اگر کسی شجاعتی داشته باشد که موقع ورود به میدان از هیچ کس نترسد اگر تحقیق کنید در طول تاریخ خواهید دید چنین شخصی مدیریت اجتماعی ندارد . شجاع است اما رحم و عطوفت ندارد چون در جنگ کارش بریدن دست و پا بوده است . در چنین روحیه ای می شود آثار رحم و مروت پیدا نمود ؟ اگر به کسی که در باب عبادت و زهد ریاضتها کشیده و اول عابد روزگار است اداره کشور را واگذار کنی مطمئنا کشور را به باد فنا خواهد داد. چنان سرش کلاه خواهند گذاشت که خودش هم نمی فهمد . از جهات جامعیت امام علی(ع)عدم تغییر روحیه است . با این همه جامعیت هرگز آن روح حاکم بر علی تغییر نکرد . شخصیت او فرق نکرد . کشاورز شد اما در کشاورزی کسی نتوانست برتر از او باشد وقتی هم که خلیفه شد هینطور .

جامعیت در علوم از همه جامعیتها سختتر است انسان می تواند تظاهر به شب زنده داری کند و گریه کند ، می تواند تظاهر به شجاعت کند در میدان نعره بکشد بعد هم برود بر سر یتیمان دست بکشد . اما با جامعیت در علوم چه می تواند بکند ؟ اگر به نوابغ دنیا نگاه کنید خواهید دید که همگی در یک شعبه از علوم پیشرفت کرده اند . اما امیرالمونین چطور ؟ در مباحث فلسفی اول ، در قضاوت اول در خطابه و سخنوری ی اول.  اساس بسیاری از علوم را ایشان بنا نهاده است. 

مورد سوم که حساستر است جمع اضداد بین احساسات است که اشاره شد نمی توانید کسی را پیدا کنید که هم رئوف باشد و هم مظهر قهر  . در میدان جنگ علی را ببینید چگونه است  حالا بیائید همان پهلوان  را در پیش یتیمان کوفه ببینید . تمام این جامعیت از کجا آمده است ؟ از اسلام . چون علی اسلام مجسم است . اسلام می خواهد که از ما علی بسازد می خواهد از ما مسلمانانی با جامعیت بسازد نه مسلمانی تک بعدی .

 سخنرانی حجه الاسلام سید حسن عاملی (با تلخیص)


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 12:43 صبح | نظرات دیگران()

چندی پیش, همایش صدمین سال قانونگذاری در ایران به دعوت آقای لاریجانی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سه مسئله ای که در این همایش بیش از دیگر موارد نمود پیدا کرد و رسانه ها پیرامون آن مانور دادند، یکی حضور چهره های شاخص از جریانات قانونی و غیر قانونی کشور در این همایش بود و دیگری مسئله مطرح شدن طرح وحدت ملی و سومین مورد، عدم حضور شخص رئیس جمهور در این همایش بود!

اما نکته ای که با توجه به این سه مورد جای بحث دارد، این است که حاضرین در این همایش در دوران زعامت خود بر مجلس و دستگاههای اجرایی چه گلی به سر ملت زده اند که امروز با ایجاد وحدت میان خود می خواهند آن را تکرار کنند!؟ چه شده است که سران نهضت آزادی که به دلیل غیر قانونی بودن جبهه مطبوع خود، امکان حضور در رسانه های رسمی کشور را ندارند، به همایشی دعوت می گردند که میزبان آن، نمایندگان اصولگرای!!! ملت هستند؟! این چه وحدت ملی ای است که منتخب حداقل هفده میلیون نفر در آن حضور ندارد؟! گویا آقای سحابی پشتوانه مردمی بیشتری از آقای احمدی نژاد دارد؟! نامه 120 نفر از همین نمایندگان به رهبر انقلاب را فراموش نکرده ایم که ایشان را توصیه به نوشیدن جام زهر کردند؟!

نمی توان اسم آن را وحدت ملی گذاشت. چرا که نکته مشترک مدعوین به این همایش، نمایندگی ملت نیست! بلکه نقطه مشترک، انحصار طلبی در قدرت است! پس اسم دقیق آن، طرح وحدت قدرت است! وحدت قدرت علیه کسی که از ایشان نیست! وحدت قدرت علیه گفتمانی که سالهاست در جماران خاک می خورد! وحدت قدرت علیه خواست مردم!

اما سوال اساسی این است که آقای احمدی نژاد تا کی باید تاوان ورود به منطقه ممنوعه قدرت را بدهد؟!!!

http://kamalkhani.blogfa.com

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 12:41 صبح | نظرات دیگران()

دیدم امتحانات نیم ترم دانشگاههاست گفتم به یک امتحان سخت اشاره کنم . یک امتحان از یک درس تخصصی . 4 واحدی هم هست و به شدت توی معدل تاثیر گذاره، استادش هم بسیار سخت گیره . جالب اینه که این درس، پیش نیاز درس "انتظاره" . درس "فلسطین" و غزه . یک عده حتی یک جلسه هم سر درس حاضر نبودند! یک عده سر کلاس مسخره بازی در می آوردن . استاد هم همونطور که گفتم سخت گیره پروژه داده، امتحان میان ترم گرفته، حضور غیاب میکنه ... امتحان این درس داره برگزار میشه و وقت امتحان نیز رو به پایان است ... ما از اونایی که درس نخوندن مثل دولت های عرب انتظار نداریم که الان سر جلسه بتونن به سوالات جواب بدن ... اما می تونن همین الان هم با کمی دقت و گرفتن جانب حق مفهوم بعضی سوالات رو بفهمن شاید یک نمره ای بگیرن .

ولی به شدت تذکر میدم که مثل بعضی ها که اواسط ترم رفتن حذف کردن بعد از امتحان یکدفعه نرن درس رو حذف کنن که ترم بعد از اینی که هست بدتر میشه . یه جور دیگه باید جواب بدن . خوبه یک مقدار بیشتر در مورد اون حرفی که اول زدم توضیح بدم ... در مورد درسهای "غزه" و "زمینه سازی ظهور" و درس "انتظار" .

درس امروز یعنی غزه برای ملت ها یک امتحانه .

نمیدونم سختی فقر و یا درد زخم گلوله یا درد از دست دادن خانواده چقدر برای مردم دنیا تجربه شده و آیا اصلا تجربه شدن و یا نشدن این درد ها باعث همدردی مردم دنیا با غزه میشود یا نه .

 اما غزه امروز به ما میخواد بگه آهای منتظرای مسیح و مهدی(عج) و ادیان دیگر و موعود های وعده داده شده شان، نسبت خود را با ظالم و مظلوم روشن کنید ... که اگر روشن کردید نسبت خود را با آن موعود ظلم ستیز  نیز روشن کرده اید ... میخواد بگه آهای ادعاهای زمینه سازی ظهور ،‏برای رفع ظلم در این نقطه ی حساس تاریخی چه حرکتی انجام داده اید؟ 

فردا از ما جواب میخواهند ، امام زمان(عج) و بالاتر از همه خداوند از ما سوال خواهند کرد ... در مورد "واجتنبوا الطاغوت" کلمه ای که بارها در قرآن آمده و ما را به دوری و مبازره با طاغوت در همه ی زمان ها و همه ی مکانها دعوت میکند.

به همین چند سال پیش برگردیم که هنوز از یادمان نرفته . که اصلاحات سعی کرد به طاغوت برگردد و به جای آنکه به کمک مظلوم بشتابد سعی کرد که با ظالم همراه شود که نمونه ی بارز آن یکی از بندهای نامه ی ننگین دولت خاتمی برای دولت آمریکا بود که در آن اعلام کرد که دیگر از حماس حمایت نخواهد کرد...

ولی  امروز به برکت دولت اسلامی و انقلابی و راهبرد های دولت نهم، زنگ فروپاشی رژیم صهیونیستی به صدا در آمده است و تاریخ با جزئیات و ذره ذره حوادث و اجتناب از طاغوت ها و یا کمک به طاغوت ها را ثبت کرده است... 

http://waiter.parsiblog.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 12:39 صبح | نظرات دیگران()

رهبری در دانشگاه علم و صنعت

حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در جمع هزاران نفر از دانشجویان پرشور دانشگاه علم و صنعت، تأکید کردند: اگر ملت و مسئولان شاخص های اصلی هویت اسلامی نظام را حفظ کنند هیچ دشمنی قادر به آسیب رساندن به این کشور نخواهد بود. حضرت آیت ا... خامنه ای، در تبیین ویژگی آرمانخواهی و آرمانگرایی دانشجویان، به تاریخچه شکل گیری جنبش دانشجویی اشاره کردند و افزودند: به استناد واقعیات تاریخی، بدنه جنبش دانشجویی همواره با استکبار، سلطه، دیکتاتوری و استبداد به شدت مقابله کرده و با همه وجود عدالت خواه بوده است و هرکس مدعی جنبش دانشجویی است باید به این ویژگی ها پایبند باشد.

ایشان اقدام هوشیارانه دانشجویان را در تشکیل سپاه پاسداران و جهاد سازندگی در ماه های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، از دیگر نشانه های ذات حقیقی جنبش دانشجویی خواندند و افزودند: مقابله با گروهک­ها و عناصر مسلحی که دانشگاه را لانه خود کرده بودند، حرکت عظیم تسخیر لانه جاسوسی امریکا، تشکیل جهاد پربرکت دانشگاهی، حضور فعال در هشت سال دفاع مقدس و حضور مؤثر در مقابله با همه توطئه های سی سال اخیر، نشان می دهد که جنبش دانشجویی با ویژگی هایی همچون ضدیت با استکبار، مقابله با فساد، ضدیت با «استبداد و اشرافیگری» و مخالفت با گرایش­های انحرافی، توانسته است در پرتو عدالت خواهی مستمر، سهم اساسی خود را در پیشبرد اهداف انقلاب و ملت ایفا کند.

حضرت آیت ا... خامنه ای در ادامه تبیین شاخص های هویت حقیقی نظام به شجاعت و اعتماد به نفس مسئولان اشاره کردند و افزودند: اگر روزی در میان مسئولان کشور مسئولان بی جرأت و ضعیفی همچون "شاه سلطان حسین" پیدا شوند، حتی اگر در میان مردم نیز شجاعت و آمادگی وجود داشته باشد، کار مملکت و جمهوری اسلامی تمام است چرا که مسئولان ترسو و مقهور، ملت های شجاع را نیز به ملت های ضعیف تبدیل می کنند.

6 میلیارد دلار چه شد؟

محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی درباره همایش اصلاح‌طلبان برای بررسی موضوع "نفت، دموکراسی و توسعه" به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: اظهار نظر رئیس جمهور سابق در خصوص عدم اختیار دولت در هزینه کردن درآمدهای نفتی مغایر قانون اساسی و قوانین مربوط به نفت است.

وی افزود: دیوان محاسبات پس از بررسی مدیریت صنعت نفت دولت هشتم در گزارش تفریغ بودجه سال 83 (آخرین سال دولت خاتمی) به صورت رسمی اعلام کرد بیش از 6 میلیارد دلار درآمدهای حاصل از فروش نفت به خزانه دولت واریز نشده است، اما خاتمی هیچگاه به ابهاماتی که در این زمینه ایجاد شد، پاسخ نداد.  

وی که برگزاری همایشی علمی جهت بررسی جایگاه صنعت نفت در توسعه و رابطه آن با دمکراسی را اقدامی سودمند می‌داند، اما در عین حال معتقد است خاتمی و دوستان او باید در همایشی که بدین منظور برگزار کردند، عملکرد خود در حوزه نفت را مورد بازخوانی قرار ‌داده و آن را با عملکرد دولت نهم در این زمینه مقایسه می کردند تا پاسخی برای ابهاماتی که درباره عملکرد آنها وجود دارد، می یافتند.

بوش مضحکه شبکه پنج تلویزیون فرانسه شد

اقدام خبرنگار عراقی در حمله به جرج بوش با لنگه‌ کفش که به گفته ناظران بین‌المللی، اوج تحقیر وی را در پایان دوره ریاست‌جمهوری نشان داد، واکنش‌های تمسخر‌آمیز مختلفی را در چهار گوشه جهان داشته‌ است. در پی اقدام خبرنگار عراقی در حمله به "جرج بوش" با لنگه‌ کفش، شبکه‌ پنج تلویزیون فرانسه اقدام به تمسخر و دست انداختن بوش کرد. این در حالی است که خبرنگاران فلسطینی نیز با اشاره به دیدار "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان و جورج بوش در کاخ سفید و احتمال تکرار این حادثه در نشست خبری مشترک این دو تن در روز جمعه آینده، با ارسال پیام‌های تلفنی این حادثه را به سخره گرفته و نوشتند که کاخ سفید از محمود عباس و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی همراه وی خواسته است که بدون کفش به کاخ سفید بروند.

موج تازه گرانی در راه است

کارشناسان اقتصادی با اشاره به کاهش تولید جهانی کالاها پیش بینی کردند روند صعودی قیمتها بار دیگر طی 12 تا 18 ماه آینده آغاز خواهد شد . به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، اگرچه روند صعودی قیمت کالاها طی شش سال اخیر متوقف شده ولی کاهش شدید تولید و نگرانی بازارهای بین المللی موجب تشکیل مجدد حباب قیمتی طی ماههای آینده خواهد شد.

اکثر تولید کنندگان محصولات کشاورزی ، نفت و کالاهای صنعتی به علت کاهش شدید قیمت کالاهای خود ، مجبور به افت چشمگیر تولید شدند .  یان مورلی مدیر صندوق سرمایه گذاری کوانتوم در این باره گفت: حبابی که قبلا تشکیل و از بین رفت ، دوباره تشکیل خواهد شد .پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که روند صعودی قیمتها بار دیگر طی 12 تا 18 ماه آینده آغاز خواهد شد . گرچه قیمت برخی کالاها مثل محصولات کشاورزی هنوز به سطح قیمتهای قبلی خود نرسیده است .

ادامه‌ی قطع گسترده‌ی اینترنت در ایران

از آنجا که بار اصلی شبکه زیرساخت اینترتی ایران بر مسیر فیبر نوری فجیره متمرکز است، با قطع این مسیر، بیش از ?? درصد ارتباطات اینترنتی ایران در حال حاضر دچار اختلال است.

به دلیل قطعی فیبر نوری اینترنت در خلیج فارس، یکی از بزرگترین اختلال‌های شبکه اینترنت در ایران رخ داده است. به باور منتقدان، رویداد اخیر عقب‌ماندگی زیرساخت‌های اینترنت و ناکارایی نهادهای مسئول را بیش از پیش عیان کرده است. به گزارش «فردا» خبرگزاری دویچه وله در خبری؛ قطعی اینترنت و پایین بودن سرعت اینترنت در کشورمان را مورد نقد و بررسی قرار داده است: از روز پنجشنبه، ?? آذر، به دلیل قطعی فیبر نوری اینترنت در منطقه فجیره امارات، یکی از بزرگترین اختلال‌های شبکه اینترنت در ایران رخ داده است و ارتباطات اینترنتی این کشور همچنان با مشکل روبروست. در کنار کابل نوری فجیره، بخشی از ارتباط اینترنتی ایران از طریق ترکیه تأمین می‌شود، اما پهنای باند این مسیر در حدی نیست که اختلالات به وجود آمده را تا حد قابل اعتنایی برطرف کند.

28 سال هم کم است

طرفداران کاندیداتوری سید محمد خاتمی و عبدالله نوری در مراسمی که امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران با سخنرانی خاتمی ترتیب داده شده بود، با یکدیگر درگیر شدند. علی رغم تدابیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران با هدف جلوگیری از ورود حامیان نوری به تالار شهید چمران محل سخنرانی خاتمی، تعدادی از این افراد به سالن راه یافتند و با ورود خاتمی، شعارهایی علیه وی سر دادند. مجری برنامه با ورود خاتمی شعار "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد" را از پشت تریبون مطرح کرد اما حاضران وی را هو کردند. حامیان خاتمی و اعضاء انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز که از خاتمی برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند، شعارهایی در حمایت از خاتمی سر دادند."خاتمی قهرمان، برای حفظ ایران، امید ملت بمان" جزء شعارهای اصلی طرفداران خاتمی است که به صورت دست نوشته هایی نیز در سالن دیده می شود. برخی زدوخوردهای پراکنده در گوشه و کنار سالن مشاهده شد.

مخالفان خاتمی با شعارهایی مانند "آزادی، مساوات، تحریم انتخابات"، "انجمن سنتی تو مایه خفتی"، فضای این مراسم را متشنج کرده اند. رئیس جمهور سابق در بخشی از اظهارات خود تأکید کرد دموکراسی بدون دین به نتیجه نمی رسد خاتمی در پاسخ به به سؤال یکی از منتقدان که پرسید آیا 8 سال برای فعالیت شما کافی نبود، اظهار داشت: 8 سال که هیچ، 28 سال هم کم است.

خاتمی درخصوص کاندیداتوری خود نیز این مسئله را نفی نکرد و پاسخ روشنی نداد اما گفت شرایط باید فراهم باشد و برنامه داشته باشیم، حساسیت ها نسبت به من زیاد است.

براى ما مى جنگند

رئیس جمهور آمریکا در روزهای پایانی دولت خود با گروهی از وبلاگ نویسانی که علیه دولت های مستقل و مخالف سلطه آمریکا فعالیت های تخریبی می کنند، ملاقات کرد. منابع خبری هویت این افراد و محتوای ملاقات را منتشر نکردند اما نام کشورهای ایران، ونزوئلا، کوبا، چین، بلاروس، سودان را به عنوان کشورهایی که وبلاگ نویس های مذکور تابعیت آن کشورها را داشته اند ذکر کردند.

روزنامه واشنگتن پست در این زمینه نوشت: برای بسیاری از مفسران امری پذیرفته شده است که بوش نتوانست به وعده اش در دوره دوم ریاست جمهوری یعنی گسترش دموکراسی در جهان و حمایت از دگراندیشان عمل کند اما گذشته از ناکامی های پیشین، بوش در یک زمینه پیگیرانه  به وعده خود عمل کرد؛ ملاقات با ناراضیان و چهره های مخالف حکومت هایی چون چین، ایران، کوبا، بلاروس  و ونزوئلا چهارشنبه گذشته شماری از آنها به دعوت بوش به کاخ سفید رفته و بوش هدف از این دیدار را ادای احترام و تأیید بر نقش افرادی که شجاعانه در خط مقدم می جنگند، ذکر کرد


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 12:37 صبح | نظرات دیگران()

آیت ا... صافی گلپایگانی بر ضرورت اقدام مجلس برای حل مشکل تورم تاکید کرد و گفت: باید مجلس هرچقدر که می تواند برای حل مشکل تورم اقدام کند تا حداقل ثقل و سنگینی تورم بر دوش مردم و محرومین نباشد.

 

سایت خبری تحلیلی "کلمه" که منتسب به جریان فکری نزدیک به میر حسین موسوی است، آغاز به کار کرد.

 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات شهرداری برای هیات مذهبی در ماه محرم گفت : امسال عکس های چاپ شده شهدا جایگزین شمایل می شوند.

 

اداره کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تمامی مدارس کشور روز پنجشنبه تعطیل است.

 

لنگه‌کفش‌های خبرنگار عراقی که چند شب قبل به سوی رئیس ‌جمهور آمریکا پرتاب شد، در مزاید‌ه‌ای در شبکه اینترنت 500 هزار دلار ارزش‌‌گذاری شد.

 

بخش فارسی سایت بی‌بی‌سی، در اقدامی تامل برانگیز برنامه «دو قدم به صبح» را بهترین برنامه تلویزیون ایران خواند.

 

سید محمد جهرمی وزیر کار، با بیان اینکه کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده بسته به شرایط دارد، برخی انتقادت را به طرح تحول اقتصادی دولت وارد کرد.

 

حاج جواد مشکینی، فرزند آیت‌ا... مشکینی پس از سالها تحمل رنج ناشی از مجروحیت دفاع مقدس، شنبه شب  به دیدار حق شتافت.

 

رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طراحی و ساخت ریز پرنده بدون سرنشین در کشور برای استفاده در کارهای علمی تحقیقاتی خبر داد.

 

پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه "احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری دهم نامزد خواهم شد" گفت: مدل پیشنهادی من در مورد نقدی کردن یارانه‌ها، پرداخت یکسان آن به همه شهروندان است.

 

مردم شهر نجف اشرف با برپایی تظاهرات درمخالفت با حضور اشغالگران در عراق، به سوی یک گشتی نظامیان آمریکایی لنگه کفش پرتاب کردند.

 

اکبرگنجی که اخیرا دیدگاههای عجیبی درخصوص حمایت از همجنس بازان و بهائی ها مطرح می کند، در آخرین اظهارنظر خود ادعا کرده که ما چیزی به نام اسلام نداریم .

 

عباس سلیمی نمین که از منتقدان دانشگاه آزاد و جاسبی به شمار می رود ، اخیراً CD هایی محتوی یک فیلم در مورد دانشگاه آزاد را بین دانشجویانش توزیع کرده است .

 

گفنه می شود تولید پراید و پژو 405 توسط خودروسازان داخلی تنها تا 2 سال آینده متوقف خواهد شد.

 

محمدرضا تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) در مجلس شورای اسلامی، مخالفت خود را با نامزدی سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه سال آینده اعلام کرد.

 

تعدادی از کارشناسان صنعت نفت با انتشار بیانیه‌ای خطاب به برگزارکنندگان همایش نفت، توسعه و دموکراسی، آمادگی خود را برای مناظره درباره ضعف عملکرد دولت خاتمی در بخش نفت کشور اعلام کردند.

 

روزنامه اعتماد نوشت: دکتر عارف چهره شناخته شده و شریفی در سیاست ایران به حساب می آید، اما او مدتی است با طرح احتمال کاندیدا شدنش، بر آشفتگی جبهه اصلاحات افزوده است.

 

گفنه می شود تولید پراید و پژو 405 توسط خودروسازان داخلی تنها تا 2 سال آینده متوقف خواهد شد.

 

در پی توهین چند تن دانشجونما به ارزشهای اسلامی, هزاران نفر از داشجویان و اساتید ارزشی دانشگاه های شیراز در چند روز اخیر با تحصن خود در مسجد جامع دانشگاه شیراز خواستار محکومیت توهین کنندگان به ارزش های اسلامی گردیدند.

 

وزیر بهداشت شایعه کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تکذیب کرد.

 

در حالیکه در ایران بحث بر سر هندوانه شب یلدا داغ شده است یک هفته‌نامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به شرایط تکان‌دهنده زندگی مردم نوار غزه به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی نوشت: مردم غزه به خوردن علف‌های غزه روی آورده‌اند.

 

شنیده ها حاکی از این است که هفته نامه ای به نام نیمروز قرار است جایگزین شهروند شود.

 

دیوان عدالت اداری دستور توقف موقت طرح ساماندهی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران را صادر کرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در پنج شنبه 87/9/28 و ساعت 12:34 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 50
مجموع بازدیدها: 204423
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه