سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4

== صفحه اول

== صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 10:41 عصر | نظرات دیگران()

تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد. برخی کارها و ظلم ها، فتنه ای به پا می کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیر ظالم را می گیرد (مقام معظم رهبری)

بر این اعتقاد و باور هستیم که در جامعه و نظام سیاسی مبتنی بر تفکر و اندیشه امت و امامت، امام به عنوان ستاره راهنما برای امت است و نجات، فلاح و رستگاری امت، در گرو مبنا قرار دادن همین ستاره راهنما از سوی امت برای حرکت در تمامی ابعاد و قلمروهای حرکتی می باشد. این جمله قصار و حکیمانه حضرت امام ره که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد»، ناظر و حاکم به همین معناست. جمله مذکور خلاصه و عصاره اندیشه سیاسی شیعه است که ولایت فقیه در عصر غیبت را، تجلی و تنها بستر تحقق حاکمیت الهی دانسته و هر آنچه غیر از این باشد را طاغوت می داند

طی سال های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای، به نسبت به مسائل سیاسی جامعه، همواره مردم و به ویژه خواص را به نکاتی متذکر شده و خواستار توجه و عمل به آن شده اند. یکی از این امور، توجه دادن همگان به کار و تلاش و جدیت دولت برای حل مشکلات کشور براساس شعارهای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های آن و پرهیز دادن همگان از سیاه نمایی در وضعیت کشور و تخریب دولت است. در ماه های اخیر، ایشان بارها ضمن تاکید بر ضرورت انجام نقد سازنده و منصفانه، فرموده اند بسیاری از آنچه در پوشش و با عنوان نقد انجام می گیرد، در واقع تخریبی است که در نهایت دود آن به چشم نظام اسلامی می رود و این یک ظلم بسیار بزرگ در حق نظام اسلامی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه گذشته در دیدار با کارگزاران حج، با توجه به فضای سیاسی کشور، نسبت به بی بند وباری در اظهارنظر علیه دولت هشدار دادند و فرمودند: «این دستاوردهای نظام اسلامی، به راحتی محقق نشده است که عده ای بخواهند به دلیل اغراض شخصی و دشمنی با دولت، در اصل نظام خدشه وارد کنند...  این فضای بی بندوباری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد.» برای اهل خرد و اندیشه این جملات از سوی ولی امر مسلمین تکان دهنده ارزیابی می شود. مدتها است که رهبری نسبت به برخی از موضع گیری های ناصواب در کشور هشدار می دهند.  

چندی قبل ایشان با اشاره به تخریب ها علیه دولت و سیاه نمایی هایی که انجام می شود، فرمودند که به شدت نگران رواج اخلاق بی انصافی در کشور هستند. البته ایشان تصریح داشتند که این حرکات بی ارتباط با انتخابات آینده نیست و در واقع کسانی که سیاه نمایی می کنند و دولت را تخریب می کنند به دنبال زمینه سازی برای ورود به انتخابات هستند. اما نکته ای که در هشدار مقام معظم رهبری باید همه مردم به ویژه خواص به آن توجه کنند، خشم و غضب الهی نسبت به این بی بندوباری ها و رواج اخلاق بی انصافی در اظهارنظرها و موضعگیری ها است که اگر کنترل و مهار نشود، دامن همه را خواهد گرفت. ایشان در پایان سخنان خود در همین دیدار فرمودند: «تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار و عملکرد خود باشیم. زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد. برخی کارها و ظلم ها، فتنه ای به پا می کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیر ظالم را می گیرد. بنابراین همه باید مراقب اظهارنظرها، تبلیغات و اقدامات خود باشند».


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:4 عصر | نظرات دیگران()

بالاخره پس از کش  و قوس های چند ماهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار گردید و همانطور که انتظار می رفت باراک اوباما بعنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا برگزیده شد.

در این میان برخی از اصلاح طلبان از پیروزی اوباما چنان خوشحال شدند که گویی اوباما قرار است منجی آنان گردد. تا آنجا که برخی، از این انتخابات به دوم خرداد آمریکایی تعبیر کردند. اما واقعا با روی کار آمدن اوباما سیاستهای امریکا تغییر خواهد کرد ؟

شاید اگر این سوال چندین ماه قبل مطرح می شد جواب دادن به آن سخت می بود, زمانی که اوباما مکرر صحبت از ارتباط با ایران و گفتگوی رو در رو با آقای احمدی نژاد را پیش می کشید و حمله بوش به عراق را احمقانه توصیف می کرد. اما هرچه به روز انتخابات نزدیک تر شدیم، دیدیم که وی در مورد برخی از گفته های خود سکوت و در برخی موارد تغییر موضع داد. البته از ابتدا این گمان که او بتواند تغییرات اساسی را در روند حاکم بر آمریکا رقم بزند، خیالی ساده لوحانه بنظر می آمد.

اما شکی نیست که مردان پشت پرده سیاست امریکا از روی کار آمدن اوباما مقاصد خاص خود را دنبال می کنند. آمریکا هم اکنون در عراق و افغانستان در وضع بسیار بدی قرار دارد و از لحاظ اقتصادی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. انتخاب اوباما بیش از هر چیز اعتراضی به عملکرد هشت ساله بوش می باشد که چهره ای کریه از آمریکا را در نظر جهانیان رقم زد. از طرفی شعارهای عدالت محور احمدی نژاد در این مدت و سیاست های بین المللی دولت نهم در 3 سال گذشته که بر مبنای عزت و حمله به مبانی ایدئولوژیک غرب سامان گرفته است، موجبات محبوبیت بیش از پیش ایران و شخص رئیس جمهور در بین مستضعفین و کشورهای مظلوم جهان شده است. و آن چیزی که نمی توان نسبت به آن بی توجه ماند تغییر موضع سیاستمداران آمریکایی است، با توجه به این واقعیتها است. آنها که با سیاستهای جنگ طلبانه بوش در خاورمیانه جایگاه خود را در نزد مردم جهان، جایگاهی انسان دوستانه نمی بینند با روی کار آوردن شخصی مانند اوباما قصد دارند، سیمای شخص اول کشور خود را از چهره ی تجاوزکارانه بوش  به چهره صلح طلبانه و انسان دوستانه اوباما تغییر دهند.

سیاستمداران آمریکایی در کشورهای مختلف (از جمله خود آمریکا) سعی دارند که اوباما را مانند یک فرشته نجات معرفی کنند. شعار تغییر که اصلی ترین شعار اوباما است  نیز صحه ای بر این مطلب است. آمریکا به این نتیجه رسیده است که از عراق باید بیرون بیاید و حال با تغییر رئیس جمهور و بصورت آبرومندتری قصد انجام این کار را دارد و می تواند خیلی راحت بوش را آماج انتقادات قرار دهد و بوسیله اوباما چهره کریه خود را در نظر مردم دنیا سر و سامان بخشد. از طرفی بعید نیست، بن بست آمریکا در مورد بحث هسته ای نیز که هرگونه عقب نشینی را برای دولت بوش به منزله شکست در برابر ایران بدل کرده بود ، توسط این سیه چرده اصلاح طلب به سرانجام رسد.

اوباما آمده است تا در بین مردم پابرهنه نیز محبوب باشد. از هم اکنون اوباما رقیبی جدی برای احمدی نژاد خواهد بود. بدین ترتیب او ماموریت دارد تا محبوبیت روز افزون احمدی نزاد را در بین مردم جهان (بویژه در بین کشورهای مستضعف) کاهش دهد. شاید بتوان گفت رقابت بین اوباما و احمدی نژاد با ارسال نامه احمدی نژاد به اوباما شروع شده است . این نامه در شرایطی به امریکای در حال فروپاشی ارسال شد که برخی آنرا با نامه امام (ره) به گورباچف مقایسه می کنند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:4 عصر | نظرات دیگران()

صبح دیروز همزمان با برگزاری اولین کنگره سیتوتکنولوژی در دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت نستله قصد توزیع رایگان محصولات خود (از جمله نسکافه) در مقابل سالن اجتماعات دانشکده علوم اداری و اقتصادی را داشت که با حضور دانشجویان بسیجی و حزب اللهی موفق به انجام آن نشد. شرکت صهیونیستی نستله در راستای سیاستهای تبلیغی خود در سطح مشهد، طی چند روز گذشته فعالیتهایی را شروع کرده است و در برخی معابر و میادین عمومی نیز اقدام به توزیع محصولات خود می نماید.  قبل از این نیز این شرکت خصوصی در موسسه آموزش عالی توس مشهد نسبت به توزیع رایگان محصولات خود اقدام کرده بود که اقدام جدی در برابر آن انجام نگرفت. تا اینکه صبح روز دوشنبه 20 آبان در حاشیه برگزاری کنگره سیتوتکنولوژی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز دکه ی توزیع رایگان محصولات نستله برپا گردید که پس از اعتراض دانشجویان ارزشی از دانشکده اخراج شدند. دانشجویان ابتدا 15 دقیقه به مسئولین توزیع نسکافه (از محصولات شرکت نستله)  فرصت دادند تا دانشگاه را ترک کنند و پس از اینکه با بی توجهی و گستاخی آنان روبرو شدند، کلیه عوامل و امکانات شرکت صهیونیستی را از دانشگاه بیرون کردند.

پیش از این نیز چند تشکل‌ دانشجویی در نامه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیما، به تبلیغات محصولات نستله در تلویزیون اعتراض کرده بودند.

لازم به تذکر است که، مسئولین شرکت نستله ادعا می کنند که فعالیتهای آنها ربطی به صهیونیسم ندارد. اما نام شرکت نستله به دلیل ارتباط وثیق اقتصادی با رژیم صهیونیستی، در لیست معتبر‌ترین نهادهای بین‌المللی تحریم اسرائیل موجود است و تاکنون در نقاط مختلف جهان این شرکت توسط گروه‌های مختلف مسلمان و غیرمسلمان، به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی تحریم شده است.

نستله در ایران عملاً فعالیت‌های خود را از سال 2001 با خرید امکانات تولیدی موجود از یک شرکت داخلی (در محمدیه قزوین) با تولید نسکافه، کافی میت، مگی و ... آغاز کرد. نستله فعالیت‌های تبلیغی خود را طی مدت تاسیس خود به تدریج افزایش داده است؛ از ماشین‌های ویژه‌ تبلیغاتی توزیع محصولات تا عرضه‌ رایگان برخی محصولات در برخی محافل و مجالس فرهنگی مانند جشنواره فیلم فجر، آگهی‌های روزنامه‌ها، بیلبوردها، دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ها و ... .  رئیس نستله ایران یک غیرایرانی به نام «پیر تروبا» است و پرسنل آموزش دیده این شرکت 180 نفر می‌باشند.

نستله در سال 1998 جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرد. این جایزه به بزرگترین شرکت‌های تامین کننده اقتصاد اسرائیل اعطا شده است. این شرکت در سال 2000 میلادی، مبلغ 6/14 میلیون دلار به صندوق غرامت هلوکاست واریز کرده است. آمریکا سالانه 24 میلیون دلار را به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند.

شرکت نستله مالک 1/50 درصد سهام شرکت اسرائیل Osem (از بزرگترین شرکت‌های غذایی اسرائیل) است و آمریکا سالانه 24 میلیون دلار را به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند.

فعالیتهای این شرکت صهیونیستی و سکوت مسئولین در این قبال جای تامل و تاسف دارد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:3 عصر | نظرات دیگران()

دستور لغو نصب دوربین در معابر

رئیس جمهور در نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی درخصوص انتشار اخباری مبنی بر نصب دوربین در برخی مناطق با بیان اینکه " این اقدام بر خلاف مصالح، در جهت پلیسی کردن فضای آرام و امن کشور و رو در رو قرار دادن پلیس با اکثریت مردم و زدودن امنیت خاطر و اعتماد از جامعه است"، دستور توقف و لغو اینگونه اقدامات را صادر کرد.

احمدی نژاد  در  نامه  خود نوشت : « متخلفین و مجرمین در کشور ما تعدادشان به نسبت جمعیت بسیار اندک است و ناجا به جای استفاده از روش هایی که شائبه مقابله عمومی با مردم را دامن می زند، می تواند با استفاده از روش های پیشرفته و درست اطلاعاتی نسبت به برخورد با متخلفین و صیانت از حقوق عمومی اقدام نماید» .  سردار اسماعیل احمدی مقدم نیز در نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری با تقدیر از احمدی‌نژاد به خاطر نگرانی از ضایع شدن حقق شهروندان نوشته ‌است: ناجا با نصب دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر قصد کنترل زندگی شخصی شهروندان را ندارد.

 

18 چهره ماندگار ایرانی

هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برای تجلیل از 18چهره برگزیده در رشته‌های مختلف برگزار  شد.  اسامی برگزیدگان هفتمین همایش به شرح ذیل است:

1- استاد کمال پورتراب، در رشته موسیقی،  2- دکتر شمس شریعت تربقان، در رشته پزشکی، 3 - -دکتر عباس شیبانی، در رشته پزشکی، 4 - استاد داوود رشیدی، در رشته بازیگری، 5- استاد نصراله افجه‌ای، در رشته خوشنویسی، 6 -  دکتر حسن انوری، در رشته ادبیات فارسی، 7 - دکتر محمد ادریسی، در رشته شیمی، 8 - دکتر منصور طاهری انارکی، در رشته مهندسی شیمی، 9 - دکتر شکوه نوابی‌نژاد، در رشته روانشناسی و مشاوره، 10 - استاد علی‌اکبر صادقی، در رشته هنرهای تجسمی، 11- دکتر ارسلان قهرمانی، در رشته مهندس عمران "ژئوتکنیک"، 12 - استاد محمد گلیار، در رشته معماری سنتی، 13 - دکتر غلامعلی حدادعادل، در رشته فلسفه، 14 - دکتر ناصر سیم فروش، در رشته پزشکی، 15 - دکتر محمدجعفر ملکوتی، در رشته کشاورزی و خاک‌شناسی، 16 - مرحوم دکتر قیصر امین‌پور، در رشته ادبیات فارسی، 17 - استادسیدمهدی شجاعی، در رشته ادبیات فارسی، 18- دکترمحمدمهدی شیخ‌جباری، در رشته فیزیک.

 

طرح کروبی برای اجماع اصلاح طلبان

یک منبع آگاه گفت: در جلسه ای که مهدی کروبی، اسحاق جهانگیری، محمدعلی نجفی، صفدر حسینی و چند نفر دیگر از چهره های سرشناس اصلاح طلب حضور داشتند دبیرکل حزب اعتماد ملی طرحی را برای اجماع اصلاح طلبان درباره یک نامزد در انتخابات آینده ارائه کرد. این نشست که در منزل یکی از اصلاح طلبان برگزار شد، مهدی کروبی در تشریح طرح خود از همه افرادی که داوطلب انتخابات هستند خواسته است این موضوع را شفاف اعلام کنند تا با ارزیابی شرایط و زمینه های واقعی رأی آوردن هر یک از آنان، کسی که بیشتر از دیگران احتمال پیروزی دارد در عرصه بماند و بقیه کنار بروند.

 

3 سوال میرحسین از اصلاح طلبان

در حالی که سیدمحمد خاتمی دیدار اخیر خود با میرحسین موسوی را غیرانتخاباتی خوانده بود، پیگیری‌ها از حکایت دیگری خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار ویژه آریا؛  برپایه برخی گزارش‌ها، خاتمی در مشورت با میرحسین موسوی اعلام می‌داد که علاقه‌ای به حضور در انتخابات ندارد، اما به شدت از سوی برخی اصلا‌ح‌طلبان زیر فشار است.

میرحسین موسوی هم پیشنهاد می‌کند که خاتمی از کسانی که که به او اصرار می‌کنند، بخواهد به سه پرسش پاسخ دهند و اگر پاسخ‌های آنها قانع‌کننده بود، درباره آمدن یا نیامدن در عرصه انتخابات تصمیم‌گیری کند. این سه پرسش به این قرار است: 1- اصرارکنندگان پاسخ دهند که چرا خاتمی باید بیاید؟ 2- در صورت آمدن، آیا رای خواهد آورد؟ 3- این گروه‌ها در صورت پیروزی خاتمی برنامه‌ای برای اداره کشور دارند؟

 

خانه تکانی در حزب کارگزاران

مرکزیت حزب کارگزاران به بهانه برگزاری گردهمایی سراسری دچار خانه تکانی می شود. بهانه این خانه تکانی حضور کم رنگ برخی اعضای شورای مرکزی در جلسات است و احتمالا 7 نفر از آنان برکنار و کسان دیگری جایگزین خواهند شد.

در این باره جهانبخش خانجانی دبیر حزب در تهران به مهر گفت: در گردهمایی سراسری قرار است 7 نفر از اعضای شورای مرکزی که حضور کمتری در جلسات داشته اند تغییر کنند و شورا ترسیم شود. گفته می شود میان دو طیف در کارگزاران اختلاف های اساسی وجود دارد که یک طیف با محوریت عطریانفر به دنبال رادیکالیزه کردن حزب و قراردادن آن در خدمت افراطیون دوم خردادی است و طیف دیگر- افرادی نظیر محمد هاشمی- با یادآوری دشمنی های افراطیون مذکور با هاشمی رفسنجانی و اصل نظام خواستار روشن کردن مرزبندی با جریان مذکور هستند. بر سر مدیریت روزنامه کارگزاران هم که عملا به دست افراطیون اداره می شود، اختلاف های شدیدی وجود دارد تا آنجا که محمد هاشمی اعلام کرده این روزنامه ارتباطی با دفتر سیاسی حزب ندارد. اخیرا محمد هاشمی احتمال نامزدی خود در انتخابات را مجددا مطرح کرده است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:1 عصر | نظرات دیگران()

ترفند تازه برای استخدام تحکیمی ها در انتخابات

شعار اعضای دفتر تحکیم مبنی بر «دوری از قدرت و استقلال از احزاب برای نقد آنها» برای سران این جریان مایل به ایفای نقش در انتخابات دردسرساز شده است. در عین حال جریان های گروهکی و حزبی در جهت سوءاستفاده از طیف دانشجویی مذکور و رفع تناقض پیش آمده ترفند تازه ای اندیشیده اند.

در این زمینه طیف افراطی تحکیم اواخر هفته گذشته نشست مشترکی با حضور مصطفی تاج زاده، رضا علیجانی، بابک احمدی، احمد زیدآبادی و حاتم قادری برگزار کردند که برخی سخنرانان نظیر تاج زاده و بابک احمدی مشخصاً از لزوم حمایت از خاتمی و فعالیت به نفع خاتمی سخن گفتند و دیگر سخنرانان خواستار «طرح مطالبات و پرسشگری» به جای حمایت از نامزد خاص و فعالیت حزبی شدند. با این حال وجه مشترک این سخنان، ترغیب طیف دانشجویی یاد شده به فعالیت هایی بود که سر جمع آن در سبد جبهه ائتلافی اصلاح طلبان و نامزد مشترک احزاب و گروهک های التقاطی ریخته می شود.

در نشست مذکور سخنرانان هر یک از زاویه ای که ظاهراً با دیگری متفاوت و گاه متناقض می نمود سعی کرد به تخطئه دولت فعلی بپردازد و از اصلاح طلبان حمایت کند. به عبارت دیگر با توجه به دلزدگی طیف دانشجویی مذکور از سوءاستفاده های حزبی و گروهکی انجام شده نسبت به آنان و ریزش مکرر نیروها، آنها مخیر شده اند که اگر هم فعالیت مستقیمی به نفع نامزد مشترک نمی کنند، علیه اصولگرایان فعالیت کنند که ثمره غیرمستقیم آن فعالیت به نفع نامزد مشترک پدرخوانده هاست!

 

 احمدی نژاد رئیس جمهور مقتدری است

زهرا اشراقی، نوه حضرت امام(ره) و همسر محمدرضا خاتمی در مصاحبه ای گفته است: احمدی نژاد با همین قوانین موجود، اهداف خود را پیگیری و سیاستهای دولت را اجرا می کند. من با وجود تمامی انتقاداتی که به ایشان دارم معتقدم، آقای احمدی نژاد صرف نظر از درستی یا نادرستی افکار و سیاستهایش، رئیس جمهور مقتدری است. داشتن چنین خصلتی است که باعث شده تا مردی با تأثیرگذاری بالا در داخل ایران و در عین حال فردی مطرح در نظام بین الملل شوند.

 

نفوذ به سایتهای دولتی

حمید محمودپور، هکر جوان ایرانی که پیش از این با همکاری دوست هکر خود، سایت مجلس شورای اسلامی را مورد نفوذ قرار داده بودند، گفت: متأسفاته در ایران به مقوله امنیت سایت کمترین اهمیتی داده نمی شود، بخصوص سایتهای رسمی که با وجود اهمیت داده های موجود آن، هزینه ای برای امنیت سایت متحمل نشده اند.وی افزود: سال پیش، سایت انتخاباتی مجلس که در یک فراخوان مورد آزمایش قرار گرفته بود، از سوی من و همکارم (آرش محمد زاده) مورد نفوذ قرار گرفت. متأسفانه این سایت توسط یک برنامه بسیار مبتدی نوشته شده بود. این هکر جوان با بیان این که سایتهای دیگری مانند سازمان سنجش و مسکن 99 ساله نیز که دربردارنده اطلاعات بسیار مهمی هستند نیز مورد نفوذ قرار گرفتند، اظهار داشت: به دلیل این سایتها که دربردارنده اطلاعات دانشجوها و افرادی که نیاز به مسکن دارند بود، به اطلاعات این افراد صدمه ای نزدیم و فقط مدیران سایت را از روزنه های موجود باخبر کردیم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:1 عصر | نظرات دیگران()

اخبار کوتاه

پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: کاندیدای دوره دهم ریاست جمهوری می شوم.

 

دادستان تهران با اعلام این‌که به زودی قرار نهایی در پرونده باند پالیزدار صادر می‌شود، پیشنهاد داد که جلسه رسیدگی به این پرونده برای روشن شدن افکار عمومی به صورت علنی برگزار شود.

 

سیدسلیمان ذاکر، عضو کمیسیون حقوقى و قضایى مجلس گفته: با توجه به اظهارات ضد نظام خانم شیرین عبادى در چارچوب قانون، خواستار لغو مجوز وکالت شیرین عبادى هستیم.

 

یک روزنامه آمریکایی روی کار آمدن اوباما را برای دلخوش کردن جهان دانست. نیویورک تایمز نوشت: فعلا کسی نمی تواند شعار بدهد مرگ بر باراک اوباما. این بیشتر مانند شعار دادن علیه مظلوم خواهد بود تا ظالم.

 

عبدالحسین ساسان از امضاکنندگان نامه اقتصاددانان به رئیس جمهور با تصریح بر اینکه این نامه سیاسى - اقتصادى است و نه تکنیکال، گفته: با همه بخشهاى این نامه موافق نیستم. نه تنها من، بلکه سایر اقتصاددانان منتقد نیز احتمالاً با ??? درصد این نامه موافق نیستند.

 

آیت ا... خزعلی در مراسم گرامیداشت دهه کرامت در حرم حضرت معصومه (س) در قم، گفت: با این وضع، باید واژه اسلامی را از نام دانشگاه آزاد حذف کرد.

 

یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب، به انتشار پوستر تبلیغاتی در استانهای کشور اقدام کرده است.این کاندیدای معروف که حضورش در انتخابات قطعی است، در پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی خود که بیشترین میزان آن در استان اردبیل پخش شده است.

 

رئیس مجلس در جلسه غیر علنی کوتاهی که پیش از جلسه علنی دیروز برگزار شد از نمایندگان خواست که با رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب مصاحبه نکنند.

 

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد: صدها قمارباز انگلیسی با مراجعه به مراکز شرط بندی انگلیس، درخواست داده اند تا شرط بندی بر روی ترور «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود.

 

در یک پیام صوتی 22 دقیقه‌ای شبکه القاعده که از طریق پایگاه‌های الکترونیکی این شبکه منتشر شد، "أبو عمر البغدادی" که رهبر شاخه القاعده در عراق به شمار می‌رود، اوباما را به اسلام دعوت کرده است.

 

قرار بود امروز سه شنبه 21 آبان ماه مناظره‌‏ای با محوریت عملکرد مدیریت دانشگاه آزاد با حضور آقایان زاکانی و سلیمی نمین و نمایندگان دانشگاه آزاد در دانشکده حقوق دانشگاه علامه برگزار شود که به دلایل نامعلومی از سوی مسوولان دانشگاه از برگزاری آن ممانعت شد.

 

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام بخشوده شدن همه سربازان فراری تا پایان سال گذشته، خبر داد: تعقیب جزایی کلیه سربازانی که تا پایان سال 86 مرتکب فرار شده‌اند، متوقف شده است.

 

معاون فرهنگی کل ارتش گفت: دفتر فرماندهی معظم کل قوا در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما از کمرنگ نشان دادن نقش ارتش در مستند دفاع مقدس انتقاد کرد.

 

گفته می شود محل جمع آوری امضا برای دعوت از خاتمی در سطح میادین تهران،  به پاتوقی برای ناسزاگویی به رئیس جمهور و دولت نهم تبدیل شده است.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شرط سنی مشخص و 75 سال را حداکثر سن و 40 سال را حداقل سن، این نامزدها تعیین کردند.

 

ثبت‌نام اینترنتی از داوطلبان سفر به عمره دانشگاهیان، از دیروز همزمان با میلاد امام رضا(ع) آغاز ‌‌شد   و  تا سه آذر ادامه دارد . مراسم قرعه‌کشی پنج آذر در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

 

نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی دوشنبه اذعان داشت که اگر این رژیم خواستار دستیابی به صلح است باید بیشتر سرزمین‌های فلسطینی را تسلیم کند.

 

مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 88 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور تا روز جمعه 24 آبان ماه تمدید شد.

 

پنج نفر از اعضای یک خانواده بر اثر سرمازدگی در منطقه کوهستانی بازفت شهرستان ایذه جان خود را از دست دادند.

 

مشاوران رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا اعلام کردند که در راستای اجرای وعده "باراک اوباما" برای تعطیلی زندان گوآنتانامو، طرحی برای اعزام زندانیان آن به آمریکا برای محاکمه در دادگاه‌های جنایی آماده می‌شود. 

 

دادستان عمومی و انقلاب قم امروز دوشنبه از بازداشت 5 مدعی دروغین دیگر مهدویت در استان قم خبر داد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/8/21 و ساعت 8:0 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 204390
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه