سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و به مردى که در ستودن او افراط کرد ، و آنچه در دل داشت به زبان نیاورد فرمود : ] من کمتر از آنم که بر زبان آرى و برتر از آنم که در دل دارى . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 9:2 عصر | نظرات دیگران()

تاریخ محل تفکر و تدبیر است. تعمق در احوال گذشتگان می تواند مانع از تکرار اشتباهاتی شود که بعضا غیرقابل جبرانند. جنبش دانشجویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این متن سعی بر آن است که با نگاهی اجمالی به سرنوشت 3 جریان از جریانات موثر در جنبش دانشجویی ایران، به بررسی مختصر عوامل انحراف در این گروه ها بپردازیم.

1- جریانات چپ و مارکسیستی: این طرز تفکر به سالهای اولیه ایجاد جنبش دانشجویی در ایران باز می گردد، زمانی که شکاف های طبقاتی  شدید در جامعه ایران از یک سو و استبداد رژیم پهلوی (به خصوص پس از کودتای 28 مرداد) از سوی دیگر هر انسان بیدار و دردمندی را آزار می داد. از این رو تفکر مارکسیستی که در آن دوره در سراسر جهان به عنوان نقطه مقابل امپریالیسم و نظام های دست نشانده استعمار غرب شناخته می شد، در محافل روشنفکری ایران و بالطبع آن محیط های دانشگاهی از طرفداران بسیاری برخوردار شد، لیکن جریانات چپ بواسطه 3 عامل هیچ گاه نتوانست در جامعه ایرانی جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند.

عواملی چون مغایرت شدید مبانی فکری این گروه با جامعه مذهبی ایران و وابستگی به کشور شوروی که بواسطه سابقه جنگهای گذشته با ایران چهره ای منفور در نزد مردم داشت باعث شد جریانات چپ  هیچ گاه نتوانست در جامعه ایرانی جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند.

البته این نکته را باید مد نظر داشت که جریانات چپ جدا از شکل صریح خود، موفق شدند با نفوذ در سایر جریانات فکری و التقاط با آنها بطور غیر مستقیم ، حیات خود را در مسیر های دیگری نیز ادامه دهند که در ادامه نمونه ای از آن را مشاهده خواهیم کرد.

2- سازمان مجاهدین خلق (سازمان منافقین ) : سازمان مجاهدین خلق در پیش از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از گروه های شاخص در بین گروه های مسلمان جنبش دانشجویی به حساب می آمد. عامل اصلی انحراف این گروه در ضعف ایدئولوژیک و فقدان بینش و قدرت تحلیل قوی از یک سو، و نفوذ افراد تندرو و نامناسب در رده رهبری گروه، از سوی دیگر بود. پیش از پیروزی انقلاب با رسوخ عقاید مارکسیستی در اندیشه برخی از سران گروه، تفرقه و دودستگی بر گروه حاکم شد و سرانجام سران جناحی که دارای اندیشه های مارکسیستی بود در عملی خودسرانه اقدام به تصفیه های درون گروهی و اعدام برخی از مخالفین خود کردند که برای چندین سال از اذهان مخفی ماند. مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب بتدریج مسیر خود را از مردم جدا کرد و کار بدانجا رسید که اقدام به ترور های کور و قتل مردم  بی گناه در کوچه خیابانهای ایران کردند.

سرانجام، گروهی که روزی به بهانه "عدم وجود مشی قوی مبارزه علیه امپریالیسم در اسلام و انقلاب اسلامی " مسیر خود را از صف خروشان مردم جدا کرده بود، امروز در آغوش و تحت حمایت سردمداران امپریالیسم به حیات ننگین و خفت بار خود ادامه می دهند.

3- دفتر تحکیم وحدت: سرنوشت دفتر تحکیم وحدت حکایتی غم انگیز و عبرت آموز است.  این گروه وارث انجمنهای اسلامی دانشجویان بودند که از موثرترین گروه های حاضر در صحنه انقلاب به حساب می آمدند. حرکت خزنده برخی جریانات فکری در سطوح بالای این گروه و همچنین گرفتار آمدن چهره های موثر این گروه در تحولاتی نظیر جنگ 8 ساله سبب تغییراتی  در این گروه شد که تا سالها تشخیص آن ممکن نبود.

در انتخابات ریاست جمهوری  هفتم و پس از آن مجلس ششم، سران تحکیم و انجمن به بهانه حمایت از اصلاحات وارد یک ائتلاف بزرگ سیاسی شدند لیکن پس از گذشت مدت اندکی روشن شد که برخی از سران این گروه ( که نمونه های از آنها در دانشگاه فردوسی مشهد نیز بودند) از بدنه این گروه به عنوان سکوی پرتابی برای رسیدن به مناصب و موقعیت های سیاسی استفاده کرده اند.

عوامل بالا در کنار تندروی های انجمنی و عقایدی که بعضا با مبانی فکری بدنه تشکل در تضاد آشکار بود، سبب سرخوردگی شدید بدنه دانشجویی این گروه و همچنین از بین رفتن وجهه اجتماعی آنان شد. گروهی که زمانی به عنوان جریانی تاثیرگذار، فارغ از مطامع سیاسی و قابل اعتماد در اذهان عمومی شناخته می شد، تبدیل به گروهی شد که در نظر مردم عادی جریانی معاند و دارای ارتباط با دشمنان خارجی بود.

امروزه به آسانی می توان برخی از سران انجمنی و تحکیمی را تحت حمایت دشمنان دید که به بیان عقایدی می پردازند که تا پیش از این سعی در پنهان کردن آن از افکار عمومی داشتند.

هر چند هنوز امید هایی برای احیای این جریان وجود دارد، لیکن فرصت های از دست رفته و آسیب ها و سرخوردگی های شدیدی که در این چند سال بر پیکر گروهی از جوانان این مرز و بوم وارد آمد را به هیچ عنوان نمی توان جبران کرد.

پایان کلام آن که، در آستانه جهش و تحولات عظیم فرا روی ما در سالیان آینده، عبرت گیری از سرگذشت این گروه ها می تواند درس های بسیار با خود داشته باشد. جدایی از جریان خروشان و قابل اتکا مردم، قدرت طلبی و دورویی، تکیه به قدرت های خارجی که هیچ گاه هدفی جز تسلط بر این کشور را ندارند، بی اعتنایی به آرمانهای اجتماع و در صدر آنها ضعف بینش و قدرت تحلیل تماما عواملی را تشکیل می دهند که می تواند هر گروهی را یه سرنوشت گروه های ذکر شده دچار کند.

محمدجواد ابراهیمی پور - ارشد مدیریت صنعتی 87


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:56 عصر | نظرات دیگران()

نهم آذر مناظره ی بین آقایان رسایی و  ابطحی انجام گرفت که در لابلای صحبتهای آقای رسایی مطلب عجیبی بیان شد که واقعا جای توجه دارد: « آقای ابطحی اصولگرایی یعنی این روایت : امام معصوم در سفر حج بود -امام باقر ع یا امام صادق ع بودند- که معلی بن خنیس از یاران ایشان گفت: یابن رسوا...! ای کاش نعمت های بنی العباس در اختیار شما بود تا ما هم با شما در عیش و خوشی بودیم. امام فرمود: هیهات ای معلی، وا... اگر چنین بود (یعنی اگر حکومت دست ما بود)، برای ما جز برنامه ریزی و دعا در شب و تلاش در روز و پوشاک زبر و درشت و خوراک سخت و بی خورشت چیزی نبود! اصولگرایی یعنی این شیوه مدیریتی. آیا واقعاً احمدی نژاد این گونه برای مردم کار نمی کند؟ آیا واقعاً احمدی نژاد اینطور نبوده و نیست؟ یعنی برنامه ریزی در شب و تلاش در روز یعنی پرکاری ندارد؟ آیا واقعاً خوراک سخت و بی خورشت و پوشاک زبر و درشت ندارد؟شما عزیزان دانشجو هستید و به فوتبال علاقمند. بروید در سایت آقای ابطحی واژه های سوئد یا فوتبال را سرچ کنید، ببینید چه پیدا می کنید. همین آقای ابطحی در سایتش نوشته که امروز صبح آقای خاتمی آمد نهاد ریاست جمهوری، دیدم که چشمانش ورم کرده و قرمزاست، با خودم گفتم که احتمالاً ایشان هم مثل من دیشب فینال آرژانتین و سوئد را تماشا می کرده و بی خوابی کشیده، چشمانش پف کرده، پرسیدم دیدم درست است، خب حالا مقایسه کنید این چشمان را با چشم آقای احمدی نژاد، که به خاطر طرح های نیمه کاره، به خاطر سفرهای استانی و مشکلات مردم قرمز می شود و بی خوابی می کشد. برخی از این طرح ها که در این دولت تکمیل شده، 16 سال نیمه کاره بوده! »

واقعا جای تعجب دارد پس از بررسی سایت وبنوشت (سایت آقای ابطحی) و سرچ کردن کلمه سوئد ، مقاله ی مزبور پیدا شد این قسمت عینا از سایت وی نقل می شود : « یکشنبه گذشته، آقای خاتمی وقتی به جلسه دولت آمد، چشمانش ورم کرده بود و نشانه های خستگی در آن دیده می شد. دیدم دارد به آقای مهرعلیزاده می گوید دیشب تا ساعت 2 مسابقه هلند و سوئد طول کشید و بیدار بودم و به همین دلیل خسته ام. من هم رفتم کنارشان، گفتم اتفاقاً من هم می دیدم. آقای خاتمی خندید! گفتم دیدید بالاخره دیشب ایتالیا برد! آقای مهرعلیزاده که از سابقه ماجرا خبر نداشت آمد توضیح بدهد که ایتالیا  در همان دور اول کنار رفته و دیشب مسابقه هلند و سوئد بوده است! آقای خاتمی خنده ای کرد و گفت ایشان خیلی در فوتبال وارد هستند! بقول طنز نقطه چین: من هم حساس!!!»

http://chaei.blogfa.com/


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:54 عصر | نظرات دیگران()

مسلمین باید خودشان فکری بکنند بیدار بشوند والا اینها چاقوکش بین المللی هستند و نمی گذارند دنیا آرام باشد  (صحیفه نور ج ?? ص ??? )

بدون شک عکس‌های فاجعه کشتار مردم بی‌گناه غزه گواه روشنی بر جنایات رژیم صهیونیستی است و برای نشان دادن این نسل‌ کشی شاید توضیح دیگری لازم نباشد؛ اما نشانه بدی است که هیچ کس ککش هم دیگر نمی‌گزد!

 صهیونیست‌ها می‌کشند و اینجا برخی انگار نه انگار که اتفاقی می‌افتد!

چرا ما از غزه حمایت نمی کنیم ؟  

چون کردان وزیر کشور ما بود؟ چون پشت سر قرآن دف زدند؟ چون طرح تحول اقتصادی باید به امضای آقای توکلی برسد ؟ چون هاشمی مطیع رهبری است؟ چون خاتمی هنوز نمی داند می آید یا نه ؟ چون استراتژی دفاعی ما بعد از هم مرز شدن با آمریکا عوض شده است؟ چون مشایی دوست اسرائیل است؟ چون مملکت به صورت صدقه ای اداره می شود؟ چون مجله شهروند سیاه نمایی می کند؟ چون احمدی نژاد به آمریکا نامه نوشته است؟ وووو

این جوابهای بی ربط را می توان بیش از حد ادامه داد ولی قطعا مخاطب هوشیار متوجه است که هیچکدام از اینها دلیل عدم کمک ایران اسلامی به غزه نیست ولی همه اینها نیز هست. وقتی مسئله جمهوری اسلامی ایران که مرکز خیمه مبارزه نظام سلطه است چنین مسائلی است چه انتظاری وجود دارد. زمانی خاکریز مبارزه انقلاب اسلامی خیابانهای لندن بود: تظاهرات چند ده هزار نفری مسلمانان که سلمان رشدی را محکوم به اعدام می کردند و تمام مرزهای سیاسی و اعتباری در نوردیده شده بود.

اما امروز مسئله کشور ما دیگر منادی یاللمسلمین نیست. مسئله سیاسیون ما کودکان گرسنه آفریقایی نیستند. امروز مسئله ما زنان و دختران هتک حرمت شده عراقی نیستند. 

البته شدت تکرار بی هنر این عناوین، کاری کرده است که دیگر رگ غیرت و حمیتی از شنیدن تجارت زنان و مواد مخدر در جهان بر نمی آشو. تورم داخلی چشم ما را کور کرده است.  احتمالا چند ماه بعد بازهم مسئله اصلی این کشور قیمت گوجه فرنگی خواهد بود.

ما دیگر انقلابی نیستیم. ما دیگر نمی خواهیم نظام های مبتنی بر لیبرالیسم و صهیونیزم را نابود کنیم، دیگر ما در پی تشکیل امپراتوری بزرگ اسلامی نیستیم، ما دیگر نمی خواهیم خواب راحت را از چشم مستکبران بگیریم...

کار به جایی رسیده است که رهبری هشدار می دهند : « ما بایستى از اسلام براى عمل خودمان، براى رفتارهاى خودمان، براى موضعگیرى‏هاى خودمان درس بگیریم و بدانیم بقاى نظام اسلامى، برکات الهى، تفضلات و رحمت الهى تا وقتى است که ما پایبند و مقید باشیم. خدا که با ما قوم و خویشى ندارد. بارها من عرض کرده‏ام بنى‏اسرائیل همان کسانى هستند که خداى متعال در قرآن مکرر میفرماید: «اذکروا نعمتى الّتى انعمت علیکم و انّى فضّلتکم على العالمین».(4) « نعمتهایی که به شما عطا نمودم را یادآور شوید و نیز بخاطر آوزید که من شما را به جهانیان برتری دادم»* (بقره/47) خدا بنى‏اسرائیل را بر عالمین تفضیل داد؛ اما همین بنى‏اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند، « بصورت بوزینه های طرد شده درآئید»* (بقره/65) « مهر ذلت و نیاز بر پیشانی آنها زده شد»* (بقره /61) تبدیل شدند به این.»

http://bazrafkan.blogfa.com

http://kian-abdollahi.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:53 عصر | نظرات دیگران()

احمدی نژاد : کاهش قیمت نفت یک فرصت است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دیشب در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش می‌شد، در خصوص بحران مالی حاکم بر جهان گفت: بلوک غرب و سرمایه‌داری به طور کامل دچار بحران بی‌سابقه‌ای شده و مدیران و تئوری‌پردازان آنها هم فقط از یأس صحبت می‌کنند و کمترین مدتی که برای رفع شدن این بحران در نظر می‌گیرند، 3 سال است و برخی نیز می‌گویند 5 یا 6 سال این امر طول می‌کشد.

وی ادامه داد: در مقطعی اقتصاد سوسیالیستی به پایان راه رسید امروز هم همان سرنوشت گریبان‌گیر اقتصاد سرمایه‌داری است.    احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش و فعالیت دو سال و نیم دولت بر روی این طرح تحول اقتصادی گفت: الان اسناد پشتیبان بسیار قوی، مستند و مستدل در این خصوص وجود دارد و تقریبا هیچ کارشناس و صاحبنظری را سراغ نداریم که وقتی این طرح را با وی مطرح می‌کنیم آنرا نپذیرد.

 رئیس جمهور در خصوص قیمت نفت نیز گفت: یکی از معضلات و ریشه‌های مشکلات اقتصادی ما سهم بالای مصرف نفت در بودجه دولت است، گرچه از وقتی که دولت را تحویل گرفته‌ایم در این 3 سال ده درصد از این سهم کم کرده‌ایم یعنی سهم مصرف نفت در بودجه دولت از 62 و 7 دهم درصد به 52 درصد رسیده است، البته عدد مطلق بالا رفته چرا که حجم کل بودجه افزایش یافته است.

 وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای اصلی و اهداف طرح تحول اقتصادی کاهش مصرف ارز نفتی در بودجه است خاطرنشان کرد: در حال حاضر که قیمت نفت رو به پائین است می‌خواهند از این طریق به ما فشار بیاورند اما ما با اجرای این طرح این فشار را کم می‌کنیم یعنی همین کاهش قیمت نفت برای ما تبدیل به فرصت شده است.

وی افزود: بهترین حالت این است که میزان مصرف ارز نفت در بودجه را به صفر برسانیم اما حد وسط این است که نفت را فقط در کارهای عمرانی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه حرف ما این نیست که دیدگاه‌های ما صددرصد است، افزود: ولی هرکس سؤالی کرده و پاسخ داده‌ایم، قانع شده است حتی در دولت فراتر و ورای این طرح آمادگی به لحاظ نظری و عملی ایجاد شده، دولت پای کار است فداکاری کند تا اقتصاد اصلاح شود.

 

وجود 50 بانک بحران زده در آمریکا

فهرست بانکهای بحران زده در آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش شبکه خبر، طی سه ماهه سوم امسال بیش از پنجاه بانک به جمع سازمان های بحران زده آمریکا اضافه شده اند و به این ترتیب در حال حاضر در فهرست تنظیم شده توسط انجمن فدرال بیمه سرمایه گذاری های آمریکا 171 بانک وجود دارد و این رقم نوعی رکورد طی سیزده سال اخیر محسوب می شود.

سرمایه این بانک ها 116 میلیارد دلار برآورد شده است و با این که در فهرست انجمن فدرال بیمه سرمایه گذاریها اشاره ای به اسم بانکها نشده کارشناسان معتقدند که بیست بانک بزرگ آمریکا در میان آنها قرار ندارند.

شیلا بیر ، مدیر این انجمن به وجود مشکلات جدی در بازارهای مالی آمریکا اعتراف کرده و یادآور شده که این مسئله بر وضعیت اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت. وی در عین حال تاکید کرده که بیشتر بانکها با وجود مشکلات سرمایه های خوبی دارند و اعتبار خود را حفظ کرده اند.

42 هزار فروند موشک

گزارش وزیر جنگ رژیم صهیونیستى به کمیسیون امنیت ملى و خارجى پارلمان (کنیست) درباره افزایش قدرت رزمى حزب الله لبنان، موجب نگرانى و اعتراض نهادهاى نظامى این رژیم شد. باراک در گزارش خود گفته بود توان موشکى حزب الله 3 برابر افزایش یافته و اکنون آنها 42 هزار فروند موشک دارند. به گزارش پرس تى وى به نقل از روزنامه معاریو، نهادهاى نظامى اسرائیل این اظهارات را مضر براى اسرائیل و موجب ایجاد ترس و وحشت در میان اسرائیلى ها به ویژه در مرزهاى شمالى با لبنان دانسته اند. یک افسر ارتش اسرائیل به معاریو گفت: «باراک مى کوشد تا اهتمام اسرائیلى ها را از مشکلات کنونى در غزه منحرف کند، زیرا راه حل را نمى داند و متوجه نیست که چگونه باید گام بردارد، در حالى که فلسطینى ها آتش بس جزئى را به اسراییل تحمیل کردند.» وى افزود:  «شمار موشک هایى که حزب الله در اختیار دارد خواه 20 یا 30 هزار باشد، چیزى را تغییر نمى دهد زیرا ارتش اسراییل قادر به تشخیص منطقه سقوط موشک نیست.»

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:50 عصر | نظرات دیگران()

رد پای موساد در هند

پاى سازمان جاسوسى موساد به سیستم امنیتى هند باز شد. پلیس امنیتى هند اعلام کرد در پى حوادث تروریستى بمبئی، نیروهاى خود را براى آموزش به اسرائیل اعزام مى کند. به گزارش خبرگزارى قدس به نقل از پایگاه اینترنتى «دپیکا گلوبال»، «آچاریه» وزیر کشور ایالت «کارناتاکا»ى هند در یک نشست خبرى گفت: به دنبال عملیات تروریستى در بمبئى تصمیم گرفته ایم تا یک تیم پلیس و نیروهاى امنیتى خود را براى کسب مهارت هاى آموزش نظامى به اسرائیل اعزام کنیم. وى گفت: از آنجا که جنایات سازمان یافته به حجم وسیعى از سلاح هاى پیشرفته تبدیل شده است پلیس دولتى این کشور نیاز دارد براى مقابله با این چالش ها نیروهاى خود را آموزش نظامى دهد و بر این اساس ما نیروهاى پلیس خود را براى آموزش به اسرائیل مى فرستیم.

سخنان حبیبی در مورد نامه به آمریکا

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره نامه یکی از معاونین وزارت خارجه در دولت محمد خاتمی به آمریکایی ها گفت:این نامه که به نظر می رسد باتوجه به نفوذ حزب مشارکت در وزارت خارجه این دولت طراحی و نگاشته شده است،نشان می دهد که ارزیابی این افراد از قدرت آمریکا تا چه حد غیرواقعی است.  حبیبی افزود: نتیجه این تفکر مرعوبانه چیزی جز گستاخی دشمن نیست و سیاست خارجی فعال و اصولگرایانه دولت فعلی نشان داد تهدیدات دشمنان ملت ایران فقط یک بلوف می باشد و نباید از آنها ترسی به دل راه داد.

حبیبی ادامه داد:اینگونه نامه ها در عین حال علامت تلاش برای ایجاد انقلاب مخملین توسط افرادی است که به عزت اسلامی اعتقاد ندارند.

میر حسین : کاملا در جریان مباحث هستم

درپى مخالفت افراطیون مدعى اصلاحات با نامزدى میرحسین موسوى با این بهانه که وى از مسائل دور بوده و در خواب اصحاب کهف به سر مى برده، میرحسین موسوى واکنش نشان داده و گفته «من کاملا در جریان مسائل هستم». به گزارش «آریا» وى طى ملاقات هایى که با برخى شخصیت ها و گروه ها داشته، تأکید کرد، «کاندیدا نشدن من  در گذشته به معناى فعال نبودنم نیست. برخلاف اینکه ادعا مى کنند میرحسین مانند اصحاب کهف به خواب رفته و از جریانات بى خبر بوده، باید بگویم کاملاً در جریان مباحث هستم و مسائل را رصد مى کنم». وى همچنین گفته است: اگر قرار باشد حضور و فعالیتى در انتخابات داشته باشم، دعوت و تلاش یک جریان کافى نیست و باید از سوى جریان هاى دیگر هم دعوت صورت گیرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:43 عصر | نظرات دیگران()

ستاد انتخاباتی پورمحمدی، وزیر سابق کشور دولت نهم به ریاست فقیهی، سردبیر سایت «انتخاب» آغاز به کار کرده است.

 

آرین منش، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اصرار نمایندگان برای استیضاح وزیرآموزش   و پرورش خبر داد.

 

گفته می شود، مدیرکل دفتر دولت در مجلس که بر سر ماجرای معروف چکهای 5 میلیونی اخراج شده بود، همچنان در سر کار خود مشغول است.

 

یدالله اسلامى  دبیرکل یک حزب عضو جبهه اصلاحات اذعان کرد: اغلب اعضاى دولت سابق (اصلاحات) حاضر نیستند از عملکرد و دستاورد آن دولت دفاع کنند.

 

تى بون پیکنز  میلیاردر نفت و انرژى در آمریکا از دولت این کشور خواست براى صرفه جویى در مصرف نفت و بنزین از ایران الگو بگیرد.

 

بانک مرکزی با انتشار جزئیات آخرین وضعیت اقتصادی کشور که به اطلاع رئیس‌جمهور رسیده است اعلام کرد: ایران در سال 2007 میلادی دارای بالاترین نرخ تورم در منطقه بوده است.

 

بالاخره بعد از هفته ها گمانه زنی، باراک اوباما ، سناتور هیلاری کلینتون را برای مقام وزارت امور خارجه آمریکا و ژنرال بازنشسته جیمز جونز را برای مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید معرفی کرد وی همچنین رابرت گیتس وزیر دفاع کنونی را نیز در مقام خود ابقا خواهد کرد.

 

پس از انتقادات شدید از دست دادن طنطاوی، رئیس دانشگاه الازهر مصر با رئیس جمهور اسرائیل وی تصریح کرد، بی آنکه قیافه پرز را ببیند و وی را بشناسد، با او دست داده است.

 

به گفته داوودی، با صرفه جویی در مصرف بنزین و تکیه بر دانش بومی متخصصان، ایران تا پنج سال آینده می تواند صادر کننده بنزین باشد.

 

مستند سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی در دور دوم سفرها، پنج‌شنبه از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود

 

احمدی، وزیر آموزش و پرورش طی نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به ناتوانی مالی وزارتخانه متبوعش برای استخدام معلمان حق التدریسی از دکتر احمدی نژاد خواست تا نسبت به ساماندهی این نیروها تصمیم گیری کند.

 

در حالیکه محاصره ساکنین غیر نظامی شهر غزه دیروز ـ سه شنبه ـ وارد بیست و هفتمین روز خود شد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از صدور هرگونه اطلاعیه و فراخوانی امتناع کرده است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:42 عصر | نظرات دیگران()

 

علی لاریجانی روز دوشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد: اخیراً نامه‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا رسیده که در آن آمده‌است ما احساس می‌کنیم وقت آن رسیده که مذاکراتی را در مسائل فیمابین داشته‌باشیم. این نامه در دست بررسی است.

 

سید محمد خاتمی، ریس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدن ها در پیامی محاصره ساکنان بی دفاع نوار غزه از سوی رژیم اشغالگر فلسطین و فاجعه ترور عده ای بی گناه در هند را شدیدا محکوم کرد.

 

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گفت: قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال 88 در دامنه 45 دلار برای هر بشکه به مجلس پیشنهاد خواهد شد.

 

گفته می شود، خاتمی روز 17 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور خواهد یافت.

 

دادگاه عراقی دیروز (سه‌شنبه) حسن المجید، ملقب به علی شیمیایی بدنام‌ترین مزدور صدام را به جرم سرکوب وحشیانه و خونین شیعیان در سال 1991 به مرگ محکوم کرد.

 

حداد عادل رئیس هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : ما به حزب دولت ساز نیاز داریم نه دولت ساخته.

 

اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا به طور رسمی اذعان کرد: رکود اقتصاد آمریکا از دسامبر سال 2007 آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 

کریستیانو رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال اروپا برگزیده شد.

 

آیت ا... سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در عراق گفت :  انتخاب اوباما باعث به وجود آمدن تغییر عمده در سیاست‌های آمریکا نمی شود.

 

سایت یاهو مطابق روال هر ساله خود فهرستی از کلماتی که بیش از دیگر کلمات در این سایت جستجو شده اند را اعلام کردکه در آن اوباما در کناربازیگران و خوانندگان آمریکایی در رده های بالا قرار گرفته است.

 

مستند بلند "مارادونا" ساخته امیر کوشتوریتسا سه‌شنبه 12 آذرماه ساعت 30/12 در دانشگاه صنعتی شریف به نمایش درمی‌آید.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در جمعه 87/9/22 و ساعت 8:42 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 204320
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه