سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تو را به دوستی مسکینان و همنشینی با آنان سفارش می کنم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به ابوذر ـ]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

صفحه  اول

صفحه  دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:43 صبح | نظرات دیگران()

  می‌گویند که سرنوشت را نمی‌توان از سر نوشت؛ اما می‌توان آن را با سر نوشت و خطوط پایانی‌اش را بی‌سرنوشت و به سرنوشت سینه‌سرخان مهاجر و نخل های بی سر تعالی یافت.

  چه تلخ و مخوف است داستان سردارانی که سربار شدند.طلحه طلوع کردند و زبیر از بین رفتند.فرشته خطاب شدند و ابلیس ادامه یافتند. اهل بیعت شجره بودند و اولین کسانی که با علی بیعت کردند و اولین کسانی که آن را انکار کردند و  شکستند و  اولین جنگ را به علی ع تحمیل کردند. و 15000 کشته، پشته کردند. امام و یارانش بر کشته گریستند و فرمودند: «کاش 20 سال پیش مرده بودم و چنین نمی‌دیدم» . زبیر پسر عمه علی و پیامبر بود و بر پسر عموی پیامبر شمشیر کشید و علی و یارانش بر کشته‌اش آمدند، شمشیر زبیر را در دست گرفتند و مدتى بر آن گریستند و فرمودند: «با این شمشیر چه بسیار اندوه‌ها که از پیامبر دفع گردید!» زبیر چهارمین یا پنجمین کسى بود که مسلمان شد. از مهاجرین به حبشه و مکه بود. جزو 4نفری بود که علیه غصب خلافت همراه علی بود و سلمان فارسى می‌گوید: «زبیر در یارى رساندن به امیرمؤمنان(ع) از همه ما آگاه تر بود.» و فاطمه فرمود: «یا علی اگر تو محذوری در عمل به و وصیت کفن و دفن شبانه من داری به پسر عمّه‌ام زبیر وصیّت کنم». در تمام جنگ‌ها شرکت داشت و نقطه نقطه تنش مجروح بود. و ... .

«شما زمان رسول خدا چقدر مقرّری می‌گرفتید؟ به اندازه سایرین. به نظر شما علی باید مثل پیامبر رفتار کند یا به شیوه عمر و عثمان‌هزار فامیل؟ طلحه و زبیر گفتند ولی ما سوابقی داریم و خدماتی!! مولا فرمود اما به اعتراف خودتان سوابق و خدمات من بیشتر است». و چنین بود که سرداران سپاه در جستجوی ویژه‌خواری، غلتیدند در دامن رقیب رهبر نظام. و معاویه اما بدش نمی‌آمد که رئیس جمهور علی در شام باشد، یا از اعضای شورای رهبری! اما چون علی نپذیرفت او هم لابد بنا به تشخیص مصلحت نظام اسلامی به سرداران سابق که به سهم وزارت و ولایت کوفه  و بصره نرسیدند، اشارت کرد و آنان هم به سر دویدند. و مجمعی از مخالفان علی در آنجا جمع شدند و حتی قتل عثمان را به امام علی نسبت دادند!

شمر بن ذی‌الجوشن از سرداران امام علی ع در جنگ صفین بود  و به مقام جانبازی نائل شده بود و ای کاش آن ضربه کاری‌تر بود و شمر هم می‌شد سردار شهید امام علی، اما نشد و شد قاتل امام حسین ع . چون در دوران توسعه اقتصادی و جغرافیایی و تجمل‌گرایی جناب عثمان، چرب خورده بود و حرام زیر پوستش جمع شده بود. و البته که حرام‌خواری زرد و سرخ نیست. وقتی نظام اقتصادی غیر اسلامی و عدالت‌گریز شد ... .

عمر سعد در پی آن همه نصیحت امام زمانش می‌دانست که فرزند رسول خدا را می‌کشد و با حجت زمانش مخالفت و مقاتلت می‌کند اما دنیا ! دنیا !

به قول سلمان فارسی دیگر چه کسی بلندمرتبه‌تر از زبیر؟ نه هاشمی سردار سازندگی، نه شاهرودی سردار قضایی، نه رضایی سردار نظامی، نه زارعی سردار انتظامی و نه مصباح سردار بزرگ اندیشه ، همه‌شان بدون اطاعت  از سید علی خامنه‌ای ، از طلحه هم طالح‌ترند و از زبیر هم از بین‌رفتنی‌تر.  

http://baharbia.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:39 صبح | نظرات دیگران()

اهمیت و عظمت مقام علم ؛ در حدی است که خداوند در قرآن به پیامبرش دستور می‏دهد:  ای پیامبر! بگو: آیا کسی که عالم است با کسی که نمی‏داند برابر است؟ ، (زمر، آیه 9). از نظر قرآن و روایات، علم وسیله است نه هدف ؛ آن هم وسیله‏ای که انسان را به کمال می‏رساند و دنیا و آخرت او را آباد می‏کند. گفتنی است که ارزش هر علم به ارزش موضوع آن علم است و در این جهت علوم الهی و دینی - با توجه به موضوع آن - از سایر علوم اشرف و برتر است ؛ ولی این بدین‏معنا نیست که علوم دیگر بی‏اهمیت و بدون ارزش است و علم نیست.

گرایش به یادگیری علوم به انگیزه های مختلف صورت می گیرد و به طور معمول نیازهای اولیه حیاتی و طبیعی و محسوس جاذبه های بیشتری برای انسان ها دارد. لذا برای فراهم سازی بیشتر آسایش و تسلط بیشتر بر طبیعت، گرایش های مختلف علمی و تخصص های فراوان به وجود آمده است. اما تنها وارستگان و ژرف اندیشان هستند که فراتر از نیازهای اولیه طبیعی و محسوسات به ارتباط نهانی دانش ها و ارتباط جهان هستی با آفریننده آن فکر می کنند و از هدفمندی این همه جنب و جوش ها سخن به میان می آورند.

مهمترین رسالت دین ایجاد انگیزه فراطبیعی در میان انسان ها و جهت دهی صحیح به تلاش های روزانه است به طوری که علاوه بر تأمین نیازهای روزمره زندگی، به هدفمندی و تلاش برای دستیابی به مقصود هستی اقدام کند. از این رو در فرهنگ اسلامی تمام دانش های مورد نیاز برای زندگی بشری دارای اهمیت است و توصیه شده به مقدار لازم و نیاز جامعه، مردم برای فراگیری آن اقدام کنند و از آن به «واجب کفایی» تعبیر شده است.

اما برای همه انسان ها در هر مرتبه علمی که قرار دارند توجه به هدف و هدفمندی جهان و ایمان به مبدأ و معاد لازم و «واجب عینی» شمرده شده است و غفلت اکثریت جامعه بشری جای تأسف دارد زیرا حتی از علوم تجربی و مهندسی نیز می توان به آن هدف مقدس دست یافت و منافاتی با زندگی روزمره ندارد.

در نگاه کلی قرآن، هر علمی که انسان را به دنیاپرستی سوق دهد و به چنگال مادیات بسپرد و فهم و شعور او را به طرف خواب و عیش و نوش بکشاند هدف نهایی او را تنها وصول به مادیات قرار دهد، چیزی جز ضلالت و گمراهی نیست.

در قرآن کریم آمده است: ذلک مبلغهم من العلم ان ربک هو اعلم بمن ضل عن سبیله؛ این آخرین حد آگاهی آنها است و خداوند به حال آن که از راه حق گمراه شده آگاه است ، (نجم، آیه 30). پس علوم غیردینی نیز می‏تواند نقش‏آفرین بوده و موجبات سعادت آدمی را فراهم کند. این در صورتی است که هدف تلقی نشود، بلکه وسیله پیشرفت و رسیدن به کمال باشد. از طرف دیگر علوم دینی نیز اگر طالب آن قصد رسیدن به دنیا را داشته باشد، موجب بدبختی انسان می‏شود.

خلاصه این که علمی که در روایات و آیات بر  آن تأکید شده و از آن تمجید گشته و به عنوان اشرف علوم محسوب می گردد علم خداشناسی است زیرا معلوم این علم از معلوم سایر علوم برتر و اشرف است و هر علمی به اندازه معلوم خود ارزش دارد و روشن است که کسب معرفت و جهان بینی و خداشناسی منحصر به یک رشته نیست.

شخصی ممکن است از علم شیمی آن چنان خدا را بشناسد که از مطالعه کتاب های دینی نشناسد - پس آن چه مهم است شناخت کیمیای هستی است - البته باید پذیرفت بعضی از علوم و رشته ها به این هدف نزدیک تر و کم واسطه ترند.

در غیر این صورت از علوم مختلف به عنوان فضل نام برده شده نه کمال. بنابراین دروس دانشگاهی که در جهت حل مشکلات علمی و گسترش علمی افراد و جامعه خاص بر می دارد نه تنها علم لاینفع نیست بلکه علومی هستند که در خدمت به جامعه و مردم است و کسی که به قصد کمک به مردم و کسب رضایت خداوند و خدمت رسانی به افراد جامعه به تحصیل آن علوم بپردازد، نه تنها پسندیده بلکه در برخی موارد بر افراد این تحصیل واجب می شود. مثلا آنجا که حل مشکلات مردم و ادارهء جامعه متوقف بر تحصیل فلان علم باشد.        


 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:39 صبح | نظرات دیگران()

1) من یادم نمی آد،اما مادرم تعریف میکرد که 2-3 سالت بود. تقریبا همسنت بود و مادرش چادر مشکی با مقنعه سرش میکرد و کنار خودش مینشوندش و نمیگذاشت بیاد با نامحرم همبازی بشه تا ازهمین الان عفاف را تمرین کنه.

بعد 17-18 سال مادرم دیده بودشون  می گفت : فقط باید می اومدی و قیافه و آرایش دخترشون رو میدیدی !!!

 

2) اول دوم راهنمایی بودم ازش پرسیدم : راهپیمایی 22 بهمن رفتید ؟

انگار که سوال عجیبی کرده باشم،گفت : راهپیمایی ؟! مگه ما گدا گشنه ایم ؟!! 3-4 سال بعد در دوران وزارت پدرش 300-400 گدا گشنه ! در ایستگاه راه آهن نیشابور پودر شدند.

 

3) من دوم راهنمایی بودم و او اول راهنمایی  در اغلب امتحانات ثلث اول و دوم دانش آموزان اول و دوم بترتیب فامیل شماره گذاری میشدند و من و او بغل هم می افتادیم.

پدرش وزیر ارشاد دولت هفتم بود و اگر اشتباه نکنم ! مادرش نماینده مجلس ششم . چندین بار در زمان امتحانات هنگامیکه در پاسخ به سوالی عاجز میماند با نگاهی شیرین که پدرش را تداعی مینمود از من میخواست سوالاتی را که بلد نیست برایش در برگه سوالاتش پاسخ دهم. من هم علی رغم اینکه از نظر سیستم آن مدرسه،دانش آموز چندان خوبی نبودم برایش مینوشتم و نمیدانم چی میشد که او همیشه با معدل 97/19 شاگرد اول پایه شان میشد ؟!

 

4) پدرش از معاونین کرباسچی بود و رییس سازمان اتوبوسرانی

روز آخر امتحانات نهایی راهنمایی بود.قرار شد بعد از امتحان با هم بریم سینما  . به من گفت : من تا الان سوار اتوبوس نشده ام ! بیا با اتوبوس بریم  راننده اش که دنبالش آمده بود را رد کرد که بره حدود نیم ساعت – 45 دقیقه معطل شدیم تا بالاخره اتوبوس اومد

یکی از مسافرین شروع کرد به دعوا با راننده که این چه وضعیه ؟ چرا اتوبوسهای خط انقدر دیر به دیر میان ؟! راننده جواب داد: به من چه ! از اون رییس فلان شده سازمان بپرس!

 

5) 3-22 سالش بود و دبیر آمادگی دفاعی .  

ظاهر منحصر به فردی داشت و ریشاش بدون اغراق 2-3 برابر بن لادن !

کلاسهاش تبدیل شده بود به محلی برای بیان رشادتهاش دربرهم زدن پارتیهای شبانه و تنها قدم زدن درساعت 2-3 نصف شب در جردن و افتخار پامنبری و رفاقت با هلالی و آموزش فرار از دست بسیجیها و لو نرفتن پارتی به بچه ها !

یکروز یکی از بچه ها تیکه انداخت.

بلافاصله در جواب فحشهایی داد که فکر میکنم برای فهمیدن اونها نیاز به دانستن چندین دایره المعارف به زبانهای فارسی ،عربی،انگلیسی و ترکی و حضور یک استاد زبانشناسی مسلط به این زبانها و یا الوات چاله میدون در دهه 30-40 بود.

بعدها فهمیدم پدرش از مدیران درجه یک فرهنگی کشور بوده و هست !

 

6) پدرش نماینده مردم محروم (...) در مجلس پنجم بود که به علت دسیسه های استکبار جهانی و مزدوران 2خردادی موفق به راهیابی به مجلس 6 نشد و ناگریز راه وزارت نفت را پی گرفت .

فکر میکنم در کنکورسراسری رتبه بالای 100هزار آورد اما از 3-4 روز قبل از اعلام نتایج کنکور آزاد از قبولی در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران جنوب با خبربود.

در میاندوره ای مجلس هفتم پدرش تصمیم گرفت بر حسب وظیفه بار دیگر از آن دیار محروم نامزد شود. و برای تامین مخارج کاندیداتوری مجبور شدند ازمنطقه سعادت آباد به کوههای صعب العبور مینی سیتی در شمال شرق تهران و خانه های ساخته شده ویژه نمایندگان ارزشی مجلس پنجم در شهرک محلاتی کوچ کنند.  بعد از انتخابات دیدمش . قبلا پراید داشت و الان پشت سمند ال-ایکس نشسته بود. سعی کردم که قیافه ناراحت به خودم بگیرم و گفتم که : ما مکلفیم به وظیفه و مهم نیست که حاجاقا رای نیاورده !

گفت : نامرد رقیب حاجی 200 میلیون خرج کرد اما ما فقط 80 میلیون وضع مالیمون خراب شده و مجبوریم تا 2-3 سال دیگه اینجا بمونیم  . یکی 2سال گذشت تا اینکه یکماه پیش در سن 21 سالگی با دختر یکی دیگر از نمایندگان مجلس پنجم پیوند زناشویی برقرار کرد و روزگار رو به سامان گرفت و با سمند خویش راهی  منطقه سعادت آباد شد.

http://valavi.blogfa.com

 

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:38 صبح | نظرات دیگران()

پا به پای آفتاب :   خانم فاطمه طباطبائی : اگر می خواستیم غذا جلوی آقا بگذاریم می بایست ظاهرش را می آراستیم اگر شکل زیبایی نمی داشت نمی خوردند ولو مزه اش بسیار خوب می بود . اما اگر شکلش زیبا بود می گفتند : حالا می چشم ببینم اگر خوشمزه بود می خورم.

---------------------------------------------------------

 

در این سالها، برای جلوگیری از رشد و قدرت یافتن نظام اسلامی، هر کاری که توانستند کردند. اگر شما تصور کنید ضربه‌ای می‌توانستند بزنند و نزدند، خطاست؛ هر کار می‌توانستند کردند؛ هر کار نکردند، چون نمی‌توانستند. در مقابل جنگ تحمیلی‌شان، تهاجم دزدانه‌شان، تحریم اقتصادیشان، جنگ روانیشان، تبلیغاتشان، هیاهو و جنجال و قرشمال‌بازیهایی که علیه جمهوری اسلامی در دنیا به راه انداختند، در مقابل همه، جمهوری اسلامی به پشتیبانی این ملت بزرگ و رشید، محکم ایستاد. ایستاد، نه فقط به معنای این‌که توانست خود را نگه دارد و نابود نشود، بلکه به معنای این‌که روز به روز بر قدرت خود افزود.    

   مقام معظم رهبری

 ---------------------------------------------------------

 

شعر (امام خمینی ره ):

من بخال لبت اى دوست گرفتار شدم        چشم بیمــــار تــــو را دیــدم و بیمار شدم

فارغ از خود شدم وکوس  اناالحق بزدم       همچــــو منصــور  خــــــریدار سرِ  دار شدم

غم دلدار فکنده است به جانم ، شررى         کـــه بـــه جــــان آمدم و شهره بازار شدم

درِ میخانه گشایید به رویم ، شب و روز         که  من از مسجد  و از مدرسه ، بیزار شدم

جــــامــه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم        خــــرقــــه پیــــر خـــراباتى و هشیار شدم

واعـــظ شهــر کــه از پند خود آزارم داد       از دم رنــــد مــــى‏آلــــوده مــــَددکار شدم

بگـــذاریــــد کــــه از بتکــده  یادى بکنم        مـــن کـــه با دستِ بت میکده، بیدار شدم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:36 صبح | نظرات دیگران()

شکایت بخاطر انتشار اطلاعیه کذب مناظره

مهدی محمدی دبیر سیاسی روزنامه کیهان ضمن تکذیب خبر مناظره وی با احمد زیدآبادی در دانشگاه زنجان تأکید کرد: دیروز اطلاعیه هایی در دانشگاه زنجان نصب شده است مبنی بر اینکه دوشنبه 9/2/87، محمدی و زیدآبادی در این دانشگاه مناظره خواهند کرد.  محمدی ضمن استقبال و اعلام آمادگی برای مناظره رو درور و شفاف در هر زمان و مکانی، اضافه کرد: انجمن اسلامی دانشگاه زنجان در اقدامی کاملاً غیراخلاقی و اساساً کذب، این اطلاعیه را منتشر کرده و  هیچگونه هماهنگی قبلی با بنده در این زمینه صورت نگرفته است.

 وی همچنین ادامه داد:‌ انجمن اسلامی دانشگاه زنجان باید هرچه سریعتر چنانچه مدارک و مستنداتی مبنی بر دعوت قبلی از اینجانب دارد،‌منتشر نماید و در غیر این صورت از این انجمن شکایت خواهم کرد. وی گفت: احتمالاً از آنجاییکه دانشگاه برای سخنرانی یکطرفه زیدآبادی مجوز صادر نمی کرده است در فرم درخواستی که برای هیئت نظارت دانشگاه پر کرده اند نام بنده را نیز نوشته اند تا امکان سخنرانی زیدآبادی را فراهم کنند.

 

کشف اظهارنامه های صوری در گمرک خرمشهر

اختصاص جوایز صادراتی در قبال صادرات که از سال 80 آغاز شد، موجب افزایش صادرات صوری و غیرواقعی شده و آمار صادرات غیرنفتی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

 به گزارش رجانیوز، در برآورد اولیه از گمرک خرمشهر، تنها یک میلیارد و 200 میلیون دلار طی سالهای 85 و 86 صادرات جعلی و صوری ثبت شده و صاحبان کالا نه تنها منافع سرشار فروش پروانه صادراتی در قبال واردات را کسب کرده اند بلکه بعضاً جواز صادراتی نیز دریافت نموده اند.

 بنابر این گزارش، جوایز صادراتی سالیانه که از سال 80 به صادرکنندگان تعلق می گیرد، انگیزه منفی برای اظهارنامه های غیرواقعی ایجاد کرده است. این تخلفات در حالی صورت می گیرد که تعدادی از مسئولین قضایی از جمله رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص وجود مافیای اقتصادی ابراز تردید کرده بودند.

 

فومنی: باید از خاتمی و وزرایش عبور کرد

رئیس ستاد اصلاح طلبان جوان و عضو شورای عالی حزب همبستگی گفت: سرمایه گذاری روی مهره های سوخته اصلاح طلبان مانند خاتمی باز هم منجر به شکست اصلاحات شد و امروز بسیاری از اصلاح طلبان به این باور رسیده اند

 محمد زارع فومنی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حضور اصلاح طلبان در دور اول انتخابات با نام آقای خاتمی بی نتیجه بود و در دور دوم نیز با حمایت دوباره خاتمی و چهره های نزدیک به وی باز هم نتیجه به نفع اصولگرایان شد چون مردم به این باور رسیده اند که خاتمی و یارانش بازدهی کار خود را در دوران 8 ساله دولت هشتم پس داده اند.

 وی با اعتقاد بر عدم حضور کارشناسانه اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح طلبان چون آسیب شناسی نکردند و انتقادها را نپذیرفتند، با تکرار شکست مواجه شدند.  وی اظهار داشت: اصلاحات قدیم مرد و ما باید به اصلاحات جدید روی بیاوریم و از نیروهای عقب مانده سیاسی و حتی خود خاتمی و وزرای او عبور کنیم و به نیروهای جوان روی بیاوریم .

 

اعتراض کاندیداهای اصلاح‌طلب به محجوب

برخی کاندیداهای اصلاح طلب تهران نسبت به رفتارهای انحصارطلبانه یکی از کاندیداهای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اعتراض کردند.   یک منبع آگاه در گفتگو با فارس گفت: در جلسه شب گذشته جمعی از اعضای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گزارشی درباره آرای یکی از کاندیداهای اصلاح طلب قرائت شد که اعتراض حاضران را برانگیخت.   در این گزارش با اشاره به توزیع حجم گسترده ای از بن خواربار و پوشاک توسط این کاندیدا در میان برخی تشکل های صنفی و تاکید بر درج نام کاندیدای فوق به صورت تک رای، هدف از این اقدام وی را افزایش فاصله این کاندیدا با 9 کاندیدای دیگر اصلاح طلبان عنوان شده تا منجر به ورود وی به مجلس شود.   در این گزارش‌ها همچنین مشخص شده که عمده تک رأی‌ها در منطقه یافت آباد، خانی آباد، اسلامشهر، خزانه فلاح و کهریزک بوده است که بیشتر حجم فعالیت توزیع بن‌ها نیز در این مناطق به چشم می‌خورده است که همین مسئله باعث عصبانیت و اعتراض شدید دیگر کاندیداها به خاطر این اقدام انحصارطلبانه وی در جلسه شب گذشته شد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:32 صبح | نظرات دیگران()

ایران برای نخستین بار قهرمان جودو آسیا شد

تیم ملی جودو کشورمان در جزیره "جی جو" کره جنوبی، محل برگزاری رقابت های قهرمان آسیا کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت و موفق شد برای اولین بار بر سکوی نخست قاره کهن قرار بگیرد.

در این مسابقات "مسعود حاجی آخوند زاده" نماینده وزن 60- کیلوگرم مدال نقره گرفت . "آرش میر اسماعیلی" جودوکار وزن 66- کیلوگرم کشورمان با غلبه بر جودوکاران کشورهای تایلند،چین تایپه و نماینده قدرتمند ژاپن که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد، دیدار فینال را با جودوکار مغولستان که در بازی های آسیایی دوحه نتیجه را به او واگذار کرده بود، برگزار کرد و ضمن اینکه انتقام آن شکست را از این حریف گرفت، موفق شد مدال طلا را از آن خود کند.  علی معلومات در وزن 73- دومین طلای ایران را به ارمغان آورد. "حامد ملک محمدی" نماینده وزن 81- کیلوگرم به نشان نقره دست یافت. "حسین قمی" جودوکار 90- کیلوگرم ، به مدال برنز رسید. "احسان رجبی" نماینده وزن 100- از دستیابی به مدال باز می ماند. "محمد رضا رودکی" نماینده وزن 100+ به نشان برنز رسید. "محمود میران" کاپیتان تیم ملی کشورمان در وزن آزاد به مبارزه با رقبا پرداخت و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار پایانی به جودوکار کره جنوبی باخت تا رکورد دار کسب مدال نقره آسیا شود.

 

تلاش برای آزادی امام جمعه از دست آدم ربایان

در پی ربوده شدن امام جمعه فهرج عده ای از مردم این بخش با تجمع در برابر ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج تلاش برای آزادی حجت الاسلام طاهری از دست آدم ربایان را خواستار شدند. همچنین عده زیادی از مردم و سران طوایف و عشایر فهرج در بخشداری این بخش تجمع کردند و از مسئولان خواستند به این موضوع رسیدگی کنند اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است .  حجت الاسلام جواد آویش طاهری امام جمعه فهرج هفته گذشته پس از اقامه نماز و سخنرانی در دبیرستان آسیه درحالیکه به منزل خود باز می گشت به وسیله سه فرد مسلح ربوده شد.  گفته می شود حجت الاسلام جواد آویش طاهری به علت فعالیتهایی که بر علیه وهابیت داشته چندین بار مورد تهدید قرار گرفته بود و احتمال می رود اشرار وابسته به وهابی ها وی را ربوده باشند . بخش فهرج در 60 کیلومتری شهرستان بم و در جنوبشرقی کرمان واقع شده است .

 

حمله به ایران مساوی بحران اقتصادی در جهان

در پی اظهارات بعضی مقامات آمریکائی درباره احتمال حمله نظامی به ایران دیروز خبرگزاری رویترز طی گزارشی اعلام کرد هرگونه اقدام نظامی در تنگه هرمز باعث قطع صادرات نفت بزرگترین تولید کنندگان اوپک قطع صادرات نفت به ژاپن و کره جنوبی و فروپاشی اقتصاد کشورهای واقع در حاشیه خلیج فارس می شود.  صادر کنندگان نفت در این منطقه برای صادرات نفت خود شدیدا به این تنگه وابسته هستند . کویت و قطر 100 درصد نفت صادراتی خود را از این تنگه عبور می دهند و این رقم برای کشورهای امارات عراق ایران و عربستان به ترتیب 99 درصد 98 درصد 90 درصد و 88 درصد است .

ده وارد کننده نفت از تنگه هرمز نیز عبارتند از ژاپن ،‌کره جنوبی ، امریکا ،  هند ،‌ مصر  ،‌ چین ،‌ سنگاپور ،‌ تایوان و هلند .

در میان این کشورها ژاپن وابسته ترین کشور به تنگه هرمز است . 85 درصد از نفت مورد نیاز این کشور از تنگه هرمز عبور می کند .  این رقم برای کره جنوبی 72 درصد برای امریکا 18 درصد برای هند 65 درصد و برای چین 34 درصد است .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:31 صبح | نظرات دیگران()

مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری نامه‌های شهروندان آمریکایی به محمود احمدی نژاد را در کتابی تحت عنوان گفتار در روش ایرانیان که  شامل نامه‌های شهروندان آمریکایی به رئیس جمهور ایران پس از واقعه دانشگاه کلمبیا  منتشر کرد

 

محمدرضا تاجیک، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت قبل که از او به عنوان یکی از نظریه پردازان طیف موسوم به اصلاح طلب یاد می شود، ضمن قبول شکست و وجود بحران مشروعیت و مقبولیت در طیف متبوع خود، به همفکرانش توصیه کرد، فاز فعالیت های خود را از سیاسی به اجتماعی و فرهنگی تغییر دهند.

 

حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان صبح دیروز در جریان برگزاری مراسم تجلیل از شانزدهمین سالروز پیروزی مجاهدین موسوم به مراسم "هشتم ثور" توسط نیروهای طالبان مورد سوء قصد قرار گرفت که جان به در برد

 

پایگاه اینترنتی المحیط روز یکشنبه فاش ساخت: رژیم صهیونیستی از بیم شنود مکالمات توسط حزب ا... لبنان ، استفاده از تلفن همراه را برای سربازان خود ممنوع کرده است.

 

یک نماینده مجلس اعلام کرد : تحقیقات درباره حادثه انفجار در حسینیه سید الشهدا (ع) شیراز به مراحل پایانی نزدیک شده است و به احتمال زیاد هفته آینده گزارش مشخص تری درباره آن منتشر می‌شود.

 

دبیرکل حزب اعتماد ملی و صاحب امتیاز روزنامه حکم ابولفضل شکوری سردبیر و محمدجواد حق شناس مدیر مسول روزنامه را تعلیق کرد. به گزارش خبرنگار «جهان»، کروبی هفته پیش نیز به خاطر تندروی های این روزنامه و چاپ مطلب موهن "آواز دلفین‌ها" از مردم ایران عذر خواهی کرده بود.

 

افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: به زودی کتاب خاطراتم در ایران را منتشر می‌کنم.

 

در پی دیدار محمود احمدی نژاد رییس جمهور و محمدرضا رحیمی گزینه مطرح برای تصدی وزارت کشور، جایگزینی وی در وزارت کشور منتفی شد.

 

علی بنایی نماینده قم گفت:«به طور قطع آقای لاریجانی یکی از کاندیداهای ریاست مجلس هشتم خواهد بود».

 

خلافکارترین راننده ایران که با خودروی پژو 405 خود مرتکب 14 میلیون تومان خلاف راهنمایی و رانندگی شده است به دادگاه می‌رود.

 

با شکایت دانشگاه آزاد، مدیر مسئول روزنامه ایران و عباس سلیمی نمین به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شدند. این در حالی است که دانشگاه آزاد پس از چهار مناظره کتبی و رد و بدل شدن جوابیه متوسل به برخورد قضایی کرده است .

 

فاطمه نعمتی تکواندو کار وزن 47- کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان موفق شد با غلبه بر حریفی از اندونزی اولین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کند.

 

نشریه فورچون با معرفی شرکت خودروسازی جنرال موتورز به عنوان بزرگترین شرکت زیان ده آمریکا در سال 2007 اعلام کرد: 20 شرکت آمریکایی در مجموع 106 میلیارد دلار در این سال زیان دیدند.

 

محسن علی‌اکبری گفت: تصمیم جدی داریم که در سال 88 سریالی از زندگی داریوش یا کوروش هخامنشی بسازیم. این تهیه‌کننده در مورد بازیگران و عوامل فنی این سریال گفت: قصد داریم از بهترین عوامل فنی و بازیگران ممکن در سطح بین‌المللی استفاده کنیم تا کیفیت کار به بهترین صورت ممکن حفظ شود.

 

براساس نظرسنجی و تحقیقات موسسه بروکینگز ،‌ دبیر کل جنبش حزب ا... لبنان لیاقت رهبری کشورهای عربی را دارد. به گزارش «جهان»، روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت: این نظرسنجی را دانشگاه مریلند و ‌موسسه بروکینگز با همکاری موسسه زاگبی در چند کشور عربی انجام داده اند .‌

 

بررسی میزان حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد نمایشگاه کتاب تهران بعد از فرانکفورت دومین نمایشگاه کتاب در سطح جهان به لحاظ جذب کشورها و ناشران خارجی است.

 

رئیس دفتر امور زنان بهزیستی ضمن بیان اینکه هر سال 60 هزار زن در کشور بیوه می‌شوند گفت: از مجموع یک میلیون و 640 هزار زن سرپرست خانوار در کشور، 146 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند. 

 

روزنامه الاهرام مصر ادعا کرد: حماس سرگرم ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمل بمب است.

 

علیرضا دهقان، گوینده خبر ورزشی ، در دور دوم هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ایذه و باغ ملک با کسب اکثریت آرا، راهی مجلس شد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از افزایش 8 درصد مشارکت مردم در انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم در مقایسه با انتخابات مشابه خبر داد. 

 

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/9 و ساعت 9:29 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 204468
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه