سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مردم از خدایى بترسید که اگر گفتید مى‏شنود و اگر در دل نهفتید مى‏داند . و بر مرگى پیشى گیرید که اگر از آن گریختید به شما مى‏رسد ، و اگر ایستادید شما را مى‏گیرد ، و اگر فراموشش کردید شما را به یاد مى‏آرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4

زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است.

سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند که در باغ نهاده باشند.

و مگر نه آنکه گردن‌ها را باریک آفریده‌اند تا در مقتل کربلای عشق آسان‌تر بریده شوند؟ و مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده‌اند که حسین(ع) را از سر خویش بیش‌تر دوست داشته باشد؟ و مگر این عاشق بی‌قرار را بر این سفینه‌ سرگردان آسمانی، که کره‌ زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده‌اند؟ و مگر از درون این خاک اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرم‌هایی فربه و تن‌پرور بر می‌آید؟

پس اگر مقصد را نه اینجا، در زیر این سقف‌های دلتنگ و در پس این پنجره‌های کوچک که به کوچه‌هایی بن‌بست باز می‌شوند نمی‌توان جست، بهتر آنکه پرنده‌ روح دل در قفس نبندد.

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.

پرستویی که مقصد را در کوچ می‌بیند، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد. (شهید سید مرتضی آوینی)

به رغم گذشت بیش از یکسال از ترور ”مغز متفکر“ حزب ا... لبنان و برجسته ترین فرمانده نظامی این حزب در جنگ 33 روزه هنوز ابعاد شخصیتی این شهید مخفی مانده است.

”عماد مغنیه“ به خاطر ادامه مقاومت و جهاد از بیست سال پیش از سوی حداقل 42 سازمان امنیتی جهان تحت تعقیب قرار داشت. جامعه اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی وی را به اجرای عملیات های مختلف ضد صهیونیستی متهم کرده اند. این مجاهد نستوه در طول حیات پر برکت خود هرگز دوست نداشت که در مقابل رسانه های گروهی ظاهر شود.

با تشکیل ”حزب ا... لبنان“ در سال 1362، عماد مغنیه نیز همچون حجت الاسلام ”سیدعباس موسوی“ دبیر کل حزب ا... که بعدها در حمله تروریستی بالگردهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید - و ”سیدحسن نصرا...“ دبیر کلی فعلی حزب ا...، از جنبش امل خارج شد و در مقاومت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.

وی مسئول عملیات نظامی حزب ا... به شمار می رفت و در دوران جوانی خود در فلسطین آموزشهای نظامی را فرا گرفت. طراحی همه عملیات‌های نظامی حزب‌ا... به وی نسبت داده شده است‏.‏

گفته می شود عماد مغنیه در پاییز 1362طی عملیاتی علیه آمریکا در کویت، به اسارت درآمده، ولی با ترفندهای گوناگون موفق به رهایی شده است. پس از آن بود که سازمان جاسوسی آمریکا C.I.A پی به شخصیت واقعی وی برد و در بدر به دنبال دستگیری او لبنان و خاورمیانه را زیر پا گذاشت.

جایزه 25 میلیون دلاری پلیس F.B.I آمریکا برای زنده یا مرده عماد، نشان از هراس جنایتکاران و تروریست های دولتی از هر گونه مقاومت دارد. تعقیب مغنیه در طول سه دهه صورت گرفت و در این مورد مى توان کتاب قطورى را تالیف نمود.

وی چنان ناشناخته مانده بود که شاید 99 درصد افراد حزب ا... او را بطور دقیق نمی شناختند در حالی که با وی ارتباط داشتند و حتی برخی گمان می کردند که عماد مغنیه و حاج رضوان دو شخصیت جدا از هم هستند. تا قبل از شهادت وی از عماد مغنیه تصاویر مختلفی منتشر شده بود که هیچکدام تصویر واقعی وی نبوده است. حتی برخی از مسئولین اسرائیل از وی بعنوان چریک شماره یک جهان یاد کرده اند.

پس از عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان وی با تلاش شبانه روزی حزب ا... را برای جنگ تلافی جویانه احتمالی اسرائیل آماده کرد. او اطلاعات بسیاری در مورد نیروی نظامی اسرائیل جمع آوری کرد و قبل از آغاز جنگ 33 روزه تدابیر لازم را اندیشید و با آغاز حمله اسرائیل به لبنان حزب ا... غافلگیرنشده و منفعلانه اقدام نکرد.

از لحاظ امنیتی درجه سختی ترور کردن وی در داخل لبنان با ترور کردن رئیس موساد در تل آویو برابری می کرد. به همین دلیل موساد هرگز نتوانست در داخل لبنان طرح ترور وی را اجرا کند. تا اینکه پس از جنگ 33 روزه که مغنیه به سوریه سفر کرده بود و در اندیشه سامان دادن نیروهای حزب ا... در برابر حمله انتقام جویانه اسرائیل بود با منفجر شدن ماشینی که در مسیر حرکت وی بود به شهادت رسید.

آن چه مسلّم است، برخلاف آن چه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه عماد مغنیه جوّ سازی می کنند و او را تروریستی بزرگ می نامند، وی تنها رزمنده ای خالص از مقاومت اسلامی لبنان بود که برای نجات کشورش از اشغالگران، تا پای جان مبارزه کرد و بیش از 26 سال، سازمان های اطلاعاتی سیا و موساد را به دنبال خود کشاند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/12/25 و ساعت 3:31 عصر | نظرات دیگران()

ایام تبلیغات انتخابات مجلس رویای اسلامی:

این روزها همه جا صحبت از آقای مخلص خدمتگزار است. آقای معتاد علاف بیکار هر جا می‌رود آقای مخلص خدمتگزار“ را می‌بیند. در مراسم عروسی، مجلس عزا، مسجد، حمام، بازار، پارک، کوچه، خیابان، نانوایی و

آقای معتاد علاف بیکار این روزها هرجا می‌رود، حسابی تحویلش می‌گیرند. به ستاد آقای مخلص خدمتگزار“ که می‌رود، برایش کیک و ساندیس می‌آورند، موقع ناهار هم جوجه کباب برایش سفارش می‌دهند.

آقای معتاد علاف بیکار با خودش فکر می‌کند که اگر آقای مخلص خدمتگزار در انتخابات پیروز شود، حتما همه مشکلاتش حل می‌شود. دیگر بعد از مدتها سرگردانی و پریشانی، کار پیدا می‌کند، اعتیادش را ترک می‌کند، از علافی هم در می‌آید. آقای معتاد علاف بیکار اینها را که می‌بیند، به مسجد می‌رود و دو رکعت نماز می‌خواند و برای پیروزی آقای مخلص خدمتگزار در انتخابات دعا می‌کند.

یک سال بعد از انتخابات:

یک سال از انتخاب آقای مخلص خدمتگزار می‌گذرد. آقای معتاد علاف بیکار در این یک سال بخاطر اینکه آقای مخلص خدمتگزار کمی به اوضاع حوزه انتخابیه‌اش برسد، به ملاقاتش نمی‌رود. آقای معتاد علاف بیکار با خودش فکر می‌کند که آقای مخلص خدمتگزار حتما کارهای مهمتری هم دارد. اما بعد از یک سال تصمیم می‌گیرد که دیگر به ملاقات آقای مخلص خدمتگزار برود و از او خواهش کند که لااقل یک کاری برایش پیدا بکند. ناسلامتی آقای معتاد علاف بیکار به آقای مخلص خدمتگزار رای داده بود و آقای مخلص خدمتگزار هم یک روزی به او قول‌هایی داده بود.

دو سال بعد از انتخابات:

دو سال است که آقای معتاد علاف بیکار برای ملاقات آقای مخلص خدمتگزار“ به تهران می‌رود. در این دو سال آقای مخلص خدمتگزار“ مشغول رفع مشکلات معتادان علاف بیکارزیادی بوده. آقای معتاد علاف بیکار بعد از اینکه چند بار از روستایش به تهران می‌رود و موفق به ملاقات آقای مخلص خدمتگزار“ نمی‌شود، دو روز پیش خودش را جلوی مجلس آتش ‌می‌زند. سایت‌ها و روزنامه‌های مختلف هم تیتر می‌زنند که:“یک جانباز خودش را جلوی مجلس آتش زد!“ آقای لاریجانی و چند نفر  از نمایندگان وقتی می‌بینند که سایت‌ها و روزنامه‌ها دارند از یک کاه، کوه می‌سازند، برای حمایت از جایگاه مجلس رویای اسلامی به میدان می‌آیند:فردی که خودسوزی کرده، معتاد بود نه جانباز، ضمنا ناراحتی روحی و روانی هم داشت!

همچنین در یک اقدام پیشگیرانه، ده کپسول آتش‌نشانی در مقابل درب ساختمان مجلس قرار می‌دهند تا اگر باز هم معتاد علاف بیکار دیگری خواست از  آبروی خادمان ملت را ببرد، موفق نشود و آب به آسیاب دشمن نریزد و آبروی مجلس و مخلص‌های خدمتگزار را نبرد!

هر چند کوثری و کاتوزیان نمایندگان اصولگرای مجلس با فرد مزبور دیدار داشته و حرفهای او را گوش داده اند؛ اما این سوال مطرح می شود که سایر نمایندگان مجلس درقبال وی وظیفه ای نداشته اند؟ آیا نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب که خود را خادم ملت می دانند خود را در این مورد متهم به کم کاری نمی بینند؟ آیا به مسئله خودسوزی در مقابل خانه ملت نباید جدی تر نگاه کرد؟

http://ahestan.wordpress.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/12/25 و ساعت 3:28 عصر | نظرات دیگران()

     دشمنان جمهوری اسلامی، که عمدتا در اردوگاه لیبرال دموکراسی قرار دارند و محل تجمعشان هم جایی است که «غرب» نامیده می شود، نگاهی سه بعدی به مقوله قدرت دارند. در نظر اینان، قدرت مثلثی است متشکل از سه ضلع اقتصاد، ایدئولوژی و توان نظامی. غربی ها بر این باورند که هر حکومتی، بر پایه این سه اهرم قدرت استوار است و لذا اگر کسی می خواهد بر جهان حکومت کند، از یک سو باید این هر سه اهرمش قویترین نوع آنها در دنیا باشند، و از طرفی دیگر، باید با استفاده از همین اهرم ها، دیگر قدرت های رقیب یا مانع را از صحنه حذف کند. اگر این فرضیه را بپذیریم که غرب به دنبال حکومت بر جهان است و جمهوری اسلامی را مانعی برای تحقق اهداف استکباری خویش می بیند، باید منتظر رویارویی با غرب، در سه حوزه ای که ذکر آنها رفت، باشیم.

     در تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، سه جبهه ای که دشمن در آنها با ما وارد نبرد شده، به خوبی قابل شناسایی اند. در حوزه نظامی، ابتدا کشتار ملت مسلمان ایران، و ترور ناجوانمردانه مسئولین نظام اسلامی توسط منافقین در دستور کار نظام سلطه قرار گرفت. پس از مهار شدن جریان ترور در داخل، پروژه درگیری بیرونی به اجرا گذاشته شد و هشت سال دفاع مقدس نتیجه آن بود. دشمن، که به تعبیر امام(ره) «همه کفر» را به یاری طلبیده بود،  هشت سال جنگ خانمان سوز علیه ملت بی گناه ما به راه انداخت، اما مقاومت  حماسه سازان ما او را سر جای خود نشاند. به گونه ای که هیچ مدعی دیگری پس از آن جرئت تجاوز به خاک پاک ایران را به خود نداد.

    در حوزه اقتصادی، دکترین تحریم با هدف تضعیف اقتصادی ایران پایه ریزی و به اجرا گذاشته شد. اما تیر تحریم اقتصادی نیز به سنگ خورد ودشمنی که  زمانی «سیم خاردار» را از ملت ایران دریغ می کرد،  امروز شاهد تسخیر فضا توسط ایران است و نمی تواند «امید» اش را انکار کند؛ ایران را جزو معدود قدرت های صاحب انرژی هسته ای می بیند. همه اینها، بی ثمر ماندن تلاش دشمن در تضعیف اقتصادی ایران را حکایت می کنند. 

     دشمن از جبهه ایدئولوژیک نیز غافل نماند. هم او که پیشتر تئوری استفاده از مزدوران داخلی را برای ترور کور ملت ایران آزموده بود، این بار نیز با بهره گیری از پیاده نظام داخلی، همه هم خود را مصروف سست کردن پایه های ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی کرد. برای اجرای پروژه های جنگ ایدئولوژیک، جریانی ایدئولوژیک لازم بود که با سلاح عقیدتی غرب و با توسل به عملیات روانی، به جنگ ایده حکومت اسلامی برود. «اصلاحات» این ماموریت را به عهده گرفت و پرچم دموکراسی سازی آمریکایی برای  مقابله با تفکر قدسی ولایت فقیه بالا رفت. آزادی، حقوق بشر، جامعه باز، تفکرات پوچ وبر و پوپر، جامعه مدنی، فمینسم، لیبرالیسم... همه و همه تیر شدند و دشمن با کمان اصلاحات آنها را به سوی نظام اسلامی پرتاب کرد تا بلکه تفکر اسلامی، ارزش ها و آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی، از صحنه به در شوند. اصلاحات تا جایی پیش رفت که سردمداران آن عقاید انقلاب اسلامی را مایه خجالت خواندند! جنگ فکری عظیمی درگرفته بود. در یک سو مردان خدا بودند با اتکا به یاری حق، و در سوی دیگر ایادی استکبار و استثمار... و متوسل به زر و زور و منکر کارآمدی دین.

      و هم اکنون که مردم اصلاحات را از اریکه قدرت به زیر کشیده اند، سوالی که باید پرسید این است که دشمن در جبهه ایدئولوژیک چه وضعیتی دارد؟ آیا به پیروزی رسیده یا مانند دو جبهه دیگر زمین گیر شده است؟ پاسخ این سوال محرز است و در مورد آن اختلافی نیست. اما شنیدن اعتراف دشمن به شکست، طعم دیگری دارد. چندی پیش خبرنگار هفته نامه تایم در تهران، در گزارشی هشدار گونه که خطاب به سران واشنگتن، سردسته دشمنان ملت ما نوشته بود، از زبان یکی از دانشجویان ایرانی آورده بود: «هدف ما مبارزه با ستم و جور در سراسر دنیاست... تا زمان برچیده شدن ظلم و ستم، ما به راه خود ادامه خواهیم داد» و سپس با جمع بندی دقیقی از گزارش ویژه خود نتیجه گرفته بود که «دوران ارزش های انقلاب اسلامی به پایان نرسیده است... واشنگتن، توجه کن!». در عوض،  همانگونه که پروفسور بیمن از استادان دانشگاه مینه سوتای آمریکا اخیرا به کیهان گفت، اندیشه های امام خمینی(ره) سراسر جهان را درنوردیده است و هرچه جلوتر می رویم ایده آل های امام(ره) پررنگ تر می شود.

     اگرچه تلاش دشمن در هر سه جبهه برای سرنگونی نظام اسلامی همچنان با حرارت ادامه دارد، اما نکته اینجاست که ملت ما راه خود را شناخته و آزمون خود را پس داده است. نه فریب آزادی و دموکراسی را می خورد، نه با چماق تسلیم می شود و نه با هویج تطمیع.

 http://basyj114.persianblog.ir


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/12/25 و ساعت 3:26 عصر | نظرات دیگران()

پرکارترین مقام عالی رتبه دنیا

انجام بیش از950سخنرانی رسمی ،56سفر خارجی و مجموعا بازدید از 32 کشور مختلف دنیا، برگزاری بیش از20 ملاقات عمومی و ویژه با دانشجویان، حضوردر 99 کنفرانس خبری داخلی و 44نشست خبری در خارج کشور ، 11مصاحبه تلویزیونی زنده با شبکه های داخلی وده مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر و55مصاحبه اختصاصی بارسانه های خارجی و...

در حالیکه دقیقا 44 ماه از انتخاب دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری می گذرد، حجم سنگین فعالیت های وی، رئیس جمهور ایران را به پرکارترین مقام عالی رتبه در جهان تبدیل کرده است.

انجام بیش از 52 سفر استانی و بازدید حدود 500 شهر بزرگ و کوچک در کشور علاوه بر سفرهای مکرر به برخی مناطق نظیر قم، مشهد و عسلویه در مدت کمتر از چهار سال، بخشی از کارنامه سنگین فعالیتهای دکتر احمدی نژاد را تشکیل می دهد.

انجام فعالیت متوسط 16 ساعت در روز، استفاده از ایام تعطیل برای سفرهای کاری و ملاقات با مردم، حضور در مجامع عمومی و انجام بیش از سه هزار ملاقات کاری در طی مدت مذکور، از نظر کمی بیش از دو برابر فعالیت یک رئیس جمهور به طور عادی است. برگزاری دو جلسه طولانی با اقتصاددانان منتقد دولت و همچنین جلسات تخصصی با فیلمسازان، پژوهشگران و اصحاب رسانه از ابتکارات ارتباطی رئیس جمهور محسوب می شود.

گفته می شود آغاز ساعت کاری رئیس جمهور از 6 صبح با صرف صبحانه کاری با ملاقات کنندگان آغاز و عمدتا تا ساعت 22 شب ادامه دارد.

 

توهین بی سابقه به مریم مقدس (س)

”لیئور شلاین“ مجری صهیونیستی شبکه ده تلویزیون صهیونیستی در برنامه خود گفت: مریم عذرا نبوده و مسیح از بی پدری خود خجل بود.

گفتنی است این اهانت در پاسخ به انکار حادثه هولوکاست توسط تعداد از چهره‌های دینی سرشناس مسیحیت رخ داد. ”لیئور شلاین“ در ادامه افزود: انکار هولوکاست توسط این کشیشان نشانه تناقض شدید میان دین یهود و مسیح است.

وی در ادامه گفت: از همین رو تصمیم گرفتم به آنان پاسخ دهم و فقط به نمایان کردن خشم خود اکتفا نخواهم کرد بلکه دین نصرانیت را نیز محکوم می کنم.

”شلاین“ همچنین افزود: هر کسی که بگوید مریم عذرا است، درغگو به حساب می‌آید. حرف‌های پاپ و کلیسای واتیکان را باور نکنید. مریم، مسیح را از طریق همکلاسی خود در سن 15 سالگی در مدرسه باردار شد!

 

یک بیانیه با دو امضا

در حالی که طیف انگشت شمار افراطیون دانشگاه امیرکبیر سعی در القاء نارضایتی عمومی از دفن شهدای گمنام در این دانشگاه داشته و در سایت های خبری خودنظیر خبرنامه امیرکبیر مخالفت خود  با تدفین شهدا را اعلام کرده اند! انتشار دو بیانیه همزمان با عنوان تجمع و اعتراض دانشجویی که یکی از سوی انجمن اسلامی (طیف غیرقانونی دفترتحکیم) و دیگری  از سوی دانشجویان سوسیالیست در دانشگاه منتشر گردید، پرده از پشت پرده این جمعیت خیالی برداشت.

این دو متن  که بسیار ناشیانه و عجولانه تنظیم شده بود دقیقاً دارای یک محتوا بوده و تنها مورد اختلافی آن امضای پای بیانیه هاست. این در حالیست که  انجمن منتسب به طیف غیرقانونی تحکیم خود را منتسب به  پایگاه لیبرالیستی غرب می داند و اعلام می کند که با طیف موسوم به چپ در تعارض ایدئولوژیک است. انتشار این دو بیانیه یکسان که  ناشی از دستپاچگی اتاق فرمان واحد این گروههاست نشان می دهد که اینگونه جریانات، کانون وابستگی یکسانی  دارند و تابلوهای متفاوت فقط برای رد گم کردن است.

 

چهار هزار وهابی در ایران

دولت عربستان در ادامه اقدامات ضدشیعی و ضد ایرانی خود با هماهنگی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس، اقدام به بسیج چریک های وهابی در ایران کرده است.

به گزارش شیعه نیوزبه نقل از انتخاب ، اخیراً 4 هزار نفر از روحانیون وهابی تحت عنوان طرح هجرتوارد ایران شده است.

بنابراین گزارش، این افراد که در چچن آموزش دینی و چریکی دیده اند، فعالیت های تبلیغی خود را در روستاها آغاز کرده اند. این گروه برای بیست هزار پایگاه تبلیغی روستایی برنامه ریزی کرده و وسایلی چون دوربین و برخی وسال جاسوسی دراختیار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، اقدمات ضدشیعی دولت عربستان پس از آن علیه ایران قوت گرفته که شنیده شده ملک عبدا... پادشاه این کشور بودجه ای هنگفت برای این اقدامات ضد ایرانی قرار داده است.

کلارک: آمریکا و اسرائیل جنایتکار جنگی ‌اند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، ”رمزی کلارک ” دادستان سابق آمریکا در سخنانی تلویزیونی گفت: اقدامات آمریکا در عراق و اقدامات اسرائیل در نوار غزه مطابق قوانین و موازین بین‌المللی جنایت جنگی است.

وی افزود: آمریکا به طور مداوم در تلاش برای تضیعف منشور دادگاه بین‌المللی محاکمه جنایتکاران جنگی به منظور کاستن از فعالیت و اثرگذاری آن است. کلارک تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به این هدف خود اقدامات بیشماری انجام داده که از جمله متقاعد کردن بیش از یکصد کشور برای عدم پیوستن به این دادگاه است تا از این طریق از محاکمه جنایتکاران جنگی آمریکایی و اسرائیلی در آن جلوگیری کند.

در همین حال، ”فرانسیسن بویل ” کارشناس حقوق بین‌الملل گفت که نمی‌توان دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی و جنایتکاران جنگی آمریکایی از طریق شورای امنیت تشکیل داد زیرا آمریکا برای جلوگیری از تشکیل آن از امتیاز وتو استفاده خواهد کرد.

بویل پیشنهاد کرد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اختیارات خود مطابق فصل 22 منشور این سازمان برای تشکیل هیئتی فرعی استفاده کند تا این هیئت مسئولیت تشکیل این دادگاه را برعهده بگیرد.

وی همچنین خواستار تعلیق مشارکت رژیم صهیونیستی در فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل شد و گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هرگونه اقدام یا محکومیتی علیه این رژیم هر کاری می‌کنند.

در همین حال، ”فرانسوا اوتار ” بنیانگذار دادگاه بین‌المللی ملت‌ها نیز رفتار رژیم صهیونیستی را غیرانسانی و مجرمانه دانست.

 

فعالیتهای ستاد انتخاباتی خاتمی

خرید و اجاره روزنامه و راه اندازی سایت در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری رونق می گیرد. سایت تغییرکه از سوی حامیان کروبی راه اندازی شده، از احتمال فعالیت 3روزنامه در خدمت ستاد انتخاباتی خاتمی خبر داد.

به نوشته این سایت، حامیان رئیس دولت سابق در صددند روزنامه کارون را به خدمت بگیرند و از قرار معلوم مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده تا این روزنامه که گستره توزیعش استانی است، به صورت سراسری منتشر شود. به گزارش تغییر در عین حال قرار است روزنامه فرهیختگان هم به عنوان بازوی تبلیغاتی خاتمی کار خود را آغاز کند. فرهیختگان نیز از سلسله نشریات دانشگاه آزاد است که اگرچه امتیاز روزنامه دارد اما مدتی است به صورت هفته نامه منتشر می شود. خبر دیگر نیز حاکی است که زمزمه هایی درباره روزنامه توسعه نیز شده است تا این روزنامه در اختیار ستاد انتخاباتی خاتمی قرار بگیرد. در کنار روزنامه هایی که ذکر آنها رفت چندین پایگاه اینترنتی نیز فعالیت خود را هماهنگ با ستاد انتخاباتی خاتمی آغاز می کنند. در این میان انتشار روزنامه یاس نو نیز همچنان در دست بررسی است. اگر مشکلات این روزنامه حل شود و نظر نهایی دادگاه اعلام گردد روزنامه یاس نو از بعد از تعطیلات به عنوان اصلی ترین تریبون خاتمی و حزب مشارکت فعالیت خود را از سر می گیرد.

 

فعالیتهای ستاد انتخاباتی کروبی

حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری عضو حزب شورای مرکزی اعتماد ملی در گفتگو با فردا؛ گفت: برای شروع فعالیت‌های انتخاباتی، یک شورای مشاورین تشکیل شده‌ که مسئولیت آن با دکتر محسن رهامی می‌باشد و اعضای اصلی شورا 15 نفر هستند که آقایان کرباسچی، عباس عبدی و سلطانی‌فر نیز از اعضا این شورا می‌باشند.

وی در خصوص حضور آقای کرباسچی در شورا گفت: آقای کرباسچی هم‌اکنون عضو ستاد انتخاباتی هستند .

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تأکید مجدد از اینکه آقای کروبی به هیچ وجه از انتخابات کناره‌گیری نخواهد کرد گفت: تا ?? آذر هیچ یک از کاندیداها جز آقای کروبی برای حضور، اعلام آمادگی نکردند و با‌توجه به اینکه آقای خاتمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نمودند و احتمال آمدن آقای میر‌حسین موسوی نیز وجود دارد اما آقای کروبی به هیچ وجه در عرصه انتخابات آتی به نفع شخص خاصی کناره‌گیری نخواهد کرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/12/25 و ساعت 3:25 عصر | نظرات دیگران()

سید محمد حسین فضل ا... از مراجع شیعه در لبنان ، خواهان ایجاد محور عربی ، ترکی و ایرانی، در راستای اولویت های سیاسی، اقتصادی و مصلحت عربی و اسلامی و مسئله فلسطین شد.

 

بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی برای سال 88 در حالی در سکوت خبری به کمیسیون اقتصادی دولت ارایه می‌شود که شواهد امر حاکی از عدم کاهش نرخ سود بانکی در سال آینده است.

 

خاتمی در دیدار با شرودر صدر اعظم سابق آلمان گفت: صلح به سادگی به دست نمی آید، اولا جان‌های صلح طلب می خواهد و ثانیا باید برای آن جنگید.

 

متهمان سرقت از خانه عادل فردوسی‌پور مدعی شدند در حین دزدی از این خانه با دیدن عکس فردوسی‌پور متوجه هویت صاحبخانه شده‌اند.

 

پیکر مطهر 5 شهید گمنام امروز  از دانشگاه تهران به سوی دانشگاه امیرکبیر تشییع شد.

 

دادستان کل کشور گفت: فعالیتهای تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در تمامی رده‌ها و نیز هر نوع تشکیلات جایگزین آن غیر قانونی و ممنوع است.

 

نیکل کوئین، یک زن عکاس معروف امریکایی که کار عکاسی برای خیلی از چهره‌های مشهور جهان را انجام می داد مسلمان شد.

 

دبیر کمیته ایدز کشور گفت : براساس سنجش از طریق فرمول های علمی و شناسایی رفتارهای پرخطر 80 تا 90 هزار مبتلا به مثبت در HIV مثبت در کشور وجود دارد .

 

پس از ماجرای سرقت لپ تاب های شخصی دونماینده مجلس که به همراه کیف محتوی اسناد و مدارک آنان بود، این بار سارقان با ورود به خانه یکی از مسؤولان دیپلماسی کشور، تلفن همراه و نیز برخی اسناد و مدارک او را سرقت کرده اند.

 

محمود رئوفی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می رسد، خاتمی در دقیقه 90 به نفع کروبی کنار می رود.

 

در پی انتشار اخباری مبنی بر ترور دبیر حزب مردم سالاری کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه این خبر را تکذیب کرد.

 

رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی بیشتر شهر قدس و کوچاندن فلسطینیان دستور تخریب 80 خانه شهروندان فلسطینی ساکن این شهر را صادر کرد.

 

مقام های آگاه اعلام کردند ، بدی آب و هوا موجب شده تا صادرات نفت از جزیره خارک یکی از بزرگترین ترمینالهای نفتی ایران به مدت چند روز با اختلال روبرو شود .

 

میرحسین موسوی که فعالیتها و سخنانش رنگ و بوی جدی تری از حضور در انتخابات دهم ریاست جمهوری گرفته است، این هفته برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر می کند.

 

الوطن چاپ کویت روز یکشنبه نوشت : سفیر فرانسه در کویت گفت:بزرگترین آرزوی فرانسه داشتن روابط خوب با ایران است.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان موهن هاشم آغاجری در منزل عبدا... نوری، گفت: تکرار اهانت به امام (ره) و فقها از سوی آغاجری قابل توجیه نیست.

 

نخستین ابررایانه سریع ایران، به دست متخصصان ایرانی (دانشگاه صنعتی اصفهان)ساخته شد و در اردیبهشت 88 عرضه می شود.

 

محمد زارع فومنی، رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان گفت: خاتمی باید مواضع و نسبت خود را با امثال آغاجری اعلام و مشخص کند.

 

با فروش باقیمانده پنج درصد سهام بانک ملت که شنبه انجام گرفت این بانک وارد بورس اوراق بهادار تهران شد.

 

فرهادی, کارگردان فیلم ”درباره الی“ از رئیس جمهور، مسئولان وزرات فرهنگ و ارشاد اســـلامی و کسانی که به حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر کمک کردند، تشکر کرد.

 

صادق زیباکلام با بیان این مطلب که ”خاتمی از نظر توان اجرایی و مدیریتی شخصیت با استعداد و توانمندی نیست و این یک واقعیت تلخ است“، گفت: افرادی همچون محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، ابطحی، تاج‌زاده و حجاریان که حلقه اول یاران خاتمی هستند، خیلی بر ایشان تاثیرگذارند.

 

براساس دستور بانک مرکزی، برخی بانکها ایران چک 50 هزار تومانی در دستگاههای خودپرداز خود قرار دادند.

 

به گزارش ”جهان“، کارشناسان اقتصادی آمریکا پیش بینی کرده‌اند که بحران اقتصادی جهان در 9 ماه باقی مانده از سال 2009 میلادی موجب ورشکستگی حدود 100 بانک آمریکایی شود.

 

بر اساس نظرسنجی مؤسسه ”ایفوپ ” ، 62 درصد از فرانسوی‌ها از سارکوزی رئیس‌جمهور کشورشان ابراز نارضای هستند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/12/25 و ساعت 3:23 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 204401
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه