سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

کلیک : صفحه اول

کلیک : صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:54 عصر | نظرات دیگران()

با شروع جنگ جهانی اول که اروپا را محلی ناامن برای زندگی و سرمایه گذاری نمود , اکثر سرمایه های مالی و انسانی از اروپا به آمریکا سرازیر شد . آمریکا که بخاطر کیلومترها فاصله از تشنجات جنگ جهانی اول مکانی مناسب برای زندگی سرمایه داران و دانشمندان اروپایی محسوب می شد سیر صعودی خود را آغاز کرد. پایان جنگ اول در 1919 موجب افزایش تقاضا برای کالاهای مصرفی و کالاهای بادوام شد که در نتیجه میزان سرمایه گذاری ها حالت انفجاری پیدا کرد . گسترش سریع صنایع جدید مانند رادیو ، تلفن ، فیلم ، سینما و از همه مهمتر خودرو موجب شد که این بازار انفجار آمیز تشدید شود . تا اینکه در اواخر دهده 1920 میلادی امریکا به اوج شکوفایی اقتصادی خود رسید . اما در سال 1929 بحران مالی معروف در اقتصاد امریکا شکل گرفت و باعث ورشکسته شدن بورس نیویورک شد.

حال بیش از 75 سال از آن روزها می گذرد . هر چند وقوع جنگ جهانی دوم باعث گردید آمریکا بحران مالی 1929 را تا حدی جبران کند و حتی در انتهای جنگ جهانی دوم بعنوان ناجی دنیا وارد عمل شود و  بخود اجازه دهد تا برای اتمام جنگ از بمبهای اتمی در دو شهر ژاپن استفاده کند , اما بنظر می رسد بحران جدید مالی و اقتصادی آمریکا فقط یک بحران اقتصادی نباشد .

تئوریسین هایی که لیبرال دموکراسی را انتهای جهان و بهترین نسخه برای بشر می دانستند , خبر از شروع  فروپاشی این نظریه می دهند . تزریق 700 میلیارد دلار (چیزی حدود 10 برابر درآمد نفتی سالانه ایران )  به بورس نیویورک  نیز نخواهد توانست این بورس را که در یک هفته به اندازه یک پنجم سرمایه خود ( 2400 میلیارد دلار ) ضرر داده است , نجات دهد .  از طرفی خبرهایی شنیده می شود حاکی از اینکه صهیونیستهای ورشکسته برای اینکه در این فاجعه اقتصادی زیان کمتری را متحمل شوند شروع به خارج کردن سرمایه های مالی خود از آمریکا کرده اند. هر چند سالهاست که دولت­های کاپیتالیست با دروغ بازار آزاد و بدون دخالت دولت، برای بدست آوردن منابع و بازار کشورهای ضعیف تمام تلاش خود را بکار بسته­اند. طی این سال­ها هرچند دولت­های غربی با جرزنی پنهانی، حمایت­های همه جانبه­یی را از صنایع خود بعمل آوردند ولی طی این روزها با ورود بی­سابقه و علنی دولت­های غربی به حمایت بانک­ها و... رسما باید اعلام کرد که سرمایه­داریو نظام اقتصاد آزاد فروپاشیده است. واقعیتی که رهبری نیز قبلا در این مورد خبر داده بودند :..." اکنون دیگر نامی از مکتب مارکسیسم نمانده است و مکتب لیبرال دموکراسی نیز با همه هیمنه سیاسی، اقتصادی و نظامی خود، در مقابل جهانیان به زمین خورده است.  انقلاب اسلامی دو مدعی بزرگ ایدئولوژیک داشت که یکی از آنها مارکسیسم و دیگری لیبرال دموکراسی غرب بود که براساس اندیشه ها و افکار خود برای مسائل دنیا برنامه ریزی می کردند.  

با فروپاشی مارکسیسم، مکتب لیبرال دموکراسی غرب دچار وسوسه سلطه تک قطبی بر جهان و پیشبرد سیاستهای خود بدون وجود رقیب شد و همه دنیا را در اختیار خود می پنداشت.  مشکلات جاری دنیای غرب نشان دهنده وضعیت اقتصادی لیبرال دموکراسی غرب است... امروز حباب کاذب پول در دنیای غرب شکسته شده و فریادهای آن به آسمان بلند شده و خود آنها می گویند دوران حاکمیت مطلق آمریکا به پایان رسیده است."

بدیهی است , دولت آمریکا با آغاز حمایتهای وسیعتر سعی در روبراه کردن نظام مالی خود داشته باشد . اما به هر حال دیر یا زود آمریکا , این ابرقدرت پوشالی مانند شوروی سابق دچار فروپاشی خواهد شد . تنها اگر رییس جمهور بعدی امریکا یلتسین دیگری باشد این فروپاشی مسالمت­آمیز خواهد بود وگرنه باید شاهد تشنج­های اجتماعی و نا امنی­های بسیار بیشتری در فرایند فروپاشی ایالات متحده باشیم.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:46 عصر | نظرات دیگران()

 در جواب این پرسش ذکر چند نکته لازم است که باید مورد بررسى قرار گیرد:

نقطه ثبات در نظام سیاسی

همه فیلسوفان سیاست متفقند اگر در کشورى بتوان از آفات نقطه ثبات جلوگیرى کرد، چنین چیزى خودبخود رجحان دارد. بر همین اساس در بسیارى از کشورهاى دنیا افزون بر قواى سه گانه یک شیوه سلطنت یا ریاست جمهورى دائم و یا امپراتورى وجود دارد. قابل توجه است که برخى از این کشورها مانند انگلستان مهد دمکراسى جدید و تمدن صنعتى به شمار مىآیند. استدلال معتقدان این نظریه این است که بریتانیاى کبیر ـ که حاکمیت بسیارى از کشورها را داشت و هنوز هم با بسیارى از کشورها مشترک المنافع است ـ نیازمند نقطه ثابت است، که در واقع مظهر اقتدار و امنیت ملى است.

در واقع مهمترین فایده دوره اى کردن، جلوگیرى از فسادى است که با فربه شدن ناموزون قدرت، در دست یک نفر ـ در زمان طولانى ـ حاصل مى شود. پاسخ این مشکل با اندکى جستجو در اصل نظریه، به دست مىآید. توضیح آنکه یکى از شرایط رهبر، عدالت و تقواست، و قانون، مجلس خبرگان را موظف کرده است و تشخیص (آغاز رهبرى) و هم در مقام بقا، (استمرار رهبرى) رهبر این صفات را داشته باشد. اگر عدالت و تقوا نباشد، هیچ گاه شخصى به عنوان ولى فقیه انتخاب نمى شود حتى اگر در ابتدا رهبر، عادل و متقى بود، ولى در میانه راه عدالت یا تقواى خود را از دست داد، خود به خود از این مقام عزل مىشود و وظیفه خبرگان است که عزل او را اعلام کنند; چون ولایت الهى را از دست داده است. حضرت امام(قدس سره)مىفرماید: «اگر ولى فقیه یک کلمه دروغ بگوید، یک کلمه، یک قدم بر خلاف بگذارد، آن ولایت را دیگر ندارد.»  گاه دوره اى با توسط انتخاب مستقیم مردم ظهور مى کند و گاه توسط مجلس خبرگان; چون انتخاب مستقیم توسط مردم خود سؤال مستقل و داراى اهمیت بسیارى است، جداگانه مورد بررسى قرار گرفته است. امّا بعد از آنکه مسأله نقطه ثبات و فواید آن را از دیدگاه فلاسفه سیاست مورد اشاره قرار دادیم و تمهیدات لازم در وظایف خبرگان و نظارت آنها بر رهبر را ملاحظه کردیم، باید گفت انتخابات دوره اى در مورد رهبر لازم نیست; چون وظیفه خبرگان کشف (تشخیص) مصداق رهبر است.

خبرگان و شناسایی رهبر

توضیح آنکه بدین گونه نیست که عده اى کاندیدا بشوند و اعضاى خبرگان مجبور به گزینش شایسته ترین فرد باشند، بلکه کاندیداهاى رهبرى در مرحله اول تمامى اسلام شناسان داراى صلاحیت مىباشند، و کار خبرگان نخبه شناسى است ـ آن هم در گستره تمامى جامعه اسلامى، نه فقط در محدوده عده اى خاص ـ به همین دلیل کشف (تشخیص) آنها داراى اهمیت است.

هر گاه و به هر دلیل منطقى خبرگان به این نتیجه رسیدند که رهبر شرایط رهبرى را از دست داده است و یا کس دیگرى در زمان رهبرى ایشان پیدا شده که از او اقوى و بهتر است، رهبرى خود به خود از مقام خود عزل شده و لازم است خبرگان عزل ایشان را اعلام کنند و فقیه دیگرى را جانشین وى سازند.

از کتاب : پرسشها و پاسخها /  علامه محمدتقی مصباح یزدی


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:45 عصر | نظرات دیگران()

معمولا در بررسی سیر تاریخی دولتهایی که در یک کشور برسر کارمی آیند، هر دولت را نتیجه عملکرد دولتهای قبلی می دانند ومعمولا دولتمردان با وقوف به این مهم سعی می کنند با دست گذاشتن بر ضعف وپاشنه آشیل دولتهای فعلی، خود را برای حضوری  جدی در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری آماده کنند.

بحث اصلی از فردای 27 خرداد 1384 آغاز می شود. اینبار در بازی کثیف سیاست منهای اخلاق شاهدیم که آقای هاشمی: عالیجناب سرخپوش، دیکتاتور اقتصادی، مافیای خانوادگی، عامل خفقان و.. به یکباره بعد از گذشت چند سال از سوی آقایان به دریافت عناوینی همچون: حلال مشکلات، دشمن خفقان، منجی ایران ، استوانه نظام و... مفتخرمی گردد.

آقای هاشمی که 6 سال به خوبی مورد لطف! آقایان مشارکتی ومجاهدانقلابی قرار گرفت. آقای خاتمی نیز که خاطره مواضع برخی نزدیکان خود را در باب موضوعاتی همچون « عبور از خاتمی»، « رییس جمهور تدارکاتچی»، «رییس جمهور بی کفایت» و« شاه سلطان حسین نالایق» هنوز از یاد نبرده است وهیچ کس به اندازه شیخ اصلاحات از دست این عافیت طلبان دل پرخونی ندارد. شیخی که خواب 1 ساعته ایشان باعث بیدار باش همه عمره ایشان شده وبعد از اعلام نتایج  3 تیر ، مشخص شد که حتی بسیاری از نزدیکان وهم حزبیهای ایشان نیز به ایشان رای نداده اند و شیخ ناراضی از جبهه دوستان خود جدا شد ودر جواب بی اعتمادی به 2 خرداد، حزب اعتماد ملی را ایجاد کرد ودست به هر کاری می زند تا هیچگاه از صفحه رسانه ها  ومطبوعات محو نشود.

نتیجه انتخابات سوم تیر خط بطلانی بر کلیه تئوری سازیهای 16 سال گذشته بود. همانها که کاریزما ومحبوبیت داشتن را در ثروت، قدرت ورسانه می دانستند. همانها که عکس امام را از پوسترهای انتخاباتی خود محو کردند ومصدق و بازرگان را به جای امام نشاندند. همانها که در دوران زعامت سازندگی به تئوریزه کردن مبانی لیبرالیسم فرهنگی، سیاسی واقتصادی پرداختند تا شعارهای اتخاباتی دوران 2 خرداد از دل جلسات «حلقه کیان» سربرآورد. همانها که با طرح نظریه «عبور از انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی»  تلاش برای  پذیرش هژمونیک غرب را تئوریزه می کردند. اما در نهایت شکست سختی از سنت گرایانی می خورند که حتی شعارها وروش انتخاباتیشان نیز سنتی بود. شکست مجدد تجدد از سنت ومعمایی دیگر از معماهای انقلاب.

بی شک سید همه این تحولات را به خوبی دیده و در یاد دارد. سید در رسانه های حامی نقش انسان معصوم واسطوره ای دست نیافتنی را دارد که ملت کار و زندگی خود را تعطیل کرده اند و با امضای کمپین منتظر آمدن این منجی هستند تا کلیه مشکلات داخلی وخارجی را به صفر برساند. ولی وی در جلسات خصوصی فردیست که احساس می کند گویا قرار است همان بلایی که بر سر هاشمی در 3 تیر 84 آمد اینبار نصیب ایشان شود. سیستم اعلام  حضور سید بی شباهت به مواضع آقای هاشمی در دوره قبل انتخابات نیست. بازی: می آیم، نمی آیم، شاید بیایم، شاید نیایم، تصمیم نگرفته ام و....تنها برای  بازی دادن افکار عمومی است وبس.  در شرایطی که در حال حاضر سیل عظیم تخریب، تهمت، تحقیر و بی اخلاقی رسانه ای تنها و تنها متوجه آقای احمدی نژاد است، سید به خوبی میداند که نباید در این فضا ورود خود را اعلام کند و  باید صبر کند تا به خوبی پروژه تخریب با اهداف خود برسد وآنگاه به مثابه خورشید نجات از پس ابرهای تیره سر برآورد.

2 چهره بزرگ 2 خرداد یعنی آقایان کروبی، هاشمی در  27 خرداد و 3 تیر شکست خوردند وبه نوعی از میدان رقابت کنار رفتند واینک جبهه از هم پاشیده 2 خرداد که روزی به گفته آقای مهاجرانی مانند« پرواز منظم ودسته جمعی قوها » بود آخرین تیر در ترکش و پشتوانه استراتژیک آنها یعنی خاتمی را که شکست سنگینی در انتخابات مجلس هشتم با لیست سفارشی « یاران باران» با نام وعنوان خاتمی و2 شعار «تداوم خط امام ومبارزه با تورم»  خورده بود  ونتوانست هیچ موجی ایجاد کند را برای روز مبادا نگه داشته است.

http://edvardo.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:44 عصر | نظرات دیگران()

رفتار استالینی حامیان منافقین

همزمان با کلید خوردن پروژه بحران‌سازی در دانشگاه‌ها با هدایت عوامل خارجی و خط دهی آشکار برخی سفارتخانه‌ها، عصر شنبه هنگامی که رحیم‌پور ازغدی در حال سخنرانی در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر بود، 4 نفر پلاکاردهایی را بالا گرفتند که در آن به آنچه که کشتارهای سال 67 خوانده شده بود، حمله گردیده بود.

اما پاسخ‌‌های قاطع حسن رحیم‌پور ازغدی، پروژه اغتشاش اعضای طیف علامه دفتر تحکیم را که این بار در لباس حامیان منافقین ظاهر شده بودند، به طور کامل ناکام گذاشت و رحیم‌پور دقایقی بعد در حالی به موضوع اصلی بحث خود یعنی "اصولگرایی اما کدام اصول؟" که به دعوت بسیج دانشجویی ایراد می‌کرد، بازگشت که پس از فریادهای روشنگرانه این استاد دانشگاه در مقام رسواسازی منافقین و حامیانشان و سکوتی سنگین، صدای تشویق و تکبیر سالن را پر کرده و پلاکارد به دست‌ها نیز ترجیح دادند، بی‌سروصدا جلسه را ترک کنند.

یکی از اغتشاش کنندگان، پلاکاردی با مضمون «کشتار 67، حقوق بشر اسلامی» در دست داشت که رحیم‌پور پس از دیدن این پلاکارد، خطاب به حضار گفت: آن آقای ابلهی که این پلاکارد را در دست گرفته، به احتمال زیاد جاهل است چرا که نمی‌داند با این کار خود از گروه تروریستی منافقینی حمایت می‌کند که از سال 61 تا 67، 15 هزار بیگناه را در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها ترور می‌کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این فرد، چون آن ماجراها را نمی‌داند، این پلاکارد را بالای دست خود گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: مطمئن هستم خود این فرد هم نمی‌داند که از چه کسی حمایت می‌کند. بلکه عده‌ای به او گفته‌اند این پلاکارد را در این مراسم بالا ببرد و او نیز از روی جهالت این کار را می‌کند.

وی تاکید کرد: این عده‌ای که نظم مراسم را به هم می‌زنند، از قاتلین شهیدانی مانند دستغیب، رجایی، بهشتی و مدنی دفاع می‌کنند.این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به جاسوسی منافقین برای صدام در جنگ تحمیلی و نیز برخی دیگر از جنایت‌های ددمنشانه آنها از جمله به گلوله بستن مجروحان در بیمارستان‌ها و نیز به شهادت رساندن 72 تن از نیروهای انقلاب اشاره کرد.رحیم‌پور ازغدی این حرکت اخلالگران را یک رفتار استالینی خواند و گفت: رفتار استالینی یعنی همین که 10 نفر در مراسمی که بانیان آن کسان دیگری هستند و موضوع دیگری دارد، وارد شوند و بر خلاف نظر و رأی اکثریت جلسه را به هم بزنند.

استیضاح و برکناری کردان نزدیک ‌است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه انجام استیضاح وزیر کشور قطعی است رای آوردن استیضاح را قریب به واقعیت دانست.  پرویز سروری با اشاره به اینکه طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شده است بیان داشت: بعید می دانم در مسیر استیضاح کردان مشکلی پیش بیاید و قطعا در روز یکشنبه آینده این طرح اعلام وصول می شود و در مدت 10 روز نیز در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم در خصوص نتیجه احتمالی این طرح ادامه داد: تصمیم بر این است که استیضاح رای بیاورد و البته هنوز نمی توان در این رابطه پیشداوری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آرای لرزان کردان در دریافت رای اعتماد اولیه و با توجه به مباحثی که بعد از آن مطرح شد و با عنایت به اینکه تعداد زیادی از کسانی که در روز برگزاری جلسه رای اعتماد به کردان رای مثبت دادند اینک از رای خود برگشته اند و قصد اصلاح دارند فضای مجلس به سمت رای عدم اعتماد به کردان وزیر کشور است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:42 عصر | نظرات دیگران()

مک‌کین از احتمال شکست خود خبر داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اعلام حمایت "کالین پاول"، وزیر خارجه سابق آمریکا، از "باراک اوباما"، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری، و کاهش طرفداران حزب جمهوریخواه، "جان مک‌کین" در مصاحبه‌ای اذعان داشت که اگر در رقابت انتخاباتی مغلوب شود برای خود احساس تأسف نخواهد کرد.

مک‌کین در پاسخ به پرسش شبکه خبری "فاکس نیوز" مبنی بر این که آیا به موضوع باختن در برابر رقیب دمکرات خود در انتخابات چهارم نوامبر توجه کرده است، گفت: «بله البته اما در این باره زیاد وقت صرف نمی‌کنم. اما زندگی شگفت‌آوری داشتم. در این صورت به زندگی عادی خود در آریزونا باز می‌گردم و نماینده مردم این ایالت خواهم بود نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا افزود: «من خوش‌شانس‌ترین شخصی هستم که تا به حال با آن مصاحبه کرده‌اید. برای جان مک‌کین احساس تأسف نکنید زیرا مک‌کین نیز سعی دارد بر احساس تأسف برای خود تمرکز نکند بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی نظرسنجی عمومی، اوباما با پنج درصد حامیان بیشتر از مک‌کین پیشی‌ گرفته است.  مک‌کین همچنین اعتراف کرد: «از موقعیتی که در آن قرار داریم خرسند هستم و به این که شکست‌خورده باشم نیز عشق می‌ورزم

دامهای شیطان پرستان برای جذب جوانان

جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به علاقه نسل جوان برای شناخت بیشتر در مورد مسائل ماوراء الطبیعی هشدار داد: اعتقادات مردم به توسل، نذز و نیاز برای سر دسته‌های فرقه‌های ضاله (شیطان پرست) شرایطی فراهم کرده تا بتوانند از این اعتقادات پاک سوء استفاده کنند.

سرتیپ حسین ذوالفقاری ضمن پیچیده خواندن روش این گروهها و فرقه‌ها نسبت به گروههایی از قبیل ? heavy metal که در گذشته فعال بودند، گفت: روش این گروهها بسیار ناشناخته تر است یعنی مثلا طرف خودش نمی‌داند در چه مسیری قرار گرفته یعنی در محیطهای بازی مخصوصا محیطهای ورزشی اینها قدرت جذب دارند و ارتباط برقرار می‌کنند و نقطه شروع بر اساس نیاز فطری نوجوانان صورت می‌گیرد.

 جانشین سابق فرمانده ناجا ادامه داد: اصولا نسل جوان به دنبال پیدا کردن شناخت بیشتری نسبت به مسائل ماوراء الطبیعی هستند مخصوصا در کشور ما که اعتقادات در میان ریشه دار است .  وی به طور مثال به توسل به ائمه و خدا برای حل مشکلات در میان مردم اشاره کرد و افزود: همین موارد برای این فرقه‌ها بستری شده تا از آن سوء استفاده کنند.

ذوالفقاری شناسایی این افراد و گروهها را برای مردم یک راه حل پیش دستانه دانست و گفت: لازم است این گروهها و کارکردشان را به مردم بیشتر بشناسانیم .

رادارهای جدید اسرائیل برای موشکهای ایرانی

اسرائیل مدعی شد به سیستم رایانه ای جدیدی دست یافته که بوسیله آن قادر است نقاط اصابت موشکهایی که ازخاک ایران شلیک میشوند را بطور دقیق اعلام نماید.

به گزارش البرز رژیم صهیونیستی که تا جنگ 33روزه ازسیستم هشدارخطرحملات هوایی دوران جنگ خلیج فارس استفاده میکرده میگوید سیستم جدید طراحی شده مختصات پرتاب ومسیر پر وازی موشکهای ایرانی را بادقت بسیار بالایی میتواند رد یابی نماید .میگ نیوز گزارش داد : نیروی هوایی اسراییل سیستم رایانه ای را طراحی کرده که بر اساس مختصات پرتاب و مسیر پروازی با دقت بالایی می تواند نقطه برخورد موشک هایی که از سوی خاک ایران به این کشور شلیک می شوند را تعیین کند.

براساس ادعای مقامات نیروی هوایی این رژیم ,اسرائیلیها قادرهستند بابهره گیری ازاین سیستم قبل ازاصابت هرموشکی که ازخاک ایران به سوی مناطق تحت اشغال شلیک شود به ساکنان منطقه هشدار وآنها را از منطقه محل سکونتشان منتقل نمایند.این گزارش حاکیست : سیستم جدید بر اساس تحلیل تعداد بیشماری از اطلاعات گوناگون عمل می کند که اجازه می دهد با درصد نزدیک به یقین مسیر پروازی موشک و نقطه اصابت آن به زمین را مشخص کند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:41 عصر | نظرات دیگران()

تیم ایران, شنبه با پیروزی 2 بر 1 بر کره جنوبی بعد از 20 سال توانست به مقام قهرمانی نوجوانان آسیا برسد.

 

مسؤول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور گفت: انگشت نگاری از زائران جوان ایرانی در عتبات عالیات افزایش یافته است.حسین اکبری افزود: البته این کار نوسان دارد، در برخی موارد کاسته و در برخی موارد افزایش می یابد.

 

خبرگزاری «یونایتدپرس» به نقل از معاون سازمان انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد: روسیه حدود هزار تن سوخت هسته ای را برای تکمیل نیروگاه بوشهر به ایران می فرستد.

 

عبدالمالک ریگی، تروریست فراری که در پاکستان به سر می برد، مدعی شد: ما خواهان حکومتی دموکراتیک هستیم.این تروریست جنایتکار وهابی که دستش به خون ده ها تن از هموطنانمان آغشته است، در گفتگو با شبکه ضد ایرانی العربیه، گروهک خود را جنبشی مردمی معرفی کرده که در تلاش برای احقاق حقوق ایرانیان است.

 

یک نویسنده آمریکایی به نام ژاک سابیر در کتاب «قرن 21 جدید» با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی از حزب ا... لبنان در جنگ 33روزه، از پرداخت 10 میلیون دلار در ازای به شهادت رساندن هر یک از نیروهای حزب ا... پرده برداشت.

 

نشریه آمریکن فری پرس طی تحلیلی در خصوص بحران مالی آمریکا نوشت ،دولت آمریکا طی سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر میزان بدهی های خود بوده است . در واقع باید دولت آمریکا را یک دولت ورشکسته نامید.

 

پاول , وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رئیس ستاد مشترک پیشین جرج بوش اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نامزد دموکراتهای این کشور رای خواهد داد.

 

به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیات وزیران، "محمد رئوفی ن‍ژاد" استاندار جدید زنجان شد.

 

منابع آگاه عربستانی اعلام کردند حال شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، وزیر دفاع و ولیعهد عربستان سعودی به شدت وخیم است و در یک قدمی مرگ قرار دارد.

 

یک مقام آگاه از صید تعدادی کبوتر حامل اشیاء مشکوک به جاسوسی در حومه نطنز خبر داد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو شایعه از سرگیری تولید خودرو پیکان را رد کرد.

 

طاهره صفارزاده شاعر و مترجم ارزنده کشورمان - که 22 روز پیش (ششم مهر ماه) مورد عمل جراحی مغز قرار گرفت - به دلیل بالا رفتن فشار خون و تغییر حالت از وضعیت استاندارد از شش روز پیش به حالت کما رفته است.

 

بزرگترین ساندویچ دنیا به طول 1500 متر در پارک ملت تهران تهیه شد .

 

یپی صوتی از طریق بلوتوث به طور فراگیر در ایستگاه‌های مترو و دیگر اماکن منتشر شده که در آن اهانت‌های شدیدی نسبت به اسلام و شخص پیامبر(ص) انجام شده است.

 

"عیسی عبدالمجید منصور" بنیانگذار جبهه نجات قبایل التبو و از مخالفان رژیم لیبی تاکید کرد امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان همچنان زنده است و در زندان قذافی به سر می برد.

 

وزیر جدید مهاجرت بریتانیا که تنها دو هفته از فعالیت در پست جدیدش می‌گذرد در اظهاراتی که به نظر می‏رسد تبعات آن عرصه را برای مهاجران تنگ‌تر کند با حجاب دانش‌آموزان و آموزگاران در مدارس بریتانیایی مخالفت کرد.

 

با گسترش اسلام خواهی در ترکیه، آخرین نظرسنجی ها حاکی از افزایش محبوییت اسلامگرایان این کشور به بیش از 50 درصد است.

 

مهدی کوچک زاده, عضو کمیسیون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى با بیان این که هیچ کس مخالف برخورد با بى صداقتى و کج رفتارى ها نیست، اظهار داشته است: در هیأت رئیسه مجلس افرادى داریم که مدرک تحصیلى آنها جاى بررسى دارد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/7/29 و ساعت 1:39 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 49
مجموع بازدیدها: 204485
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه