سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در تنگنا و سختی، دوستیِ درست، آشکارمی شود . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:16 صبح | نظرات دیگران()

در دورانی که حکومت در اختیار اصلاح طلبان بود و آنها در دولت و مجلس از منبر حکومت اسلامی بالا و پایین می رفتند،  انواع و اقسام اعتقادات و تحرکات ضد دینی در جامعه جریان داشت. 

اگر در اوایل پیروزی انقلاب کسانی در پشت پرده و در لفافه و مجالس خصوصی از سکولاریزم دم می زدند، در این سالها می بینیم افراد مختلفی در روز روشن و در ملأعام تحت لوای اصلاحات و اصلاح طلبی، با صراحت تمام شعار سکولاریزم سر می دهند و سرسختانه از آن دفاع می کنند. سکولاریزم و جدایی دین از سیاست یعنی همان حرفی که شاه می زد و همان کاری که پهلوی می خواست انجام دهد و حضرت امام (ره) سرسختانه و با تمام قوا مقابل آن ایستاد. سکولاریزم و جدایی دین از سیاست یعنی این که احکام اجتماعی، اقتصادی، جزایی و حقوقی اسلام کنار گذاشته شود و مسلمان ها فقط به امور شخصی خودشان، مثل نماز و روزه و گریه برای امام حسین (ع) بپردازند. امروزه صریحا می گویند و می نویسند که در تعارض بین حقوق بشر و اسلام، حقوق بشر مقدم است و اسلام کنار گذاشته می شود! می گوییم این احکام در قرآن آمده، آقایان پوزخند می زنند و می گویند این حرفها قدیمی شده و ما امروز اعلامیه ی جهانی حقوق بشر را داریم و این آیات خلاف اعلامیه ی جهانی حقوق بشر است! ریشه و خمیر مایه ی اصلی چیزی که آقایان به نام اصلاحات از آن دم می زنند اینها است.

اگر حقیقتا سکولاریزم در این مملکت پا بگیرد و اجرا شود طولی نخواهد کشید که شما در این کشور اثری از اسلام نخواهید دید و تنها معدود افرادی یافت خواهند شد که چیزی از حقیقت اسلام بدانند و بدان عمل کنند. سکولاریزم سنگ بنای اصلی دین زدایی و اسلام زدایی است. دقیقا به همین دلیل هم هست که ظرف این چند سال اخیر در صدها کتاب و مقاله و مجله و روزنامه و سخنرانی به تعریف و تمجید از سکولاریزم و مذمت دخالت دین در سیاست و امور اجتماعی پرداخته شد. برای نمونه و به عنوان مشتی از خروار می توانید چند نمونه از اظهارات این افراد را در ادامه مطلب می خوانید که عقاید دینی اصلاح طلبان را ( که امروز خود را پیرو خط امام و اسلام معرفی می کنند ) آشکار می سازد . بنظر می رسد در آستانه انتخابات مجلس مراجعه به حافظه تاریخی مان ( که چندان نیز ضعیف نیست ) بتواند ما را در انتخاب افراد شایسته یاری رساند .

سید محمد خاتمی ، همبستگی، 16/8/79: اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعاً مضر است ... مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل اینست که زنان بتوانند در عرصه­های مختلف حضور داشته باشند.

عطاءا... مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات ، روزنامه آریا، 18/9/78،ص2: وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک می­کند که به خدا می­گوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟ "و نیز در آریا، 16/1/79: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است".

محمد رضا خاتمی عضو هیئت رئیسه اصلاح طلب مجلس ششم ، 8/6/79:مبنای مشروعیت هر کاری رأی مردم است و قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده که همه چیز را بر اساس رأی مردم می­داند.

ابراهیم اصغر زاده نماینده شورای شهر در دوران اصلاحات ، کیهان، 6/2/77 : حتی علیه خدا هم می­توان تظاهرات کرد.

سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز 23/8/78 : سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.

علیرضا علوی تبار یالثارات، 4/3/79: جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می­خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می­توانیم به این وضعیت چیره شویم.

رجبعلی مزروعی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم ، حریم، 23/11/78: حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.

اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، کیهان 24/1/79: دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود.

سخنرانی آغاجری ، مجتمع فرهنگسرای کوثر 10/2/81 : اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.

سخنرانی آغاجری ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، 25/1/81 : « منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. »

آقای کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران است که در سال 79 طی مباحثی تحت عنوان «پژوهش‌های قرآنی» ایراد کرد: «... یک زمانی مردم می‌گفتند چون عیسی (ع) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهد پذیرفت. امروز خدا در جامعه هیچ کاره است. همه کاره مردمند.»

عبدالکریم سروش ، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78 : کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.

عبدالکریم سروش ، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 : در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است.

عبدالکریم سروش ، ماهنامه زنان، دی ماه 78، ش59 : ارزش­های دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) می­گفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی­تواند این را بپذیرد…  به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی­اند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی­تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد.

عبدالکریم سروش ، کیان، ش52: در تاریخ جدید خدائی که مؤمنان کشف می­کنند ممکن است با خدائی که گذشتگان کشف و تجربه می­کردند متفاوت باشد.

اکبر گنجی ، صبح امروز، 23/2/78: پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعی به دنبال ندارد؟... خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه­هایی جز خشونت به بار نمی­آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.

روزنامه خرداد مدیرمسوول عبدا... نوری وزیر کشور دولت اصلاحات ، 8/10/77 : قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند.

محمد کاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، 24/4/79: مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسؤول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می­توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.

عزت ا... سحابی، روزنامه عصر آزادگان، 16/10/78 : آدم­ها و حتی معصومین(ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.

عزت ا... سحابی،روزنامه فتح، 5/10/78 : طیف ملی- مذهبی برای افراد مقام مقدس قائل نیست، تنها خداوند مقدس است،

محمد تقی فاضل میبدی، روزنامه نشاط، اردیبهشت 78: جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می­شود وگرنه چنین جهادی بی­معناست.  .....

 

ادامه در یادداشت قبلی


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:13 صبح | نظرات دیگران()

ادامه : نگذارید سکولارها وارد  مجلس بشوند

که در نشریه بعلت کمبود جا نیامده است .

 

عزت ا... سحابی، روزنامه خرداد، 6/8/78  : به گفته امام علی(ع) هر شیوه حکومتی که مردم بر آن تفاهم کنند، همان مورد رضای خداوند است و تفاهم دینی و غیر دینی معنا ندارد.

باقر پرهام، هفته نامه راه نو، 3/5/77 : دوران مدرن دوران حکومت و رهبری عقل است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی باز گردد. رهبری ائمه و پیامبر هم به خاطر آن بود که هنوز مردم آن زمان عقل را مرجع استناد خود قرار نداده بودند.

محسن کدیور  در روزنامه خرداد ، 18/9/77 : دین حکومت ندارد هیچ روشی را برای نحوه حکومت پیشنهاد نداده است؛ نحوه حکومت را مردم تعیین می­کنند، چون اصل حکومت یک امر عقلانی است، نه دینی.

محمد مهدی فولادوند، روزنامه صبح امروز مدیر مسوول سعید حجاریان ، 19/10/78 : عمر نوح پیامبر 60 الی70 سال بوده و 950 سال، عمر خاندان نوح بوده است، نه شخص نوح، واقعاً بعید است یک شخص نهصد و پنجاه سال عمر کند.

محمد مجتهد شبستری، ماهنامه کیان، بهمن 77: در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست.

محمد مجتهد شبستری، ماهنامه چشم انداز ایران، فروردین و اردیبهشت 79، ش4، ص68: وحی امری تجربی است، نه امری گزاره­ای. وحی یافتنی است، پیامبر هم وحی را تجربه کرد و یافت، قرآن هم می­گوید تو وحی را تلقی کردی و از مخاطبان خود نیز خواسته که وحی را تلقی کنند.

مرضیه آذرافزا، هفته نامه پیام هاجر، 13/7/78، ش286، ص8: اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده­اند نه ابو فاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است.

مقصود فراستخواه، هفته نامه توانا، 22/6/77،ش28، ص8: حقیقت ثابت نداریم؛ حتی در دست انبیاء و معصومین هم حقیقت ثابتی نبوده که بتوانند آنرا برای همه ازمنه و امکنه دیکته کنند.

احمد نراقی، هفته نامه آبان، 11/10/77، ش59، ص4: وحی برای نسلهای بعد از زمان خود، قابل فهم نیست، چون کدهای مشترک زبانی به مرور زمان از بین می­رود به علاوه ذات وحی زبانی، ناقص است.

غلامرضا سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز، 23/8/78،ص8: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.

فرامرز شکوری، آبان، 7/6/77،ش40: اراده مردم همان اراده خداست و انتخاب مردم هم همان انتخاب خداست، لذا دموکراسی غربی با دین سازگار است.

بهروز افخمی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم ،کیهان، 2/8/79: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می­افتد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:12 صبح | نظرات دیگران()

من که یک دانشجوی معمولی سینما هستم، شاید بهتر بفهمم شخصی در مقام و موقعیت تو، چقدر باید مردانگی و شجاعت داشته باشد تا به این راحتی پرستی‍‍‍ژ روشنفکری خود را بشکند و فارغ از همه تبعاتی که سخنانش برایش خواهد داشت، غیرتمندانه از اعتقادات مذهبی اش دفاع کند. فقط ایمانی قوی می تواند تو را به جایی رسانده باشد که با دست خود، آینده ات را در محافل مطبوعاتی و روشنفکری خراب کنی. می دانم که می دانستی سیل انگها و تهمتها نثارت خواهد شد، می دانستی که از این به بعد، فیلمهایت شاهکار هم که باشند، به چشم بسیاری از منتقدان نخواهند آمد. غولهای مدعی عرفان و دینداری که کلاه خود را سفت گرفته اند تا باد نبردش و انقلابیهایی که چنان اسیر سیاست بازی و قدرت طلبی شده اند که برای توهین یک سایت گمنام به نوه امام خمینی یقه جر می دهند، اما توهین آشکار قطب یک جریان قدرتمند سیاسی به پیامبر(ص) را ندیده می گیرند، باید از تو درس فدا کردن آبرو و موقعیت را به خاطر پیامبرشان یاد بگیرند.  درود خدا بر تو و رحمت بر شیر پاکی که خورده ای!

قسمتهایی از متن اعتراض شدید مجید مجیدی به  سروش :

خدای را شاکرم که در هیاهوی نغمه‌های ناساز، «آواز گنجشک‌ها» بر گوش‌های بسیار شنیدنی آمد و بر چشم‌های فراوان دیدنی. از انعکاس مثبت فیلم در این مدت کوتاه در میان گروهها و مخاطبان گوناگون سخن نمی‌گویم، اما در مقابل آنان که از تکرار و پیام تکراری فیلم سخن گفته‌اند می‌گویم هیچ ابایی ندارم اعلام کنم فیلم، مانند آثار قبلی من «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران» و «بید مجنون» باز هم بر فطرت و نهاد پاک انسانی تاکید می‌کند. باز هم سخن از نیاز دنیای امروز یعنی معنویت است. بدون تکیه به معنویت، آنچنانکه در جای جای جهان می‌بینیم، انسان‌ها گرگ‌های درنده‌ای خواهند شد که درندگان وحشی نیز شرمنده ددمنشی‌های آنانند. در شرایطی که جای خالی «خدا» بیش از هر زمان و عصری احساس می‌شود و تاریخ گواه آنکه، بدون خدا هر عملی مباح و آزاد است، باید آزادگان نگران باشند و از آن میان هنرمندان آزاده. در این صورت چه باک از برچسب «تکرار» که اگر تکرار «مذموم» بود و ناپسند، باید اولین اعتراض و بزرگترین اعتراض را به پیامبران نمود که در طول اعصار و قرون، همه سخن تکراری بر زبان رانده‌اند و پیام تکراری «بازگشت به معنویت» را سر داده‌اند.

اعتراف می‌کنم که نگاه اینچنینی و موفقیت و اقبال آنچنانی را وامدار مکتبی هستم که در آستانه رحلت بزرگ پیامدارش رسول گرامی اسلام(ص) هستیم... اگر روزگاری کودکان و دیوانگان سنگش می‌زدند و دندان و پیشانی مبارکش را می‌شکستند و در برابر، اندیشمندان دور از خدا شاعر و نادانش می‌خواندند، در جاهلیت نوین نیز مانند جاهلیت اولی، داستان تکرار می‌شود. نابخردان و کودک‌صفتان با هجو و کاریکاتور با او به ستیز برمی‌خیزند و اندیشه‌ورزان دنیاطلب، شاعر و نادانش می‌خوانند و چون جاهلیت پیشین قرآن را «اساطیر الاولین» می‌دانند.

آن روز که جشنواره فیلم دانمارک را به خطر بی‌حرمتی به پیامبر مهربانی کنار نهادم، بسیاری آن اقدام را سیاسی و حکومتی خواندند. در دنیای آلوده امروز کار به جایی رسیده که ارزش‌ها ضدارزش شمرده می‌شود و ضدارزش‌ها، ارزش. هر عملی چون به مزاج ما خوش نیاید در توهم خویش به جایی منسوبش می‌کنیم. اگر کسی از اعتقاد و باورش دفاع کند وابسته خوانده می‌شود و اگر آسوده بنشیند تا به مقدساتش بدترین توهین‌ها و ناروایی‌ها صورت گیرد، آزاده است.

 از موضع یک مسلمان، یک هنرمند پیرو مکتب اهل بیت، انزجار خود را از آنچه یک به اصطلاح روشنفکر گفته است اعلام می‌کنم و از همه آنان که در مقابل این جفای بی‌نظیر سکوت پیشه کرده‌اند، گله‌مندم.

حالا باید پرسید اگر سیاست‌پیشه نیستیم، چرا وقتی چند کودک‌صفت و دیوانه‌رفتار بیگانه، با کاریکاتور به پیامبر ما توهین می‌کنند آن موج به راه می‌افتد، اما امروز که از زبان خودی ناپسندترین نسبت‌ها به آن بزرگ و کتاب هدایتش قرآن داده می‌شود، سکوت همه جا را دربر می‌گیرد و جز یکی دو صدایی کم‌جان هیچکس فریاد نمی‌زند که چرا دوباره از پس قرن‌ها به پیامبر نسبت شاعری می‌دهند و قرآنش را احساسات شاعرانه و خطاپذیر می‌خوانند.

اگر آن روز که روشنفکران مذهبی، عصمت و علم غیب ائمه را زیر سئوال بردند و نفی کردند یا مسلمات تاریخی چون غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) را افسانه خواندند یا مانند همین قلم منحرف، زیارت جامعه کبیره را «مرامنامه شیعه غالی» برشمردند سکوت نمی‌کردیم، امروز جسارت را به مرحله پیامبر و قرآن نمی‌رساندند تا علنا پیامبر را فردی عامی و ناآگاه و همسنگ افراد جاهلی بدانند و قرآن، کلام الهی را، محصول بشری بخوانند.

کسی که ادعای مولوی‌شناسی می‌کند و برای او بیش از معصومان ارج و اعتبار قائل است، بداند که به حکم مرادش مولوی کافر است:

 گرچه قرآن از لب پیغمبر است  / هر که گوید حق نگفت آن کافر است

 این همه آوازها از شه بود  / گرچه از حلقوم عبدا... بود

http://sobh.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:8 صبح | نظرات دیگران()

افشای دیدار پنهانی خاتمی با سفیر آلمان

 بدنبال انتشار خبری در برخی سایت های اینترنتی مبنی بر دیدار محرمانه سفیر آلمان در تهران با محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت و عضو فعلی شورای مرکزی این حزب ، یکی از فعالان حزب مشارکت که نخواست نامش فاش شود ، در گفتگو با جهان ضمن اعتراض به لاقیدی تشکیلاتی در این حزب و عدم رعایت منافع ملی توسط برخی اعضای ارشد آن ، گوشه هایی از این مسائل را افشا کرد و گفت: " زمانی که برخی مطالب رد و بدل شده در این ملاقات محرمانه را از یکی از دوستان حزبی شنیدم و از اینکه شخصیتی چون رضا خاتمی اینگونه سفره دل را مقابل یک سفیر خارجی باز کرده ، شوکه شدم".

 این عضو حزب مشارکت درباره محتوای این دیدار گفت : " در این دیدار که پیش از صدور قطعنامه سوم شورای امنیت علیه ایران انجام شده ، محمدرضا خاتمی با بی صبری از سفیر آلمان می پرسد که پرونده هسته ای ایران و قطعنامه سوم به کجا رسید و سفیر با خنده در پاسخ می گوید که نگران نباشید ما تصمیم خودمان را گرفته ایم درست است که تصویب قطعنامه علیه ایران قدری طول کشید اما مطمئن باشید که بالاخره صادر می شود."

 وی افزود:" خاتمی همچنین در این ملاقات محرمانه خطاب به سفیر آلمان می گوید که بزرگترین چیزی که می تواند احمدی نژاد را سرپا نگه دارد و حتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده موجب انتخاب دوباره او شود ، پیروزی در پرونده هسته ای است که غرب باید در این باره چاره ای بیندیشد."

 این فعال عضو حزب مشارکت افزود:" در این ملاقات سفیر آلمان از رضا خاتمی در مورد کروبی  می پرسد ، خاتمی در پاسخ می گوید که کروبی از روز اول هم اصلاح طلب نبوده بلکه بیشتر یک فرصت طلب است . اروپایی ها نباید خیلی روی آدمی مثل کروبی حساب باز کنند".

 

از شهید بهشتی دوم تا حمایت هدیه تهرانی ها!

  به گزارش رجانیوز، درحالیکه پیش از این، طیف موسوم به اصلاح طلب، تمسک به راه و روش برخی از شهدا را "استفاده ابزاری از شهدا و مقدسات" می دانستند و به شدت به آن حمله می کردند، با نزدیک شدن به انتخابات، برخی از کاندیداهای منتسب به این جریان، با سوءاستفاده از نام برخی از شهدای بزرگ و معروف انقلاب، تلاش دارند خود را نزدیک به آنان و حتی "جانشین" آنان قلمداد کنند.  یکی از این کاندیداها در پوستر تبلیغاتی که از خود چاپ کرده و به برخی روزنامه ها نیز سفارش داده است، از خود با عنوان "شهید بهشتی دوم" یاد کرده است!

 همچنین، در حالیکه جریان ضداصولگرا ورود هنرمندان و اهل فکر و فرهنگ به عرصه سیاست را در تناقض با "رسالت هنرمندان" و پشت کردن به شعار معروف "هنر برای هنر" می دانستند، خود به این تناقض گرفتار آمده و با ردیف کردن برخی از هنرمندان در حمایت از لیست انتخاباتی درصدد استفاده ابزاری می باشد.  ارگان انتخاباتی این جریان سیاسی حتی از تهیه طوماری برای حمایت هنرمندان از نامزدهای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خبر داده است.  این جریان افراطی در تناقض آشکار دیگری درحالیکه خود را منادیان "آزادی، توسعه سیاسی، توسعه احزاب" و … می داند و هرگونه انتقاد با این برنامه ها و سیاستها را در مخالفت با "رأی و نظر" مردم معرفی می کرد، در چرخش آشکاری تمامی این شعارها را به کناری نهاده و یک باره به فکر مردم و مشکلات اقتصادی آنان افتاده اند. هرچند بسیاری معتقدند این بار نیز افراطیون با استفاده ابزاری از شعار "معیشت مردم" در پی فریب افکار عمومی می باشند.

 

ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد

نشریه فوربس در تازه‌ترین شماره خود نوشت، وارن بافت رئیس شرکت برک شایر با پیشی گرفتن بر بیل گیتس رئیس مایکروسافت به ثروتمند‌ترین میلیاردر جهان تبدیل شده است.

به گزارش فارس، این نشریه در ادامه افزود : بافت به 13 سال برتری بیل گیتس خاتمه داد. میزان ثروت و دارایی بافت در 12 ماه منتهی به 11 فوریه با 10 میلیارد دلار افزایش به بیش از 62 میلیارد دلار رسیده است.

میزان داراییهای بیل گیتس نیز در این مدت با 2 میلیارد دلار افزایش به 58 میلیارد دلار رسیده است. بیل گیتس با دو پله سقوط به سومین ثروتمند بزرگ جهان تبدیل شده است.

کارلوس اسلیم مکزیکی 68 ساله و مالک شرکت مخابراتی مکزیک با 60 میلیارد دلار دومین ثروتمند بزرگ جهان شناخته شده است. روسیه با پشت سر گذاشتن آلمان دومین کشور جهان از لحاظ میلیاردرها به شمار می‌رود.

بیش از 70 درصد میلیاردرهایی که به تازگی در فهرست فوربس قرار گرفته اند، از روسیه، هند، چین و آمریکا هستند.

لاکشمی میتال هندی مالک کارخانه بزرگ تولید فولاد چهارمین ثروتمند بزرگ جهان است

جوان‌ترین عضو این فهرست مارک زوکربرگ موسس شرکت FACEBOOK است. وی با 23 سال سن بیش از 5/1 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

ثروتمندترین زن جهان نیز خانم لیلیان بتن کورت دختر مالک شرکت لورآل فرانسه است. وی با 22 میلیارد دلار ثروت در رتبه 17 فهرست قرار دارد .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:7 صبح | نظرات دیگران()

انتشار کاریکاتور توهین آمیز نسبت به روحانیت

نقل از جهان، در صفحه سوم چهارمین شماره نشریه ماهانه "اندیشه فرهنگی"چاپ خوی دو کاریکاتوری موهن به چاپ رسیده که بنوشته خود نشریه، از شماره ‏167‏ نشریه "حاجی بابا" در ‏17‏ تیرماه سال ‏1332‏ انتخاب شده است‏.

 در هر دو کاریکاتور مردی با محاسن بلند و عمامه ای سیاه به تصویر کشیده شده است که در یکی از آنها یاپین تنه مرد بشکل گربه و دیگری به شکل انسان می باشد‏.‏

 در زیر دو کاریکاتور مطلبی با عنوان "مقاله کشدار" نگاشته شده که این مطلب نیز از همان نشریه حاجی بابا انتخاب شده است‏.‏

 برخی منابع مطلع گفته اند‏:‏ این نشریه بدلیل انتشار کاریکاتور توهین آمیز نسبت به روحانیت از مقابل دکه های روزنامه فروشی جمع آوری شده است‏.‏

 این نشریه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و به دو زبان ترکی و فارسی منتشر می شود‏.

 

حمایت بوش از اصلاح طلبان؛  هر روز صریح تر از دیروز!

به گزارش رجانیوز، پس از آن که اصلاح طلبان داخلی به این بهانه که اگر از آمریکا تبری بجوییم پشتوانه مان را از دست می دهیم، حاضر نشدند مرزشان با دشمنان کشور را مشخص کنند، جرج بوش در سخنانی صریح تر از گذشته از آنان حمایت کرد.

وی که در پاسخ به تبلیغات انتخاباتی سناتور باراک اوباما کاندیدای دموکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری مبنی بر اینکه در صورت پیروزی با سران ایران و کوبا وارد مذاکره بدون پیش شرط خواهد شد، سخن می گفت، این نوع مذاکره را «باعث دلسردی اصلاح طلبان در این دو کشور» خواند و به همین دلیل خواستار اجتناب از آن شد.

 بی بی سی از قول بوش نوشت: "من به مردم یادآوری می کنم که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با برخی چهره های بین المللی می تواند به شدت مخرب باشد. این پیام بدی به متحدین ما می دهد. حاکی از گیجی و آشفتگی سیاست خارجی ما خواهد بود. اصلاح طلبان را دلسرد می کند. به نظر می رسد این نوع مذاکره در مورد آن دو کشوری که شما به آنها اشاره کردید اشتباه خواهد بود."

 بوش افزود: اصلاح طلبان در کشورهایی چون ایران و کوبا نباید احساس کنند آمریکا حکومت های این کشورها را مشروع می داند.

 گفتنی است اواخر هفته گذشته حزب مشارکت در بیانیه به بهانه صدور قطعنامه سوم و انتخابات مجلس مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده بود.

 همچنین رهبر انقلاب پس از اولین حمایت بوش از اصلاح طلبان صراحتا اعلام کرد: حمایت آمریکا  از هر کسی در ایران ننگ است. ایشان همچنین خواستار روشن شدن مرزهای اصلاح طلبان و دشمنان انقلاب شدند و فرمودند: هم مردم و هم آن دسته‌ای که رئیس جمهور امریکا از آن اعلام حمایت کرده است باید فکر کنند که چرا امریکا می‌خواهد از آن دسته حمایت کند و آن دسته چه نقصی داشته که امریکا را به فکر حمایت از آن انداخته است.

 

حمله یک جوان ایرانی به Google

پندار یوسفی جوان 26 ساله ایرانی توانست با نفوذ در سایت گوگل کلمه خلیج عربی را غیر قابل دسترس و در عوض خلیج فارس را تثبیت کند. به این ترتیب افرادی که می خواهند در مورد خلیج فارس تحقیقی انجام دهند با کلمه خلیج عربی نمی توانند به اهداف خود دست یابند.

بر اساس گزارش جهان ، کسانی که در این سایت خواهان تحقیق درباره خلیج عربی(Arabian gulf) هستند بعد از باز کردن گزینه هایی که گوگل برایشان پیشنهاد می کند و معمولا هم به زبان عربی و یا انگلیسی است با این جمله روبرو می شوند: " کلمه خلیج عربی اشتباه است، لطفا از کلمه خلیج فارسی Persian gulf استفاده کنید." با انجام این کار تمام کاربران دنیا فقط در صورتی می توانند از تاریخچه خلیج فارسی مطلع شوند که تنها نام این خلیج را " Persian gulf " در گوگل ذکر کنند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:7 صبح | نظرات دیگران()

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران پیش بینی کرد که اصولگرایان بیش از ? ??درصد مجلس هشتم را از آن خود کنند.

 

یکی از مشاوران باراک اوباما نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست‌جمهوری، از این‌ که به یک روزنامه اسکاتلندی گفته است "هیلاری کلینتون یک هیولا است" عذر‌خواهی کرد

 

شنیده ها حاکی از این است که برخی از پیام‌های کوتاه تلفن همراه با منابع ارسال نامعلوم ، عملکرد ، فعالیت‌ها و نکات قوت افراد را به تمسخر گرفته و روزانه هزاران بار میان مردم آن حوزه رد و بدل می‌شود.   در برخی مواقع، محتوای پیام‌های انتخاباتی ارسالی، وارد حریم خصوصی نامزدهای انتخاباتی می‌شود.

 

به نقل ازشیعه آنلاین، سلفی های افراطی عربستان با پخش کیلیپ تصویری از رقصیدن یکی از مفتیان این کشور، جنجالی بزرگ در عربستان سعودی به وجود آورده اند.

 

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مجموع 7 هزار و 597 کاندیدای انتخابات مجلس هشتم که صلاحیتشان مورد بررسی قرار گرفت صلاحیت 3755 نفر یعنی 73 درصد مورد تایید واقع شد.

 

"مجدی حسین" سیاستمدار مصری در گفتگو با مهر تاکید کرد: علاوه بر سکوت در برابر جنایات اسرائیل در غزه ، یکی از نمادهای مواضع ظالمانه شورای امنیت قطعنامه اخیر علیه فعالیتهای ایران است که با وجود همکاری مثبت آن با آژانس صادر شد . این نهاد ظاهرا بین المللی همواره خط مشی ظالمانه ای علیه مسلمانان داشته و باید ایده گارودی مبنی بر تحریم سازمان ملل تا اختصاص کرسی دائم در شورای امنیت توسط جهان اسلام عملی شود.

 

با اتخاذ سیاست‌های کنترلی در دوره مدیریت جدید بانک مرکزی و تلاش برای تقویت انضباط مالی، درصد رشد نقدینگی، مهارشده و در پایان آذر به پایین‌ترین سطح خود از سال 1384تاکنون رسید.

 

عزت ا... سحابی با اشاره به اینکه اقلیت مجلس هفتم منفعل بود گفت: من از اصلاح طلبان ناامیدم ،در طول چهار سال مجلس هفتم از نمایندگان اصولگرا اعتراض شنیدیم اما از اصلاح‌طلبان اعتراضی شنیده نشد

 

فتوای جدید یک متفکر اسلامی به نام «جمال البنا» از کشور مصر در خصوص «حلال بودن بوسه بین دختران و پسران جوان در اماکن عمومی» بحث و جدال گسترده ای را در بین مجامع علمی و دینی مصر ایجاد کرده است.

 

با گسترده شدن دامنه اهانت ها به مقدسات و پیامبران الهی این بار یک اسرائیلی به اصطلاح محقق که نتایج تحقیقات مضحک وی در هفته گذشته منتشر شد، معتقد است حضرت موسی (ع) در بالای کوه سینا بر اثر استعمال نارکوتیک های قوی دچار توهم شده و با خدا، هم صحبت شده است!

یک نظر سنجی بعمل آمده توسط شبکه تلویزیون ده اسرائیل شصت درصد از سوال شوندگان هیلاری کلینتون را رئیس جمهور مناسبتری نسبت به اوباما دیگر نامزد حزب دمکرات آمریکا می دانند .

 

بیش از 200 تن از صاحبان صنایع و سرمایه داران ایتالیایی در همایشی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران و گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی با ایران اعلام کردند.

 

سخنگوی شورای شهر تهران  گفت : نرخ کرایه های تاکسی خطی در سال 87، 12 درصد و تاکسی های گردشی 13 درصد، تاکسی های فرودگاه 15 درصد، تاکسی های تلفنی، 13 درصد و تاکسی های راه آهن و ترمینال نیز 12 درصد افزایش پیدا می کند.

 

سایت فاطمه رجبی نویسنده مقالات مشهور فیلتر شد. فاطمه رجبی در یک سال گذشته بشدت آماج حملات اصلاح‌طلبان و برخی مدعیان اصول‌گرایی به خاطر نوشتن مقالات تند و نقادانه درباره برخی چهره‌های مطرح بوده است .

 

شبکه "بی بی سی" انگلیس در گزارشی مغرضانه، تظاهرات مردم عزادار تهران پس از نماز جمعه گذشته که به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و برای محکوم کردن توهینهای غربیها به ساحت مقدس پیامبر(ص) برگزار شد را جشن به خاطر حمله فرد مسلح به مدرسه دینی یهودیان در قدس غربی توصیف کرد.

 

رئیس سازمان سنجش در مورد افزایش ظرفیتهای ارشد 87 گفت : برای این آزمون ظرفیتی معادل 37 تا 38 هزار نفر ایجاد شده است. در حال حاضر 8 هزار ظرفیت در دوره های شبانه و حدود 27 هزار ظرفیت در روزانه مشخص شده است.

 

رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی گفت : پسران 82 درصد افراد آسیب دیده در چهارشنبه سوری را تشکیل می‌دهند.

 

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود ذخایر کافی مرغ و گوشت، عرضه نامحدود گوشت و مرغ در ایام نوروز بصورت شبانه روزی ادامه می یابد.

 

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان از حمایت قالیباف از لیست جبهه متحد اصولگرایان خبر داد.

 

تعدادی از کاندیداهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حمایت از فهرست 30 نفره جبهه متحد اصولگرایان در تهران انصراف دادند.

 

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از افسران ارتش آمریکا نشان داد اکثریت آنها اعتقاد دارند این ارتش به نسبت پنج سال پیش ضعیف‌تر شده است.

 

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/20 و ساعت 2:4 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 204096
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه