سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ـ در توصیف قدرت خدای سبحان ـ :اوست که آفریده هایش را در دنیا ساکن کرد و پیامبرانش را به سوی جنّ و انس فرستاد تا برایشان پرده از دنیا برگیرند [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:56 صبح | نظرات دیگران()

سرانجام و پس از مدتها کشمکش بر سر پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، محمد البرادعی در سوم اسفندماه 86 برگ دیگری از موفقیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران را به صفحات تاریخ پیوند زد تا امروز بیش از هر زمان دیگری نتیجه ایستادگی های ملت و دولت مسلمان ایران به رهبری مقام عظمای ولایت خود را نمایان سازد.

پیرامون موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران و روند طی شده برای رسیدن به موفقیت های کنونی سخن بسیار است و تفصیل آن در این مقال نمی گنجد اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است توجه به چند اصل مهم در راستای کسب موفقیت های تدریجی در این مسیر است.

نخستین مورد، رهبری هوشیارانه مقام معظم رهبری در این میان است. به عنوان مثال بعد از تعلیق داوطلبانه کلیه فعالیت های هسته ای ایران در دولت اصلاحات که در واقع نوعی واکنش مثبت درمقابل تهدیدات غرب تلقی می گشت، این تعلیق موجب گشت تا همگان به این نتیجه برسند که سرتکان دادن مقابل خواسته های بی منطق غرب هیچگاه به سود ملت نخواهد بود و البته پایانی نیز نخواهد داشت، لذا بعد از یک دوره دوساله تعلیق در دولت اصلاحات و در حالیکه آ‍ژانس و غرب همچنان بر روند تعلیق ایران پافشاری می نمودند و در این میان متاسفانه مسئولین دولتی نیز اراده ای برای شکستن تعلیق از خود نشان نمی دادند، رهبری به مسئولین دولتی و مذاکره کننده هسته ای سابق به ریاست حسن روحانی دستوردادند تا فرآیند تعلیق نباید بیش از این ادامه دار باشد. این نکته ای است که ایشان درسفر اخیر خویش  در شهر یزد نیز بدان اشاره فرمودند: " من همان وقت هم در جلسه‏ى مسئولین گفتم اگر چنانچه (غربی ها) بخواهند به این روند مطالبه‏ى پى‏درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‏نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى (دولت اصلاحات) انجام بگیرد که این عقب‏نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد. "

اما نکته بعدی ، روی کارآمدن دولتی جسور و شجاع و در عین حال نیز متکی بر مردم بود. دولت نهم در حالی وضعیت پرونده هسته ای کشور را به دست گرفت که آژانس انرژی اتمی به شدت خواستار ادامه تعلیق فعالیت های هسته ای کشور از سوی دولت جدید بود اما در ازای عدم تعلیق از سوی کشورمان، تهدید ارجاع پرونده هسته ای کشور به شورای امنیت تنها ضامن اجرای آژانس در این زمینه بود. در ادامه شورای امنیت با تصویب قطعنامه 1696 سعی داشت تا مانع بزرگی را مقابل پیشرفته های روزافزون کشورمان در عرصه هسته ای ایجاد کند اما احمدی نژاد با اعلام نصب و راه اندازی 164 دستگاه سانتریفیوژ پاسخ درخور دیگری را به تهدیدات پوچ غربی ها داد. البته این کشمکش ها باز هم ادامه داشت تا آنجا که رییس جمهور با صراحت اعلام نمود در صورت تصویب قطعنامه ای دیگر، 3000 عدد دستگاه سانتریفیوژ نصب شده دیگر را نیزبکار خواهد گرفت و زمانی که قطعنامه 1737 تصویب شد، درکمال ناباوری غرب ، جهانیان شاهد تحقق هشدارهای قبلی رییس جمهور در این زمینه شدند و 3000 دستگاه سانتریفیوژ جدید چرخه های پیشرفت هسته ای کشورمان را هر چه زودتربه سمت جلو می بردند. و اما سرانجام زمانی که غربی ها آخرین قطعنامه (1747) را به تصویب رسانیدند، احمدی نژاد در اقدامی ابتکاری روز بیستم فروردین ماه هر سال را به نام روز جشن ملی هسته ای نامگذاری نمود و خبر پیوستن ایران را به چرخه سوخت هسته ای اعلام نمود. این فراز و نشیب ها تا آنجا ادامه پیدا نمود که محمد البرادعی در گزارش آذرماه خودبار دیگر بر عدم انحراف روند دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کرد و ظرف چند روز بعد نیز گزارش  NIE (نهادهای اطلاعاتی آمریکا) بر عدم انحراف و صلح آمیز بودن روند هسته ای شدن کشورمان  از سال 2003  تا کنون تاکید داشت.

اما سرانجام ، البرادعی علیرغم تمامی فشارهای ممکن، در سوم اسفندماه 86 برگ دیگری ازپیروزی های غرور آفرین هسته ای کشورمان را در صفحات تاریخ تثبیت نمود. با آنکه برخی از قسمتهای این گزارش اندکی دو پهلوست اما در نهایت اعلام می دارد که هیچگونه سند و مدرک معتبری نسبت به انحراف غنی سازی های هسته ای کشورمان در دست آژانس نیست و پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در اژانس بین المللی انرژی اتمی مختوم اعلام گشته است. همانی که رییس جمهور پیشتر ازاین، بارها و بارها آن را فریاد زده بود اما علاوه بر دشمنان خارجی ملت ایران ، بسیاری از عناصر داخلی وابسته به بیگانه  نیز هم صدا با دشمن، سخنان رییس جمهور را ناممکن می دانستند و سعی  در ویژه جلوه دادن شرایط کشور داشتند  اما گذر زمان  صحت ادعاهای رییس جمهور را بیش ازپیش نمایان ساخت .

http://www.sepehrnews.ir


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:49 صبح | نظرات دیگران()

 اه اه اه!! کی میگه ما چیزیم(!!؟)...یعنی درمونده ایم! اصلن هم نیستیم...یعنی دوشمنا میخوان اینطوری بانمود کنن!!!؟ چندین هزار نفر از نیروهایی که همشون(؟!) قرار بود با رای اکثریت ملت تو مجلس شرکت کنن! چیز شدن... چی میگن.. چیزشون چیز شد(!!؟!)..چیز... آها....صلاحیتشون رد شد...فک کن... میتونستیم رای همه شهرها رو با تموم کاندیداهامون داشته باشیم!..چه حال میداد..یه مجلس داشتیم که تموم این چند هزار رد چیز شده(!) هامون توش بودن!! چیز کن..چی میگن...فک کن! از مجلس ششم هم بهتر...هماهنگ تر...این بار می تونستیم همزمان هم تو حاکمیت باشیم هم به جای شعار از حاکمیت خارج شیم! ... می تونستیم هم تحصن کنیم واسه رد صلاحیتها، هم صب تا شب همه چند هزار نفری به جای صحن مجلس بریم تو خیابون شعار بدیم ... ما واسه قدرت نمی جنگیم....!!! فقط به خاطر چیز چی میگن...ملت(؟؟؟!!!)...یعنی شما می جنگیم!!!...

اما نخواستن... این چند هزار(!) نفری که از ما رد صلاحیت کردن(دقت می کنین که همه رد صلاحیت شده ها از ما بودن... غریبه نبوده توشون! همه اینا... می شدن نماینده مجلس...یعنی قدرت!!!...نه چیز یعنی فقط خدمت به خلق ا...... اما اینا خیلی زرنگن!! به قول چیز سابق برتر انفورماتیک ایران...چیز برتر ...آها فعال سابق برتر...کسی که چیز کامپیوترو در آورده... و حاجاقا تازه وارد چیز برتر سالش کرد(!!!؟)... ابطح جونو میگم دیگه!...«اینا هوشمند چیزمون کردن»...چی میگن...رد صلاحیتمون کردن!.. یعنی بعضی جاها اصلا مارو رد صلاحیت نکردن که تعدد کاندید داشته باشیم رایها شکسته شه!...(اصلا هم ربطی به ثبت نام فله ای ما نداشت که!!!) بعضی جاهام اونایی که همیشه شعار خروج از حاکمیت و انتخابات چیز...فرمایشی رو می دادن رو واسه اینکه بعدا به زحمت نیافتن که باز بخوان از حاکمیت خارج شن از همین اول خارج کردن که طفلکا فردا اذیت نشن صداشون بگیره و هی از چیز هم بیرون نرن...چیز حاکمیت...

 آره... حالا خواهش می کنم بیاید... ما مجلس چند هزار نفری نمی خوایم...این جاهایی که ما می گیم و اونایی که ما میگیم و رد کنین(!!!) گور چیزشون...پدرشون!...یه جاهایی هم که میگیم از صلاحیت خارجشون کنین..یعنی چیز...چیز کنین صلاحیتشون رو چی میگن...آها...صلاح کنین صلاحیتشون رو...نه اینم نه....چی میگن....ولش کن اصلا... کاری بهشون نداشته باشین!!!...بعد می بینین ما چقدر نیروهای خوبی داریم که همه هم رای میارن..!!! اصلا هم این شعار هایی که میدیم که انتخابات فرمایشیو این چیزاست چیزه...کشکه..نه یعنی نیستا... اصلا من نمی دونم... یا ما رو تو حاکمیت راه می دین یا ما از حاکمیت خارج می شیم!!!...همین...!

خبرنگار چیز                    

            http://akina.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()

بعد از انتشار یک مطلب توهین آمیز توسط یک سایت کم بیننده ، علیه نوه امام(ره) موجی از جنجال های سیاسی فضای کشور را درگیر خود کرد. مطلبی که حتی ارزش پرداختن به آن (در برابر سایر اهانتها به امام ره) به گونه ای وقت تلف کردن است و آنچه در این میان شاید مرا درگیر این مقال کوتاه کرد سر و صداهای بعد ار انتشار مطالب موهن است .

اما افسوس از برخی از مدعیان اصلاحات که بارها نشان داده اند کمترین ارادتی به حضرت امام(ره) ندارند و تلاش خود را کردن تا از این فرصت سوءاستفاده کنند .

این روزها رگ های برآمده و گریبان های چاک داده مدعیان اصلاحات را در مطبوعات دوم خردادی می توان رصد کرد که معدودی از مواضع امام راحل(ره) - که می توانند از آنها بهره برداری جناحی نمایند- را به صورت گزینشی بزرگ نمایی می کنند تا مخالفان خود را به ضدیت با «خط امام» محکوم نمایند!

این جماعت غالب مواضع خمینی کبیر(ره) نظیر مبارزه با استکبار، مقابله با فرهنگ بیگانه، اسلامی شدن دانشگاه ها، توسعه فرهنگ بسیج، جنگ فقر و غنا، حاکمیت دین، حذف اسرائیل از صحنه روزگار، تشکیل هسته های مقاومت و حزب ا...، حذف لیبرال ها و غربگراها از مصادر حکومتی، صدور حکم اعدام اهانت کنندگان به مقدسات و... را فرو گذاشته و همه مواضع امام خمینی(ره) را به چند گزاره کلی نظیر «میزان، رأی ملت است» و «عدم دخالت نظامیان در سیاست» محدود می سازند. وقتی به گذشته تاریک این مدعیان بر می گردیم می بینیم که نه تنها رگی در گردن نداشتن بلکه در برابر توهین انسانهای کج فهم سکوت اختیار کرده بودن و به قول خودشان به مصلحت نظام نیست که حرفی بزنند و سرشان را همچون کبک فرو در برف کرده بودند.  جملات ذیل گوشه ای از هزاران مطالب نوشته شده در مطبوعات شبهه افکن می باشد:

* دخالت در سیاست از حقوق شهروندی است و امام خمینی هم نمی تواند کسی را از این کار منع کند . نامه 6/1 امام در صحیفه نیامده و نظر امام محسوب نمی شود و اسلام معیار است نه امام .   (عماد الدین باقی / هفته نامه پیام هجر / اسفند 77)

 * سیاست های فرهنگی دهه اول انقلاب ،‌کارایی نداشت،‌زیرا در ضدیت با مدرنیته و غرب و خواهان بازگشت به سنت سلف و مجری فقه و شریعت بوده است.(علیرضا علوی تبار / ماهنامه کیان / خرداد 77)

 *قطع رابطه با آمریکا ،‌خواسته تحمیلی یک نفر بر کل مردم ایران است، دوران تک گویی به سر آمده است (فرخ ارقند/ هفته نامه آبان / اسفند 77)

 *امام در قبول قطعنامه ،‌یک جام زهر نوشید و سعادت ملت را تضمین کرد ، مذاکره با آمریکا نیز ، احتیاج به نوشیدن جام زهری دیگر دارد .(روزنامه صبح امروز – 17/9/78 – ص2)

 *بعد از انقلاب ، شاه مستبد رفت ولی استبداد همچنان باقی است ، تازه رنگ شرعی هم به خود گرفته است.(ابراهیم یزدی / هفته نامه آبان / فروردین78)

 *جریان کسروی و حکیم زاده قمی ،‌اصلاح طلب بودند و امام (ره) و نواب صفوی ، خشونت گرا و در مقابل جریان اصلاح صلب قرار می گیرد (سهراب بهداد / روزنامه نشاط / اسفند 77)

 *مهندسان و طراحان اصلی انقلاب ، روشنفکران دینی بودند و روحانیون ،‌ابزار دست روشنفکران برای بسیج توده ها بوده اند (ابراهیم یزدی / عصر آزادگان/ آبان 78)

 *عزل منتظری اشتباه بود و هم اکنون صحت همه ایرادات ایشان ، برای همه روشن شده است (رضا علیجانی / مجله ایران فردا) .                     

         http://h-bayani.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()

بدون تردید انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت ویژه ای است .پس از سخنان افشاگرانه اخیر رهبری درباره "ننگ" بودن حمایت آمریکا برای برخی گروه های داخلی، گروههای باصطلاح اصلاح طلب که خود را ضمیر مورد اشاره رهبری یافتند، در مقابل این حمایت شرم آور لب به سخن گشودند. آنان ابتدا کوشیدند با فرافکنی، حمایت دشمن را متوجه سایر گروهها کنند اما همسویی مواضع دوم خردادیها با دشمنان قسم خورده انقلاب بیش از آن برای همگان روشن بود که به این راحتی ها قابل انکار باشد. چرا که در طول ?? سال اخیر حاکمان آمریکا بارها از گروههای باصطلاح اصلاح طلب ایران حمایت کرده است .

اما نگاهی به سخنان سال ?? رهبری در نماز جمعه تهران درباره اصلاحات آمریکایی، اهداف شرم آور اصلاح طلبان آمریکایی را بیش از پیش نمایان می کند. و ما را نیز به این نکته بیشتر متوجه می کند که هشدارهای رهبری در مقاطع خاص را باید به دقت پیگیری و محوریابی کرد تا خط نفاق داخلی به درستی شناسانده شود:

 « حالا بعضى که از تفاله‏ها و پس‏مانده‏هاى رژیم گذشته‏اند که در آن رژیم خوردند و چریدند و گوشت حرام بالا آوردند؛ بعد هم توانستند خودشان را در لابلاى جماعت مردم جا بزنند و حالا بتوانند نفسى تازه کنند و سر بلند کنند و ادّعاى آزادى و مردم سالارى و دمکراسى کنند؛ حالا همین کسانى که با همه‏ى وجود براى آن رژیم کار کردند، بیایند شعار اصلاحات بدهند این اصلاحات معنایش چیست؟! این اصلاحات، یعنى همان اصلاحات امریکایى!

یک عدّه هم کسانى هستند که مال آن رژیم نیستند؛ اما از اوّل انقلاب، بلکه بعضى پیش از انقلاب، نشان دادند که به اداره کشور برطبق احکام اسلام از بن دندان عقیده‏اى ندارند. آنها اسم اسلام را مى‏خواهند و اسم اسلام را دوست مى‏دارند. دشمن اسلام به آن معنا هم نیستند؛ اما مطلقاً اعتقادى به فقه اسلامى، به احکام اسلامى و به حاکمیت اسلامى ندارند. معتقد به همان روشهاى فردى‏اند ...اینها هم دم از اصلاح مى‏زنند؛ گاهى دم از اسلام هم مى‏زنند؛ اما در کنار کسانى قرار مى‏گیرند که صریحاً علیه اسلام شعار مى‏دهند و با آنها اظهار همبستگى مى‏کنند گاهى دم از اسلام مى‏زنند، اما در کنار کسانى قرار مى‏گیرند که شعار ضدّیت با حکومت اسلامى، شعار سکولاریزم و حکومت منهاى دین و حکومت غیردینى و حکومت ضدّ دینى و لائیسم را مى‏دهند!

   من دو، سه نکته دیگر را در این جا عرض مى‏کنم: نکته اوّل این است که هم آن بیگانه‏ها، هم پشتیبانان خارج از کشورشان، هم سرویسهاى جاسوسى، هم آنهایى که در رادیوها پشتیبانى تبلیغاتى برایشان مى‏کنند، هم آنهایى که احتمالاً به صورت آشکار یا پنهان پول حواله آنها مى‏کنند، اینها بدانند که این انقلاب اجازه نخواهد داد بنده تا مسؤولیت دارم و تا نفس مى‏کشم، اجازه نخواهم داد که اینها با مصالح این کشور بازى کنند».

حال زمان انتخابات فرا رسیده است . نمایندگانی که برای تائید شدن صلاحیتشان و سپس انتخاب شدن چه کارهایی که نمی کنند و پس از آنکه نماینده مجلس شدند با تحصن در مجلس خواستار استعفا می شوند و آشوب و بلوا را در نظام سیاسی کشور مطابق با خواسته های اصلاح طلبی آمریکائی خود می بینند در برابر  نمایندگانی که با نیت خدمت به مردم نامزد انتخاباتی می شوند ( که البته بایستی در بین این گروهها نیز سره از ناسره باز شناخته شود و این خود امری خطیر و نیازمند توجه بسیار می باشد ) قرار گرفته اند .

 

                http://nasle-bidar.blogfa.com/


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:47 صبح | نظرات دیگران()

مهمترین مأموریت جمهوری اسلامی  زمینه‌سازی برای ظهور

 رئیس جمهور زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) را مهمترین ماموریت جمهوری اسلامی در دوران غیبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ماموریتی جز پیگیری این موضوع ندارد.

 احمدی نژاد در سخنانی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات دولت نهم درباره تقویت وحدت و انسجام اسلامی اظهار داشت: هزاران میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشورهای اسلامی در بانک‌های غربی قرار دارد که آنان از پول ملت های مسلمان برای پیشرفت خودشان استفاده اقتصادی کرده و حتی با استفاده از آن برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی طراحی و برنامه ریزی می کنند. اگر منابع مالی کشورهای اسلامی در بانک توسعه اسلامی قرار گیرد و به وسیله آن از توسعه کشورهای اسلامی پشتیبانی شود، هیچ کشور عقب افتاده اسلامی نخواهیم داشت.

 احمدی نژاد با گلایه از عده ای که هنگام بردن نام مبارک امام عصر (عج) ناراحت می شوند، تصریح کرد: همه اعتبار نظام جمهوری اسلامی این است که به نیابت از امام عصر (عج) حکومت تشکیل داده است. اگر این اعتبار از جمهوری اسلامی گرفته شود، چطور می توان ادعای عدالت طلبی کرد و توده های میلیونی مردم را برای دفاع از آرمان‌های اسلام بسیج کرد؟

 احمدی نژاد کار برای خدا را عامل اساسی دیگری در انسجام و اتحاد اسلامی دانست و گفت: اگر کاری برای خدا نباشد، رسیدن به اتحاد و انسجام محال است. کار برای خدا وحدت و پیروزی می آورد و دلها را جذب می کند . کار برای خدا در ذات خود پیروزی آفرین است؛ اگر چه به ظاهر شکست هم بخورد. مثلاً واقعه کربلا برای امام حسین (ع) و یارانش عین پیروزی اتفاق افتاد.

نبرد به اوباما و مک‌کین رسید

پیروزی باراک اوباما در ویسکانسین شرایط را برای هیلاری کلینتون دشوار تر کرده است. بر اساس شمارش اولیه آرا در ایالت ویسکانسین در آمریکا، پیشبینی می‏شود باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت به پیروزی برسد.

از سناتور جان مک کین هم به عنوان برنده رقابت‌ها‌ی حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ایالت‌ها‌ی ویسکانسین و واشنگتن در روز سه شنبه نام برده می‏شود. شایان ذکر است انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت واشنگتن پیش تر برگزار شده بود. رقابت بین آقای اوباما و هیلاری کلینتون نزدیک گزارش شده است.  ?? کرسی هیات نمایندگی این ایالت در گردهمایی ملی حزب دموکرات بر اساس میزان رای هر دو کاندیدا بین آنها تقسیم خواهد شد. گردهمایی ملی حزب دموکرات در پایان ماه اوت برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب برگزار می‏شود.

مک کین هم با پیروزی در ویسکانسین موفق شده است بر اساس قوانین حزب جمهوری خواه در این ایالت، همه ?? کرسی هیات نمایندگی آن را به خود اختصاص دهد  . جان مک کین تاکنون نزدیک به ??? کرسی نمایندگی این گردهمایی از ???? کرسی مورد نیاز برای نامزدی جمهوری خواهان را به دست آورده است.

مایک‌ها‌کابی رقیب آقای مک کین تنها ??? سهم از هیات‌ها‌ی نمایندگی جمهوری خواهان را در اختیار دارد. انتخابات مقدماتی حزبی در آمریکا با هدف تعیین نامزد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‏شود و روز سه شنبه در ایالت‌ها‌ی ویسکانسین،‌ها‌وایی و واشنگتن برگزار شد. در ایالت‌ها‌وایی که زادگاه باراک اوباما است، انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات و به صورت انجمن‌ها‌ی محلی برگزار  می‏شود.  

قطبی، سرمربی پیشنهادی کمیته تیم‌های ملی

افشین قطبی از سوی کمیته تیم‌های ملی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش فارس و به نقل از یک منبع آگاه، پس از نشست اعضا کمیته تیم‌ها‌ی ملی، افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.   

پس از نشستی که دو شب گذشته برگزار شد، وی از سوی این کمیته به این عنوان انتخاب و به علی کفاشیان معرفی شد. رئیس فدراسیون هم ظهر امروز با انتصاب وی موافقت کرد تا رسما هدایت تیم ملی را برعهده گیرد؛ البته تایید نهایی را منوط به بررسی‌های بیشتر کرد.

افشین قطبی اکنون هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد. این تیم بر سکوی دوم جدول رده بندی تکیه داده است.  از طرفی در حالیکه فدراسیون فوتبال پروژه انتخاب مربی ایرانی را برای تیم ملی دنبال می کند، با پذیرش برخی از خواسته های فدراسیون فوتبال از سوی خاویر کلمنته، پرونده این مربی اسپانیایی برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر بازگشایی شده است .

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه 5 با سوریه، کویت و امارات همگروه است. این تیم در اولین مسابقه، برابر سوریه، با تساوی بدون گل متوقف شد.

زندگی ساده دکتر الهام به نقل از شهروند امروز

نشریه دوم خردادی شهروند امروز در مقدمه مصاحبه خود با فاطمه رجبی با اظهار تعجب از سادگی زندگی دکتر الهام نوشت: " هنگامی که قرار شد برای مصاحبه به منزل دکتر غلامحسین الهام- سخنگوی دولت- بروم تا با خانم رجبی، همسر ایشان گفت‌وگو کنم، نه‌تنها من، بلکه هیچ یک از اعضای شهروند امروز باور نمی‌کرد که ایشان در جنوب غربی شهر، چند کیلومتر دورتر از تهران زندگی کند. این تعجب هنگام ورود به منزل دوچندان شد. نه ماموری، نه گیت و نه تفحص. خانه‌ای ساده که صاحبان آن میزبان عزاداران حسینی بودند. به همین دلیل یکی از اتاق‌های محدود این خانه کوچک، با سیاهی و کتیبه «یاحسین» پوشیده بود و البته نمای بیرونی نشان می‌داد خانه در این ایام، حسینیه جوانان است.

زندگی ساده خانم رجبی و دکتر الهام معطوف به محل سکونت آنها نبود. در طول مصاحبه نیز متوجه شدم آنها ساده‌زیستی را نمایش نمی‌دهند بلکه به آن باور دارند، با آن زندگی می‌کنند و حتی تلاش دارند آن را به دیگران ترویج دهند که اگرچه مخاطب اصلی‌ حاکمان همیشه کاخ‌نشینان هستند، اما حکمرانی آنان برای کوخ‌نشینان است و با آنها نشستن و برخاستن ".

تجاوز سرباز آمریکایی به کودک سه ماهه

یک چترباز سابق ارتش آمریکا که برای انجام ماموریت تا به حال دو بار به عراق رفته است به اتهام تجاوز و آسیب جدی رساندن به یک دختر بچه‌ سه ماهه محاکمه خواهد شد.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از ایسنا، کرک کولمن به جرایم روابط غیر اخلاقی جنایی و سوء استفاده از کودکان (از جرایم درجه یک) متهم است که در صورت به اثبات رسیدن این اتهامات به حبس ابد محکوم خواهد شد.  مقام‌های قضایی آمریکا گفته‌اند: کولمن که در آن زمان 27 سال داشته است در تاریخ 14 سپتامبر 2007 در جکسون کانتی، 65 مایلی غرب دیترویت به این کودک تجاوز کرده است. این کودک نیز که 17 استخوانش شکسته و دچار آسیب مغزی شده است در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

کولمن ظاهرا به بازجویان گفته است که پس از مصرف زیاد مشروبات الکی و قرص‌های مسکن بیهوش شده و پس از بیدار شدن این کودک مجروح را در گهواره‌اش یافته است.  وی در حال حاضر به طور موقت با قرار وثیقه‌ی 100 هزار دلاری آزاد شده است.

تعرفه پیامک فارسی ارزان شد

به نقل از فارس، محمد سلیمانی امروز در یک نشست رسانه ای که هم اکنون در جریان است، از تصویب تعرفه های جدید پیامک همراه اول در هیات دولت خبر داد.

به گفته وزیر ارتباطات، تعرفه های جدید از تیر ماه سال آینده برای مشترکان همراه اول اعمال خواهد شد.

همچنین ایستنا به نقل از وزیر ارتباطات گزارش داد، تعرفه هر پیامک با حروف لاتین از 147 ریال به 222 ریال افزایش یافت و تعرفه هر پیامک با 60 کاراکتر فارسی از 147 ریال به 89 ریال کاهش یافته است.

فساد اخلاقی در پاک ترین سرزمین

به گزارش شیعه آنلاین در حالیکه قبله مسلمانان و قبر رسول ا... (ص ) و تعدادی از ائمه معصومین در سرزمین وحی ، عربستان سعودی قرار دارد و این سرزمین را  به پاکترین سرزمین بر روی کره خاکی تبدیل کرده است اما گویا ملتی که در این سرزمین زندگی می کنند یکی از کثیفترین ملتهای جهان هستند. در همین راستا کارشناسان حقوقی و امور قضایی در عربستان سعودی اعلام کردند که تنها طی یک سال گذشته بیش از 13 هزار پرونده غیر اخلاقی در این کشور وجود داشته است .

این کارشناسان حقوقی و قضایی در ادامه افزودند : علت اصلی این مسئله عدم اشباع نیازهای روحی و اجتماعی جوانان و نیز ضعف ایمان و همچنین نبود نظارت درست خانواده هاست و این مسئله نبود امنیت اخلاقی در جامعه سعودی را بوجود آورده است .

آخرین آمار دقیقی که از سوی کمیته امر به معروف و نهی از منکر در عربستان سعودی صادر شده است نشان می دهد طی یک سال اخیر 13297 پرونده فساد اخلاقی در عربستان تشکیل شده و 22867 نفر در این زمینه بازداشت شدند .

در همین راستا ابراهیم بن سلیمان الهویمل مشاور رئیس سوی کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی گفت : این آمار روز بروز در حال افزایش است .

وی در ادامه افزود : عامل اصلی این مسئله آزادی کامل پخش شبکه های ماهواره ای و نیز ازادی اینترنت می باشد که تهاجم فرهنگی بوجود آورده است .
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:45 صبح | نظرات دیگران()

در نظرسنجی که اخیرا در شهر تهران انجام شده حداد عادل و مرتضی آقاتهرانی در صدر کاندیداها قرار دارند. سیدرضا اکرمی، صفایی، الهیان و نواب در انتهای فهرست قرار دارند.

 

تمایل برخی اعضاء کارگزاران سازندگی به ارائه لیست موجب اختلاف در ائتلاف اصلاح طلبان شده است. تغییر رئیس ستاد انتخاباتی تهران از حاجی به مرعشی و اختلاف هدایت آقایی و عبدا... ناصری بر سر شعار انتخاباتی اصلاح طلبان، نشانه های این اختلافات است.

 

یکی از کاندیداهای انتخاباتی در شهر شیراز در وعده های تبلیغاتی خود گفته است در صورت رأی آوردن سامی یوسف و زین الدین زیدان را به این شهر دعوت خواهد کرد!

 

تیم ملی هندبال کشورمان با قبول شکست برابر کره جنوبی از رسیدن به دیدار فینال رقابتهای جام ملتهای آسیا بازماند.

 

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هفتم و یکی از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در تهران به عنوان رئیس ستاد انتخابات این جبهه در شهر تهران برگزیده شد.

 

انتشار خبر درگیری لفظی نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه با یک فرانسوی در حاشیه بازدید وی از نمایشگاه کشاورزی پاریس بار دیگر سبب بروزجنجالی درخصوص خلق وخوی تند رئیس جمهوری فرانسه شده است.

 

به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر مردم با داوطلبان نمایندگی مجلس در سراسر کشور، پایگاه imajles.ir برای نخستین بار و با هدف معرفی عادلانه تمام داوطلبان مجلس هشتم راه‌اندازی شد.

 

یک عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان از احتمال تغییر شعار "همراه شو عزیز" توسط این ستاد خبر داد و گفت: شعارهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان تا پایان این هفته مشخص خواهد شد.

 

پلیس عربستان، 57 پسر جوان را در طرح امنیت اجتماعی مکه بازداشت کرد . این افراد متهم به پوشیدن لباس‌های نامناسب و پخش موسیقی با صدای بلند و رقص برای جلب توجه جنس مخالف بوده‌اند.

 

قرار ندادن نام جواد اطاعت، الیاس حضرتی، سهیلا جلودار زاده و حسین میرلوحی در لیست موسوم به ائتلاف اصلاح طلبان، اعتراض شدید مهدی کروبی را در بر داشته است.

 

یک منبع آگاه با اشاره به بررسی قیمتهای مختلف بنزین اظهار داشت: قیمتهای مورد بررسی متفاوت بوده و از 250 تا 700 تومان را در بر می گیرد.  به گفته وی، به احتمال زیاد بنزین آزاد نوروز با قیمت لیتری 300 تومان عرضه خواهد شد.

 

مدیر اداره نشر اسکناس بانک مرکزی از حذف تدریجی چک پول از چرخه اقتصاد کشور با چاپ اسکناسهای درشت‌تر خبر داد

 

رسانه‌های ضد ایرانی وابسته به دولت هلند که به نیابت از آمریکا، اقدام به عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی می‌کنند، در تازه‌ترین دستور کار خود انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران را هدف گرفته اند.

 

برخی منابع اگاه از عربستان اعلام کردند که وزارتخانه های مختلف در این کشور دستور گرفته اند که خود را برای هرگونه جنگ احتمالی در منطقه آماده کنند .

 

لطف‌ا... فروزنده گفت: گزینه‌های مختلفی برای تعیین سرلیست یا سرلیست‌های جبهه متحد اصولگرایان مطرح است اما معتقدم حدادعادل برای این مسئله گزینه خوبی است.

 

محسن رضایی گزارش اخیر البرادعی را یک پیروزی خواند و گفت: هر چقدر اتحاد ما بیشتر شود، پیروزی‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

 

یک منبع نزدیک به حزب ا... لبنان گفت: دستگاههای اطلاعاتی عربستان و اردن در ترور "عماد مغنیه" فرمانده ارشد حزب ا... دست داشته اند‏.‏

 

به گزارش«جهان» و به نقل از جام جم بیش از 81 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی پرس‌تی‌وی آنلاین (به عنوان نامزد حزب دموکرات ) گفتند اوباما را ترجیح می‌دهند و حدود 19 درصد به خانم کلینتون رای دادند.

 

تلتکست سیمای جمهوری اسلامی، بامداد پنج شنبه در صفحات 744 و 750 در قالب یک لطیفه  توهین های بی سابقه ای به رئیس جمهور را نمایش داد.

 

در حالى که نظرسنجى ها حاکى از عزم جدى ایرانیان براى حضور پرشور در انتخابات آتى مجلس است، شبکه هاى تلویزیونى ضدانقلاب به ابزارهاى مختلفى براى جلوگیرى از حضور مردم ایران در پاى صندوق هاى راى متوسل مى شوند.

 

"سهیلا جلودارزاده "عضو کمیسیون اقلیت مجلس شورای‌اسلامی، انتخابات مجلس هشتم را " بسیار حساس و نقطه عطف " خواند و گفت: اگر انتخابات ??? اسفندماه را ببازیم همه‌چیز را باخته‌ایم.

 

بر اساس آخرین آمار مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت،‌ تاکنون 16 هزار و 679 نفر بیمار مبتلا به ایدز در کشورمان شناسایی شده اند که از این تعداد 67و نیم درصد از اعتیاد تزریقی، 7 و نیم درصد آمیزشی و 23 درصد نیز به دلائل نامشخص مبتلا به این بیماری شده اند.

 

نتایج نظرسنجی خبرگزاری فارس نشان می‌دهد که برای 71 درصد مردم انتخابات مجلس هشتم از میزان اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:44 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 204445
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه