سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
از ابلهى است پیش از توانا بودن شتابیدن ، و پس از فرصت داشتن درنگ ورزیدن . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:41 صبح | نظرات دیگران()

 دلیل عقلى اوّل (ضرورت وجود حکومت) :

 این دلیل بطور خلاصه از مقدمات ذیل تشکیل مى‌شود:

الف ـ براى تأمین مصالح بشر و جلوگیرى از هرج و مرج ، وجود حکومت در جامعه ضرورى و لازم است. امیر المؤمنین (ع) در این رابطه مى‌فرمایند: وجود حاکمى براى مردم، چه نیکو کار و عادل یا ستم گر و زشت کار، لازم است. که این عبارت به روشنى گویاى ضرورت وجود حکومت در جامعه است.

ب ـ حکومت ایده آل و عالى ترین و مطلوب ترین شکل آن، حکومتى است که امام معصوم(ع) در رأس آن باشد و جامعه را اداره کند. ج ـ بر این اساس که هنگامى که تأمین یک مصلحت ضرورى در حدّ ایده آل آن میسّر نباشد باید نزدیک ترین مرتبه به حدّ مطلوب را تأمین کرد، لذا در بحث ما هم هنگامى که مردم از مصالح حکومت معصوم(ع) محروم بودند باید بدنبال نزدیک ترین مرتبه به حکومت معصوم باشیم. د ـ اقربیت و نزدیکى یک حکومت به حکومت معصوم(ع) در سه امر اصلى متبلور مى‌شود: یکى علم به احکام کلّى اسلام (فقاهت)، دوّم شایستگى روحى و اخلاقى به گونه‌اى که تحت تأثیر هواهاى نفسانى قرار نگیرد (تقوى)، و سوّم کارآیى در مقام مدیریت جامعه که خود به خصلت‌ها و صفاتى از قبیل درک سیاسى و اجتماعى، آگاهى از مسائل بین المللى، شجاعت در برخورد با دشمنان و تبهکاران، حدس صائب در تشخیص اولویت هاو... قابل تحلیل است.  چون در میان این سه ویژگى، یکى از آنها آگاهى و شناخت نسبت به احکام اسلامى است قطعاً این فرد باید فقیه باشد زیرا کسى که بتواند از روى تحقیق بگوید احکام اسلام چیست و کدام است همان فقیه است. البتّه فقاهت به تنهایى کافى نیست و برخوردارى از دو ویژگى دیگر یعنى تقوا و کارآیى در مقام مدیریت جامعه نیز لازم است. پس در زمانى که دسترسى به معصوم(ع) و حکومت او نداریم حتماً باید به سراغ فقیه جامع الشرایط برویم و اوست که حقّ حاکمیت دارد و با وجود چنین کسى در میان جامعه، حکومت و حاکمیت دیگران مجاز و مشروع نیست.

دلیل دوّم عقلى (ضرورت اجرای احکام الهی):

ولایت بر اموال و اعراض و نفوس مردم، از شئون ربوبیت الهى است و تنها با نصب و اذن خداى متعال مشروعیت مى‌یابد. از آن جا که خداوند، آفریننده و مالک همه هستى و از جمله انسان هاست واز طرفى هم به حکم کلّى عقل، تصرّف در ملک دیگران و بدون اجازه آنان کارى ناپسند و ظالمانه است بنابراین حقّ تصرّف در انسان و متعلّقات او اوّلا و بالذّات در اختیار خداوند است و در مرتبه بعد مى‌تواند این حق از طرف خداوند به افراد و انسان هاى دیگرى داده شود. در واقع هر حکومتی نیز اگر احکام الهی را در بین مردم باجرا درنیاورد (حتی اگر با رای مردم هم سرکار آمده باشد و مقبولیت عامه داشته باشد) در نزد خدا مشروعیت نداشته و حکومتی غاصبانه است.

این قدرت قانونى و حق تصرف در اعراض و نفوس مردم، از جانب خداى متعال به پیامبر اکرم(ص) وامامان معصوم(ع) داده شده است. در زمانى که مردم از وجود رهبر معصوم محروم‌اند یا باید خداوند متعال از اجراى احکام اجتماعى اسلام صرف نظر کرده باشد یا اجازه اجراى آن را به کسى که اصلح از دیگران است داده باشد. اگر در زمانى مثل زمان ما مردم به پیامبر و امام معصوم دسترسى نداشتند تکلیف چیست؟ آیا على رغم وجود احکام اجتماعى فراوان در اسلام، که اجراى آنها مستلزم داشتن تشکیلات حکومتى و قدرت سیاسى است، خداوند متعال از این احکام صرف نظر کرده و آنها را به کنار مى‌نهد و تنها به احکام فردى اسلام و اجراى آنها بسنده مى‌کند یا همچنان بر اجراى احکام اجتماعى اسلام تأکید دارد؟ 

اصولا ما معتقدیم برقرارى تشکیلاتى بنام دستگاه نبوّت و فرستادن پیامبران و شرایع آسمانى بر این اساس بوده که خداى متعال، این جهان را بیهوده نیافریده بلکه غرضش به کمال رساندن هر موجودى به فراخور ظرفیت وجودیش بوده است. لذا خداوند متعال با فرستادن پیامبران و ابلاغ احکام و دستوراتى در قالب دین، راه کمال را به انسان نشان داده و او را راهنمایى کرده است اکنون اگر فرض کنیم که خداى متعال بخش زیادى از احکام اسلام را تعطیل کرده است این بدان معناست که خداوند غرض خود را که به کمال رسیدن انسان بوده نقض کرده باشد زیرا آن چه که سعادت انسان راتأمین مى‌کند مجموعه احکام و دستورات دین است نه فقط بخشى از آن؛ و به همین دلیل هم، ایمان و عمل به بخشى از تعالیم دین و نپذیرفتن و انکار بخش دیگر آن، بشدّت در قرآن نفى شده است:  آیا پس به برخى از کتاب ایمان مى‌آورید و به برخى کفر می ورزید؟ پس پاداش هر کس از شما که چنین کند نیست مگر ذلّت و خوارى در زندگى دنیا و در قیامت به سخت ترین عذاب دچار خواهد شد. (بقره/85) با این حساب بدیهى است که تعطیل احکام خلاف حکمت است و از خداوند حکیم على الاطلاق محال است.

و بنا به حکم عقل، هنگامى که تحصیل و تأمین یک مصلحت لازم و ضرورى در حدّ اعلا و کامل آن میسّر نبود تحصیل نزدیک ترین مرتبه به مرتبه اعلا و کامل، واجب و لازم مى‌شود. اکنون با توجّه به این قاعده مى‌گوییم لازمه اجراى احکام اجتماعى اسلام، تشکیل حکومت است که مصلحت و مرتبه کامل آن در حکومت معصوم(ع) تأمین مى‌شود امّا در صورت دسترسى نداشتن به معصوم و عدم حضور وى در بین مردم و جامعه، امر دایر است بین این که: الف ـ با اجازه اجراى این احکام به فردى که اصلح از دیگران است، بالاترین مرتبه مصالح حاصل از اجراى این احکام بعد از حکومت معصوم(ع) را تحصیل و تأمین کنیم؛ ب ـ حکم کنیم که تأمین مراتب بالاتر لازم نیست؛ ج ـ على رغم امکان وصول به بعض مراتب حاصل از اجراى احکام اجتماعى اسلام، به کلّى از این مصلحت صرف نظر کرده و آنها را تعطیل نماییم. روشن است که از میان این سه گزینه، گزینه اول راجح و گزینه دوم و سوّم مرجوح هستند و ترجیح مرجوح بر راجح، عقلا قبیح و از ناحیه خداى متعال محال است.

حال این سوال پیش مى‌آید که این فرد اصلح کیست و چه ویژگى هایى باعث مى‌شود که یک فرد براى این منصب اصلح از دیگران باشد؟ از میان همه خصوصیات و صفات معصوم(ع) آن چه که باعث مى‌شود حکومت وى کامل ترین حکومت باشد در واقع سه ویژگى عصمت، علم و آگاهى کامل به احکام و قوانین اسلام،و درک و شناخت وى نسبت به شرایط و مسائل اجتماعى و کار آمدى اش در تدبیر آنها مى‌باشد. بنابراین کسى که در مجموع این سه صفت، شباهت و نزدیکى بیش ترى به امام معصوم(ع) داشته باشد اصلح از دیگران است؛ و این فرد کسى نیست جز فقیه اسلام شناس باتقوایى که کارآمدى لازم را نیز براى تدبیر امور مردم و جامعه داشته باشد.

 علامه مصباح یزدی - با تصرف


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:38 صبح | نظرات دیگران()

جلسه مناظره بین حجت الاسلام روانبخش و احمد قابل، بعد از ظهر دیروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم  اداری و اقـتـصادی بـرگـزار گردید . این جلسه که با حضور  چشمگیر دانشجویان همراه بود حدودا از ساعت 2:15 با قرائت قران آغاز شد.

در ابتدای جلسه  آقای قابل خود را نماینده جناح اصلاحات ندانسته و اظهار داشت که گفته هایش در جلسه نظرات شخصی وی خواهد بود. سوال اول این جلسه ( که گویا قرار بوده است با دو سوال دیگر تکمیل شود) در مورد  ارزشها و اصول انقلاب و مصادیق و شاخصه های آن بود که طرفین نظرات خود را در این مورد بیان کردند اما با گذشت روند جلسه بحث از موضوع اصلی خود خارج شده و به مطالب دیگر پرداخته شد.

 آقای روانبخش اصول انقلاب اسلامی را قانون اساسی و مانیفست امام خمینی ره (که در صحیفه نور آمده است) دانسته و از آقای قابل خواست تا نسبت خود را با قانون اساسی و امام (ره) مشخص نماید که آقای قابل خود را ملتزم به اجرای قانون اساسی دانستند (حتی اگر از نظر علمی  برخی از قسمتهای آنرا قبول نداشته باشند) و با قرائت خودشان آنرا قبول کردند ، اما در مورد بیانات امام (ره) ایشان از "آیت ا... خمینی" را بعنوان یک فرد زحمت کشیده و عالم یاد کرده و از پذیرش  تمام بیانات حضرت  امام ره امتناع کردند.

سپس متن مصاحبه آقای قابل با دویچه وله توسط آقای روانبخش قرائت گردید که در آن آقای قابل از اعتقاد خود به  سکولاریسم سخن به میان آورده و گفته بود: « من بطور طبیعی معتقدم که نهاد دین از نهاد حکومت جداست. این را به لحاظ نظری و اعتقادی، اعتقاد دینی من است.  » وی در ادامه مصاحبه گفته است : « من اعتقاد ندارم که دین اسلام، طرح خاصی راجع به حکومت دارد».

آقای قابل که در این جلسه خود را از شاگردان آقای منتظری معرفی می کرد در این مورد اظهار داشت که به جدایی دین از سیاست اعتقاد ندارد و اسلام را بدلیل وجود احکام اجتماعی آن یک دین سیاسی می داند. و در ادامه جدایی نهاد دین از نهاد سیاست را مطرح کرد. وی روحانیت را نهاد دین معرفی کرده و وظیفه آنها را تلاش برای کشف معرف دینی و نه چیز دیگر عنوان نمود و نهاد سیاست را نیز  حکومت معرفی کرد.  در ادامه سخنان خود نیز وظیفه انبیا را فقط بشیر و نذیر بودن  دانست. آقای روانبخش نیز در جواب با استناد به سخن امام از اسلام بدون روحانیت به مانند کشور بدون طبیب یاد کرد. و با اشاره به تدوین قانون اساسی توسط روحانیون و تشکیل جمهوری اسلامی،  اسلام را دارای برنامه برای حکومت دانست . روانبخش  حاکمیت الهی را در برابر حاکمیت مردمی مانند رابطه اعتماد به نفس و اتکای به خدا معرفی کرد و حاکمیت مردم بر مردم را نفی حاکمیت سایر کشورها بر مردم و یا نفی حاکمیت اشراف بر عموم مردم خوانده و آن را  در طول حاکمیت خدا دانست نه در عرض آن.

سپس بحث از موضوع اصلی  خود منحرف شده و به ولایت فقیه کشانده شد که آقای قابل اعلام آمادگی کرد تا حتی در حوزه علمیه در مورد ولایت فقیه بحث نماید. وی در ادامه از آیت ا... مصباح بعنوان استاد فلسفه مشاع یاد کرد ولی ایشان را در مسائل فقهی صاحب نظر ندانست و اظهار داشت که ایشان حق دخالت در مورد مسائل فقهی را ندارد. وی عنوان کرد: « من حاضرم این مطلب را (ولایت فقیه ) با کسی که فقیه است  بنشینم و بحث کنم». قابل خود را مسلط بر بیش از 250000 روایت دانست و گفت که اعتقادات خود را در وبلاگ شخصی خود درج نموده است ولی کسی آنها را نقد نمی کند.

آقای روانبخش نیز در مورد اینکه اگر مردم حکومت اسلامی را قبول نداشته باشند وجود این حکومت زیر سوال خواهد رفت، به زمان حکومت امام علی ع و جنگهای ایشان اشاره کردند که ایشان برای حفظ حکومت اسلامی فقط در جنگ نهروان 4000 نفر از خوارج را کشتند و در جنگهای دیگر مانند جمل و صفین برای تحقق حکومت اسلامی ، جهاد نمودند و صرف اینکه عده قلیلی بگویند ما حکومت اسلامی نمی خواهیم از مواضع خود عقب ننشست. وی سپس به داستان انبیا گذشته اشاره کرد و گفت اگر مردم همگی از حکومت خدا روی برگردانند و اجازه تحقق آن را ندهند حق با آنها نیست چون مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت و کسی که مورد عذاب خدا قرار گیرد در مسیر حق قدم برنداشته است.

بعد از آن مباحثی در مورد شیخ حسینعلی منتظری مطرح شد .آقای قابل در این باره مدعی شد « اگر تعداد منافقین اعدامی سال 67 از 3000 نفر کمتر بود من را اعدام کنید» وی سپس با قرائت آیه ی 32 سوره اسرا این واقعه را مصداق اسراف در قتل دانست!!! قابل در ادامه تعداد شهدای قبل از انقلاب را با منافقین اعدامی  مقایسه کرد.

آقای روانبخش به جنایات منافقین در ابتدای انقلاب از جمله ترور شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای محراب و حمله نظامی آنها در عملیات مرصاد به کشور اشاره و از اینکه آنان را مظلوم بدانیم اظهار تاسف نمود و دفاع آقای منتظری از این افراد را غیر قابل قبول عنوان کرد. وی سپس به کتاب خاطرات منتظری اشاره و مواردی از قبیل قتل شمس آبادی توسط مهدی هاشمی را قرائت و سپس نامه های امام حطاب به منتظری را خواند.

آقای قابل در این جلسه پس از اشاره به سیره امام علی (ع) در زمان حکومت خود که در دادگاه با یک مسیحی برابر بوده است، ادعا کرد اگر کسی از رهبری شکایتی داشته باشد ، اعدام خواهد شد . آقای روانبخش نیز در جواب گفت رهبر در مسائل مربوط به حقوق شهروندی مانند سایرین بوده و ملزم به رعایت قانون است. وی با اشاره به جریان دست دادن آقای خاتمی با دختر ایتالیایی عنوان کرد چرا آقای خاتمی که هم اکنون هم از طرف طلاب قم و هم مشهد و برخی شهرهای دیگر شاکی دارند مانند حضرت علی (ع)  در دادگاه حاضر نمی شوند تا صحت و سقم فیلم های وی بررسی شود.

سوالات شفاهی دانشجویان نیز در حالیکه ساعت نزدیک به 5 عصر بود با سوال آقای مهدی خسروی شروع شد که مباحثی را در مورد دموکراسی غرب و تفاوت آن با دموکراسی امام ره مطرح نمود. سپس آقای محمدصادق فقفوری سوالی در مورد بددهانی شیخ حسینعلی منتظری مطرح کرد و گفت وی در نامه خود به امام عنوان کرده که : «...» خورده است هر که گفته منافقین در بیت من جا دارند. هر دو سوال از آقای قابل بود که وی در جواب آقای خسروی گفت دموکراسی که مدنظر امام است از دموکراسی غرب نیز بالاتر است. وی در ادامه عنوان کرد که اسلام در مورد حکومت فقط توصیه هایی داشته و تاسیس اصلی نکرده است. وی در مورد سوال آقای فقفوری نیز این نوع بیان را به صریح ا...جه بودن و رک گویی شیخ حسینعلی منتظری نسبت داد .

بالاخره آقای میلاد انصاری نسب سوالات خود را در مورد قطعی نبودن دست دادن آقای خاتمی با دختر ایتالیایی و عملکرد آقای مشایی از آقای روانبخش پرسید . آقای روانبخش در جواب مشکوک بودن فیلم عنوان کرد که حاضر است با حضور کارشناسان فیلم و سینما و خود آقای خاتمی فیلم را بررسی و ساختگی نبودن فیلم را اثبات کند. وی به سخنان اطرافیان آقای خاتمی (از جمله آقای خرازی)  و به اعتراض دختر ایتالیایی از تکذیب این واقعه توسط آقای خاتمی نیز اشاره کرد . در مورد مشایی نیز عنوان کرد که بیش از سایرین نسبت به عملکرد وی اعتراض دارد. وی افزود که مشایی یا کفایت سیاسی ندارد ویا ماموریت دارد تا دولت نهم را تخریب نماید.

این جلسه در حالیکه حدود 10 دقیقه از ساعت 5 نیز گذشته بود به پایان رسید و دانشجویان با آرامش سالن را ترک کردند.
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:33 صبح | نظرات دیگران()

.  جاسوس اعدام شد  .

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صبح روز شنبه در نشستی خبری اعلام کرد: علی اشتری که به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم شده بود پس از طی شدن مراحل قضائی و قانونی ساعت 5 صبح دوشنبه 27 آبان ماه اعدام شد و جسد وی نیز به خانواده‌اش تحویل و به خاک سپرده شد.

وی افزود: جاسوس اشتری 3 سال برای موساد جاسوسی کرده بود و اواخر سال 85 دستگیر شد و به تمامی اقدامات خود اعتراف کرد. اهم محور‌های جاسوسی نامبرده عبارت است از:

* جمع‌آوری اخبار و اطلاعات مورد نظر موساد. * ارائه مشاوره‌های فنی با نفود به مراکز مهم و حساس. * دام گذاری برای برخی افراد تا رژیم صهیونیستی بتواند با آنان ارتباط بگیرد. *  ارائه تجهیزات آلوده به مراکز و سازمان‌ها * ارائه مشاوره‌های خائنانه به برخی مراکز امنیتی * ارتباط با چندین سفارت خارجی در تهران برای هماهنگی در جاسوسی.

.  جنرال موتورز در آستانه ورشکستگی .

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد کلیه گزینه ها از جمله اعلام ورشکستگی را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، جنرال موتورز طی بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال منتشر شده است تاکید کرد: هیات مدیره جنرال موتورز در خصوص اعلام ورشکستگی شرکت مذاکره کرده است ، هر چند این راهکار ، راه مناسبی برای حل مشکلات نقدینگی شرکت نخواهد بود .

ریک واگنر رییس جنرال موتورز با در نظر گرفتن ورشکستگی به عنوان یک گزینه ، مخالفت کرده است .

سخنگوی جنرال موتورز نیز اعلام کرد این شرکت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورشکستگی انجام خواهد داد . در اوایل سال 2008 ، کنگره با تصویب وام 25 میلیارد دلاری ، از شرکتهای خودروسازی آمریکا خواست تا برای تولید خودروهایی با بهره وری بالای مصرف انرژی ، تلاش کنند .

روسای شرکتهای جنرال موتورز ، فورد و کرایسلر از کنگره خواستند تا وام 25 میلیارد دلاری دیگری را در اختیار صنایع خودروساز آمریکا قرار دهند تا در برابر بحران مالی ، مقاومت کنند .

.  اقرار به انفعال و بلاتکلیفی غرب  .

مرتضی کاظمیان همکار گروهک نهضت آزادی و جریان گروهک موسوم به ملی- مذهبی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس به روند فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد و در نقطه مقابل، نوعی بلاتکلیفی و انفعال در غرب(به سکانداری واشنگتن) محسوس است. وی در سایت ایران دیپلماسی نوشت: کافی است نگاهی به واکنش دستگاه دیپلماسی اصلی در غرب بیفکنیم تا این انفعال و بلاتکلیفی بیشتر ملموس شود. گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش جدید آژانس گفته این وضعیت تاسف بار و ناامیدکننده است.

وی با مرور شماری از سیاستمداران غربی می نویسد: غرب نتوانسته از ادامه مسیر غنی سازی و فناوری هسته ای در ایران پیشگیری کند و چنانچه در بیانیه «رامل» معاون وزارت خارجه انگلستان مشهود است، دولت ایران بی عنایت به توصیه ها و اوامر غرب، پروژه و راه خویش را در پیش گرفته است.

این عنصر گروهکی آنگاه پیش بینی کرد: «اقدامات آمریکا و همراهانش به میزان زیادی معطوف به مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آتی خواهد بود.

وی خواستار آن شد که دموکرات ها(اوباما) تکلیف کار را در دوران احمدی نژاد مشخص نسازند و شانس پیروزی او را افزایش ندهند.

.  حضور در دانشگاه پس از سالها  .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از سالها دوری از دانشگاهها، در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شده و به سوالات دانشجویان پاسخ داد. به گزارش مهر، آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی در "همایش ملی سی سال انقلاب اسلامی، دستاوردها، آسیب ها و فرصت ها" تاکید کرد  شعار اصلی مردم ایران در زمان انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.  وی با بیان اینکه این شعار از دل مردم جوشید و کسی آن را جعل نکرد ادامه داد : اکنون اگر توفیقی داشته باشیم در تحقق این سه شعار است.  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکست دیکتاتوری شاهنشاهی گفت: توانستیم حکومت اسلام و قرآن را به صورت یک ساختار مدوّن با عنوان جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.  وی با بیان اینکه هیچ کس باور نمی کرد حکومت اسلامی در ایران تحقق یابد گفت: عده ای معتقد بودند اسلام نمی تواند پاسخگوی زندگی سیاسی امروز باشد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسید چه رابطه ای با حزب کارگزاران دارید و آیا شما پدر معنوی این حزب هستید گفت:  حزب کارگزاران بر خلاف اراده من به وجود آمد..  بعدا هم افرادی که هرچه می‌خواهند می‌نویسند ما را پدر معنوی این حزب نامیدند. اگر من پدر باشم،‌ پدر همه احزابم. ولی پدر نیستم. برادرشان هستم.

دانشجویی از  هاشمی درباره ارتباط وی با رهبری  پرسید که وی پاسخ داد : درایران دو نفر مانند من و رهبری را پیدا نمی کنید که تااین اندازه نزدیک به هم باشند.  وی گفت : عشق من آقای خامنه ای است، بیش از 50 سال است که ما با هم دوست و همکار هستیم و اسرار جدا از هم نداریم و در همه مسایل با هم مشورت می کنیم. البته طبیعتا ممکن است در مواردی با هم اختلاف نظر پیدا کنیم.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:31 صبح | نظرات دیگران()

سینمای پارک ملت موسوم به پردیس ملت که هفته پیش توسط شهردارتهران افتتاح شد، بلافاصله پس از افتتاح به دلیل سوء مدیریت در زمان احداث تعطیلی شد.

 

شرکت برج سازی روسی اعلام کرد پروژه ساخت بزرگ ترین برج اروپا با ارتفاع 600 به علت بحران اقتصادی و کمی بودجه متوقف شد.

 

منابع آگاه از عربستان سعودی خبر می‌دهند، انتشارات ملک فهد در عربستان ، قرآن‌هایی به حجاج ایرانی بیت ا... الحرام هدیه می‌دهد که ترجمه‌ای تحریف شده از کلام وحی ارائه می‌دهد.

 

روزنامه کارگزاران در تیتر یک روز یکشنبه خود با اشاره گذرا به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر تشیکل حزب کارگزاران سازندگی بر خلاف میل وی، به مخدوش کردن سخنان رئیس مجلس خبرگان پرداخته است.

 

عملکرد دانشگاه آزاد در این هفته با حضور سلیمی نمین در دانشگاه قزوین و زاکانی در دانشگاه اصفهان نفد و بررسی خواهد شد.

 

در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها غرفه خبرگزاری فارس به عنوان غرفه برتر خبرگزاری‌های کشور انتخاب شد.

 

«احمد آقالو» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون دیروز پس از یک دوره بیماری به علت سرطان درگذشت.

 

کواکبیان ، دبیر کل حزب مردم سالاری گفت:‌ در میان اصلاح‌طلبان، چهره‌های مردمی و مورد تایید شورای نگهبان نداریم، وگرنه خاتمی را مطرح نمی‌کردیم.

 

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت : بیش از یک‌سوم مجوزهای نشریات کشور، در سه سالی که از عمر دولت نهم گذشته، صادر شده است.

 

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری جورج بوش، آمریکایی‌ها آینده خود را رو به افول و تمام‌شده می‌بینند.

 

خوش چهره نماینده سابق مجلس که در دور دوم انتخابات نهم از احمدی نژاد طرفداری می کرد اظهار داشت نسبت به  شعارهایی که می دادم دچار تردید شده ام .

 

محمدهاشمی رفسنجانی ، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت: احتمالاً در انتخابات ریاست جمهوری دهم بطور مستقل شرکت می‌کنم.

 

قیمت سبد نفتی این اوپک به سطح 44 دلار برای نخستین بار در بیش از سه‌سال اخیر رسید.

 

کروبی دبیرکل اعتماد ملی ضمن رد کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی، گفت: در صورت حضور میرحسین موسوی در انتخابات آتی، از این مسأله استقبال خواهد کرد.

به گزارش خدمت مشاور وزیر علوم گفت: مقرر شده است دانشگاههایی که می توانند بودجه پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری را از اعتبارات خود پرداخت کنند، نسبت به اجرای آن اقدام کرده و به برخی دانشجویان دکتری مقرری ماهیانه پرداخت کنند.

 

با امضای قرارداد نهایی همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما مقرر شد طی سه سال مبلغ سی میلیارد تومان بابت حق پخش مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به حساب  فدراسیون فوتبال واریز شود.

 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی اختلافات در میان جریان اصولگرای کشور، گفت: اختلاف میان اصولگرایان آزار دهنده است و باید همه با تعامل برای رفع مشکلات جامعه متحد گام برداریم .

 

"ماهاتیر محمد" نخست وزیر سابق مالزی از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه محاصره نوار غزه انتقاد کرد.

 

وزارت کشور آلمان ، فعالیت شبکه تلویزیونی المنار لبنان را به دلیل حمایت از سیاستهای اتمی ایران و فعالیت جنبش مقاومت حزب ا... لبنان، ممنوع اعلام کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه احتمال عدم تصویب لایحه نقدی کردن یارانه را به دلیل مخالفت مجلس با سیاست هایی که منجر به افزایش تورم می شود را بالا دانست.

 

رئیس جمهور تاثیر نوسانات قیمت نفت بر ایران را در سطح پائینی دانست و گفت: با نفت 8 و 5 دلاری هم می‌توانیم کشورمان را اداره کنیم.

 

توکلی نماینده مردم تهران گفت: به دلیل وجود برخی شائبه‌های مالی درباره محصولی به او رای مثبت ندادم، با این وجود چون توانسته از مجلس رای اعتماد بگیرد، او را یاری خواهم کرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 12:28 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 204402
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه