سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

«حکومت مردم» در واقع تعبیر دیگری از دموکراسی غربی است . دمو ( demos  ) در لاتین به معنای مردم و واژه ( cratia ) به معنای حکومت است . «حکومت مردم» ترکیبی اضافی است و در آن «حکومت»  به عنوان مضاف به «مردم» بعنوان مضاف الیه اضافه میشود . معنای «حکومت مردم» این است که مردم در این سیستم در جایگاه حاکم اند (و در واقع مردم می توانند با اجماع و رای خود هر تصمیمی را اتخاذ کنند ). «حکومت مردم» درکنار «حکومت خدا» و معارض با آن و قسیم آن است . وقتی می گوییم حکومت از آن مردم است معنایش این است که حکومت از آن دیگری – از جمله خدا -  نیست اینجاست که شرک در حکومت پیش می آید . کسی که در حاکمیت و حکومت معتقد به «حکومت مردم» شود و «حکومت خدا» را نفی کند مشرک است .  بطور کلی حق حاکمیت با خداست و هیچ کس بغیر از خدا حق حکومت بر مردم را ندارد و حتی ولی فقیه نیز وظیفه دارد که احکام و دستورات خدا را اجرا کند و اگر اقدامی مخالف با حکم خدا انجام دهد مشروعیت حکومت او زیر سوال می رود . در مورد حکومت های دیگر نیز اگر دولتی براساس دستورات خدا ( که در قرآن کریم بیان شده است و توسط ائمه ع تشریح گردیده است ) عمل نکند حکومت او حکومتی غصبی خواهد بود. قرآن کریم می فرماید: «ان الحکم  الا لله» و نمی فرماید  «ان الحکم  الا للناس»  . بنابراین اگر کسی حکومت ناس را بپذیرد ، در حقیقت حکومت ا... را کنار زده است و چنین امری جز شرک در حکومت نیست .

 و اما  «حکومت مردمی» ترکیبی وصفی است و در آن «حکومت» بعنوان موصوف و مردمی بعنوان وصف بکار رفته است . «حکومت مردمی» حکومتی است که در آن فاصله طبقاتی بین دولت و مردم نیست  و حاکمان از درد و رنج مردم با خبرند و به مشکلات آنها توجه و عنایت دارند  و به آنها رسیدگی می کنند . در حکومت  مردمی گرچه حاکمیت از آن خداست ، اما رهبران سیاسی و دولتمردان خود را تافته جدابافته ای از مردم نمی دانند در میان آنانند ، مردم نیز خود را از دولت و حکومت جدا نمی بینند  دولت را یاری میدهند ، حکومت را پشتیبانی میکنند و در فراز و نشیبهای مختلف در کنار دولت و حکومت خود هستند . امیر المومنین (ع) مصداق یک حاکم مردمی است و اوست که بایستی الگوی سران حکومت و مدیریت در جوامع اسلامی باشد.

آنچه براساس مبانی دینی صحیح و درست است ، همین است که بگوئیم حکومت اسلامی و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ، یک «حکومت مردمی» است نه اینکه«حکومت مردم» است . چنانکه اشاره نمودیم ،بین «حکومت مردم» و «حکومت مردمی» فاصله ای است به اندازه فاصله «شرک» تا «توحید» . حکومت خدا می تواند به دست حاکمان و دولتمردان الهی مصداقی از حکومت مردمی باشد رجال حکومتی اگر از میان افراد متخلّق به اخلاق اسلامی دارای ورع و تقوا باشند ، قطعاً حکومت مردمی خواهد شد. تئوری ولایت فقیه اگر  چنانکه باید و شاید محقق گردد مصداق و نمونه ای از حکومت مردمی است . در تئوری ولایت فقیه گر چه حکومت از آن خداست اما فقیه با شرایطی که دارد، علی الاصول حکومت را به سمتی هدایت میکند که فاصله طبقاتی حد الامکان کم شود و مسلمانان فاصله ای بین خود و رهبران سیاسی احساس نکنند و همواره در صحنه های مختلف پشتیبان حکومت دینی خود باشند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 86/9/11 و ساعت 11:21 عصر | نظرات دیگران()

حسین موسویان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت خاتمی، از دوره ریاست هاشمی رفسنجانی مورد ظن مقامات اطلاعات بود، ولی به دلیل نزدیکی اش با هاشمی، کسی جرأت نزدیک شدن به وی را نداشت.

بعد از این که مقامات مذاکره کننده جدید در مذاکره خود احساس کردند طرف‌های مذاکره از تصمیمات و پیشنهادات مقامات ایرانی مطلع هستند، موسویان بیشتر تحت نظر قرار گرفت و سرانجام وزارت اطلاعات به این نتیجه رسید که منفذ اطلاعاتی، حسین موسویان است. وی اردیبهشت ماه سال 86 توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

* موسویان اطلاعاتی از مسائل مختلف کشور بویژه مسایل هسته ای کشور را در اختیار سفارت انگلیس و ژاپن قرار داده است.

* موسویان مدت ها با عوامل اطلاعاتی سرویس های انگلیس و ژاپن در تماس بوده و حتی صدای او در برخی مذاکرات تلفنی نیز ضبط شده است. به طور مثال موسویان در یکی از همین مذاکرات تلفنی به طرف خارجی می گوید با پشتیبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهیم کرد!

* از منزل موسویان 86 سند به کلی سری و 51 سند سری و محرمانه نظام به دست آمده است.

* برخی اسناد مربوط به دوره قبلی وزارت اطلاعات توسط موسویان به انگلیسی ها داده شده است. وی در قبال این خدمات، ویزای 5 ساله انگلیس را گرفته است.

*موسویان در یک مذاکره پنهانی به طرف انگلیسی یادآور شده که دولت هزینه مرکز تحقیقات استراتژیک را کاهش داده و لذا لازم است انگلیسی ها در این باره کمک هایی به مرکز نمایند. که در ازای این درخواست طرف انگلیسی هزینه برگزاری چند کنفرانس در داخل و خارج کشور را پرداخت کرده است.

برای موسویان بی شک ششم و هفتم آذرماه روزهایی به خاطر سپردنی است. صبح ششم بود که یکی از خبرنگاران متخصص در اخبار وی‍ژه گفت حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار با یکی از مقامات تهدید کرده اند که اگر موسویان از اتهام جاسوسی تبرئه نشود از سمت خود استعفا خواهند داد و پیش بینی کرد که خبر تبرئه او تا ساعاتی دیگر اعلام شود.

هنوز دقایقی از این مکالمه نگذشته بود که سخنگوی قوه قضائیه از بی گناهی موسویان در اتهامات جاسوسی خبر داد، بسیاری از خبرنگاران که در جریان ضمنی سوابق موسیان بودند از این خبر شکه شده بودند، یکی از آنها بیشتر از این تهدیدات لابی ها را موثر می دانست و به شایعاتی درباره احضارهای مکرر قاضی حداد (معاونت امنیت دادستانی)‌در روزهای اخیر اشاره کرد و از سوابق روشن! وی و مسئول دفتر معروفش سید مجید گفت و ...

با سخنان جمشیدی و حمایتهایی که افراد شاخصی از موسویان کردند، همه داستان را تمام شده می دانستند و شایعاتی درباره تصمیم موسویان برای شکایت از تمامی مسئولین و خبرنگارانی که وی را جاسوس نامیده بودند رواج یافته بود.

در همین میان بود که چهارشنبه صبح رییس جمهور در میان خبرنگاران پیشنهاد کرد متن گفتگوهای موسویان در اختیار افکار عمومی قرار گیرد و تاکید کرده بود که مردم که از بیگانگان نامحرم تر نیستند!

وزارت اطلاعات نیز بلافاصله خبر داد که اگر قوه قضائیه مانع نشود آمادگی کامل دارد که این سخنان را منتشر سازد...

به ناگاه قاضی مرتضوی که در این پرونده بیشتر حاشیه نشین بود به متن وارد شد و با نقض قرار صادره در خصوص اتهامات موسویان، آنرا مغایر با موازین قانونی تشخیص داد و تصمیم معاونت امنیت را در این رابطه نقض و دستور ادامه تعقیب متهم را صادر کرد.

این خبر که توسط روابط عمومی دادسرای تهران اعلام شده بود تاکید داشت دادستان تهران در این اظهار نظر با توجه به عناوین اتهامی و موضوعات مطروحه، به صلاحیت رسیدگی بازپرس در تحقیقات مقدماتی اشاره و با توجه به ایردات شکلی و ماهوی و نقص تحقیقات قرار صادره توسط معاونت امنیت دادسرا نقض کرد و پرونده جهت ادامه رسیدگی به شعبه بازپرسی ارجاع می‌گردد تا بازپرس منتخب نسبت به تکمیل تحقیقات مورد نظر دادستان و رسیدگی به اظهار نظر قضایی اقدام کند.

همزمان با این خبر، خبر دیگری نیز از وی منتشر شد: دادستان تهران در نامه‌یی خطاب به وزارت اطلاعات افشای هرگونه‌ اطلاعاتی پیرامون این پرونده را تا زمان رسیدگی نهایی و قطعیت دادنامه ممنوع اعلام کرد.   به نظر شما آیا ربطی بین سخنان احمدی نژاد در میان خبرنگاران و این دو خبر می توان یافت؟

http://hamedtalebi.blogfa.com

http://www.sepehrnews.i


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 86/9/11 و ساعت 11:10 عصر | نظرات دیگران()

    کاخ مرمر به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شده است، این کاخ در آبانماه سال 1355 به صورت موزه در آمد و درب آن برای بازدید به روی عموم گشوده شد. تا سال 1359 کاخ به صورت موزه استفاده می شد و پس از آن به دلیل مسایل امنیتی کاخ متروکه گردید و بعدها به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

   اکنون هاشمی رفسنجانی دفتر کاری خود را در این کاخ دایر کرده است و به غیر از روزهای شنبه که جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن جا تشکیل می شود در بقیه روزهای هفته این کاخ به محل رفت وآمد ملاقات کنندگان هاشمی رفسنجانی تبدیل شده است .

اما براستی در این کاخ چه می کذرد که یک جاسوس در آن پناه می گیرد،شرایط کشور در آن ویژه می شود،بهزاد نبوی تندرو در آنجا به دیدار هاشمی می رود تا از وی برای عدم رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان قول بگیرد،و...

مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که مشخص نیست در چه وضعیتی به سر می برد ،موسویان که به گفته وزیر اطلاعات جاسوس محسوب می شود در آنجا داری سمت می شود، سایت ضد دولت در آنجا راه اندازی می شود و... ودر نهایت به مرکزی برای رفت وامد مخالفان دولت تبدیل شده است.

فرزندان هاشمی هم هر کدام به نوعی در این کاخ دارای سمتی هستند ، یکی رییس دفتر پدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیگری رییس دفتر وی در هیات موسس دانشگاه آزاد و... و در این عرصه دایی بچه ها و دیگر اقوام هم بی نصیب نمانده اند.

به راستی آقای هاشمی در کاخ مرمر چه می گذرد ؟ آیا به راستی این کاخ به جایگاه استراحت مخالفان دولت (و حتی نظام) تبدیل شده است ؟ آیا شخصیت شما سزاوار است که از جاسوسی چون موسویان حمایت کند؟وآیا براستی سزاوار شماست که مدیری ناتوان (که از عوامل زیر مجموعه او یکی جاسوس درآمده و دیگری به خارج کشور متواری شده است ) در زیر سایه شما مخفی شود؟

آقای هاشمی به راستی فراموش کرده اید که بهزاد نبوی در انتخابات مجلس ششم با شما چه کرد؟ آیا فراموش کرده اید که همین نماینده های مجلس ششم که به دیدار شما آمده بودند قصد داشتند در صورت حضور شما در مجلس اعتبار نامه شما را تصویب نکنند؟ آیا فراموش کرده اید همین آقایان بودند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم می گفتند هاشمی اصلح نیست ولی ناچاریم...؟

آقای هاشمی آیا از اوضاع دانشگاه آزاد خبر دارید ؟ آیا خبردارید اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد از وضعیت تحصیلی خود ناراضی هستند؟ آیا براستی در مورد نحوه خرج پول شهریه های دانشجویان این دانشگاه اطلاعاتی کسب کرده اید؟ آیا ...

   آن هاشمی شجاع که در مورد بنی صدر با شجاعت گفت«ما با لیبرال کار نمی کنیم» چه شد ؟آن هاشمی شجاع که در برابر خروج سفرای اروپایی از ایران آن را به گنجشکی تشبیه کرد که از روی درختی استوار پریده اند چه شد؟ به راستی چه شده که هاشمی با کسانی کار می کند که زمانی او را تخریب می کردند وامروز خود را لیبرال مسلمان می نامند؟...

آقای هاشمی سوال در ذهن ما زیاد است اما یک سوال مهم تر داریم وآن این است که «به راستی در کاخ مرمر چه می گذرد؟» این سوال بسیاری از مردم است .خواهش می کنیم به آن پاسخ دهید


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 86/9/11 و ساعت 11:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 204314
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه