سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:54 عصر | نظرات دیگران()

تربیت یافتگان انقلاب اسلامی، بر این باورند که «انتقاد»، قرین «انقلاب» است و عامل پویایی آن. نرم افزار انقلاب اسلامی، «انتقاد از وضع موجود» است و کسانی که این را برنمی تابند، بی تردید بدنبال توقف انقلاب هستند. «دوستان نادان» که خود را محب انقلاب معرفی می کنند، می پندارند که اگر انتقادی از شرایط موجود صورت گیرد، ضربه هولناکی بر پیکره انقلاب وارد شده است. از این رو «دلسوزانه»!‌ بدنبال توجیه کاستی ها برآمده و اصطلاحاً «ماست مالی» می کنند... براستی محک ما در انتقاد چه باید باشد؟

بهتر است از منظر «توجیه گران خسته» به این موضوع بنگریم. برای مثال، از جمله اساسی ترین انتقاداتی که به جمهوری اسلامی وارد می شود، وجود فقر اقتصادی و بی عدالتی است، که حتی از زبان رهبر انقلاب نیز بارها شنیده ایم. تا می خواهی وارد این موضوع شوی، سلسله ای از منطق ها را چیده و توجیه وضع موجود را می آغازند. توجه بفرمایید:

?. مگر فقر اقتصادی مختص ایران است؟ همین بیخ گوش ما را ببینید که در افغانستان و عراق چه می گذرد. ?. شما که اوضاع اقتصادی سال های قبل از انقلاب را ندیده اید. اگر بودید، حالا می دانستید که در اثر انقلاب اسلامی چه تغییرات مثبتی در زندگی مردم رخ داده است. ?. اگر سری به امریکا بزنید، آنوقت قدر انقلاب را می دانید. خیابان های نیویورک مملو از فقرایی است که از تامین ابتدایی ترین امکان معاش ناتوانند.  از تغذیه مناسب بی بهره اند و خلاصه اینکه بیچاره و بدبخت اند.  مقایسه های حمایت آمیز از انقلاب اسلامی، معمولاً خارج از این سه نیستند. اما آیا این مقایسه ها اصالت دارند؟

از فقره ی افغانستان و عراق درمی گذریم که ناگفته پیداست که مقایسه ایران انقلابی با نظایر این کشورهای فلک زده، تا چه اندازه سخیف است. کشوری که داعیه ی تفکر جهانی دارد، چگونه می تواند به برتری خود بر افغانستان بنازد؟!

در باب مقایسه سال های قبل و بعد از انقلاب نیز نمی خواهیم زیاد توقف نماییم. هر چند جهش های ناشی از انقلاب اسلامی، بر آنچه در سال های قبل از انقلاب رخ داده، می چربد، ولی این مقایسه را نیز چندان موجه نمی دانیم. چرا که معتقدیم ماهیت دو مقطع یاد شده کاملاً متفاوت از هم بوده است. مملکتی که «شاهنشاه دیکتاتور» بر آن حاکم است، نمی تواند همپای حاکمیت اسلام باشد. پس این مقایسه، رسمیت ندارد.

اما جالب ترین فقره از این دست توجیهات، مقایسه اوضاع اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با امریکا و سایر ممالک غربی است. هر چند تصویر کردن آنچه در آن کشورها می گذرد، می تواند تصورات خیالی و دور از واقعیت را باطل سازد، ولی نمی تواند مبنای درستی برای ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی باشد. موضوع فقر اقتصادی را در نظر بگیرید.

مگر برنامه ریزان اقتصادی امریکا ادعا دارند که می خواهند فقر را ریشه کن نمایند؟ آیا اصولاً نظام اقتصادی کاپیتالیستی با محوریت بازار آزاد، بدنیال بهره مندی «همگان» است؟ جایگاه «عدالت» ـ به مفهومی که ما می شناسیم ـ  در تفکر لیبرالی کجاست؟ عصاره ی اقتصاد سرمایه داری در این خلاصه می شود که: «برای بهره مندی عده ای، ناگزیر باید عده ای دیگر محروم شوند».  از این رو هیچگاه ادعا نمی کنند که زندگی «همه» را سامان خواهند داد . اساساً «عدالت» در نگاه سرمایه دارانه، چیزی جز «توانایی قاپیدن» نیست. به واقع، فقرِ بخشی از جامعه، هزینه ی رفاه بخش دیگری از جامعه ی سرمایه داری است. مگر تفکر تکنوکرات های عصر سازندگی در ایران، غیر از این بود؟ مگر اینها نمی گفتند برای حرکت چرخ های توسعه ی اقتصادی، چاره ای جز آنکه عده ای فراموش شوند، نیست؟‌ مگر باور این قبیله بر این استوار نبود که برای استقرار عدالت اجتماعی، ابتدا باید توسعه یافت و ثروتمند شد آنگاه به توزیع ثروت پرداخت؟

اما نگاه اسلام به موضوع، دیگرگونه است. ادعای اسلام چیز دیگری است. از نظر اسلام، تمام نفوس، حق بهره مندی دارند و نمی توان به بهانه ی برخورداری دسته ای، دسته ای دیگر را محروم ساخت. بنابراین جمهوری اسلامی نیز نمی تواند خود را افغانستان و امریکا یا ایران شاهنشاهی مقایسه کند؟ چرا که از یک سنخ نیستند.

محک مقایسه ی انقلاب اسلامی، تنها و تنها خودش است. یعنی انقلاب اسلامی را با خودش مقایسه می کنیم و نه با دیگری. در تمام انتقاداتی که از وضع موجود می شود، ملاک انتقاد، خود انقلاب و آرمانهایش است و نه چیز دیگر. دلسوزان نیز اگر بدنبال تقویت انقلاب هستند، باید که چشم ها را شسته و انقلاب را دوباره مرور نمایند تا ببینند آنچه را که می باید. نمی توان دلخوش بود که از چند کشور فقیر و درمانده پیشی گرفته ایم و یا اینکه دیگران هم وضعشان بهتر از ما نیست. این توجیهات، شایسته ی یک تفکر جهانی نیست.

http://asretadbir.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:49 عصر | نظرات دیگران()

چند روز پیش آقای رسایی طی سخنانی در مجلس به نکات مهمی اشاره کرد که اگر چه  این سخنان از وضوح بسیار بالایی برخوردار هست و قابل انکار نمی باشد ولی عصبانیت اشخاصی را برانگیخت و آنان را به سخن گفتن در حوزه اخلاق واداشت که اصولا به عمرشان اخلاق را نشناخته و متخلق به هیچ یک از اصول اولیه اخلاقی و انسانی نبوده اند !

هنگامی که مدیر مسئول روزنامه ابرار با چشم پوشی بر واقعیات از عدم تحصیلات حوزوی آقای رسایی سخن می گوید در حالی که رسایی درس خارج فقه را در محضر مراجع بزرگ تقلید سپری کرده است و هنگامی که ابطحی از اخلاق سخن می گوید انسان بی اختیار به یاد جنایتکارانی می افتد که خون حسین و یارانش را در کربلا ریختند و در مکه  بحث فقهی به راه انداختند که آیا ریختن خون پشه جایز هست یا نه؟! واقعا آقای رسایی چه گفت که این گونه مورد هجوم واقع گشته است؟ از چشمان پف کرده سید خندان به خاطر تماشای بازی فوتبال تا نصفه های شب سخن گفتن و اشاره به این که دولت نهم تا نصفه های شب و هر از گاهی تا صبح مشغول خدمت به مردم می باشند دروغ هست که این گونه مورد انکارش قرار می دهند؟

اشاره به این که دولت اصلاحات باعث شیر شدن کسانی مثل اکبر گنجی شد که در دوران حکومت خاتمی بگوید و بنویسد که حسین قربانی خشونت جدش شد!و امروز حتی خدا را انکار کند و اثباتش را غیر ممکن بداند! دروغ هست که این گونه مدعیان اخلاق براشفته اند؟ آیا در زمان دولت اصلاحات و مدیریت مهاجرانی در وزارت ارشاد نبود که مراجع مسلم تقلید و علمای اعلام همچون آیه الله جوادی آملی در اعتراض به وضعیت فرهنگی کشور تحصن بزرگی را به راه انداختند و با پیام تشکر رهبری مواجه گشتند؟ آیا در زمان سید خندان نبود که رهبری بارها و بارها از وضعیت فرهنگی کشور گله کردند و با صراحت هر چه تمامتر فرمودند من از وزارت ارشاد ناراضی هستم و تعدادی از مطبوعات پایگاه دشمن شده اند؟

مدعیان اخلاق ! کدامیک از این مسائل را انکار می کنند و بر کدامین طبل می کوبند !  بر طبل انکار و یا افتخار و مباهات به فجایعی که در دوران حکومتشان خلق کردند؟

مردم انتخاب خواهند کرد که به کدام روحیه و منش رای دهند !

روحیه طغیان بر ارزش های الهی و یا روحیه ولایت مداری و تبعیت از ارزش های الهی .

کسانی که از گفتن نام ا... به بهانه وهن مذهب !!!در مجامع جهانی خودداری می کردند و یا به کسی که سخنانش را با نام مهدی موعود آن انسان کاملی که چشم های منتظر عاشقان به دیدارش لحظه شماری می کنند شروع می کند ؟ کدامیک؟

ما بی صبرانه متنظر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری هستیم و از همه مدعیان می خواهیم و خواهش می کنیم که بیایند و امتحان کنند !

خاتمی ، میر حسین موسوی ، کروبی ، روحانی ، قالیباف و ...الخ همه و همه بیایند ! و همراه با پدر معنویشان آقای هاشمی او هم بیاید و در روز آخر همه به نفع او کنار بکشند ! هراسی نیست !

چپ و راست ! محافظه کاران و اصلاح طلبان ، به اصطلاح اصولگرایان و لائیک های اصلاح طلب ، سلطنت طلب ها و کمونیست هایی که امروز مدعی ارزش های بالای انسانی شده اند همه و همه بیایند و ما با احمدی نژاد خواهیم آمد و با پرچمی در دست و آن عدالت که این گونه به عده ای را به هراس انداخته است !

ما را از چه می ترسانید ؟! متظرتان در روز موعود هستیم .

http://basijjahani.blogfa.com/


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:46 عصر | نظرات دیگران()

چند سال پیش در خاطرات یکی از افسران و فرماندهان نیروی هوایی ارتش که قبل از انقلاب زیر نظر متخصصان و مستشاران آمریکایی خدمت می‌کرد خوانده بودم:» روزی که قرار بود آمریکایی‌ها بخاطر حوادث انقلاب از ایران خارج شوند، یکی از آن متخصصان در حالی که لبخندی به لب داشت با دستش آرام به شانه‌ام زد و گفت: به هیچ چیز دست نزنید، ما تا دو سه ماه دیگر به ایران بر خواهیم گشت!«

واقعیت اینست که آن مستشار آمریکایی حقیقت را گفته بود. چرا که به یمن پادشاهی بزرگ ارتشداران، شاهنشاه همایونی، ایران به کشوری تبدیل شده بود که حتی سیم خاردار را هم در زمان جنگ تحمیلی از خارج وارد می‌کرد، اما

اما حتما شما هم شنیده‌اید که در چند روز گذشته و بعد از آزمایش موفق ماهواره امید، آمریکا و کشورهای اروپایی نگرانی خود را از دست یافتن ایران به این تکنولوژی اعلام کرده‌اند. بد نیست بطور مختصر نگاهی داشته باشیم به مواضع خارجی‌ها درباره ماهواره امید:

بعد از پرتاب ماهواره امید به فضا، کاخ سفید رفتار جمهوری اسلامی را غیرمسئولانه خواند! سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده درباره پرتاب ماهواره ایران به مدار بسیار نگران است. جف مورل یکی از سخنگویان پنتاگون هم پس از اعلام خبر پرتاب ماهواره ایرانی، از تلاش‌های تهران برای توسعه موشک‌های دوربرد اظهار نگرانی کرد.

«اریک شوالیه» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم در جمع خبرنگاران گفت: «پرتاب ماهواره ایران ما را نگران کرده است. تکنولوژی مربوط به این ماهواره بسیار شبیه توانمندی‌های بالستیکی است. ما این موضوع را تنها با نگرانی شدید از پیشرفت توان نظامی هسته‌ای ایران در ارتباط می‌دانیم.»

«فرانک اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان هم به ضعف و ناکارآمدی تحریمهای این کشور و غرب در برابر پیشرفت ایران اعتراف کرد و گفت: ما سالهاست تلاش می‌کنیم ایران را از توسعه‌ برنامه‌ هسته‌ای و فضایی باز داریم ولی تاکنون شکست خورده‌ایم. اشتاین ‌مایر که با هیلاری کلینتون در واشنگتن دیدار می‌کرد، کارایی تکنیکی ایران در عرصه هوا و فضا و استقرار ماهواره‌ ایران را مایه نگرانی‌ خواند. وزیر امور خارجه‌ آلمان همچنین گفت: استقرار ماهواره ایران در فضا نشان می‌دهد که ایران از نظر کارایی تکنیکی چه تواناییهای بالایی دارد.

جمشید برزگر سردبیر رادیو و سایت فارسی بی بی سی هم نوشت:»با پرتاب ماهواره امید به فضا، ایران عملا به باشگاه کوچک کشورهایی پیوسته که از توانایی و ساخت پرتاب ماهواره به فضا برخوردارند. »

اما در نقطه مقابل، کشورهای اسلامی و در حال توسعه، از چنین اقدامی ابراز خرسندی کردند و پیشرفتهای دانشمندان ایرانی را ستودند. «محمد آیدین» وزیر مشاور در امور رسانه‌های ترکیه درباره پرتاب ماهواره امید گفت: علم و تکنولوژی در ایران در سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار شده، به طوری که این امر زبانزد دانشمندان اروپایی و آمریکایی است. رییس مجلس بحرین هم روز در مدار قرار گرفتن ماهواره تحقیقاتی امید را موجب مباهات خود و افتخار جهان اسلام دانست .

منابع خبری روسیه هم این موفقیت را نشانه قدرت و شتاب فزاینده ایران بسوی پیشرفت و توسعه اعلام کردند. روزنامه ایزوستیا در این‌باره نوشت:»جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ماهواره به فضا به جرگه اعضای باشگاه قدرت‌های فضایی در آمده است.« «ودوموستی» هم نوشت: ایران با پرتاب ماهواره ، نهمین کشور عضو باشگاه فضایی شد .

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم پرتاب ماهواره امید از سوی ایران را اقدامی در سطح علمی بالا توصیف کرد و تحریم های اعمال شده غرب را یکی از دلایل پیشرفت علمی جمهوری اسلامی برشمرد. این روزنامه نوشت: بر کسی پوشیده نیست که سطح آموزشی و علمی در ایران از زمان رژیم سابق بالاتر است. همچنین از آنجا که ” نیاز، مادر اختراع است” توانایی هایی داخلی این کشور به دلیل تحریم های تجاری غرب و تلاش برای توقف برنامه هسته ای تهران به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

حالا یکبار دیگر خاطره آن فرمانده ارتشی را که در ابتدای این مطلب نوشتم بخوانید. آیا علت واقعی عصبانیت این روزهای آمریکا و اروپا‌ قابل درک نیست؟ نکته جالب دیگر اینکه این روزها به نظر می‌رسد در کشور خودمان هم  آدمهایی از این موفقیت بزرگ ناراحت و کلافه هستند. به اسمشان اشاره نمی‌کنم. همین مقدار بگویم که در دو سال گذشته هر وقت پای مساله انرژی هسته‌ای به میان می‌آمد، سر و کله این جماعت هم پیدا می‌شد که می‌گفتند«ما هم در این پیروزی‌ با شما شریک هستیم!» اما این روزها خیلی جالب است که آقایان سکوت کرده‌اند. چرا؟

   http://ahestan.wordpress.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:45 عصر | نظرات دیگران()

خاتمی حضور خود را اعلام کرد

سید محمد خاتمی رئیس بنیاد باران دقایقی پیش در مراسم افتتاح پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارز که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز اعضای این مجمع همچون سید محمدعلی ابطحی، سید محمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری، سید عبدالواحد موسوی لاری و برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب برگزار شد، در سخنانی کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد. وی گفت: من در اینجا با جدیت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام می کنم، اما چند نکته در این میان مهم به نظر می رسد یکی اینکه احیانا بیان شده که من دچار تردید بوده‌ام، من هیچگاه تردید نداشته‌ام گرچه تدبیر خاصی برای حضور در صحنه و اینکه چه کسی و به چه صورتی شرکت کند، داشتم.

خاتمی افزود: مگر می شود کسی نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد؟ ما دلبسته به این کشور هستیم و عظمت آن را می خواهیم و آرمان‌های انقلاب ما نیز همین است. مگر می توان نسبت به حضور در این عرصه تردید داشت؟ خدا را شکر که ما بی تفاوت نیستیم و حق و وظیفه خود می دانیم که در صحنه حضور داشته باشیم، انقلاب متعلق به مردم و کشور است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه این حضور، جا را برای هیچ کس و هیچ جریانی تنگ نمی کند، راه باز است و حضور و شور مردم بسیار مهم. معتقدم حضور افراد با سلایق مختلف می تواند زمینه را پرشور کند و جا برای هیچکس تنگ نیست و امیدوارم این حضور و حضورهای دیگر زمینه حضور حداکثری مردم در عرصه باشد و هر چه باشد خیر است. رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: سوم اینکه در اینجا از همه کسانی که حمایت کرده اند و می کنند، تقدیر می کنم و خودم را سرباز کوچک برای ملت می‌دانم.

 

پاراچنار، غزه دوم

بیش از 550 هزار شیعه  پاکستانی در منطقه‌ی پاراچنار  این کشور، مدت 18 ماه است که در محاصره‌ی گروه‌های طالبان و بمباران نیروهای آمریکایی قرار دارند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک، فاجعه‌ انسانی دل‌خراشی در منطقه‌ی پاراچنار پاکستان در حال رخ‌دادن می‌باشد، در حال حاضر چند هفته ای است که راه های اصلی  ورود آب و غذا بر روی ساکنین این منطقه بسته شده و مردم آن‌جا در محاصره‌ی  قرار گرفته‌اند.

بنابر این گزارش نیروهای طالبان تنها در یک حمله 600 تن از شیعیان پاراچنار را به شهادت رسانده‌اند و در یک اقدام بی‌سابقه به قطع دستان کودکان خردسال مبادرت نموده‌اند. در این منطقه اشرار موسوم به گروه‌های یزیدی با نیروهای طالبان هم‌دست شده و علیه مردم مظلوم شیعه پاراچنار می‌جنگند. گفتنی است، با توجه به قرار داشتن پاراچنار در منطقه سرحد پاکستان که مقر اصلی طالبان در این کشور محسوب می شود , طالبان روزانه 25 تا 30 نفر از شیعیان پاراچنار، هنگو و منطقه قبیله‌ای کرم را طی 6 ماه گذشته به شهادت رسانده‌اند.

 

اعتراف یزدی در مورد انقلاب

رئیس گروهک نهضت آزادی اذعان کرد روشنفکران غیرمذهبی در پرتو رهبری حضرت امام خمینی در حاشیه انقلاب ماندند.

ابراهیم یزدی  در گفت وگو با روز آن لاین و در پاسخ این سوال که «چرا رهبری مطلق انقلاب در اختیار مذهبیون قرار گرفت؟ آیا این مسئله ناشی از ضعف نیروهای غیرمذهبی یا برخورد شدید شاه با آنها بود؟»، اظهار داشت: انقلاب توسط  یک روحانی برجسته و مرجع تقلید رهبری شد. اینکه چه علل و اسبابی موجب احراز این رهبری شد، نیاز به بحث و بررسی دارد. صورت مسئله را با ساده اندیشی، ساده کردن جواب نمی دهد. با ذهن توطئه نگر هم نمی توان جواب درست را به دست آورد. تمام گروه های سیاسی، از سال ها قبل از پیروزی این رهبری را پذیرفتند. پیروزی انقلاب مرهون حضور میلیون ها ایرانی از زن و مرد در راه پیمائی ها بود. میلیون ها زن ایرانی، در شهرها و روستاها به خیابان ها  آمدند. حضور زنان با چنین  ابعاد گسترده در انقلاب اسلامی  در تاریخ معاصر  ایران سابقه نداشت. این حضور، نتیجه رهبری یک شخصیت روحانی بود. هنگامی که توده های عظیم مردم  در صحنه حضور پیدا کردند، روشنفکران به اقلیت عددی تبدیل شدند. روحانیان هم که در ارتباط و سخن گفتن با مردم، هنرمند یا هنرمندتر از روشنفکران هستند، گوی سبقت را از آنان ربودند. روشنفکران هم هر کدام سازی زدند و راهی رفتند و با هم همدلی و هماهنگی نکردند و صحنه را به کلی به حریف واگذاشتند.

اذعان به واقعیت مسلم «رهبری امام خمینی» در حالی است که ابراهیم یزدی  چندی پیش طی سخنانی در آمریکا خواستار حذف ولایت فقیه از قانون اساسی شده و همچنین روحانیت را مخالف توسعه و نوسازی در کشور معرفی کرده بود.

 

هکرها »بالاترین « را پایین آوردند

وب‌سایت بالاترین که همانند یک لینک‌دانی فعالیت می‌شد از سوی هکرها غیر فعال شد.

به گزارش فارس، وب‌سایت بالاترین که بر حسب رای به لینک‌ برخی از اخبار خاص را در صفحه اول خود قرار می‌داد، از سوی برخی هکرهای ناشناخته غیر فعال شد.  برپایه این خبر در جریان جنگ 22 روزه این لینک‌دانی به طور عمل کرده بود که به سختی خبری از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در صفحه اول این سایت نقش نقش می‌بست. همچنین این سایت که مدعی آزادی بیان که از سوی برخی جریانات غربی حمایت می‌شد دسترسی کاربرانی راکه با نام مستعار افرادی همچون خالد اسلامبولی، عماد مغنیه و دیگر شهدای اسلام اقدام به انتشار لینک خبرهای اسلامی ـ مذهبی می‌کردند را سریعاً با عنوان اینکه کاربر، شما مرتکب تخلف شده‌اید غیر فعال می‌کرد. پیش بینی می‌شود این اقدام در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه در جریان جنگ سایبری هکرها با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

 

پایان امپراطوری پوشالی

پایگاه انگلیسی میدل ایست آنلاین با ارائه تحلیلی از وضعیت داخلی و خارجی آمریکا نوشت:دوران امپراطوری آمریکا به سر آمده است.

در قسمتهایی از این تحلیل آمده است :

طبقه ممتاز آمریکا در برابر پذیرش این حقیقت که جهان در حال خروج از وضعیت تک قطبی و در حال تبدیل به یک جهان چندقطبی است، مقاومت میکند.در صورتی که آمریکا از امپراطوری غیر رسمی خود در جهان عقب نشینی نکند، بودجه سالانه دفاعی خود را که به طرز وحشتناکی افزایش یافته کاهش ندهد،و درمورد مسائل جهانی فروتنانه و به دور از غرور عمل نکند، این واقعیت بسیار زودتر از موعد به وقوع خواهد پیوست.  اکنون همانند سرمایه داران و طبقه ممتاز بریتانیای کبیر و فرانسه که زمانی به قدرت خود می بالیدند و تلاش می کردند از قدرت خود بر ضد کشورهای ضعیف استفاده کنند، اما اکنون از یدک کشیدن عنوان کشورهای پیروز در دو جنگ جهانی خسته شده اند، طبقه مرفه آمریکا نیز از درک این مسئله که کشورشان نیاز دارد سیاست های بی اثر خود را تغییر دهد تا از فروپاشی خود جلوگیری کند، امتناع می کنند.

 

اصحاب چهارشنبه

عضو حلقه افراطیون  ضمن حمایت از نامزدی کروبی، با خاتمی مخالفت کرد و گفت خاتمی آماده هزینه دادن به خاطر اصلاحات نبود.

عماد باقی  از عناصر نزدیک به بیت منتظری و عبداله نوری در گفت وگو با روزنامه اعتماد ملی به جلسات هفتگی «اصحاب چهارشنبه» در یک رستوران پرداخت و با اشاره به عضویت کسانی چون حجاریان، امین زاده، عرب سرخی، آرش نراقی، محسن سازگارا، جواد کاشی، شمس الواعظین، رضا تهرانی، علیرضا علوی تبار، هومن پناهنده و بعضی از بچه های روزنامه سلام در آن جلسات گفت: این جلسات تصادفاً از یک جایی به بحث های انتخاباتی وصل شد و امثال آقای حجاریان و امین زاده و عرب سرخی که با آقای خاتمی ارتباط بیشتری داشتند، این حلقه را به ایشان متصل می کردند.

باقی اضافه کرد: در انتخابات سال 76 وقتی آقای خاتمی نامزد شد، آقای پورعزیزی که یکی از اعضای جلسات هم بود سؤال هایی را که از مطبوعات و رسانه ها برای آقای خاتمی فرستاده می شد برای چند نفر از جمله خود من می فرستاد تا مطالعه کنیم و پاسخی به آن سؤالات بدهیم و این جواب ها به رؤیت آقای خاتمی می رسید و به عنوان پاسخ های ایشان به آن رسانه ها ارسال می شد. ... ایشان آن ایده ها را در شعارهای انتخاباتی خود بر زبان می آورد و شعارهایی مثل جامعه مدنی و توسعه سیاسی و آزادی مطبوعات و احزاب در این جلسات به تفصیل مورد گفت و گو قرار گرفته و به آقای خاتمی منتقل می شد.

 

حماس را هم محکوم کنید!

یک روزنامه نگار دوم خردادى با انتقاد شدید از عملکرد روزنامه هاى این طیف سیاسى درخصوص فاجعه غزه نوشته: در حالى که در همه جاى جهان حمله اسرائیل به غزه محکوم مى شود، اصلاح طلبان با این جنایت به مثابه موضوعى کم اهمیت برخورد مى کنند.

احمدى امویى از عدم انتشار بیانیه هاى حمایت از ملت فلسطین در روزنامه هاى دوم خردادى پرده برداشته و تصریح کرده: وقتى اعضاى چند گروه مدنى و صلح طلب در ایران با در دست داشتن بیانیه هاى خود که در دفاع از فلسطینى ها نوشته اند، به روزنامه هاى دوم خردادى مراجعه و درخواست انتشار آن را مى کنند، پاسخ مى شنوند: «شما باید در بیانیه هاى خود حماس و حملات او را هم محکوم کنید!»
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:43 عصر | نظرات دیگران()

رئیس بخش سیاسی دانشگاه نیویورک با اشاره به دستیابی ایران به فناوری و قدرت‌های روز دنیا، تاکید کرد: ایران قدرت برتر اسلامی در جهان است.

 

وزیر کشور گفت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری کاملا به صورت دستی است.

 

مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت:‌ انتخابات‌ها در ایران آزاد است و نتیجه انتخابات آزاد هر چه باشد به نفع کشور خواهد بود.

 

منابع آگاه اعلام کردند رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد جنگ داخلی بین فلسطینیان، طرح ترور محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را دنبال می‌کند.

 

محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز حضور قطعی خاتمی در انتخابات گفت: احتمال بیرون رفتن آقای خاتمی از عرصه انتخابات وجود ندارد و به همین دلیل وی لفظ قاطعانه را بکار برد.

 

روزنامه عبری هاآرتص با چاپ مقاله‌ای به پرسش در مورد توانایی نامزدهای انتخابات نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برای رهبری این رژیم با توجه به تحولات بین‌المللی جدید در آمریکا، اروپا و حتی کشورهای عربی پرداختو نتیجه گیری کرد همه نامزدهای انتخابات اسرائیل فاقد صلاحیت هستند

 

طبق نوشته نشریه فایننشال پست، رکود اقتصادی آمریکا با ازدست رفتن شغل شدت گرفته و بیکاری به بالاترین سطح طی 34 سال اخیر (598 هزار فقدان فرصت شغلی) در ژانویه رسیده است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌از تاکید رئیس جمهور بر تدوین برنامه بلندمدت توسعه کلان‌شهر مشهد خبر داد.

 

وزیر بهداشت گفت: پرونده دو فردی که خود را فعال در عرصه درمان ایدز در کشور معرفی می‌کردند و از این طریق سوء استفاده می‌کردند با اقدام به موقع وزارت اطلاعات اکنون در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ دیروز در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر دستگیری و بازداشت یک دیپلمات سوئیسی در ایران تأکیدکرد: هیچگونه بازداشت و دستگیری از سوی پرسنل رخ نداده است.

 

هزاران تن از مردم مصر با برپایى تظاهرات گسترده در قاهره اعتراض شان را به بستن گذرگاه رفح اعلام کردند.

 

سعید مدنی اخیرا طی اظهاراتی گفته است ملی مذهبی ها باید به همراه اصلاح طلبان تلاش کنند تا طیف هر چه بیشتری از «ناراضیان» و «تحریمی» ها در انتخابات شرکت کنند و به این ترتیب پیروزی خاتمی در انتخابات را تضمین نمایند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: نتیجه تحریم های دشمن خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه های امنیتی و دفاعی است به طوری که امروز بیش از 95 درصد نیاز تسلیحاتیمان را در ایران تولید می کنیم.

 

پروژه تزریق گاز آغاجاری به عنوان بزرگترین پروژه تزریق گاز خاورمیانه در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

یک نهاد حقوق بشری در شکایتی به دادگاه ترکیه بازداشت شیمون پرز  ، ایهود اولمرت  , ایهود باراک و زیپی لیونی  را به خاطر نسل کشی و جنایت ضد بشری در نوار غزه خواستار شد.

 

خبرگزاری فرانسه روز شنبه اعلام کرد: ایران در میان مردم کشورهای عربی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و احمدی نژاد نیز به لحاظ محبوبیت پس از حسن نصرا... دومین چهره محبوب در بین اعراب است.

 

گفته می شود ایران از روسیه موشکهای ضدهوایی «بوک» خریداری کرده است. این خبر را محمود رضا سجادی سفیر ایران در روسیه در گفتگو با سایت روسی «اینفوکس رو» بیان کرد.

 

رئیس مرکز آمار کشور گفت: با راستی آزمایی همه آیتم های اطلاعات اقتصادی خانوار، به این نتیجه رسیدیم که در مجموع و به طور میانگین 30 درصد این اطلاعات ناصحیح است.

 

روزنامه نیویورک تایمز در وب سایت خبری اش گزارش کرد که رئیس جمهور امریکا جرج بوش سال گذشته درخواست سری اسرائیل برای حمله هوایی به  تاسیسات هسته ای  ایران با استفاده از بمبهای آمریکایی را رد کرد.

 

نکونام هافبک ایرانی تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا با انتقاد از جو حاکم بر فوتبال کشورمان گفت: در ایران هیچ کس به فکر بازی حساس ما مقابل کره نیست و همه بدنبال رویارویی تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند.

 

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس گفت: مبلغان فرهنگ غرب و شیطان‌پرست در شیراز دستگیر شدند.

 

مقامات عربستان سعودی به مسئولان شرکت های خدمات اینترنتی دستور داده اند تا پایگاه های اینترنتی مخالف و منتقد دولت این کشور به ویژه پایگاه های متعلق به شیعیان داخل و خارج از کشور را فیلتر نمایند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:41 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 204432
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه