سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرگاه خداوند، بـنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوبش می گرداند. [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

صفحه 1

صفحه 2


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:37 صبح | نظرات دیگران()

    رشد اسلام گرایی در اروپا مسیحیان تندرو را بر آن داشته تا دست به حملات توهین آمیز و ناجوانمردانه نسبت به اسلام بزنند. سلسله حملات منسجمی از سخنرانی توهین آمیز پاپ تا کاریکاتورهای دانمارکی و امروز هم فیلم موهن "فتنه" و فیلم بعدی که در راه است. (کارتون هجو آمیزی در باره یکی از زنان پیامبر اسلام) همه و همه نشان از ترس مسیحیان تندرو از گسترش اسلام در اروپا است.

     در موارد قبل، جوشش و عشق مسلمانان به پیامبر مهربانی ها، آنان را بر آن داشت تا به خیابان ها بریزند و اعتراض خود را به این اقدامات توهین آمیز نشان دهند ولی چنان که افتد و دانی این واکنش ها اثر چندانی نداشت و فقط حساسیت و عشق مسلمانان را نسبت به پیامبرشان نشان می داد و در طرف مقابل هر کسی که دچار شهوت شهرت بود، قلمی به دست گرفت و طعنی به اسلام زد، شاید در قبال این توهین به نان و نوایی برسد. این بار گریت وایلدرز نماینده پارلمان هلند با ساختن فیلم کوتاه فتنه و تلفیق قرآن با اعمال تروریستی وهابیان - که وظیفه ای جز ریختن خون دیگر مسلمانان ندارند-، خواست نشان دهد اسلام با تروریست برابر است و خواستند به بهانه دفاع از آزادی بیان، سنگی به قامت رعنای اسلام بزنند غافل از آنکه چراغی را که ایزد بر فروزد، هر آن کس پف کند ریشش بسوزد. مهمترین سوالی که اکنون با آن روبرو هستیم این است که واکنش مسلمانان نسبت به فیلم فتنه باید چگونه باشد؟ آیا باز هم لازم است که به خیابنها بریزند و پرچم هلند را به آتش بکشند و خشم خود را از این کار غیراخلاقی و غیرانسانی هلندی ها نشان دهند؟ و یا باید به انتظار محکومیت مجامع حقوق بشر بشینند و دست بر روی دست بگذارند؟ و یا راه سومی هم وجود دارد تا هم مسیحیان افراطی نتوانند لذت توهین به بیش از یک ملیارد و نیم مسلمان را احساس کنند و هم از تکرار چنین توهین هایی که نتیجه ای جز جنگ تمدن ها به بار نخواهد آورد جلو گیری شود؟ آن راه سوم چیست؟ تاریخ تکرارپذیر است. اگر خود را در موقعیت اول انقلاب و حمله عراق به ایران قرار دهیم، دشمن متجاوز، ناجوانمردانه، حمله ای سنگین به ایران را آغاز کرد و در مقابل این حمله 3 نوع پاسخ داده شد. پیشنهاد اول از طرف بنی صدر ارائه شد و خائنانه دست بر روی دست گذاشت. "زمین" را به "زمانی" که هیچگاه به دست نیاورد، فروخت و به التماس محکومیت مجامع جهانی وقت گذراند. راه حل دوم افرادی بودند که به خیابانها ریختند و پرچم عراق را به آتش می کشیدند. این دو راه حل مشکلی را حل نکرد و تنها راه حل سوم پاسخ داد و آن هم شیرمردانی که برخاستند و پاسخ هر گلوله ای را با گلوله ای و هر موشکی را با موشکی دادند تا دشمن را عاجزانه بر سر جای خود نشانیدند. امروز ما درست در همان موقعیت قرار داریم دشمنی مجهز با تمام تجهیزات حمله ای سنگین به مقدسات ما را آغازیده است.

    ما در برابر این دشمن چه باید کنیم؟ آیا به روش بنی صدر به انتظارمحکومیت مجامع حقوق بشر بنشینیم و زمین را به زمان بفروشیم و یا به مانند کاریکاتور های دانمارک به خیابان ها بریزیم و پرچم هلند را به آتش بکشیم؟ و یا راه حل سوم را پیش بگیریم و هر حمله ای را به حمله ای متقابل پاسخ دهیم و

 هر توهینی را پاسخی دندان شکن دهیم. البته این مسلم است که آیین ما، اجازه توهین به مقدسات دیگران را نمی دهد و نمی توانیم و نباید به مقدسات مسیحیان تندرو توهین کنیم ولی آیا نمی توان واقعیت های کتاب مقدس موجود مسیحیان را هم به تصویر کشید؟ اگر به خاطر یک آیه جهاد که در شرایطی کاملاً انسانی وضع شده به ما تهمت تروریست بودن می زنند،

 خوب است بدانیم در کتاب مقدس موجود مسیحیان، خشونت های چندش آوری وجود دارد که قلب هر انسانی از شنیدن آن به درد می آید. هنگامی که به فرمان "یهوه" به شهرها حمله می کنند و کودکان و زنان را به آتش می کشند و کودکان شیرخواره مقابل چشم مادران سر بریده می شوند و میلیونها انسان، به خاطر تصاحب زمینشان، بدین طریق نابود می شوند. آیا به تصویر کشیدن این خشونت ها که از واقعیت های کتاب مقدس مسیحیان است، پاسخ مناسبی به توهین کنندگان مسیحی- صهیونیسم نیست؟ اگر ما به خاطر وجود آیه جهاد که فقط در شرایط میدان جنگ وضع شده، تروریست هستیم، پس باید نام این نسل کشی های ملیونی کتب مقدس را چه بنهیم؟


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:32 صبح | نظرات دیگران()

( ادامه از بالا )

( مطالبی که در نشریه بدلیل کمبود جا منتشر نشده است )

مناسب است به چند نمونه از این موارد در کتاب مقدس اشاره شود:

در جنگ هیچ جنبنده ای را زنده مگذار

در کتاب مقدس وقتی حضرت موسی  مأموریت می‌یابد که بنی‌اسرائیل را از مصر به کنعان آورد، در بین راه با قبایلی برخورد می‌کنند که بنا است بنی‌اسراییل در سرزمین ایشان زندگی کنند و باید این قبایل از بین بروند؛ لذا در کتاب مقدس نوشته شده است که خدا به حضرت موسی  دستور می‌دهد با این قبایل بجنگ و هم? ایشان از زن و مرد و کوچک و شیرخوار را از دم شمشیر بگذران: «چون به شهری نزدیک آیی تا با آن جنگ نمایی... از شهرهای این امت‌هایی که یَهُوه، خدایت، تو را به ملکیت می‌دهد، هیچ ذی‌نفس را زنده مگذار؛ بلکه ایشان را،...، بالکل هلاک ساز.» (سفر تثنیه، 20: 10-17) گناه کودکان شیرخواره‌ای که در این شهرها زندگی می‌کردند چه بود؟ چرا باید قتل‌عام می‌شدند؟ گناهشان جز اینکه ساکن شهری هستند که بنی‌اسرائیل به زمین آن چشم دارند، چه بود؟

 حضرت موسی زنان و اطفال را می‌کشد

 حال ببینیم حضرت موسی  با این دستور چه می‌کند؟ بنا بر این روایت تحریف‌شده کتاب مقدس، وقتی ایشان به شهر سیحون حمله می‌کنند، هم? زنان و کودکان را نیز از دم شمشیر می‌گذرانند تا بتوانند زمین ایشان را تصرف کنند: «آنگاه سیحون با تمامی قوم خود به مقابل? ما برای جنگ کردن در یاهَص بیرون آمدند. و یَهُوَه خدای ما او را به دست ما تسلیم نموده، او را با پسرانش و جمیع قومش زدیم و تمامی شهرهای او را در آن وقت گرفته، مردان و زنان و اطفال هر شهر را هلاک کردیم که یکی را باقی نگذاشتیم. لیکن بهایم را با غنیمت شهرهایی که گرفته بودیم،.» (سفر تثنیه، 2: 32-37.) چرا کودکان اجازه نداشتند زنده بمانند؟ چرا باید هم? ساکنان این مملکت از بین بروند تا ساکنان جدید در این سرزمین ساکن شوند؟

فقط دختران باکره زنده بمانند

لشگریان حضرت موسی  به قبیله مدیان حمله می‌کنند و هم? مردانشان را قتل‌عام می‌کنند و زنان و کودکان را اسیر می‌کنند و غنائم شهر را جمع می‌کنند و بقی? شهر را در آتش می‌سوزانند. چون اسرا و غنائم را نزد حضرت موسی می‌برند؛ وی بر قوم خود غضبناک می‌شود و می‌فرماید آیا هم? زنان و کودکان را زنده نگاه داشتید؟ پس الآن هر ذکوری از اطفال را و هر زنی که مرد شناخته و با او همبستر شده را بکشید! به متن کتاب مقدس دقت کنید: «و بنی‌اسرائیل زنان مدیان و اطفال ایشان را به اسیری بردند، و جمیع بهایم و جمیع مواشی ایشان و همه‌ی املاک ایشان را غارت کردند و تمامی شهرها و مساکن و قلعه‌های ایشان را به آتش سوزانیدند و تمامی غنیمت و جمیع غارت از انسان و بهایم گرفتند..... موسی به ایشان گفت: آیا هم? زنان را زنده نگاه داشتید؟.... پس الآن هر ذکوری از اطفال را بکشید و هر زنی را که مرد را شناخته، با او همبستر شده باشد بکشید و از زنان هر دختری را که مرد را نشناخته و با او همبستر نشده، برای خود زنده نگاه دارید... و غنیمت سوای آن غنیمتی که مردان جنگی گرفته بودند، از گوسفند، 675 هزار رأس بود و از گاو، 72 هزار رأس و از الاغ، 61 هزار رأس و از انسان از زنانی که مرد را نشناخته بودند، 32 هزار نفر بودند.» (سفر اعداد، 31: 9-20 و 32-35) چنانکه دیدیم؛ تعداد دختران باکره‌ای که زنده ماندند، 32 هزار نفر بود و از اینجا می‌توان حدس زد که تعداد کشته شدگان چقدر بوده است. سؤال اساسی اینجاست که کودکان که در دست حضرت موسی  اسیر بودند، چرا باید قتل‌عام شوند و نیز زنان اسیری که در دست حضرت موسی  بودند نیز باید در جلوی چشم فرزندانشان کشته شوند؟ در هر جنگی که چنین فاجعه‌ای رخ دهد، تمام جوامع انسانی این عمل را محکوم می‌کنند و خدایی که پیامبری را فرستاده تا آدمیان را به قلّ? رفیع انسانیت برساند، آیا سزاوار است این گونه کشتار کودکان اسیر را روا بدارد؟ به راستی چگونه می‌توان پذیرفت که خداوندِ محبّت چنین فرامینی صادر کند؟

 کشتار و سوزاندن زنان و کودکان توسط یوشع

 در ادام? این جنگ‌ها و نسل‌کشی‌ها، نوبت به یوشع می‌رسد. ایشان دیگر نه تنها مردم و زنان و کودکان بی‌پناه شهرها را سرمی‌برید، بلکه گاو و گوسفندها را هم سربریده، همه را از دم هلاک کرده، سپس شهر را در آتش سوزانید: «آنگاه قوم صدا زدند و کَرِنّاها را نواختند. و چون قوم آواز کَرِنّا را شنیدند و قوم به آواز بلند صدا زدند، حصار شهر به زمین افتاد. و قوم یعنی هرکس پیش روی خود به شهر برآمد و شهر را گرفتند و هرآنچه در شهر بود از مرد و زن و جوان و پیر و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاک کردند و شهر را با آنچه در آن بود، به آتش سوزانیدند؛ لیکن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزان? خان? خداوند گذاردند.» (یوشع، 6: 20و21و24) البته هر لشگر پیروزی می‌تواند به زن و کودکان شهر مغلوب و حتی به گاو و گوسفندهای شهر رحم نکند و همه را از دم قتل‌عام کند ولی کشتن بی‌هدف بهایم چه منفعتی برای لشگر پیروز دارد؟

 کشتار ایرانیان

در کتاب استر می‌خوانیم: خشایار شاه پادشاه پارس در آخرین روز جشن 180 روزه دستور داد ملکه وشتی زیبایی‌اش را به مقامات و مهمانانش نشان دهد. ملکه امتناع ورزید و پادشاه بسیار خشمناک شد و در همان مجلس ملکه وشتی را طلاق داد و از میان تمام دخترانی که به حرمسرا آمده بودند، استر دختر یتیم یهودی انتخاب شد و وی به جای وشتی ملکه ایران می‌شود. پس از این جریان، هامان وزیر خشایار شاه، توطئه‌ای برای قتل یهودیان می‌چیند اما این توطئه به ضرر وی تمام می‌شود و خشایار شاه دستور قتل هامان و تمام پسرانش را صادر می‌کند و همچنین اجازه می‌دهد مخالفین‌شان را از میان بردارند و "مردخای" پسر عموی استر فرمانی بنام پادشاه نوشت و آن را به همه جا فرستاد. فرمانی که به یهودیان اجازه می‌داد مخالفین خود را از هر قومی که باشند، بکشند و دارایی‌شان را به غنیمت بگیرند. تورات می‌گوید در سراسر مملکت همه از یهودیان می‌ترسیدند تمام حاکمان و استانداران، مقامات مملکتی و درباریان از ترس مردخای، به یهودیان کمک می‌کردند و به این ترتیب یهودیان به ایرانیان حمله کردند و آنها را از دم شمشیر گذرانده، کشتند. (استر 6:9) در کتاب مقدس می‌خوانیم در آن روز تنها در پایتخت 500 نفر را که 10 پسر هامان نیز جزو آنها بودند، کشته‌اند. روز بعد، باز یهودیان پایتخت جمع شدند و 300 نفر دیگر را کشتند. بقیه یهودیان در سایر استان‌ها، 75 هزار نفر از دشمنان خود را کشتند و در هیچ کجا نقل نشده که این همه کشتار در ازای ریخته شدن حتی یک قطره خون از یک یهودی باشد و سپس تورات یادبود این جشن، ایرانی‌کشی را بر یهودیان فرض و لازم گردانید. (استر 32:10) پوریم یکی از بزرگترین جشن‌های یهودیان است. آنان هر ساله واقعه کشتار 75هزار و 800 نفر ایرانی را هر ساله جشن می‌گیرند و به همین مناسبت، سیزدهم ماه ادار را روزه می‌گیرند. چهاردهم و پانزدهم ماه ادار را به رقص و پایکوبی می‌پردازند و این پاداش ایرانیانی بود که به نقل کتاب مقدس و توسط کورش یهودیان را از اسارت 70 ساله بابلی رهانیدند و به آنها حیاتی دوباره بخشیدند. در این مورد این لینک را نیز ببینید.

 حکم مرتد

 یکی از اعتراضاتی که مبشران مسیحی به اسلام وارد می‌کنند، بحث ارتداد است. البته این بحث را با نگاهی غیرواقع‌بینانه و به نحوی مغرضانه بیان می‌کنند، در حالیکه در کتاب مقدس هم احکام شدیدی برای مرتد وضع شده که به یک نمونه آن اشاره می‌کنیم که اگر اهل یک شهر مرتد شوند، دستور متفاوت می‌شود و باید همه اهالی شهر از کوچک بزرگ و حتی گاو و گوسفند از دم کشته شوند و اجسادشان نیز با اتش سوزانده شود. اگر درباره یکی از شهرهایی که یَهُوَه خدایت به تو به جهت سکونت می‌دهد که بعضی پسران بلّیعال از میان تو بیرون رفته، ساکنان شهر خود را منحرف ساخته، گفته‌اند برویم و خدایان غیر را که نشناخته‌اید، عبادت نماییم  آنگاه تفحص و تجسس نموده نیکو استفسار نما و اینک اگر این امر صحیح و یقین باشد که این رجاست در میان تو معمول شده است. البته ساکنان آن شهر را به دم شمشیر بکُش و آن‌را با هرچه در آن است و بهایمش را به دم شمشیر هلاک نما. و همه‌ی غنیمت آن‌را در میان کوچه‌اش جمع کن و شهر را با تمامی غنیمتش برای یَهُوَه خدایت به آتش بالکّل بسوزان و آن تا به ابد تلّی خواهد بود و بار دیگر بنا نخواهد شد. (تثنیه فصل 12:13 -17)

 قطع کردن دست

 و همچنین مسیحیان همیشه به احکام اسلام طعن می‌زنند و به خاطر نمونه یکی از احکام کتاب مقدس ذکر می‌شود: «و اگر دو شخص با یکدیگر منازعه نمایند و زن یکی پیش آید تا شوهر خود را از دست زننده‌اش رها کند و دست خود را دراز کرده عورت او را بگیرد، پس دست او را قطع کن و چشم تو بر او ترحم نکند.» (تثنیه 25:‌11ـ12) این آیاتی است که همه مسیحیان باید به آن ایمان داشته باشند گرچه دیگر به آن عمل نمی‌کنند و در صورت انکار یکی از این آیات، کلیسا تردیدی در کفر ایشان نمی‌کند و با وجود این همه آیان خشن در کتاب مقدس مسیحیان همواره به مسلمانان تهمت تروریست بودن می‌زنند. و اگر بنا باشد یکی از دو کتاب قرآن و کتاب مقدس تحریف شده را خشن بنامیم، کدامیک سزاوار است؟

منبع : رجا نیوز


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:30 صبح | نظرات دیگران()

اسفند را همه کودکانی که در سال های پس از انقلاب به دنیا آمده اند خوب می شناسند.آنها همچنین محمد مصدق را خوب می شناسند.آنها می دانند که او مردی بوده است که یکی از مهمترین منابع انرژی جهان در دهه 20 خورشیدی را برای ایران به ارمغان آورده است.آنها مصدق را به خاطر این کارش تحسین می کنند.درست است که او مسلمان نبود.درست است که او طرفدار حکومت طاغوت بود.درست است که با اسلامگرایان و روحانیون مخالف بود اما مردم به خاطر ملی کردن نفت از او تشکر می کنند.آنها تحریم های پس از ملی شدن نفت را به جان خریدند.آنها گرانی های بعد از ملی شدن نفت را تحمل کردند.آنها کارشکنی انگلیس را تحمل کردند و هیچوقت به مصدق نگفتند که چرا نفت را ملی کرده ای تا باعث تحریم علیه ایران شود.آنها هیچوقت نگفتند که اقتصاد بر منافع ملی ارجحیت دارد.مردم با حکومت طاغوت مخالف بودند اما می دانستند که ملی شدن نفت برای ایران بود نه برای شاه.

 20  فروردین را همه دهه شصتی ها خوب می شناسند.آنها همچنین محمود احمدی نژاد را خوب می شناسند.آنها می دانند که او مردی است که یکی از مهمترین منابع انرژی در دهه 80 خورشیدی را برای ایران به ارمغان آورده است اما برخی از آنها احمدی نژاد را به خاطر این کارش تحسین نمی کنند.می گویند او با آزادی مخالف است.می گویند او طرفدار نظام جمهوری اسلامی است.می گویند حزب اللهی و طرفدار روحانیت است.برخی از دهه شصتی ها از او به خاطر ملی کردن صنعت هسته ای تشکر نمی کنند.آنها تحریم های پس از مسئله هسته ای را تحمل نمی کنند.آنها به خاطر گرانی های بعد از ملی شدن صنعت هسته ای به او دشنام می دهند.آنها کارشکنی های آمریکا را تحمل نمی کنند و دائم به احمدی نژاد می گویند چرا صنعت هسته ای را ملی کرده ای تا باعث تحریم علیه ایران شود.آنها همیشه می گویند که اقتصاد بر منافع ملی ارجحیت دارد.برخی از دهه شصتی ها با حکومت جمهوری اسلامی مخالف هستند و همچنین با ملی شدن صنعت هسته ای که برای ایران است نه فقط برای نظام.

ای دهه شصتی ها ... ای دانشجویان فرهیخته ...

پس انصافتان کجا رفته است؟ 

http://www.mehdinews.com



 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:27 صبح | نظرات دیگران()

اشتباه است اگر کسی تصور کند که در این قضایا، فقط کسی یا نویسنده‌ی مزدوری مثل سلمان رشدی یا کاریکاتوریست قلم‌به‌مزدی طرف مقابل اسلام است؛ اینها پیاده نظامهای نگون‌بخت و روسیاه استکبار جهانی هستند. طرف قضیه، سیاستهاست. طرف قضیه، اعضای شبکه‌ی استعماری و استکباری دنیا هستند ... پیداست اسلام با تسخیر دلهای مردم در سرتاسر جهان، مستکبران و زورگویان را بشدت ترسانده است و آنها علاج را در این می‌بیینند که با پیغمبر اسلام دشمنی کنند. آن روز ( در زمان صدر اسلام ) شکست خوردند، امروز هم به حول و قوه‌ی الهی به وسیله‌ی مسلمانان شکست خواهند خورد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:26 صبح | نظرات دیگران()

رسول خدا (ص) به نقل از خداوند تبارک و تعالی می فرمایند : وای بر کسیکه به ولی من اهانت کند چرا که در اینصورت به جنگ با من آمده است ؛ تصور می کند بر من پیشی گرفته است و مرا ناتوان فرض می کند در حالیکه من منتقم اولیاء خود در دنیا و آخرت  می باشم . ( مستدرک الوسائل ج 9 ص 102 )

قال رسول ا... (ص) : من سب نبیا من الانبیاء فاقتلوه . رسول خدا (ص) می فرمایند : هر کس به یکی از پیامبران اهانت کرد او را بکشید . (امالی الطوسی : 365)

روزگار غریبی است . هر کس که در این جهان جنگ زده قصد دارد دست به غارتگری و استعمار کشورهای دیگر بزند حرف از آزادی ، حقوق بشر و دموکراسی می زند . از امریکای متجاوز گرفته تا اسرائیل جانی . و فقط اسلام و مسلمانان هستند که در این میان مظلوم واقع شده اند و لقب تروریست و جنگ طلب گرفته اند ؛ اسلامی که سرتاسر احکامش مملو از صلح و عدالت و معنویت است . وقتی که سران مذهب لیبرالیسم و صهیونیسم به اسم آزادی به مقدسات بیش از 1.5 میلیارد مسلمان توهین می کنند تازه معنای حقوق بشر غربی را درک می کنیم و تازه می فهمیم بعضی وفتها آزادی چقدر تهوع آور می شود .

کسانی که از یک طرف ادعای پیروی از ادیان عیسی ع و موسی ع را دارند و از طرف دیگر حتی به پیامبران خودشان نیز اهانت کرده و در فیلمهای خود به حضرت مسیح ع نقش زانی را نسبت می دهند و صهیونیستهایی که در پروتکلهای دانشوران خود غیر یهود را انسان ندانسته و شایسته شکنجه و بردگی قوم یهود می دانند . آری این وحشیان به ظاهر متمدن هر روز به بهانه ی "آزادی بیان" دست به توهین به اسلام و قران و پیامبر اعظم (ص) می زنند و فیلم فتنه یکی از آخرین فتنه های این به اصطلاح صلح طلبان است . سران لیبرالیسم و صهیونیسم که آزادی جنسی ، توهین و قتل را سرمشق خود قرار داده اند حال به اسلام تهمت ترور و خشونت طلبی می زنند .

گستاخی های  این  افراد به  فیلم و کاریکاتور و ... ختم نمی شود بلکه حتی برای توهین به پیامبر اسلام در برنامه طنزی که توسط تلوزیون دانمارک نیز پخش شده است جوانی را از حزب حاکم در این کشور نشان می دهد که عمامه ای به سر و کمربندی به کمر دارد و زیر این کمربند را پر از مواد منفجره کرده و در برابر جوانان مست و سرخوش ایستاده است که با هم بر سر اهانت به پیامبر مسابقه می دهند . واقعا اگر مسلمانی با شنیدن این وقایع جان بدهد نباید او را سرزنش کرد ، آیا 1.5 میلیارد مسلمان اینقدر حقیر شده اند که این جوانان گستاخ بدین سهولت به پیامبرشان توهین می کنند ؟

واقعا برای ما شیعیان و سنیان پیرو محمد (ص) باید تاسف خورد ؛ این توهینها نتیجه ی خواب آلودگی و غفلت ما مسلمانان  است نتیجه سکوت و بی توجهی ما به عقاید و اصول دینی مان است . اگر کالاهای کشورهای توهین کننده تحریم شود آیا جسارت به رسول خدا برای آن مادی گرایان توجیه پذیر خواهد بود ؟ اگر کمی هم برای عزتمان ارزش قائل بودیم ؛ عزتی که امام حسین (ع) درباره آن می فرمایند : « کرامت یک انسان آنقدر بالاست که اگر تمام ثروتهای دنیا را به او بدهیم تا به او توهین نشود باز هم کم است » ( حال این توهینها شامل حال بزرگترین پیامبر الهی شده است ) دچار این مصیبت ها نمی شدیم .

شاید حرفهای امام خمینی (ره) را از یاد برده ایم : « ضرورتی نیست که در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم ، چرا که دشمنان ممکن است تصور کنند که ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقمند شدیم که از کنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساکت و آرام می گذریم ... خدا می خواست پس از انتشار کتاب کفر آمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیافتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را دردشمنی با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی به درآییم » .

با همه این اوصاف پس چرا مهر خاموشی را بر لبانمان زده ایم . یعنی ما دانشجویان که ادعای آرمانخواهی مان  گوش عالم را پر کرده است آنقدر عرضه  نداریم که در جواب توهین کنندگان از عقاید خود دفاع کنیم ، در جواب فیلم موزیانه " فتنه " ، فیلم سازی کنیم ؟ این سکون ما باعث شده است که جهان غرب از اسلام چهره ای طالبانی نشان داده و دینمان را یک دین مخالف با پیشرفت و مبلغ تفکرات خشن و متحجرانه معرفی کند ، آیا ما نمی توانیم از دین خود دفاع کنیم ؟ آیا فقط تجمع و نوشتن پلاکارد کافی خواهد بود ؟ چرا نباید سفرای دانمارک و هلند از کشورهای اسلامی اخراج شوند ؟ بنظر می آید پیامبر اسلام برای ما آنقدر هم عزیز نیست ، پس منتظر هستیم که  چه اتفاقی رخ دهد تا غیرتمان به جوش بیاید ؟ چرا تشکلهای  دانشجویی و نشریات آنها پرچم سکوت را بالا برده اند ؟

آری ، ما دانشجویان بیش از آنکه آرمانخواه و انقلابی باشیم راحت طلب و بی خاصیت شده ایم .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:24 صبح | نظرات دیگران()

حکم حسین موسویان اعلام شد?>

سید حسین موسویان به اتهام اخلال در امنیت کشور به دو سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد.

بعد از بررسی مجدد موسویان از اتهام ارائه اطلاعات به بیگانگان تبرئه و تنها درباره نگهداری اسناد محرمانه مجرم شناخته شده است . از طرفی غلامحسین محسنی اژه ای که روز پنجشنبه به همراه رئیس جمهور در سفر استانی خراسان رضوی در مشهد بسر می‌برد تاکید کرد: آن چیزی که وزارت اطلاعات در همان ابتدا اعلام کرده بود و قاضی هم همین اتهام را تفهیم کرد، «ارائه اطلاعات به بیگانگان از جمله سفارت انگلیس» بود. وی گفت: ارائه این اطلاعات «برخلاف مصالح و امنیت کشور» بود و «اتفاقاً احراز شد» و به همین جرم موسویان در دادگاه محکوم شد. اژه ای گفت: قاضی دادگاه موسویان را به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال انفصال از خدمت محکوم کرده است و رای صادره تاییدکننده نظریه وزارت اطلاعات است.

 

فروش قطعات اف چهارده در سایت‌های اینترنتی

کنگره آمریکا اعلام کرد، اقلام نظامی ربوده شده از ارتش این کشور، شامل قطعاتی از جت‌های جنگنده اف - ???بر روی سایت‌های معمولی خرید و فروش اینترنتی عرضه شده اند.

به نقل از ایرنا، بازرسان این ماجرا موفق شده اند، بدون معرفی خودشان دهها قطعه نظامی را، طی ماه‌های ژانویه ? ????تا ماه گذشته از سایت‌های اینترنتی خریداری و این تجهیزات را بدون هیچ پرسشی، دریافت کنند.

 اداره حسابرسی دولتی آمریکا - بازوی نظارتی کنگره - پنجشنبه گذشته اعلام کرد که بسیاری از این اقلام ربوده شده جزو لیست مهمات این کشور هستند که خرید و فروش آنها بدون مجوزهای لازم ممنوع است.  بازرسان کنگره نتوانسته‌اند تشخیص دهند که فروشندگان قطعات اف - چهارده کجا آنها را خریداری کرده اند.   در این گزارش آمده است : جنگنده‌های اف - ? ??مدت‌ها است که در نیروی نظامی آمریکا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما ایران از این جنگنده ها که پیش از انقلاب، خریداری شده اند، استفاده می‌کند.

 

آمریکا، بزرگترین ناقض حقوق بشر

موسسه‌ای چینی در جدیدترین گزارش خود از وضع حقوق‌بشر در دنیا، ضمن اعلام آمریکا، به نام بزرگ‌ترین ناقض حقوق‌بشر در دنیا اعلام کرد: در حالیکه آمریکا سالانه کشورهای بی‌شماری را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند،فاش کردن حقایق درون آمریکا، مردم آن را در برابر تبلیغات گمراه کننده دولتشان، آگاه می‌کند. بر این گزارش با استناد به گزارش‌های منتشره شده در آمریکا نشان می‌دهد آمریکا در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین موارد نقض حقوق بشر در آنها اتفاق می‌افتد.

بنا بر این گزارش، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در گزارشی از آمار خشونت‌ها در سال 2007 اعلام کرد: حدود یک میلیون و 41 هزار گزارش جرم و خشونت ثبت شده است؛ که این رقم در مقایسه با سال پیش از خود رشد 9/1 درصدی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، سیاه‌پوستان آمریکایی شاهد رشد آمار موارد خشونت آمیز در حق خود با رشد 23 درصدی در مقایسه با سفیدپوستان و یک قربانی از هر هزار نفر بوده‌اند.

در آمریکا، در هر 22/2 ثانیه یک جرم واقع می‌شود و در هر 9/30 ثانیه یک مورد قتل اتفاق می‌افتد و در هر 7/5 ثانیه یک مورد تجاوز به عنف صورت می‌گیرد و در هر 5/1 دقیقه یک فقره سرقت رخ می‌دهد.  این گزارش در قسمت دیگری از آمار خود، به موارد نقش بشر موسسات مجری قانون و قضایی آمریکایی می‌پردازد و اعلام می‌کند: از میان 2451 پلیس مرد آمریکا که دست به اقدامات خشونت‌آمیز کرده‌اند تنها 22 نفر از آنان به دادگاه ارجاع داده شده‌اند.  این گزارش تاکید می‌کند: با آگاهی از اینکه نسبت جمعیت آمریکا به کل جمعیت دنیا 5 درصد است، نسبت زندانیان این کشور به زندانیان کل دنیا در کشورهای دیگر 25 درصد است؛ به طوریکه از هر 100 هزار نفر، 751 تن در زندان به سر می‌برند که این نسبت بسیار بیش از میانگین آن در کشورهای غربی است.

در پایان این گزارش تاکید شده است: این گزارش آیینه جامعه آمریکایی‌، است که حکام آن تلاش می‌کنند شیوه معیشتی و فرهنگی خود را به کشورهای دیگر دنیا منتقل کنند و دنیا شاهد است که در امروزه آمریکا چگونه شیوه‌های معیشتی خود را در افغانستان و عراق اجرا می‌کند و آیا چنین کشوری که خود هیچ حقی از حقوق انسان را رعایت نمی‌کند می‌تواند دنیا را به رعایت حقوق بشر فرار بخواند؟

 

بوش: طرحی برای حمله به ایران وجود ندارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جرج بوش" در این مصاحبه که نصایحی به جانشین آینده خود درباره چگونگی برخورد با جمهوری اسلامی نیز انجام داد در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای حمله به ایران نداشته است پاسخ داد: «دقیقا همین طور است.»  

وی که از مزرعه خود در تگزاس صحبت می‌کرد، افزود: «من همیشه اعلام کرده‌ام که تمام گزینه‌ها باید روی میز باشد، اما تلاش اول من حل این مسئله به صورت دیپلماتیک است.»

بوش با تاکید بر اینکه وی طرحی برای حمله به ایران نداشته است، ادامه داد: «من شوخی می‌کنم زیرا همانطور که می‌دانید از جایی که من نشسته‌ام و از دیدگاه من این شایعات همیشه اتفاق افتاده است...من نمی‌گویم این شایعات سرگرم کننده‌اند.تصور می‌کنم این بخشی از کار ماست.»

مصاحبه جرج بوش با شبکه ABC در حالی منتشر شد که وی روز پنج‌شنبه در اظهاراتی تند در دفاع از جنگ خود در عراق با تکرار لفاظی‌ها و اتهامات گذشته علیه ایران، تهران و القاعده را بزرگترین تهدید آمریکا در قرن حاضر خواند.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: «پیام ما به ایرانی‌ها این است: ما "عدالت" را در مورد شما اجرا خواهیم کرد اگر به اقدامات خود در زمینه تلاش برای نفوذ، اعزام عوامل یا نمایندگان خود بمنظور آسیب رساندن به نیروهای ما و یا شهروندان عراقی ادامه دهید.» وی در پاسخ به توضیح بیشتر درباره واژه "عدالت" گفت: «یعنی دستگیر کردن یا کشتن، معنی آن این است.» بوش در حالی ایران را به کمک به شبه‌نظامیان عراقی متهم می‌کند که واشنگتن تاکنون دلیل و مدرکی موثق دال بر این امر ارایه نکرده است .

 

تحقیق دانشگاه هاروارد در مورد وبلاگ های ایرانی

 طبق تحقیقی که در دانشگاه هاروارد توسط پروفسور جان کلی و بوروس اتلینگ روی وبلاگهای ایرانی انجام شده است وبلاگهای متعلق به حامیان اصلاح طلبان در ایران بیشترین نزدیکی را با وبلاگ های مروج سکولار در خارج از کشور دارند. در مقابل وبلاگ های اصولگرایان بیشتر به وبلاگهای مذهبی و مروج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه قرابت دارد

 به گزارش رجانیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران در نموداری که در این تحقیق آماده است نقطه های سبز نشان دهنده وبلاگهایی متعلق به اصلاح طلبان، زرد متعلق به سکولارها در خارج از کشور است و همچنین وبلاگهایی که با نقطهای قرمز متعلق به اصولگرایان، آبی مربوط به وبلاگهای مذهبی و مروج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه است.

 

انفجار شدید در شیراز

بر اثر انفجار در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز تعدادی از هموطنانمان شهید و زخمی شدند. منابع آگاه بیمارستانی از مجروح شدن 105 نفر و شهادت 9 نفر از شهروندان شیرازی تا بامداد روز یکشنبه خبر دادند.  این انفجار اندکی پس از ساعت 21 شب هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد دبیر ستاد نمازجمعه استان فارس در مقابل در ورودی و یادمان شهدا حسینیه شهداء هیئت رهپویان وصال شیراز رخ داد.

در جلسه شنبه‌شب‌های هیات رهپویان وصال، حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد به بررسی فِرَق انحرافی بهائیت و وهابیت می‌پرداخت.

گروهک‌های بهائیت و مجاهدین خلق از مظنونان اصلی این حادثه می‌باشند. این گروهک‌ها در طی چند روز اخیر هشدارها و تهدیداتی علیه این حسینیه داشته‌اند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:23 صبح | نظرات دیگران()

احتمال ابطال انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار مغان از سوی شورای نگهبان به دلیل انجام تخلفات عمده وجود دارد.

 

برخی شنیده ها حاکی از احتمال تغییر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد و جایگزینی علی اکبر ولایتی است. این تصمیم باید به تصویب هیئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاد برسد.

 

سخنگوی دولت هفته گذشته اعلام کرد که وزیران اموراقتصاد و دارایی و کشور تغییر خواهند کرد . از طرفی در حالی که طی چند روز گذشته گزینه های زیادی برای جایگزینی وزیر اقتصاد مطرح شد، شنیده ها حاکی از این است که حضور محمدرضا رحیمیان (ریاست دیوان محاسبات کل کشور ) برای این پست تقریبا قطعی شده است .

 

سرپرست دادسرای فرودگاهای تهران گفت: بازپرس رسیدگی کننده به پرونده شیث رضایی مدافع تیم فوتبال پیرسپولیس تهران به دلیل اخلال در امنیت پرواز وی را مجرم تشخیص داده و برای وی قرار مجرمیت صادر کرده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سیم کارت دائمی همراه اول به قیمت 150 هزار تومان بزودی عرضه خواهد شد.

 

معاون نیروی انسانی و توسعه مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد به زودی لایحه تحول در نظام بانکی ارایه شده  و سیستم بانکی و مالیاتی کشور متحول خواهد شد.

 

11 وزیر وزیران اطلاعات ، کشور ، خارجه ، اقتصادی و دارایی ، بازرگانی ، جهاد کشاورزی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نیرو ، صنایع و معادن ، کار و امور اجتماعی و ارتباطات و فن آوری این هفته به مجلس می روند .

 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد کشور گفت : آمار ازدواج در کشور در سال گذشته نسبت به سال ماقبل هفت درصد افزایش یافته است.

 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: شش استان بوشهر، کهکیلویه وبویر احمد، کرمان، فارس، هرمزگان و خراسان جنوبی در کشور هستند که در معرض خشکسالی شدید هستند

 

تلفن همراه مدل پایین GSM که فاقد صفحه‌ی LCD بوده و تنها برای یک بار قابل استفاده است، به‌زودی در اروپا به فروش می‌رسد.

 

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس در واکنش به سخنان حسین مرعشی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در شهر تهران گفت: حذف عنوان یاران خاتمی تغییر تاکتیک نیست، بلکه این تغییر نام بخاطر کاهش محبوبیت خاتمی و عدم اقبال عمومی به جریان دوم خرداد است.

 

موتور جستجوگر سایت گوگل که یکی از پیشرفته ترین جستجوگرها محسوب میشود و تقریبا از گمنام ترین افراد عکسهایی در اختیار مخاطبینش قرار می دهد تصویر اصلی عماد مغنیه  را که در 23 بهمن ماه سال 86 توسط عوامل موساد ترور شد، از روی سایت خود حذف کرد.

 

اکونومیست اعلام کرد ایران به رغم پیشرفت محسوس در توسعه اقتصاد الکترونیک جایگاه آخر از این نظر در میان 70 کشور مهم را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در تأسیسات هسته‌ای رئیس جمهور گفت: ایران در  سال جاری از 6 هزار سانتریفیوژ جدید بهره‌برداری خواهد.

 

مخترعان ایرانی با ارائه 70 اثر علمی و اختراع مقام اول سی و ششمین مسابقات اختراعات ژنو را کسب کردند.

 

در یک رسوایی اخلاقی دیگر برای نیکلای سارکوزی ،رییس جمهور فرانسه؛ قرار است یکصدو چهل عکس برهنه از همسر جدید سارکوزی در یک حراجی در شهر نیویورک فروخته شود .

 

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه نوروزی خود با شبکه خبری فارسی زبان صدای آمریکا ضمن تعریف و تمجید از اصلاحطلبان ایران، آنها را افرادی شجاع دانست و از خدا برای آنها طلب خیر و موفقیت کرد. وی در ادامه افزود:اصلاح طلبان ایران دوستی بهتر از جرج بوش ندارند.

شنیده شده تلفن‌چی مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی به اتهام جاسوسی برای منافقین دستگیر شده‌است.

 

شهردار تهران از خالی بودن 200 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کلان شهر تهران خبر داد و گفت: کار کارشناسی در این زمینه انجام شده تا از واحدها عوارض بیشتری دریافت کنیم.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات ارتباطی از عرضه اولین تلفن همراه کشور با نرم افزار کاملا ایرانی خبر داد و گفت : این تلفن به زودی عرضه خواهد شد.

 

بر اساس گزارش یک شرکت امنیتی، شمار ویروس‌های رایانه‌یی در حال فعالیت برای نخستین بار به یک میلیون رسید.

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:22 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 204084
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه