سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همنشین پادشاه همچون شیر سوار است ، حسرت سوارى او خورند و خود بهتر داند که در چه کار است . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:50 صبح | نظرات دیگران()

آقای احمدی نژاد! : نگاهی به روزنامه های کشور بندازین.هیچ تیتری مربوط به انتقاد از شما و دولتتان وجود ندارد.با جوی که اطرافیان شما و روزنامه های زنجیره ای طرفدار شما ایجاد کرده اند دیگر کسی جرات انتقاد کردن از شما را ندارد و هر کس هم که انتقاد کند به مخالفت با رای مردم و دموکراسی و خشونت گرایی و کودتا و … متهم میشود. این در حالی هست که در زمان آقای خاتمی وقتی از دکه روزنامه فروشی رد میشدیم تیتر یک اکثر روزنامه ها به انتقاد از ایشان و دولتشان مربوط میشد حتی یک بار دو تا روزنامه قبل از مصاحبه ی آقای خاتمی نقد آن را نوشتند و فرداش چاپ کردن غافل از اینکه مصاحبه انجام نشده بود!

آقای احمدی نژاد! : یادتان هست که در زمان آقای خاتمی سایت تابناک ایشان را بنی صدر مقایسه کرد؟ یادتان هست سایت فردانیوز کنار عکس لخت سارکوزی در قایق تیتر "خاتمی از نوع فرانسوی" را درج کرد؟حتما مقاله های اعتماد ملی رو خوندید.مثلا مقاله ای که در مورد سفر استانی رییس جمهور نوشت و گفت ملت دلفین گرسنه هستند و آقای خاتمی دلفین باز! واکنش آقای خاتمی چی بود؟! هیچ! ولی شما چه؟ با کمترین انتقاد به شما منتقدین متهم به خشونت و فاشیست بودن و مخالفت با دموکراسی میشوند!

آقای احمدی نژاد! : یادتان هست در دانشگاه تهران در برابر هو کردن چند تا دانشجو چی گفتید؟ من یاداوری میکنم ، شما گفتید نذارید بگم بندازنتون بیرون! ولی آقای خاتمی وقتی رفت امیرکبیر در برابر چند ساعت هو کردن و فحاشی و حتی آتش زدن عکسش سکوت کرد.

آقای احمدی نژاد! : الان اگر کسی از وضعیت اقتصادی گله کنه توسط هواداران شما قابلمه به دست خوانده میشود و گفته میشود که مسایل اقتصادی برای مردم در اولویت نیست ولی همین هواداران شما در زمان آقای خاتمی هر روز یک مقاله در مورد قیمت گوجه مینوشتند!

آقای احمدی نژاد!  : یادتان است وقتی با دخترکان ایتالیایی دست دادید چه شد ؟ اول تکذیب کردید و گفتید که فیلم مونتاژ شده است ، یکی از نزدیکان شما گفتند که تو شلوغی بوده ناچارا اینطوری شده ، اما بعد شنیده شد گفته اید طبق فتوای آقای منتظری این کار شما اشکالی نداشته است . اما آقای خاتمی چطور وقتی دست معلم سالخورده خود را بوسید چطور برخی از روزنامه ها به او حمله ور شدند .

آقای احمدی نژاد! : در دولت شما شاهد نرخ تورم 20 درصدی در سال 78 و میانگین تورم 16 درصدی در 8 سال دولتتان بودیم. اما حالا دولتمردان شما از تورم 18 درصد امسال و میانگین 14.5 درصدی دولت آقای خاتمی انتقاد میکنند!

آقای احمدی نژاد! : نامه ی سال 2003 دولتتون به آمریکا رو  یادتون هست؟همون نامه ای که توش گفته بودین حاضریم حزب ا... رو خلع سلاح کنیم، از حمایت از حماس و گروه های مقاومت دست برداریم و ... فقط تو رو خدا ما رو تحریم نکنین! یادتونه که همه ی فعالیت های هسته ای و غیر هسته ایمون رو تعلیق کردین؟ دیپلماسی منفعل و عذرخواهانه تان را به یاد می آورید؟ اما اکنون و در دولت آقای خاتمی دیپلماسی ما فعالانه شده. آقای خاتمی نه تنها تعلیق رو شکوند بلکه پرونده ایران رو هم مختومه کرد.نامه های آقای خاتمی مثل نامه های شما از روی ذلت نیست.امروز مردم ما به ایرانی بودن خودشون افتخار میکنن.

آقای احمدی نژاد! : یاران شما در انتخابات مجلس با نام "یاران احمدی نژاد" و با حمایت رسمی شما وارد میدان شدند و شکست خوردند.با این حال که شما تمام قامت به میدان آمدید و از لیست "یاران احمدی نژاد" حمایت کردید اما بعد از شکست کسی نگفت مردم به احمدی نژاد نه گفتند اما در انتخابات شوراها عده ای به نام آقای خاتمی وارد میدان شدند و در حالی که آقای خاتمی چه قبل و چه بعد از انتخابات از آنها حمایت نکرده بود، شکست آنها را به پای او گذاشتید و در روزنامه هایتان نوشتید "نه بزرگ به خاتمی و دولتش"

آقای احمدی نژاد! : همفکران شما چنان فضایی ایجاد کرده اند که انتقاد از آقای خاتمی تبدیل به ژست روشنفکری شود و هر کس از او دفاع کرد متهم به تعصب،تحجر و ... .

آقای احمدی نژاد!  : چرا طرفداران شما که تاب تحمل گروه های سیاسی مقابل را ندارن ( هر چند شعار زنده باد مخالف من آنها گوش همه را کر کرده است ) در نشریات خود با درج کاریکاتورها و عکسهای موهن به انتخاب میلیونها ایرانی بی احترامی می کنن . در حالی که طرفداران آقای خاتمی که می توانند براحتی چنین کاری را در مورد شما تکرار کنند اینکار را انجام نمی دهند ( با توجه به اینکه کاریکاتورها و عکسهای اینچنینی در مورد شما نیز در اینترنت کم نیست ) .  آقای احمدی نژاد لطفا کمی فکر کنید  !!


 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:46 صبح | نظرات دیگران()

  در روانشناسی اجتماعی مردم ما، و سایر ملتها، پدیده ای بنام "نوستالژی سیاسی" وجود دارد. یعنی، مردم ناراضی از وضع موجود نسبت به گذشته تلقی مثبت نوستالژیک پیدا میکنند.

   در دوران اولیه حکومت قاجاریه، تا زمان فتحعلی شاه، "نوستالژی صفوی" در ایران رواج داشت یعنی مردم ناراضی از وضع موجود حسرت دوران صفویه را می خوردند. این نوستالژی در حدی بود که تا زمان فتحعلیشاه پادشاهان قجر برای خود تبارنامه ساخته و خویش را از نسل صفویه معرفی میکردند. از زمان فتحعلیشاه و با آثاری چون رستم التواریخ بود که حرکت فرهنگی برای تخریب یاد و خاطره دوره های صفوی و زندیه آغاز شد. در دوران پنجاه ساله سلطنت ناصرالدینشاه، مردم ناراضی از وضع موجود حسرت دوران فتحعلیشاه را میخوردند و آن زمان را "عصر خاقان مغفور" می نامیدند. در دوران نابسامان و منحط مظفرالدینشاه و احمدشاه و سپس رضاشاه مردم ناراضی از وضع موجود دچار "نوستالژی ناصری" بودند و با حسرت از "عهد شاه شهید" یاد میکردند که به دیدشان دوران ثبات و آرامش و بهروزی بود.

بعدها، نوستالژی رضاشاهی در ایران رواج یافت. واقعیت چیز دیگری است. به نظر بنده، که میتوانم درباره آن صدها برگ بنویسم، دوران رضاشاه بزرگترین ضربه را بر رشد جامعه ایرانی وارد کرد و تمامی نابسامانیهای پسین مولود این دوران است .

 زونیس جامعه شناس آمریکایی مینویسد: عجیب است که ایرانیان هیچگاه خود را با کشورهای مشابه خویش و همسایگان خود مقایسه نمی کنند بلکه فقط خود را با آمریکا مقایسه میکنند. و میزان رشد و پیشرفت خود را با آمریکا و اروپای غربی می سنجند!

پسرم دوستی دارد فرانسوی که تحصیلکرده کره جنوبی و آشنا با آسیای جنوب شرقی است. زمانی به تهران آمده و میهمان ما بود. پرسیدم: تفاوت مردم ایران با مردم آسیای جنوب شرقی چیست؟  گفت: "تفاوتی عجیب در روانشناسی مردم دو منطقه وجود دارد. در آسیای جنوب شرقی نارسایی بسیار زیاد است ولی مردم در تمامی مسایل خود را مقصر میدانند. ولی در ایران مردم در همه چیز حکومت را مقصر میدانند حتی در مسایل عادی که هیچ ربطی به حکومت ندارد؛ و خود را مبرا از هرگونه تقصیر و مسئولیت."

از نوشته های عبدا... شهبازی -  مورخ
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:44 صبح | نظرات دیگران()

 

روز وصلش می رسد ایام هجران می رود      این خماری از سر ما  میگساران  می رود

پرده را از روی  ماه خویش بالا می زند          غمزه را سرمیدهد غم از دل وجان می رود

بلبل  اندر شاخسار گل  هویدا  می شود       زاغ  با  صد شرمساری از گلستان می رود

محفل از نور رخ او نور افشان می شود         هر چه غیراز ذکر یار از یاد رندان می رود

ابرها از نور خورشید رخش پنهان شوند        رده  از رخسار آن  سرو خرامان می رود

وعد? دیدار نزدیک است یاران مژده باد         روز وصلش می رسد  ایام هجران می رود 

از دیوان  امام خمینی (ره ) 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

من این آیه‌های یاس را که برخی دائما تکرار می‌کنند به هیچ وجه قبول ندارم...  ملت ایران با وحدت و همبستگی، تلاش و مجاهدت و با جدی گرفتن حرکت خود به سوی قله‌های کمال، می‌تواند بر دشمن غلبه کند و به فضل خداوند این کار را نیز خواهد کرد... باید تلاش و احساس مسوولیت مردم و مسؤولان برای ساختن ایران آن‌گونه که شایسته ایران و اسلام است، مضاعف شود و ارتباط میان مردم و مسوولان نیز همانند وضعیت فعلی مستحکم و صمیمانه باقی بماند ... وحدت کلمه و حسن ظن نسبت به یکدیگر زمینه‌ساز عنایت خداوند و فائق آمدن بر مشکلات است.      ( مقام معظم رهبری )

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:43 صبح | نظرات دیگران()

این بزرگواران [دانشگاهی­ها] خیال می­کنند منظور از دانشگاه اسلامی آن است که هر دانشکده نمازخانه داشته باشد یک، کلاس پسر و دختر از هم جدا بشود دو، حجاب محفوظ باشد سه، حرف­های خلاف در دانشگاه­ها نزنند چهار، شب­های جمعه دعای کمیل باشد پنج، شب­های چهارشنبه دعای توسل باشد شش ...

این معنای اسلامی شدن دانشگاه نیست! این­ها کار خوبیست، این­ها از مسجد و حسینیه هم بر می­آید، این­ها مسلمان تربیت کردن است ...

اما آن خطری که همیشه در راه بود و همیشه در راه است، و از زیر ویروسی­ست نفوذی، آن است که متون درسی سکولار است ...

آن که دانشگاه را مرعوب می­کند علم است، آن که دانشجو را خاضع می­کند دانش است، آن که استاد را برابر او به کرنش وامی­دارد دانش است. ما تا ثابت نکنیم دانش غیر اسلامی نداریم، و دانش اسلامی­ست و لاغیر، هرگز دانشگاه­ها اسلامی نخواهد شد، انقلاب فرهنگی هم انقلاب فرهنگی نیست.

تمام این دانش­هایی که الان در دانشگاه­ها هست، یعنی دانش­های تجربی، این­ها لاشه­ی علوم است نه خود علم، این­ها طبیعت را دارند بررسی می­کنند نه خلقت را. اگر آن جهان­بینی فلسفی الهی حاکم شد اولاً، و ثابت شد که زمان و زمین خلقت است و نه طبیعت ثانیاً، و در هر پدیده­ای یک هوالاول است و یک هوالآخر ثالثاً، و شما دارید خلقت را می­شناسید رابعاً، و قدم به قدم در متون درسی شما باید نوشته بشود خدا چنین کرد، خدا چنین کرد، خدا چنین کرد، خدا چنین کرد خامساً، آنگاه علم می­شود اسلامی، دانشگاه می­شود اسلامی.

چرا تفسیر علم اسلامی­ست؟ برای این­که یک مفسر قدم به قدم می­گوید خدا چنین گفت، خدا چنین گفت، خدا چنین گفت، خدا چنین گفت، این می­شود علم دینی. دیگر در حوزه­ها به کسی نمی­گویند شما دعای توسل بخوان! این خود به خود اهل توسل است؛ دیگر نمی­گویند شب جمعه دعای کمیل بخوان! این خود به خود کمیلی است؛ به این نمی­گویند که کلاس دختران و پسران باید جدا بشود! این خود به خود «قل لالمؤمنین یقضون ابصارهم» است. شما با طبیعت می­خواهید کار دین را انجام بدهید؟ حرف اسلامی می­زنید فکر طبیعی دارید! می­گویید این چنین بود، این چنین بود، این چنین بود، این چنین بود، خوب کی کرد؟ برای چی کرد؟

... مگر قدم به قدم این­ها را قرآن نگفته؟ خوب اگر یک خط «لا تنقض الیقین بالشک» را به فقها و اصولیین ما دادند الان پنجاه، شصت جلد کتاب عمیق نقد با حذف مکررات در دست ماست ...

چه­طور این استصحاب شده علم اصولی و علم اسلامی و آن آسمان­شناسی و زمین­شناسی و دریاشناسی و کشتی­شناسی، این­ها علم اسلامی نیست؟ علم می­شود سکولار باشد؟

اگر معاذا... جهان­بینی کسی الحادی بود، او مبدأ و معاد را منکر بود، به نظام طبیعت سر سپرده است، جهان­بینی الحادی، فلسفه مضاف الحادی را به دنبال دارد یک، فلسفه­ی مضاف الحادی علوم الحادی را به دنبال دارد دو، فیزیک می­شود الحادی، شیمی می­شود الحادی، همه­اش لاشه­ی علم است!

این چنین بود، این چنین بود، این چنین بود، این چنین می­شود! چند میلیون سال قبل زمین این­چنین بوده است، الآن این­چنین است، پیش­بینی می­شود در آینده­ی نزدیک یا دور چنین بشود! خوب این عین کفر است دیگر! کفر که حقیقت شرعی ندارد که، همین کفر است دیگر. شما خلقت را کردید طبیعت، خدا را مهجور کردید، کار او را به طبیعت دادید، کفر شاخ و دم ندارد که!

... اگر کسی خدا را معزول کند، کاری با او نداشته باشد، عقیده داشته باشد او هیچ سهمی ندارد، کفر همین است دیگر!

با این دانش انقلاب فرهنگی حاصل نخواهد شد، با این دانش دانشگاه­ها اسلامی نخواهد شد! با این دانش کشور اسلامی نخواهد شد! چون این­ها [دانشگاهی­ها] هستند که کشور را می­سازند ...

یک مفسر در حوزه قول خدا را تفسیر می­کند، یک فیزیکدان در دانشگاه فعل خدا را تفسیر می­کند، این می­شود وحدت حوزه و دانشگاه؛ دور هم جمع شدن 27 آذر که وحدت نیست! او سکولار فکر می­کند این الهی فکر می­کند، چگونه وحدت داشته باشند! تا توحید نباشد وحدت پدید نمی­آید ...

... شما خطبه اول نهج­البلاغه را ببینید این درباره­ی آسمان و زمین چه کرده است! خوب این­ها اسلامی­ست یا نیست؟ آن وقت «لاتنقض الیقین بالشک» می­شود اسلامی، این خطبه­ی اول نهج­البلاغه نمی­شود اسلامی؟             آیت ا... جوادی آملی

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:41 صبح | نظرات دیگران()

«چارلز اسپنسر چاپلین» یهودی‌زادة فقیری بود که دوران کودکی را در عسرت و تنگدستی گذراند و در نخستین سال‌های شکوفایی سینما در آمریکا، با تکیه بر خلاقیت و استعداد خود به اوج شهرت رسید. او به عنوان یک هنرمند یهودی، در اکثر نقش‌های سینمایی آغازین خود، تصویری جذاب از یک یهودی سرگردان به نمایش گذاشت و این همان الگوی مطلوب سیاستگزاران هالیوود محسوب می‌شد. به تدریج چاپلین به محبوب‌ترین هنرمند تاریخ سینما تبدیل شد. اکنون این فرصت برای او پدید آمده بود تا پس از سالها به دل مشغولی‌های خود بپردازد و فارغ از نظام مافیایی حاکم بر هالیوود، حرف دل خود را به زبان تصویر بیان کند. ولی لابی صهیونیسم در هالیوود این روال را نمی‌پسندید. چارلی چاپلین که تا کنون در نقش یک فقیر خانه به دوش، تمثیلی از مظلومیت جهانی یهودیان بود، اکنون از قالب یهودی سرگردان بیرون آمده و در نقش‌هایی متفاوت (همچون: انسانی ماشینی، ثروتمندی عیاش یا دیکتاتوری زورگو) نظام ارزشی غرب را به مسخره می‌گرفت و این روالی نبود که صهیونیست‌های هالیوود آن را تحمل کنند. لذا ماشین سانسور هالیوود به کار افتاد و چاپلین را نیز همچون بسیاری دیگر از هنرمندان مستقل هالیوود (به جرم واهی کمونیست بودن) برای همیشه از عرصة بازیگری کنار گذاشت.

 ناگزیر چاپلین به اروپا رفت و همزمان با ترک هالیوود بازگشت او به آمریکا ممنوع اعلام شد!! و این گونه بود که پروندة هنری مشهورترین بازیگر یهودی تاریخ سینما به جرم عدم تمکین از مرام صهیونیسم بین‌الملل برای همیشه بسته شد و او واپسین سالهای عمر خود را در عزلت و گمنامی سپری کرد. به طوری که بسیاری از ما اگر عکس واپسین سالهای عمر او را ببینیم او را نخواهیم شناخت در این حق کشی «چاپلین» تنها نبود و تا به امروز این روند در هالیوود ادامه دارد مثلا «ایزابل اجانی» ، «آلن دلون» و «ژان پل بلموند» ، فرانسوی «سوفیا لورن» ، ایتالیایی «اما تامسون» ، انگلیسی و «کوین کاستنر» ، آمریکایی هم چنین حق کشی هایی را روا داشتند. درمقابل، بسیاری از گمنامان عرصه بازیگری به دلیل برخورداری از حمایت لابی صهیونیسم، ره صد ساله را یک شبه پیمودند و… حکایت هم‌چنان باقی است

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:40 صبح | نظرات دیگران()

ضوابط انتقال، تغییر رشته و معافیت تحصیلی

 به نقل از فارس، سردار زاده‌کمند رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی دیروز در حاشیه حضور در مرکز نظارت همانگی ناجا در جمع خبرنگاران در مورد شروط جابجائی گفت : در اجرای این اقدام اولا فرد باید در آزمون شرکت و قبولی در رشته دانشگاه ثانوی را بدست آورده باشد و از تاریخ شروع به تحصیل مشمول در رشته اولیه تا زمان ثبت نام در دانشگاه ثانوی بیش از 2 سال یا 4 نیم سال گذشته باشد.   وی ادامه داد: فردی که متقاضی تغییر رشته و یا انتقال به مراکز دانشگاهی دیگر است باید در زمان آزمون مجدد ، دارای معافیت تحصیلی باشد و در زمان ثبت‌نام نیز غیبت نداشته باشد و قبولی ثانویه نیز صرفا باید در مقطع هم تراز و یا بالاتر باشد و فرد دانشجوی اخراجی نیز نباشد.   رئیس سازمان وظیفه عمومی در ادامه با بیان اینکه افرادی که با استفاده از معافیت تحصیلی در حال تحصیل هستند می‌توانند معافیت‌های پزشکی و یا کفالت را خود را پیگیری کنند گفت: اشتغال به تحصیل مانع رسیدگی به معافیت کفالت و یا پزشکی نیست.

 سردارزاده کمند در مورد چگونگی شرایط مشمولان دانشجو به خارج از کشور گفت: دانشجویان دانشگاههای داخلی که باید جهت انجام فرصت‌های مطالعاتی و ارائه مقالات و شرکت در آزمون‌ها به خارج از کشور بروند در صورتیکه وزارت علوم موضوع را تائید کند حداکثر با اخذ وثیقه 5 میلیون تومانی می‌توانند از کشور خارج شوند و افرادی که دانشجو نیستند ولی برای ادامه تحصیل می‌خواهند به خارج از کشور بروند فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر با توافق وزارت علوم جهت خروج از کشور وثیقه 15 میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.

 

جوابیه سلیمی نمین به اظهارات جاسبی

 به گزارش رجانیوز به نقل از ایسنا، سلیمی نمین در جوابیه ای با اشاره به پاسخ رییس دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه " این مسائل، بحث‌های کم اهمیتی هستند که روابط عمومی دانشگاه به آنها پاسخ داده است."، آورده است: ‌ "بی‌اهمیت" قلمداد شدن بحث درباره قانونی یا غیرقانونی بودن تکیه زدن آقای جاسبی بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد، چندان جای تعجب ندارد چرا که استمرار حضور غیرقانونی ایشان در این منصب طی سالیان دراز، اهمیت بالای این مساله را از نظر نامبرده لوث کرده است.   سلیمی در ادامه می‌افزاید: آیا بهتر نیست آقای جاسبی با در نظر گرفتن مفاد اساسنامه دانشگاه، به طور مشخص بیان فرمایند که طی کدام نامه ( شماره و تاریخ ) ایشان از سوی هیات امنا به عنوان نامزد ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و آن شورا طی کدام نامه ( شماره و تاریخ ) موافقت خود را با ریاست ایشان اعلام داشته است ؟ به این ترتیب یک بار برای همیشه حق مطلب به صورت مستند برای افکار عمومی مشخص خواهد شد و به ویژه مردم درخواهند یافت که چه کسی سخنان بی اهمیت بر زبان جاری می‌سازد.

سلیمی نمین قبل از این طی اظهاراتی گفته بود که ریاست جاسبی در دانشگاه آزاد غیر قانونی است  .

 

کف و سوت دشمن برای اظهارات خاتمی

 سخنان اخیرسیدمحمد خاتمی درخصوص مساله صدور انقلاب که روزجمعه در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) ایراد شد، رسانه های بیگانه و به خصوص رادیو فردا-رسانه وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)- را به وجد آورد!  رادیو فردا دو روز گذشته در تحلیل سخنان اخیر سیدمحمد خاتمی اعلام کرد:«رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران گفت: «منظور آیت الله خمینی از صدور انقلاب این نبوده است که ما اسلحه بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم! »   رادیو فردا که از اظهارات خاتمی در انتساب تروریسم به جمهوری اسلامی(!) به شعف آمده بود، بلافاصله افزود: «آقای خاتمی در حالی این سخنان را بیان می کند که ارائه مدارکی مبنی بر حمایت ایران از شبه نظامیان عراقی توسط ارتش آمریکا در هفته گذشته سفر یک هیئت عراقی به ایران را در پی داشت. آمریکا همواره ایران را متهم به تامین سلاح، پشتیبانی و آموزش شبه نظامیان شورشی در عراق می کند تا بدین وسیله خشونتها را در عراق دامن بزند!»

 در همین حال سایر رسانه های غربی نیز نظیر خبرگزاری آمریکایی آسوشتیدپرس و خبرگزاری فرانسه با انعکاس گسترده سخنان محمد خاتمی این اظهارات را نشانه اعتراف ایران به اقدامات خشونت آمیز در سایر کشورها دانستند!


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:39 صبح | نظرات دیگران()

 

کوچک‌زاده: خاتمی موضعش را صریحا بیان کند

مهدی کوچک‌زاده نماینده مجلس هفتم در مورد سخنان اخیر خاتمی ، اظهار داشت: آقای خاتمی که مدعی است می‌خواهد از تحریفات نظرات امام(ره) جلوگیری کند، موضع خود را نسبت به این دیدگاه حضرت امام به صراحت در پیشگاه ملت بیان کند که آیا استفاده از جوانان پرشور شهادت طلب برای مقابله با اشغالگران یک عمل زشت و قبیح و خشونت آمیز و قابل سرزنش است یا یک عمل صد در صد انسانی و قابل ستایش؟

 عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: آقای خاتمی که مدعی است می خواهد از تحریف نظرات امام جلوگیری کند موضع خود را نسبت به این دیدگاه حضرت امام(ره) به صراحت در پیشگاه ملت بیان کند که آیا استفاده از جوانان پرشور شهادت طلب برای مقابله با اشغالگران یک عمل زشت و قبیح و خشونت آمیز و قابل سرزنش است یا یک عمل صد در صد انسانی و قابل ستایش؟

 وی در مورد اصطلاح "دموکراسی پررنگ" نیز اظهار داشت :  این اصطلاحی است که احتمالا در روزهای آینده این آقایان زیاد از آن استفاده خواهند کرد.  کوچک زاده افزود: به نظر می‌رسد اگر شرایط طوری باشد که خودشان رای بیاورند، همه چیز را مطابق با موازین دموکراسی تلقی می‌کنند و اگر رقیب رای آورد، همه چیز را مخدوش ( و پوپولیستی ) جلوه می دهند.

 

تولد نخستین گوساله شبیه سازی شده ایران

نخستین گوساله حاصل از لقاح آزمایشگاهی ایران در پژوهشکده رویان ، پایگاه تحقیقات علوم سلولی اصفهان متولد شد.

به نقل از واحد مرکزی خبر مدیر پژوهشکده رویان اصفهان با بیان اینکه تولد این گوساله موسوم به بوانا گام اول در طرح ارتقای سطح شیرواری ( تولید شیر) دامپرویهای کشور است

وی ارتقای سطح دانش علمی و عملی پژوهشگران و دانشجویان دامپروری و دامپزشکی کشور ، همچنین آشنایی آنان با مبانی تولید آزمایشگاهی و مراحل رشد جنینی و ارتقای ظرفیت تولید شیر در دامداریهای کشور با انتخاب تخمکهای برتر و لقاح آنها با اسپرمهای مرغوب را از اهداف اجرای طرح دانست . این مسئول افزود: با تولد بوانا دومین حیوان شبیه سازی کشور محققان ایرانی به فناوری شبیه سازی و تولید حیوانات تغییر یافته هرچه بیشتر نزدیک شدند.

 

دختر 19ساله‌ جوان‌ترین پروفسور جهان

یک دختر 19ساله با دریافت درجه پروفسوری، رکورد چندین ساله سن دریافت این مدرک علمی را شکست. روزنامه حریت ترکیه نوشت: "عالیه صبور" دختر 19 ساله ایرانی ساکن آمریکا، نوشتن و خواندن را در 10 ماهگی یاد گرفت و در 10 سالگی دانشگاه را تمام کرد. این روزنامه افزود: عالیه در سن 14 سالگی مدرک دکترایش را گرفت و به‌تازگی که به اخذ عنوان پروفسوری نایل شده، قرار است در دانشگاه "کونکوک" کره جنوبی به عنوان استاد، تدریس کند. قبل از صبور، "کولین مک‌لاورین" شاگرد نیوتن به‌عنوان جوان‌ترین پروفسور جهان در کتاب رکورهای جهان گینس قرار داشت. وی در عین اینکه ریاضی‌دان ماهری است یک موزیسین زبردست نیز هست.  این در حالی است که عالیه صبور گفته است من ایرانی نیستم و هیچ ریشه ایرانی هم ندارم. وی می گوید :"من متولد شهر نیویورک هستم و خودم را دانشمندی متعلق به همه جهان می دانم."


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:38 صبح | نظرات دیگران()

به نقل ازایسنا، روابط عمومی گمرک ایران در واکنش به خبر صادرات صوری در گمرک خرمشهر به میزان یک و نیم میلیارد دلار گفت :  مجموع صادرات گمرک خرمشهر در سال‌های ‌1386 و ‌1385 جمعاً حدود نیم دلار بوده و اعلام کشف صادرات صوری ‌1.5 میلیارد دلاری طی دوره زمانی مذکور در آن گمرک نشانگر بی‌پایه و اساس بودن ادعای مطروحه است.

 

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (CIA) پیشرفت سریع چین، ضعیف و بحرانی شدن روابط امریکا با اروپا و انفجار جمعیتی آسیا و افریقا را بزرگترین خطرات فراروی ایالات متحده در قرن 21 دانست.

 

به گزارش مهر، دکتر سید محمد حسینی طی حکمی ریاست دانشگاه پیام نور را برعهده گرفت.

 

گفته می شود، این احتمال که آن گروه از نمایندگان مجلس هشتم که مورد حمایت «رایحه خوش خدمت» هستند از ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم حمایت کنند، افزایش یافته است.

 

‏ وزیر خارجه سوئیس از رفتار رژیم صهیونیستی که از انتقام‌جویی این رژیم به خاطر همکاری گازی میان تهران و برن نشأت می‌گیرد، ابراز ناخرسندی کرد

 

مریم بهجت‌ تبریزی فرزند استاد شهریار در واکنش به سریال «شهریار» اعلام کرد : اعلام می‌کنم که آنچه به عنوان سریال شهریار از شبکه دو پخش شده، ارتباطی با زندگی شاعر بلند‌آوازه ایرانی، شهریار نداشته است و  متاسفانه سریال شهریار بدون کمترین تحقیق و پژوهش سرهم‌بندی و نگارش شده است.

 

یکی از رهبران گروه طالبان در پاکستان به افراد قبیله ای محلی هشدار داد درصورتیکه مطابق با قوانین اسلامی در عرض دو ماه آینده ریش نگذارند با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد.

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی این خبر را که دبیرکل حزب متبوعش شرط گذاشته که اگر خاتمی کاندیدا شود من هم کاندیدا خواهم شد ولی در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی، با سایر گروه های اصلاح طلب ائتلاف خواهم کرد تکذیب کرد.

 

سامانه اینترنتی دریافت نظرات مردمی با حضور مشاوران رئیس جمهوری و جمعی از اعضای گروه مشاوران جوان رئیس جمهوری در مراسمی در نهاد ریاست جمهوری افتتاح شد

 

یک مقام آمریکایی دوشنبه اعلام کرد که قدرت‌های جهانی به‌زودی بسته اصلاح‌شده‌ای از مشوق‌ها به ایران ارائه می‌کنند تا فعالیت‌های حساس هسته‌ای خود را کنار بگذارد .

 

یک روزنامه اتریشی با اشاره به نقض شدید دموکراسی از طرف حکومت بوش در دوران ریاست جمهوری وی در تحلیلی نوشت : آمریکا تحت حکومت بوش دیگر نمونه دموکراسی برای کشورهای اروپایی نیست.

 

گفته می شود حسن روحانی در روزهای گذشته طی سفری یک روزه به کرمان و  سخنرانی در میان نخبگان سیاسی کرمان با چراغ خاموش فعالیت های انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده است .

 

قائم مقام دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام آزمون دوره دکتری دانشگاه پیام نور از 31 اردیبهشت ماه جاری به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد.

 

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در یک جمع خصوصی در پاسخ به سؤالی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری دهم، از حضور خود در این رقابت خبر داده و گفته است: من تحت هر شرایطی، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد.

 

در پی ناکامی های مکرر بوش در رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران، یک نشریه سیاسی (نشریه "کانترپانچ") از امضای حکمی توسط جرج بوش خبر داد که مجوز اقدام تروریستی سری جامع علیه نظام ایران و مقامات خاص آن را می‌دهد .

 

در پی انتشارخبری مبنی بر اینکه "نوشیدنی های رانی، الکل دارد" ، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران وجود الکل در این نوشیدنی ها را تکذیب کرد.

 

رژیم صهیونیستی تلاش می‏کند برای حفظ امنیت نظامیان و مرزهای خود و کاهش تلفات جانی از روبات‏ها استفاده کند و در آینده این روبات‏ها را جایگزین نظامیانش در مأموریت‏های خطرناک و درگیری‏های نظامی نماید.

 

گفته می شود محمدرضا شریفی‌نیا در مصاحبه با یک نشریه گفته است: « یک خبرنگار خارجی از آقای احمدی‌نژاد سؤال کرده که چهره شما زیبا نیست و به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد، ایشان هم پاسخ داده که اگر به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد به درد نوکری مردم که می‌خورد. این جمله مرا تکان داد و اگر قبل از انتخابات شنیده بودم حتما به ایشان رأی می‌دادم.»  

 

بارش برف در روزهای اخیر ، چهره بسیاری از مناطق و روستاهای مرتفع شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل را زمستانی کرد.

 

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/17 و ساعت 4:34 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 204435
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه