سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در دوزخ آسیابی است که دانشمندان فاسد را کاملاً آسیاب می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

  یکسال دیگر هم گذشت و انقلاب اسلامی پیروزی خود را با شرکت اکثر اقشار و اصناف در راهپیمائی 22بهمن جشن گرفت و چیزی که شیرینی این جشن پیروزی را به تلخی ناکام کرد حضور کم رنگ دانشجویان فردوسی مشهد در این راهپیمایی بود و تعداد دانشجویان شرکت کننده به قدری کم بود که برای درک این حضور تنها همین بس که تعداد دانش آموزان بعضی مدارس از تعداد کل دانشجویان ما بیشتر بود و این بیشتر به یک فاجعه می ماند چون دانشگاهی که حدود 16هزار دانشجو دارد فقط به تعداد چند اتوبوس شرکت کننده در این راهپیمایی داشته است. و مسئله شرم آور و در عین حال غرور آفرین در باب این اتفاق این است که تعدادی از دوستان روشندل و کم بینای ما با آنهمه مشکلاتی که در طی مسیر با آن مواجه شدند در این راهپیمایی شرکت کردند و به ما کاهلان نشان دادند که در هر شرایطی می توان به فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک گفت و مایه مباهات و فخر دانشگاه فردوسی مشهد شدند. و نقطه شرم آور در اینباره این است که ما دانشجویانی که ادعای وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و پاسداری خون شهدا را داریم کاملا بی تفاوت از کنار این فریضه بزرگ و حیاتی گذشتیم و بیشتر با آن اعضای بسیج، جامعه و انجمن اسلامی و بچه هیئتی هایی است که دیروز جز تعداد اندکی اثری از آنها مشاهده نشد. آری ما چگونه خود را فدایی اسلام و امام زمان می دانیم و هر روز ندای عجل علی ظهورک را سر می دهیم ولی حتی حاضر نیستیم به اندازه چند ساعت از وقتمان را به این مسئله مهم اختصاص دهیم. مگر جنایات اسرائیل در غزه، کشتار شیعیان عراق و لبنان و ... دل هر مسلمان و انسان آزاده ای را به درد نمی آورد؟ مگر ادعای پاسداری از خون هزاران شهید که این انقلاب و آزادی را برای ما به ثمر رساندند و حفظ کردند را نمی کنیم؟ پس چرا اینقدر بی تفاوتیم....

"مسلمین را چه شده است که در این مسائل که مربوط به اسلام است و مربوط به حیثیت مسلمین، ساکت نشسته اند، تماشاچی شده اند!" (امام خمینی)

و جواب امام در مورد کسانیکه درس و امتحان را بهانه قرار می دهند اینطور است:"... آقا! شما موظفید که به اسلام خدمت بکنید، خدمت همین نیست که فقط درس بخوانید، این هم یک شعبه است، موظفید که گرفتاریهایی را که برای مسلمین پیش می آید در آن دخالت بکنید. موظفید دخالت بکنید."

و برای آن دسته از دانشجویان و روحانیونی که سیاست را جدای از دیانت می دانند و به انزوا و دوری از این مسائل می پردازند و تصور این را دارند که مشکلات تمام مسلمین تنها و تنها با ظهور حضرت حجت حل می شود، تنها به اشارات آن پیر سفرکرده قناعت می کنیم:" اینجانب نصیحت متواضعانه برادرانه می کنم که آقایان محترم برای رضای خدا و حفظ اسلام این جمهوری را تقویت نمایند و باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد ، به جای آن یک رژیم اسلامی دلخواه بقیه ا... روحی له الفدا یا مطیع امر شما آقایان تحقق پیدا نخواهد کرد. بلکه یک رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت  به حکومت می رسد" صحیفه جلد21 صفحه 202

اما نه ما همه خود می دانیم که این حرفهایی که می زنیم بهانه ای جز برای توجیه سست کاری هایمان نیست وگرنه باید اندکی تغییر در احوال ما حاصل می شد . ای قائم آل محمد شاهد باش که ما به فرمان نایبت که حضور مردم را در صحنه های انقلاب فریاد می زند لبیک نگفتیم و اینها را بیشتر باید آن تشکلهایی که ما خود را جدای از آنها نمی پنداریم آویزه گوش خود قرار دهند که با پخش انواع بیانیه ها و اعلامیه ها حضور دانشجویان را در عرصه راهپیمایی درخواست می کردند، جز تعداد اندکی از آنها هیچکدام از اعضا اصلی این تشکلها در روز راهپیمایی دیده نشدند و در خاتمه سخنان خود را با بیانات رهبر عزیز و گرانقدر جمهوری اسلامی ایران پایان می بخشیم:

" برای نسل جوان، بخصوص نسل جوان دانشجو بی تفاوتی و خونسردی جایز نیست. آن جوانی که به سرنوشت کشور نیاندیشد و حوادث و خصومتهایی را که نسبت به کشورش در دنیا سازماندهی می شود نبیند و نسبت به آنها نجوشد و نخروشد، آن جوان لایق این نیست که نام جوان شهروند یک ملت انقلابی را روی خودش بگذارد".

علی نقوی - مهندسی برق ورودی 84


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:41 صبح | نظرات دیگران()

 شاید بتوان به جرات ادعا کرد که ارتجاعی ترین حرکتی که بعد از انقلاب شکل گرفته و به زودی به گفتمان مسلط جامعه مبدل شد، همانا «اشرافیگری» است. با این تفاوت که این بار با شکلی دیگر و در قالبی دیگر. شاهد این پدیده هستیم. نسبت «اشراف» و «انقلاب اسلامی» بر چند گونه بوده است. دسته ای از اشراف، کماکان بدون اینکه کوچکترین تاثیری از تکان های انقلاب پذیرفته باشند، بر روال سابق مشغول شدند. برای این عده، انقلاب هیچ موضوعیتی نداشته و انگار نه انگار که خبری شده است! برای این عده، هیچ فرقی نمی کند که انقلاب شده یا جنگی رخ داده. گوش و چشم بر همه چیز بسته اند و به سیاق عصر طاغوت، به «عشرت» خود دوام بخشیده اند.

گونه ی دیگری از اشراف در شرایطی متولد شدند که التهاب جنگ بر مناسبات اقتصادی و اجتماعی سایه افکنده بود. اینان در سایه ی جنگ به نان و نوایی رسیده و یک شبه از حضیض «فلاکت» به اوج «سعادت» صعود کردند. بار خود را بستند و سپس قاطی جماعت شدند تا کسی پندار ناصواب درباره شان نداشته باشد.

اما دسته ی سوم، ضمن اینکه شبیه دو گونه ی قبلی نیستند در همان حال چندان هم بی شباهت به ایشان نیستند: «اشراف مذهبی». این گونه ی خاص از اشرافیگری، مختص جوامعی است که در آنها، مذهب و ارزش های ناشی از آن واجد اهمیت تلقی می شود. اینان، با رویی گشاد و سینه ای فراخ، در جامعه می گردند و اتفاقاً دارای بهترین موقعیت های اجتماعی نیز هستند. در حالی که در روزگاری نه چندان دور، افرادی که به نوعی در طبقه ی اشراف جای می گرفتند، از بیم شماتت مردم و نگاه های منفی، سعی بر پنهانکاری و تظاهر داشتند. حالا گردن فرازانه می گردند و «فخر» می فروشند.

اشراف مذهبی، همه چیزشان شبیه همان اشراف طاغوتی است و تنها امتیازشان بر گونه های دیگر، در این است که اینان مقید به پاره ای از قواعد دینی نیز هستند. مثلاً نماز می خوانند و بساط روضه ی سیدالشهداء(ع) برپا می دارند و هر از گاهی دست بر جیب کرده و عطایی نیز می کنند. از این روی جزء موجه ترین های زمانه هستند. به قول ظریفی، مرام این دسته چیزی جز «سرمایه داری+ 17رکعت» نیست. چرا که تمام مولفه های یک سرمایه دار(1) را دارند. هر چه سرمایه داران چپاولگر و زیاده خواه بر سر جماعت فرودست می آورند، اینان نیز هیچ ابایی از ارتکاب آنها ندارند و لیکن با جلواتی از تدین و تشرع!

«اشراف مذهبی» با دستاویز قراردادن فقراتی از تاریخ و سنت، قباحت بسیاری از مظاهر طاغوتی گری را زدودند. «تکاثر» و «زراندوزی» را «تولید ثروت» معنا کردند و «کاخ نشینی» را برای «کوخ نشینانٍ فرودست»، «هذا من فضل ربی» خواندند. رذالت «زد و بند» و «دلال بازی» را با «مؤمن باید زرنگ باشد»، رنگ انسانی و اخلاقی بخشیدند و خلاصه اینکه، هر از گاهی، «انقلاب را به کما بردند» و تابوت انقلاب را سفارش دادند و حتی نذر کردند که خود میخ های تابوت را بکوبند.

«اشراف مذهبی» مشتاقانه منتظرند تا هر چه سریعتر «سوت پایان انقلابیگری زده شود». چرا که گمان می کنند به هر چه می توانستند، رسیده اند!

«اشراف مذهبی» در سالهای پس از جنگ رسمیت یافته و شناسنامه دار شدند. برای دریافت «مجوز های میلیاردی»، مسجد و «مکان فرهنگی» ساختند و ضمن اینکه «خیر» لقب گرفتند، از «ظرفیت های قانونی» عصر سازندگی نیز بهره ها بردند. به احترام «سرمایه شان» بر بلندای عزت جلوس کردند و صاحب اعتبار شدند و مدام تهدید کردند که اگر بی حرمتی ببینند، تمام «سرمایه»شان را به کول گرفته و به دوبی «هجرت» کرده و مملکت را به خاک سیاه خواهند نشاند. هواخواهان «اشراف مذهبی»، همه چیز را «تفسیر به مطلوب» کردند و حتی اصول را نیز با لطایف الحیل به محاق فرستادند. فضای مملکت آنچنان به نفع این قبیله تغییر کرده، که حتی اگر بخواهی به جمله ای از بنیانگذار انقلاب اسلامی هم استناد کنی، باید یواشکی و درگوشی باشد:«خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیاء و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند.» (صحیفه نور؛ ج?0؛ص??9)

امروز و در آستانه آغاز دهه چهارم از عمر انقلاب، «اشرافیگری مذهبی» همچون خوره به جان انقلاب افتاده و چنان با حساب و کتاب در حال فرو ریختن پایه های انقلاب است که آب از آب تکان نمی خورد. مراقب این خوره باشیم. 

http://asretadbir.blogfa.com

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:40 صبح | نظرات دیگران()

انقلاب اسلامی وارد سی امین سال حیات خود شد. ضد انقلاب ها و قرتی ها و براندازان اصلاح طلب امروزه با کمال ناباوری باید بپذیرند که کوچک تر از آنند که در برابر موج این انقلاب مقاومت کنند. این انقلاب بزرگ و بی همتای تاریخ که امواجش زمان و مکان را شکافته و نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان محسوب می شود. انقلابی که به قول فوکو انقلابی به نام خدا بود و ایران را تبدیل به روح جهان بی روح امروز کرد و اما آنچه مهم است حفظ انقلاب و آرمانهای آن است که مستلزم یادآوری دوباره این سوالات است : ماندن یا رفتن؟ آخرت یا دنیا؟ جهاد یا لذت؟ بیداری یا غفلت؟ هجرت یا تمدن؟ این همان دو راهی بزرگ زندگی است. همان دو راهی بزرگ که نشان می دهد چه کاره ایم؟ این همان نقطه ای است که می تواند پاشنه آشیل و نقطه آسیب انقلاب باشد و دوباره ایران را مبدل به عرصه تاخت و تاز قدرت طلب های داخلی و خارجی کند. از این رو تیغ انتقاد را باید به سمت کسانی گرفت که فریب عجوزه دنیا را خورده اند و برای رسیدن به پست و مقام از هیچ کاری ابا نداشته اند. درست است که ابطحی به عنوان سخنگوی دوم خردادی ها  در کمال جسارت گفت که ما در سیاست عمل گرا هستیم و هر طور که منافع مان اقتضا کند رفتار می کنیم و اگر لازم باشد رفسنجانی را عالیجناب سرخ پوش می نامیم و اگر لازم باشد زیر علم او سینه می زنیم ولی نا گفته نماند که این دنیا پرستی و شیفتگی پست و مقام فقط در انحصار اصلاحاتی ها و خاتمی چی ها نبود و راستگرایان نیز در دنیا طلبی دست کمی از آنان نداشته اند. اصلاح طلب ها در کمال جسارت و گستاخی قدرت طلبی کردند و راستی ها موذیانه. دوم خردادی ها هر چه توانستند بر ضد ارزش ها و آرمان های انقلاب به کار بستند و با صراحت هر چه تمام تر بر طبل سکولاریسم و لیبرالیسم کوبیدند و جریان راست با حفظ ظاهر، به دنبال نفسانیات خود رفت. جریان حزب الله و اصول گرا در این میان متوجه بود که رفسنجانی و خاتمی ادامه و روند طبیعی انقلاب اسلامی نبودند. انقلاب نکردیم که به دنیا گرایی رفسنجانی و تساهل و تسامح خاتمی برسیم. اما به چیز قرار بود برسیم؟ به کجا قرار بود برویم؟ این چیزی بود که هیچ کس از آن صحبت نکرد. شاید تنها مطهری بود که به این مساله اندیشید و چقدر دشمن، بیدار است که اندیشمندان جامعه ما را بهتر از خود ما میشناسد. امروز اگر انقلاب ما را متهم کنند که  برنامه ای برای بشر نداشته است ما هم می توانیم به آنها پوزخند بزنیم و بگوییم که شما نیز برنامه ای برای بشر ندارید. اگر برنامه تمدن غرب مبتنی بر لیبرالیسم و سکولاریسم و تمدن سازی همین است که امروز مشاهده می شود پس باید گفت که چقدر دنیا پوچ و بی هدف است؟!! دنیا پرستان نیز برنامه ای برای بشر ندارند. آخرین برنامه آنان برای دنیا همین لیبرال دموکراسی بود که دستاوردهایش را در سراسر دنیای امروز مشاهده می کنیم. ( لازم به یادآوری است که آنها تمدن شان مبتنی بر لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ و بهترین و کامل ترین و آخرین ایده بشر برای زندگی می دانند). آخرین برنامه آنان تولید انسانی است که می رقصد و مشروب می نوشد و شهوت رانی می کند و خیلی هم بخواهد فکر کند به ساخت و ساز و تکنولوژی و تمدن می اندیشد تا بیشتر تولید لذت کند. ولی تمدن غرب همان مبانی فکری بشری و نفسانی خود را تدوین می کند و در رسانه هایش بوق و کرنا به راه می اندازد. گرچه دیر شده است ولی دیگر سکوت جایز نیست. دیگر وقت آن است که اصول گرایان و آرمان خواهان شروع کنند به باز اندیشی گذشته و برنامه ریزی آینده. انتقاد زیاد کرده ایم امروز دیگر با تثبیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، زمان آن است که بیاندیشیم و راهکار ارائه کنیم.  باید مبانی فکری خود را تدوین کنیم. باید مشخص کنیم که جامعه اسلامی چه جور جامعه ای است. باید فکر کرد و باید نوشت و در این راه از سرزنش دنیا خواهان و نفس پرستان نباید هراس داشت. مطمئنآ هرکس که شروع به تفکر و ارائه راهکار کند توسط غرب زده ها شماتت و مسخره خواهد شد و غرب زده ها و قرتی ها دستاوردهای غرب را به رخ او خواهند کشید تا او را از تفکر بازدارند و همچنین خواهند کوشید تا ثمره تفکر بومی و اسلامی قرائتی سازگار با تفکر غربی پیدا کند. چنانچه بارها از زبان روشنفکرنماهای اصلاح طلب شنیده شد که اسلام باید خودش را با لیبرال دموکراسی و حقوق بشر سازگار کند. ما را متهم خواهند کرد که با تفسیری که شما از دین می کنید اسلام دین زندگی نیست. ایرادی ندارد اگر زندگی این است که آنها برای بشر ساخته اند ما با این زندگی مخالف ایم.

زندگی واقعی و حیات طیب تنها در سایه وحی و آیین پیامبران ایجاد می شود.

vajgoon.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:39 صبح | نظرات دیگران()

= یک روزنامه کویتی طمع ترکمنستان برای افزایش قیمت گاز صادراتی به ایران، فشار به ایران برای موافقت با تقسیم ثروت نفنی خزر و بحران کنونی میان ایران و غرب را از جمله دلایل احتمالی قطع صادرات گاز از سوی ترکمنستان خواند.

= به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی این وزارتخانه موفق شدند، "علی سلوم" وزیر به اصطلاح خارجه دولت عراق وابسته به گروه القاعده را پیش از ظهر امروز در استان "واسط" در صد و پنجاه کیلومتری جنوب شرق بغداد بازداشت کنند.

= رییس ستاد تبصره 13 گفت: رانندگانی که مقدار کمتری از سهمیه سوخت خودروی خود را استفاده کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

= قایق‌های توقیف شده نظامیان متجاوز انگلیسی در خلیج فارس در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در مقابل سازمان میراث فرهنگی به نمایش گذاشته شد.

= جان سارکوزی، فرزند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وارد رقابت انتخابات آینده شورای شهر خواهد شد

= به گزارش روزنامه «تایمز» لندن، یک زن تاجر آمریکایی به دست پلیس اسلامی عربستان سعودی به دلیل نشستن در کنار همکار مردش در ریاض عربستان بازداشت شد.

= به گزارش شیعه نیوز به نقل از فارس، یک مادر آمریکایی به اتهام دادن مشروبات الکلی و ماری جوانا به دختر 11 ساله‌اش به عنوان هدیه جشن تولد وی بازداشت شد.

= به گزارش تابناک ، لغو قانون ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌های ترکیه با رأی قاطع 403 موافق مقابل تنها 107 رأی مخالف به تصویب پارلمان ترکیه رسید.  گفتنی است در مدتی که با فشار ارتش و لائیک‌های ترکیه، حجاب در دانشگاه‌های این کشور ممنوع شده بود، عده‌ای از دختران متدین بنا بر فتوای یکی از علمای این کشور، موهای خود را تراشیده و با کلاه گیس به دانشگاه می‌رفتند.

= ماموران گمرک خرمشهر، از یک دستگاه کانتینر 40 فوت بازار چینی‌ها در منطقه آزاد اروند، انواع مشروبات الکلی گران قیمت که تحت پوشش مواد غذایی سرکه و نمک وارد گمرک خرمشهر شده بود، کشف و ضبط کردند.

=

تیم ملی فوتبال مصر در دیدار نهایی جام ملت های افریقا با یک گل کامرون را شکست داد و قهرمان شد.

= مقام وزارت خارجه عراق روز شنبه خبر داد که نشست سه‌جانبه میان نمایندگان ایران، آمریکا و عراق هفته آینده در بغداد برگزار می‌شود.

= یک سرباز آمریکایی طی مراسمی در منطقه دورافتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان به دین اسلام گروید.

= به گفته برخى منابع در نزدیکى سایت هسته اى نطنز پرنده اى عقاب مانند مشاهده شده که مجهز به تجهیزات شنود و جاسوسى بوده و دستگاهى شبیه تلفن همراه بر روى سینه و شیئى شبیه آنتن بر روى سر این پرنده نصب شده است.  شنیده شده این دومین مورد از این گونه پرندگان مجهز به گیرنده و فرستنده اطلاعات است که در این منطقه مشاهده شده است.در سال هاى گذشته نیز یک باز شکارى که به این تجهیزات مجهز بوده، توسط نیروى مقاومت بسیج اردستان به دام افتاد.

= براساس اعلام مقامات فدراسیون فوتبال ایران، خاویر کلمنته پیشنهاد هدایت تیم ملی را پذیرفت.

= بر اساس نظرسنجی‌ای که توسط گروهی از کارشناسان در سال 85 انجام گرفت ،5/22 درصد از جوانان معتقدند که والدینشان آنان رادرک نمی کنند و 4/41 درصد بیان کرده‌اند که والدین هیچ گاه خود را جای فرزندانشان نمی‌گذارند و بیشتر از دید خود به مسائل آنان نگاه می‌کنند.

= روح ا... حسینیان گفت که از نامزدی در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف نداده و با قدرت در عرصه رقابت‌های انتخابات مجلس هشتم باقی می‌ماند.

= پژوهشگران پژوهشکده رویان موفق به تولید موش از سلول‌های بنیادی جنینی شدند.

= کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون دکترای تخصصی سال هشتادو هفت دانشگاه آزاد اسلامی، روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیست و سوم و بیست و چهارم بهمن ماه جاری توزیع می شود.

= اوباما ‌‍، کاندیدای جوان و سیاه پوست دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که بشدت با طرح توقف در روند عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق مخالفت است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:38 صبح | نظرات دیگران()

هشدار مجدد به عناصر داخلی دشمن

دکتر محمود احمدی نژاد در سخنرانی 22 بهمن موضوع هسته ای را خاتمه یافته خواند و با اشاره به موفقیت های فضایی و علمی ایران، از مردم و رهبر انقلاب تشکر کرد. وی البته تشکر ویژه خود را نثار امام عصر (عج) کرد و این دست الهی را همواره حامی و پشتیبان ملت ایران خواند.

رئیس جمهور همزمان با جنجال آفرینی های اخیر یک متهم پرونده جاسوسی هسته ای و تلاش حامیان پرنفوذ وی برای تبرئه او، بار دیگر بدون ذکر نام، از انتقال اطلاعات و مشاوره به بیگانگان توسط برخی عناصر داخلی دشمن خبر داد.

 رئیس جمهور در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: دنیا بداند اگر ملت ایران در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه دیگری رقم می‌خورد و امروز 29 سال است که به تبعیت از فرهنگ حسینی و ایستادگی کمر استکبار را شکسته است. احمدی نژاد خطاب به ملت بزرگ ایران تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی شما ملت و رهبری عزیز انقلاب پیشاپیش ملت بود که منطق ما را در پرونده هسته‌ای پیروزی کرد. دشمنان فکر می‌کردند با تهدید و چنگ و دندان نشان دادن ملت ایران عقب نشینی می‌کند. آنان در موضوع هسته‌ای حیثیت خود و شورای امنیت را بردند.

احمدی نژاد افزود: برخی هستند که با دشمن همراهی می‌کنند و اطلاعات داخل کشور را به دشمن می‌دهند و به آنها توصیه می‌کنند که قطعنامه جدید صادر کنید، اینها جزو ملت ایران نیستند مردم ایران آنها را طرد خواهند کرد.

رئیس جمهور با شاره به این که اکنون مشکل، مشکل غربی‌هاست، گفت: در حال حاضر آنها مانده‌اند که چگونه آبروی خود را حفظ کنند، آن وقت برخی می‌گویند که ما حاضریم تعهد بدهیم و کوتاه بیایم. امروز میدان دار، ملت ایران است و اجازه نخواهد داد احدی از حق ملت ایران کوتاه بیاید.

استقبال خبرگزاری فرانسه از نامه توکلی

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی از حمله احمد توکلی به رد یا عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی استقبال کرد.

 به گزارش رجانیوز، AFP در این گزارش که از تهران ارسال کرده است، از احمد توکلی، با عنوان "نماینده محافظه کار مطرح ایران" یاد کرد که از گستردگی رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و گفته است این مسئله پیامدهای نامطلوب داخلی و خارجی خواهد داشت.

 گفتنی است احمد توکلی در نامه ای که روز گذشته در سایت متعلق به وی منتشر شد، در ادعایی عجیب ، ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس را به دلیل "مخالفت قانونی با بعضی سیاست‌ها یا عملکردهای دولت" خواند.

 این نماینده مجلس که به اذعان خبرگزاری فرانسه بر حجم حملات خود به دولت نیز افزوده است توضیح نداد که چنانچه مخالفت با دولت به عنوان یکی از ملاک های ردصلاحیت نمایندگان فعلی بوده است، به چه دلیل بسیاری از نمایندگان منتقد از جمله خود وی تأیید صلاحیت شده اند؟

 اظهار مواضع اینچنینی از سوی توکلی در آستانه برخی انتخاباتهای قبلی نیز مسبوق به سابقه بوده است. به نحویکه وی در جریان انتخابات سال گذشته شورای شهر تهران نیز حملات مشابهی به دولت کرده بود. این در حالیست که مواضع اخیر وی بازتاب مثبتی نیز در میان اصولگرایان نداشته و از این تکروی ها به ایجاد شکاف در میان اصولگرایان تعبیر شده است.

 گفتنی است توکلی چندی پیش نیز در نامه ای از حضور رئیس جمهور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به شدت انتقاد کرد اما کمتر از یک روز بعد، اظهارات قبلی خود را پس گرفت و تلویحاً به اشتباه خود اقرار کرد.

چاوز آمریکا را تهدید کرد

 رئیس جمهور ونزوئلا به آمریکا هشدار داد در صورت مسدود کردن دارایی‌های کشورش، با قطع صادرات نفت به ایالات متحده "جنگ اقتصادی" جدیدی را علیه واشنگتن آغاز خواهد کرد

 چاوز در برنامه "سلام رئیس جمهور" که به طور از همزمان از طریق رادیو و تلویزیون این کشور پخش می‌شد بوش را "آقای خطر" نامید و خطاب به او گفت: اگر شما دارایی ما را مسدود کنید، ما هم به شما ضرر خواهیم رساند. ما این کار را از طریق قطع صادرات نفت به آمریکا انجام می‌دهیم.

 وی ادامه داد: من خطاب به امپراطوری آمریکا که ارباب این شرکت است اعلام می‌کنم که شما به کارهای خود ادامه دهید، اما خواهید دید که ما حتی یک قطره نفت به ایالات متحده نخواهیم فرستاد.

 چاوز تاکید کرد، در صورت قطع صادرات نفت کشورش به آمریکا، قیمت نفت به 200 دلار خواهد رسید.

 یک سخنگوی سفارت واشنگتن در کاراکاس هیچ اظهار نظری در این باره نکرد.

 اکسون موبیل در پی ملی کردن پروژه نفت چند میلیارد دلاری توسط دولت ونزوئلا در این کشور، برای مسدود کردن دارایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا به چندین دادگاه در آمریکا، انگلیس و هلند اقامه دعوا کرد که دادگاهی در انگلیس رای به مسدود کردن 12 میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا داد.

 ونزوئلا با ارسال 23/1 میلیون بشکه نفت به آمریکا پس از کانادا، عربستان و مکزیک چهارمین کشور وارد کننده عمده نفت به این کشور است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:36 صبح | نظرات دیگران()

"به همین سادگی" بهترین فیلم جشنواره فجر شد

به گزارش خبرنگار مهر، فهرست برگزیدگان رشته‌های مختلف بخش‌های مسابقه سینمای ایران از سوی هیئت‌های داوری به این ترتیب اعلام شد:

* جایزه ویژه سینمای ایران به نگاه ملی: فرزند خاک

* بهترین فیلم: "به همین سادگی" سیدرضا میرکریمی

* بهترین کارگردانی: مجید مجیدی "آواز گنجشک‌ها"

دیپلم افتخار: خسرو معصومی "باد در علفزار می‌پیچد"

* بهترین فیلمنامه: سیدرضا میرکریمی و شادمهر راستین "به همین سادگی"

* بهترین بازیگر نقش اول زن: هنگامه قاضیانی "به همین سادگی"

* بهترین بازیگر نقش اول مرد: امین حیایی "شب"

دیپلم افتخار: شهاب حسینی "محیا"

* سیمرع بلورین یک عمر دستاور فنی و هنری: علیرضا زرین‌دست

* بهترین فیلمبرداری: حسین جعفریان "دیوار"

* بهترین تدوین: حسن حسندوست "آواز گنجشک‌ها"

* بهترین موسیقی متن: حسین علیزاده "آواز گنجشک‌ها"

* بهترین بازیگر زن نقش مکمل: مهتاب نصیرپور "فرزند خاک"

* بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: محسن طنابنده "استشهادی برای خدا"

* بهترین صدا: ایرج شهزادی "آتش سبز"

* بهترین طراحی صحنه و لباس: ژیلا مهرجویی و شعله نواب تهرانی "آتش سبز"

* بهترین جلوه‌های ویژه: حسین طلابیگی "پرچم‌های قلعه کاوه"

* بهترین چهره‌پردازی: سعید ملکان "آواز گنجشک‌ها"

* بهترین فیلم مستند کوتاه: "ترانه اندوهگین کوهستان" حامد خسروی

دیپلم افتخار: "روز حادثه" محمدعلی فارسی / "روشنان" محسن رمضانزاده / "سیانوزه" رخساره

قائم‌مقامی

* بهترین فیلم مستند بلند و نیمه‌بلند: "تینار" مهدی منیری

دیپلم افتخار: "هفت‌رخ فرخ ایران"‌ فرزین رضائیان

* بهترین فیلم اول: "در میان ابرها" سیدروح‌الله حجازی

* بهترین فیلم کوتاه: "بومرنگ" داریوش غریب‌زاده

دیپلم افتخار: "چاووش" فرخ حنیفه‌نژاد زیبایی / "در خانه‌ ما" مریم کشکولی‌نیا

* لوح سپاس و پلاک طلایی سیمرغ از نگاه ملی: کارگردان و تهیه‌کننده "آتش سبز"

* پلاک طلایی سیمرغ از نگاه ملی: مستند "هفت‌رخ فرخ ایران" به تهیه‌کنندگی حسین حضرتی و فرزین رضائیان

تحرکات جدید شیطان پرستان در تهران

طی سال‌های اخیر گروه شیطان پرستان با راه اندازی سایت های اینترنتی و وبلاگ های متعدد درصدد ترویج اندیشه های خود برآمده است.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از جهان، از چندی پیش بر روی دیوارهای نقاط مختلف یکی از مناطق جنوبی تهران شعارهایی در ترویج شیطان پرستی نوشته می‌شود و به نظر می‌رسد تمرکز بیشتری بر این مناطق شده است.

«تنها شیطان خدای ماست و غیر او حامی ما نیست»، از جمله شعارهایی است که در برخی از دیوارهای این منطقه به چشم می خورد.

این گزارش حاکی است بیشتر فعالیت این گونه گروه‌ها در محله‌های بسیار مرفه نشین و یا فقیر نشین صورت می‌گیرد.  در دیوار نویسی‌ها و تبلیغات آنان و در کنار این شعارها اشکالی با ادغام ستاره، دایره و مثلث نیز ترسیم شده است. این گروه با نفوذ در برخی از محافل مورد توجه جوانان از جمله موسیقی درصدد اغفال آنان است.

پیش از این گروهی از مروجان شیطان پرستی در شهرستان کرج دستگیر شدند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/11/23 و ساعت 1:36 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 204079
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه