سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خود رأی، در خطا و اشتباه فرو می افتد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

صفحه 1

صفحه 2

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:24 صبح | نظرات دیگران()

گفته می شود، جلسه روز گذشته شورای فرهنگی دانشگاه حال و هوای دیگری داشته است . گویا عده ای از دانشجویان بسیجی (نزدیک به 80 نفر) بدون اعلام قبلی و بصورت سرزده در جلسه شورای فرهنگی دانشــگاه حضـور یافتـه و سوالاتی را در مورد وضعیت فعلی دانشگاه مطرح نموده اند.

در این اقـدام که به  گفتــه دانشجویان بسیجی اعتراضی مسالمت آمیز به وضع موجود و تلاشـی برای برآورده شـدن خواسته های دانشجویی بوده است، ضمن قرائت بیانه ای 4 صفحه ای ، عملکرد مسئولین  دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفته است. در این جلسه حجه الاسلام احمدپور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، دکتر عاشوری ریاست دانشگاه، دکتر بذرافشان معاون دانشجویی- فرهنگی، دکتر علم الهدی نماینده وزیر علوم در شورای فرهنگی دانشگاه، دکتر وکیلی رئیس دانشکده ادبیات، دکتر طهمـورث پـور ، حـافـظی کارشناس نشریات و مشکانی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بعنوان اعضای شورای فرهنگی حضور داشتند.

در بیانیه دانشجویان که توسط 4 دانشجو قرائت گردید پس از اظهار تاسف نسبت به عدم تحقق دانشگاه اسلامی در کشور، آمده است : « با روی کار آمدن دولت نهم که به گفته مقــام معظــم رهبــری اصولگراترین دولت بشمار می رود، این انتظار از مسئولین و متولیان دانشگاه می رفت تا قدم در راه تحقق خواسته ها و فرمایشات امام (ره) و رهبری گذارده و ابعاد جدیدی از مدیریت اسلامی را در دانشگاهها رقم بزنند. و شکی نیست که دانشگاه فردوسی مشهد نیز بعنوان یکی از بزرگترین دانشگاههای کشور در این مهم وظیفه ای خطیر داشته و خواهد داشت. اما پس از گذشت بیش از 3 سال از بروی کار آمدن دولت نهم و بالتبع مسئولین اصولگرا در دانشگاه فردوسی چیزی که در عمل به چشم می خورد رضایت بخش نبوده و امیدوار کننده نیست. بنابراین دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد علیرغم در نظر گرفتن برخی خدمات و اقدامات مفید دانشگاه فردوسی مشهد در گذشته، مواردی را از جهت وظیفه پرسشگری از مسئولین مطرح نموده و متولیان امر را موظف به پاسخگوئی در این عرصه ها می بیند ... امید است که مسئولین دانشگاه بجای توجیه وضع موجود و بکار بردن ادبیات کنترل و ارعاب، جوابگوی سوالات مطروحه باشند و شکی نیست که بهترین جواب، پاسخی است که در عمل ظهور و بروز داشته باشد و نه در کلام.»

 سپس حدود 20 سوال  از متولیان فرهنگی و مدیریتی دانشگاه پرسیده شد. دانشجویان در این بیانیه اعتراض  خود را در سه محور اصلی نسبت به وضع موجود دانشگاه  مطرح کرده اند . در محور اول ناکارآمدی مسئولین دانشگاه و ضعفهای مدیریتی در 7 سوال مطرح گردیده که به مواردی از جمله : نداشتن ارتباط مستقیم مسئولین دانشگاه با دانشجویان و فقدان روحیه پاسخگویی، همسو نبودن عملکرد مدیریت با  آرمانهای انقلاب اسلامی، عدم شفاف سازی در مورد مسائل مالی دانشگاه، نبودن اولویت بندی در ساخت وسازها، مبهم بودن جایگاه کمیته نیکوکاری و نبودن نظارت بر آن، تکمیل نشدن مجموعه ورزشی امام علی (ع) و استخر سرپوشیده دانشگاه علیرغم تخصیص بودجه کلان از طرف وزارت علوم در این مورد و متناسب نبودن امکانات خوابگاهی و رفاهی دانشجویان با ظرفیت پذیرش دانشجو و مشکلات دانشجویان سنواتی ؛ اشاره شده است .

این بیانیه در محور دوم عدم انطباق وضعیت فرهنگی دانشگاه با اصول انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داده و از نبود چشم انداز فرهنگی مدون برای دانشگاه، مفاسد اخلاقی در بین برخی اساتید، توجه نکردن به فرمایشات رهبری و بزرگداشتن یاد شهدا در دانشگاه، شیوع روز افزون بدحجابی، بی مبالاتی مسئولین نسبت به توزیع رایگان محصولات شرکت صهیونیستی نستله در دانشگاه سوالاتی مطرح گردید.

قسمت سوم بیانیه در مورد مسائل مربوط به تشکل های دانشجویی قرائت شد . در این قسمت به تلاش مسئولین دانشگاه به حذف تشکلهای دانشجویی و ایجاد محوریت برای روسای دانشکده ها و مسئولین دانشگاه در تعامل بین تشکلها و دانشگاه اعتراض و سوالاتی از قبیل : عدم برگزاری انتخابات شورای صنفی، جلوگیری از برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان، اعمال فشار و تهدید برای جابجایی  اجباری دفتر مرکزی تشکلها، تخصیص مکانهای نامناسب و محقر به تشکلهای فعال دانشجویی در دانشکده ها و محدودیت های زمانی در طول روز برای انجام فعالیت مطرح شد.

بنا به گفته شاهدان عینی، مسئولین دانشگاه در ابتدای حضور دانشجویان برآشفته و ناراضی بنظر می رسیده اند، اما با گذشت دقایقی از جلسه برخوردی نسبتا منطقی با موضوع داشته و به سوالات و انتقادات دانشجویان گوش داده اند. گفتنی است این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشجویان از روشهای دیگر ( مانند درج مقاله در نشریات، نامه نگاری، جلسات متعدد با مسئولین  و ...) به مطالبات خود نرسیده بودند. دانشجویان از ریاست دانشگاه آقای دکتر عاشوری خواستند تا در یک جلسه عمومی در بین دانشجویان دانشگاه حضور یافته و به سوالات آنان پاسخگو باشد که  جوابی از ریاست دانشگاه در این زمینه و سایر خواسته ها دریافت نشد اما بعد از حدود 2 ساعت بحث مقرر گردید جلسه ای بین دانشجویان حضور یافته در جلسه دیروز و مسئولین دانشگاه در هفته آتی برگزار و خواسته های آنها بررسی گردد.

در پایان اظهار امیدواری شد تا این حضور و اعتراض مسالمت آمیز ضمن بهبود تعامل بین مسئولین دانشگاه و تشکلها، باعث شود تا دانشگاه فردوسی هر چه بیشتر و بهتر در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و شعارهای دولت مکتبی گام بردارد.
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:11 صبح | نظرات دیگران()

پنج نفر که هر کدام مدعی دروغین مهدویت بودند دستگیر و روانه زندان شدند . این خبر را هفته پیش دادستان قم اعلام کرده است.

سوالی که در این زمینه و موارد مشابه خودنمایی می کند، این است که چرا ادعای رابطه با امام زمان، خواب دیدن ها، نظر کرده های دروغین و ... زیاد شده است.

شاید در این خصوص دلایل و دیدگاههای متعددی وجود داشته باشد، اما دو نکته را می توان برجسته تر دید.

اول آنکه اعتقادات پاک و راسخ مردم ایران به ائمه اطهار (ع) و حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی (ص)، مهمترین رمز سربلندی و توفیقات این ملت بوده که در طول تاریخ اجازه نداده است بیگانگان هویت و شرف او را لکه دار کنند، هر چند در این مسیر فراز و نشیب هایی نیز دیده است . از این رو طبیعی است که دشمنان این ملت برای به زانو در آوردن آن نقاط قوت و اتکای ملت را هدف گرفته و با ترفندهای گوناگون در صدد لوث کردن اعتقادات ملت برآیند، در این پروسه بسیارند افرادی که آگاهانه دست به شیادی زده و با ادعاهای بی پایه در صدد لوث کردن اعتقادات ملت برآیند ، و با منحرف کردن گفتمان مهدویت سعی در تخریب باورهای مردم در دراز مدت داشته باشند، برخی هم البته از سر ناآگاهی و شاید هم برای کسب درآمد چنین کنند.

در کنار این عامل شاید بتوان به عامل دیگری اشاره کرد که به سهم خود بسترساز این موضوع است . مفهوم انتظار در بطن خود به دو موضوع اشاره دارد اول ایمان و احساس؛ و دوم معرفت و عمل .

حال اگر در جامعه ای که صاحبان بصیرت و دانش نسبتا در اقلیت می باشند، بعد اول مفهوم انتظار را بصورت گسترده تبلیغ کنیم طبعا فضایی ایجاد می شود که عده ای فرصت طلب از فضای پیش آمده سو استفاده نمایند. بگونه ای که مسائل احساسی مانند ملاقات با امام زمان از مفهوم واقعی انتظار مهمتر شده و بجای بالا بردن سطح معرفت، بیشتر به نقل مواردی اینچنینی اهتمام ورزیده می شود (هر چند برخی از آنها از لحاظ اخلاقی تاثیر گذارند) و متاسفانه از جمله مشاغل دائم جماعت شیعه، ذکر احوالات ملاقات با آقا می گردد. هر روز کتابی منتشر می شود؛ دیدار پیرمردان با امام زمان، دیدار جوانان با امام زمان، دیدار میانسالان با امام زمان، دیدار زنان با امام زمان، دیدار علما با امام زمان، دیدار عرفا با امام زمان، دیدار گنهکاران با امام زمان و... بدین ترتیب، دیدنِ آقا جذاب ترین بخش از ماجرای انتظار شده و افرادی که ادعای دیدار با ایشان را می کنند مورد اقبال قرار می گیرند.

بدیهی است در صورتی که دو بعد «ایمان و احساس» و «معرفت و عمل» بطور متناسب در جامعه مطرح گردد و سطح دانسته های مردم بصورت متقارن رشد کند بسیاری از شیادان و مدعیان توسط مردم عادی قابل تمییز خواهند بود.

به عبارت دیگر افراط در احساس گرایی بدون توجه به معرفت و عمل گرایی باعث ایجاد فضایی خواهد گردید که اصل مفهوم در دراز مدت لوث شده و جامعه از موهبتی الهی که عامل پویایی و بالندگی جامعه می باشد ، محروم گردد. شکی نیست اگر عملا اقدامی در جهت زمینه سازی ظهور و تحقق دولت جهانی اسلام صورت نگیرد، بنا بر حکمت الهی غیبت،  امام زمان (عج) از زندان 1200 ساله ی اعمال و رفتار، ما  رهایی نخواهد یافت.

با تشکر از قاسم حبیب زاده


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:9 صبح | نظرات دیگران()

خاتمی بیاید اما ...

چند هفته پس از آن که ابراهیم یزدی رئیس گروهک مدعی شد خاتمی مانند یک لولا می تواند اصلاح طلبان را دور هم جمع کند، غفار فرزدی عضو دیگر این گروهک به یاری نیوز گفت: آقای خاتمی بر سایر کاندیداها ارجحیت دارد و باید بیاید اما با تدوین یک برنامه حداقلی که مورد توافق همه باشد.

وی گفت: «آن چه همه اصلاح طلبان در ارزیابی انتخابات گذشته روی آن اتفاق نظر دارند، این است که باید در این انتخابات نامزدی واحد داشته باشند. نهضت آزادی ایران نیز این نظر را تایید و بر آن تاکید کرده است. ولی باید دید که چه راهکارهایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.»

وی گفت:« به نظر ما آقای خاتمی بهترین کسی است که می تواند محور ائتلاف گسترده اصلاح طلبان باشد. آقای خاتمی این ظرفیت را بیش از دیگران دارند و می توانند محور ائتلاف و هماهنگی طیف گسترده اصلاح طلبان اعم از درون حاکمیت یا بیرون حاکمیت باشند.»

وی به بیان انتظارات از خاتمی پرداخت و تصریح کرد: «همین که آقای خاتمی بر التزام به قانون اساسی تاکید کنند و بگویند که تسلیم اراده ای مافوق قانون اساسی نخواهند شد، کفایت می کند. بنابراین آن چه که ما از آقای خاتمی انتظار داریم این است که اولا با یک برنامه حداقلی و به طور گسترده وارد انتخابات شوند و ثانیاً بر التزام خود به قانون اساسی بیش از گذشته تاکید و تصریح کنند. تصریح کنند که اختیارات نهادهای قدرت در چارچوب همین قانون اساسی است و نه بیش تر از آن. در واقع باید به نوعی تصریح کنند که ایشان هم حکم حکومتی را قبول ندارند.» لازم به ذکر است که حکم حکومتی طبق قانون اساسی از اختیارات رهبری است.

نخست وزیر شادروان !

گروهک جبهه ملی که شماری از اعضای آن در آمریکا اقامت دارند در نامه ای به رئیس جمهور جدید آمریکا خود را «اعضای جبهه ملی که توسط شادروان مصدق نخست وزیر اوایل دهه 50 ایران تاسیس شد» معرفی کردند و بدون اشاره به این واقعیت که آمریکا علیه دولت همان «نخست وزیر شادروان»! کودتا کرده بود، خواستار برخورد آمریکا با نقض حقوق بشر در ایران شدند!

این گروهک سلطنت طلب و لائیک با حمله به مذهبی بودن نظام جمهوری اسلامی، انتخابات در ایران را غیرآزاد خواند و مدعی شد در ایران نقض حقوق بشر به طور مستمر و بشدت انجام می شود. در نامه این گروهک همچنین آمده است ما صمیمانه برای شما در ارتقای آزادی و صلح در جهان به عنوان نخستین اولویت های دولت خود آرزوی موفقیت می کنیم و از جانب خود نیز صمیمانه امیدواریم که بزودی دگرگونی های دموکراتیک در ایران پدید آوریم.

جهان عرب به تکامل رسید

شیمون پرز گفت: حضور ملک عبدا... در مراسم سخنرانی من نشان‌ تغییر و تکامل جهان عرب است که توسط پادشاه عربستان اعلام شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، شیمون پرز رییس رژیم اشغالگرقدس درباره شرکت خود در کنفرانس ادیان موسوم به "کنفرانس ادیان" گفت من از اینکه در اتاقی که من بودم ملک عبدا... نیز حضور داشت شگفت زده نشدم زیرا این اعلانی روشن به همه دنیاست که جهان عرب تغییر روی داده و پادشاه عربستان این اعلان را کرده است.

وی افزود اهمیت این مساله نه فقط برای این است که عربستان کشوری نفت خیز به شمار می آید بلکه به این است که عربستان مقدس ترین کشور عربی به شمار می‌آید. وی از دو شهر که از مقدس ترین شهرهای دنیا به شمار می آیند به اینجا آمد و به سخنرانی من گوش کرد.

وی تاکید کرد این به معنی تغییر، نه به معنی انقلاب که به معنی تکامل است. لازم به ذکر است، ملک عبدا... پادشاه عربستان و شیمون پرز رییس رژیم اشغالگر قدس در ضیافت شام بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل شرکت کردند و برسریک میز شام خوردند.

این کجا و آن کجا

جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه ای پیرامون انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در تحلیل نامه احمدی نژاد به اوباما ضمن تأکید بر اینکه سیاست خارجی دولت نهم کیلومترها با دولت قبل تفاوت دارد، به نامه محرمانه و ذلت بار سال 2003 که با تقریر صادق خرازی و از طریق سفارت سوئیس به واشگتن ارسال شده بود، اشاره و تصریح شده است: اگر احمدی نژاد در نامه ای به اوباما وی را در موضع پاسخگویی قرار داده است، رسانه های داخلی و خارجی چند سال پیش از این محتوای نامه ای را افشا نمودند که در آن، برخی سیاستمداران دولت سابق در طی این نامه محرمانه حاضر به معامله بر سر برخی از اصول بنیادین دیپلماسی جمهوری اسلامی با مقامات امریکایی شده بودند؛ این نامه نگاری ها کجا و نامه احمدی نژاد به اوباما کجا؟


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:6 صبح | نظرات دیگران()

حمله الویری  به میرحسین موسوی

پس از آنکه طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تمایل میرحسین موسوی به ورود به عرصه سیاسی منتشر شد، عضو ارشد حزب کارگزاران به شدت به وی حمله کرد و او را رئیس جمهوری مناسب دوران جنگ و نه آرامش خواند. به گزارش رجانیوز، مرتضی الویری شهردار اسبق تهران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به ایلنا گفت: اگر دیدگاه‌‏های اقتصادی میر حسین موسوی مانند دوران نخست وزیری‌‏اش باشد، حضور وی را در انتخابات آینده مثبت ارزیابی نمی‌‏کنم.

وی در توضیح دلایل مخالفتش با میرحسین موسوی افزود: بخشی بزرگی از اصلاح طلبان حضور میرحسین موسوی در حوزه اقتصاد را مثبت ارزیابی نمی‌کنند. اگر دیدگاه‌‏های میرحسین همان دیدگاه زمان نخست‌وزیری باشد که تا کنون چیزی غیر از آن مشاهده نشده است، این دیدگاه‌ها هیچ سنخیتی با دستاورد‌‏های 2 دهه اخیر و نیازهای جامعه امروز ما ندارد. عضو ارشد حزب کارگزاران با یادآوری عملکرد اقتصادی میرحسین موسوی گفت: من فراموش نمی‌کنم که میرحسین موسوی مخالف سرمایه‌گذاری خارجی، مخالف دریافت اعتبارات خارجی (حتی برای پروژه‌های زیربنایی) ونیز مخالف خصوصی‌سازی بودند و از اقتصاد دولتی و دخالت دولت در حوزه‌های تولید و توزیع همواره دفاع می‌کردند.

الویری با بیان اینکه بسیاری از دوستان در آن مقطع به دلیل شرایط جنگی روش آقای میرحسین موسوی را درست می‌دانستند، اظهار داشت: در مقطع فعلی هم براین باوریم که در شرایط جنگی، چاره‌ای جز حرکت‌‏های مداخله جویانه دولتی نیست. اما اگر روش اقتصادی دولت مدارانه بخواهد به صورت یک هنجار درآید، سرنوشتی غیر از شوروی سابق و کشورهای اروپای شرقی نخواهیم داشت.

پیش نویس توافقنامه امنیتی عراق تصویب شد

به گزارش فارس، بنا بر تازه‌ترین نسخه پیش‌نویس توافقنامه امنیتی که دیروز مورد تصویب هیات دولت عراق قرار گرفته و برای تائید نهایی در اختیار پارلمان عراق قرار می‌گیرد، اولویت محاکمه نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا و شهروندانی که جنایات جبران ناپذیری را مرتکب شوند، با دستگاه قضایی عراق است و این در حالی است که بر اساس بند هشتم آن، جنایت باید در خارج از ماموریت و در خارج از مکان‌های مورد توافق صورت گرفته باشد. بنا بر نسخه این پیش‌نویس، همه نیروهای ایالات متحده امریکا باید تا 31 دسامبر سال 2011 از همه خاک عراق خارج شوند.  بر اساس بخشی از پیش‌نویس توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن، مقامات عراقی اجازه بازرسی و یا مصادره محموله‌های آمریکایی را ندارند.

گفتنی است، "احمد المسعودی" که از نمایندگان پارلمان عراق می باشد در گفت‌وگو با خبرگزاری "اصوات العراق" تاکید کرد: همه مردم عراق با این توافقنامه مخالفند و در پارلمان هرگز تصویب نمی‌شود.

توصیه های آغاجری برای تحکیمی ها

همزمان با نزدیک شدن به شانزدهم آذر روز دانشجو، تحرکات بسیاری برای سوء استفاده از جریان دانشجویی به جهت بالا بردن قدرت چانه زنه برخی گروههای افراطی به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار "جهان"، برهمین اساس توصیه های هاشم آغاجری به برخی جریانات دانشجویی قابل توجه است.  وی در جمع تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) که با وجود فقدان پایگاه دانشجویی خود را منتسب به دانشگاه امیرکبیر می‌کنند، اظهار داشت: مایوس شدن و انفعال خطر بزرگی برای همه گروه‌های سیاسی است و تصور رهایی به کمک نیروهای خارجی تصوری کاملا غلط است.

 این عضو سازمان مجاهدین بر همین اساس به بررسی وضعیت جنبش دانشجویی از گذشته تا به امروز و توصیه‌هایی برای فعال‌ تر شدن دانشجویان پرداخت و خواستار برگزاری نشست‌های مشترک بین دانشجویان وروشنفکران و روابط جریانات دانشجویی با نخبگان شد.

 آغاجری بر همین اساس از دانشجویان خواست که فعال تر در عرصه نقد قدرت وارد شوند و اضافه کرد: تجربه زندان باعث از بین رفتن ترس‌ واهی دانشجویان می‌شود؛ زیرا تصور زندان ترسناک‌تر از واقعیت آن است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:4 صبح | نظرات دیگران()

چند تن از مراجع عظام قم توهین به قرآن در دومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در گردشگری ایران را بشدت محکوم کردند.

 

رئیس جمهور به مشاور مطبوعاتی خود برای انتشار مطالبی در وبلا گش تذکر داد  تا او مواضع شخصی و بدون ارتباط خود با دولت را از جایگاه مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور منتقل نکند. جوانفکر اخیراً در مقاله‌ای رئیس مجلس را به شدت مورد حمله قرار داده بود.

 

شماری از دانشجویان دانشگاههای تهران در اعتراض به اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیروز روبه‌روی سفارت قطر در تهران تجمع کردند.

 

مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان این‌که ایران سالانه 90 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت پرداخت می‌کند که این یارانه سه برابر بودجه عمرانی کشور است.

 

با حمایت وزارت علوم و دعوت دانشگاه صنعتی شریف، هفت تن از  برجسته ترین شخصیتهای علمی که مسؤولیت هفت دانشگاه معتبر جهان را عهده  دار هستند، به ایران می آیند. این سفر در اواخر آبان ماه انجام می شود.

 

گنجی در مقاله ای که در اینترنت منتشر کرده است، همجنس بازی را سبکی از زندگی خواند که در اسلام و ایران مورد اجحاف قرار گرفته شده است.

 

ابراهیم حاتمی کیا در پاسخ به منیژه حکمت کارگردان فیلمهای سه زن و زندان زنان که همسو با برخی منتقدان او را فیلمسازی «دولتی» خوانده بود، گفت: خانم حکمت حالا حالاها باید راه بیاید، آدم که با دو تا فیلم این قدر جیغ و داد راه نمی اندازد!

 

آلمان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده اروپا اعلام کرد اقتصاد این کشور رسماً وارد دوره رکود شده و این بحران بسیار دشوار و طولانی خواهد بود.

 

دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس خواستار استیضاح جاسبی از سوی نمایندگان و رسیدگی به چگونگی به کار گیری کردان به عنوان هیات علمی شد.

 

خبر دستگیری 10 جاسوس انگلیسی در نزدیکی مرزهای ایران با پاکستان که برخی رسانه‌های غربی از جمله خبرگزاری رویترز و رادیو فردا  شایع کرده بودند، تکذیب شد.

 

در پی انتقاد های چند روز اخیر از مراسم حمل قرآن کریم از سوی زنان دف نواز در دومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در گردشگری ایران، مهدی جهانگیری، معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استعفایش را به اسفندیار رحیم مشایی تسلیم کرد.

 

به عقیده ژیرینوفسکی، نائب رئیس دومای روسیه «ولادیمیر پوتین» احتمالا رسما عضو حزب «روسیه واحد» شده و از سمت نخست وزیری استعفاء می‌دهد.

 

پس از انتشار خبر آتش سوزی روز جمعه  سینما جمهوری موجی از شایعات برای تبدیل کردن این "اتفاق" به یک "ماجرای سیاسی" به راه افتاده است. برخی سایت های اینترنتی خواسته اند اینطور القاء کنند که ماجرای آتش سوزی حتی از بعد سیاسی شباهاتی به ماجرای سینمارکس آبادان داشته است.

 

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: با توجه به شرایط فعلی نرخ بیکاری تا پایان سال تک رقمی نخواهد شد.

 

رئیس سازمان بازرسی گفت: در صورت حل نشدن منع قانونی، روسای فدراسیون‌های دو شغله و کمیته المپیک باید خود را برای برگزاری انتخابات مجدد آماده کنند.

 

یک منبع پارلمانی عراق ، از فشارهای زیاد آمریکا برای تصویب توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن با اکثریت اندک در پارلمان عراق خبر داد.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 

وزیر راه و ترابری گفت: باند اول پل میانگذر دریاچه ارومیه امروز دوشنبه با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود.

 

براساس پیش‌ بینی‌ آژانس بین‌المللی انرژی، منابع نفت و گاز فقط تا 40 سال دیگر انرژی جهان را تامین خواهند کرد.

 

پلیس دبی برای کنترل بیشتر خیابان‌ها و راه‌های مواصلاتی این شهر در ماه‌های اخیر اقدام به نصب دوربین‌های پیشرفته جهت شناسایی رانندگان متخلف کرده است.

 

مدیرعامل بانک رفاه از محرز شدن مالکیت سازمان تامین اجتماعی بر سهام بانک رفاه با رای دیوان عدالت اداری خبرداد.

 

محمدعادل فومنی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان جوان گفت: اخیرا برخی مدیران اقتصادی دولت خاتمی توصیه کرده اند که با توجه به کاهش قیمت نفت و شرایط اقتصادی کشور حضور برای اصلاح طلبان در دولت مناسب نیست و تنها دولت احمدی نژاد می تواند سکان هدایت اقتصادی کشور را برعهده بگیرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/9/4 و ساعت 11:59 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 50
مجموع بازدیدها: 204536
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه