سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پست ترین دانش، آن است که از زبانت در نگذرد و والاترین دانش، آن است که در اعضا و جوارح پدیدار گردد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:30 صبح | نظرات دیگران()

بسم ا... الرحمن الرحیم . مقدمه ای عرض می کنم در مورد نحوه تبلیغاتی که از رسانه های رسمی به نام حکومت به عنوان اتحاد ملی- اسلامی یا تضعیف و فروپاشی این وحدت و انسجام پخش می شود. بقای یک جنبش فقط با همان مفاهیمی امکان دارد که آن را ایجاد کرده است. اگر شعارها و مفاهیم یا روش گفتگو با افکار عمومی عوض شد، یا دیگر انقلاب نیست یا چیز دیگری است که با همان پوسته و ظواهر جایگزینش شده اما باطن اش استحاله شده است. این مشکل از نظر جامعه شناختی و تاریخی متوجه همه انقلابها است. اما انقلابها چون روی شانه مردم بر سر کار می آیند، بیشتر با این مسئله درگیر می شوند که حالا چه باید کرد تا مفاهیم و ارزشهای جنبش به یک نهاد مستقر تبدیل شود؟  اگر تاریخ انقلاب های مدرن را نگاه کنید، می بینید بعد از پیروزی، شعارهایشان روی دستشان مانده است و نمی دانند چه کنند؟ عده ای سریعاً کودتا می کنند اما عده ای که نمی توانند یا جرأت ندارند، همه چیز را علناً زیر پا گذارند، تفسیرهای دیگری از همان شعارهای قبلی ارائه می دهند؛ یعنی لفظ شعارها باقی است ولی اهداف دیگری تعقیب می شود.

عده ای انقلاب می کنند و عده ای تفسیرش را می نویسند. در انقلاب اسلامی هم داشت این اتفاق می افتاد، امام نگذاشت و هوشیاری بدنه انقلاب مانع شد. یعنی کشته ها را داده بودیم، عده ای آمدند پشت فرمان انقلاب بنشینند، امام نگذاشت. این خطر وجود دارد.

 جای هدف و وسیله عوض می شود. بعد خود انقلابیون فکر می کنند انقلاب شده است برای اینکه ما بیاییم سرکار. می بیند شعارهای انقلاب روی دستش مانده و اگر بخواهد با همان شعارها عمل کند باید پاسخگو باشد. شعار عدالت و آزادی و استقلال و معنویت هزینه می خواهد و لوازم عملی و ملزومات نظری دارد. آن وقت -اگر نتوانند اصل شعارها را عوض کنند. شروع می کنند به تفسیر شعارها.

اصلاً این شعارهایی که در انقلاب مطرح می شد، کم کم در حاشیه رفت و شعارهای دیگری مطرح شد که امام و هیچکس دیگر هیچوقت این شعارها در انقلاب و در مبارزات نگفته بودند.  شعار سیاست خارجی انقلاب، "صدور انقلاب" بود، یک مرتبه تبدیل شد به "تنش زدایی" که غیرقابل جمعند. صدور انقلاب یعنی ایجاد تنش، منتهی نه با مردم، نه با دخالت در امور داخلی و نظامی گری و تروریزم. صدور انقلاب یعنی با بشریت حرفهایمان را می زنیم و سکوت نمی کنیم. اما تنش زدایی به مفهوم دیپلماتیک یعنی این که ما بحثی و حرفی نداریم. هرکسی کار خودش را بکند.

 آقای مطهری دوماه قبل از شهادت شان صحبتهایی دارد که واقعاً آدم می ترسد این روزها بگوید. راجع به روحانیت صریحاً می گوید: " قرار نیست حکومت صنفی و حکومت آخوندی برقرار کنیم. هیچ تفاوتی بین عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی و عادی ترین مردم از لحاظ برخورداری از مزایای اقتصادی، اجتماعی و حکومتی نباید باشد. انقلاب ما برای حاکم کردن طبقه ای بر سایر طبقات و صنفی بر سایر صنوف نیامده. اگر اینطور نباشد، جمهوری اسلامی نابود خواهد شد و رفتنی است. اگر نگاه به عدالت، برابری، اخلاق و معنویت وفادار نباشیم از همین الآن اعلام می کنم این انقلاب رفتنی است و اگر بماند این انقلاب، آن انقلاب نیست. ممکن است جسمش بماند اما دیگر آن انقلاب نیست. "

 در رژیمهای بعد از انقلاب هدف کم کم تبدیل می شود به تثبیت قدرت. انقلابیون یادشان می رود که کسب قدرت و حکومت وسیله ای بود برای تبیین آزادی، برابری، برادری، عدالت، اخلاق، معنویت و استقلال. کم کم وسیله جای خود را به هدف می دهد. اصل این است که ما سرکار باشیم.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:27 صبح | نظرات دیگران()

               

 تفاوت حکومت اسلامی علی با حکومت اسلامی خلفا در صدر اسلام، تفاوت این دو نوع گرایش است. هر دو تبلیغ حج و نماز و روزه و تقوا می کنند و از کتاب و سنت رسول ا... می گویند و ظواهر یکی است ولی دو تیپ حکومت اسلامی است. اینها دو تیپ تبلیغ است.  سخنرانی های علی بن ابیطالب (ع) بعد از حکومت، از قبل انقلابی تر است. این علامت صداقت است .

اگر ما برای افکار عمومی اهمیت و اصالت قائل نشویم و به درک و درد و شعور و حقوق مردم احترام نگذاریم، تبلیغات به کلیشه تبدیل می شود. مقدس ترین کلمات زنده به کلمات مرده تبدیل می شود. بعد باید به زور جنازه بعضی از مفاهیم و ارزشها را سرپا نگه داریم. درحالی که اینها پر از روح و پر از زندگی هستند. این شعارها در تمام دنیا مانند فلسطین و لبنان اینقدر زنده است و خون درون آن در جریان است که هنوز پتانسیل و ظرفیت به هم ریختن دنیا را دارد.  پس این انقلاب زنده است، چون شعارهای آن زنده است. جنازه ای نیست که روی دست ما مانده باشد و ما بخواهیم تشریفاتی و فرمایشی اداره بکنیم، مشمول مرور زمان بشود.

  بعد از قطعنامه، ما داشتیم برمی گشتیم. یکی از رزمنده ها می گفت حزب اللهی ها 3 تیپ اند: سرخپوست و سفید پوست و سیاه پوست.  سیاه پوستها ماییم که هشت سال در منطقه اصلاً تصور اینکه جنگ تمام می شود و ما زنده می مانیم، نداشتیم. الآن که جنگ تمام شده و داریم برمی گردیم، نمی دانم دارم کجا می روم و چه کار می کنم.  دسته دوم سرخپوست هستند. می گفت شماها طلبه اید، دانشجویید عقب جبهه زندگیتان را می کنید و درستان را می خوانید. موقع عملیات ها منطقه می آیید. اگر شهید شدید، بردید و اگر هم ماندید، دوباره سرکارتان برمی گردید. می گفت یک عده حزب اللهی سفیدپوست هم داریم که اینها خط مقدمشان اهواز است. اینها دعای کمیل و نماز جمعه هایشان را مرتب شرکت می کنند. یقه شان را هم تا بالا می بندند. سه تا انگشتر عقیق هم دارند. مستحبات را هم رعایت می کنند ولی حاضر نیست اسلحه دستش بگیرد و برود استقبال شهادت. گفت حالا که باید برگردیم، بدبختی آن است که سرنوشت سیاه پوستها هم دست سفیدپوستها است. 

ما باید مراقب باشیم سرنوشت انقلاب دست سفیدپوستها نباید بیفتد، هرچه هم آدمهای خوبی باشند. در تبلیغات رسمی من نگرانم که سفیدپوستانه تبلیغ کنیم. یعنی کسانی که درد انقلاب و جنگ ندارند، نه ترکش خوردند و نه شهید دادند و نه معنی بدبختی و گشنگی و در محاصره گیر افتادن و جنازه برادر به دوش کشیدن را می فهمند، نه دیدند که جلوی دیدگانش استخوان بشکند و سرها قطع شود و چشمها کور شوند، ولی صاحب انقلابند.  وقتی این جور رئیسها می خواهند برای افکار عمومی تصمیم بگیرند، مصیبت شروع می شود. کسانی که هزینه ای نپرداختند و نمی پردازند. نه اینکه قبلاً نپرداخته اند و بعداً می پردازند، بعداً هم اگر پیش بیاید، نمی پردازند. این همان تبدیل ارزش به کلیشه است.

مردم می فهمند. نمی شود در آرامش بنشینی و به مردم دستور بدهی که باید ارزشی و انقلابی باشید. انبیا اینگونه عمل نمی کردند. بزرگترین و موفق ترین مبلیغین تاریخ انبیا هستند. امیرمؤمنان که به عنوان سمبل شجاعت و رزمندگی مطرح هستند، می فرمایند هروقت در جنگها فشار به ما زیاد می شد پناه می بردیم به پیغمبر. پناهگاه ما پیغمبر بود. این حرف عجیبیست.

اگر از من به عنوان مردم، فداکاری و حضور در صحنه می خواهی باید هزینه آن را بپردازی. من حاضر نیستم از خودم، بچه ام و جان و مال و آبرویم بگذرم برای اینکه تو به اینها برسی ولی اگر تو از آن می گذری، من هم می گذرم. در انقلاب و جنگ همینگونه بود. فرمانده لشکر ما همیشه جلوتر از همه بود. اگر می دید که خط در خطر بود، می دیدیم که فرمانده لشکر ما در کنار بچه ها بود.

بزرگترین توهین به افکار عمومی نادیده گرفتن نیازها و استعدادها و پرسشهای واقعی مردم است. بازی با الفاظ و آواها، فکرسازی و فرهنگ سازی نمی کند. اصلاً مردم گوش نمی کنند. این نمی تواند اتحاد ملی وانسجام اسلامی تولید کند.

 زمان به شدت مشغول فرسایش سرمایه اجتماعی است. سرمایه اجتماعی یعنی انسجام و اعتماد عمومی. زمان مشغول خنثی سازی بمب انسانی انقلاب است و آب در آتش انقلاب می ریزد. متقابلاً دستگاه هایی باید باشند که مشغول فکرسازی و مفهوم سازی مداوم باشند که بتوانند انرژی تخلیه شده تدریجی یک انقلاب را پی در پی بازتولید کنند وگرنه این انرژی و انگیزه ها لایتناهی نیستند و تمام می شوند. اما انقلاب ما استثنایی است. هیچ انقلابی نیست بعد از 29 سال باز راهپیمایی ده میلیونی داشته باشد. ولی اینها کافی نیست. همانطور که سرمایه اقتصادی مصرف می شود، ما داریم سرمایه اجتماعی را مصرف می کنیم. کجا باید تولید شود؟ مثلاً ما اگر این سرمایه اجتماعی را نداشتیم، جنگ را نمی توانستیم از سرمان بگذرانیم؟ این سرمایه قبل از جنگ تولید شده بود و در جنگ مصرف شد. سرمایه ای باید تولید شود که بتواند تحریم و فشار و تهدید را از سر بگذراند. این سرمایه باید یک جایی تولید شود   . 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:26 صبح | نظرات دیگران()

بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس ششم و عضو سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب اسلامی ایران:  من که نایب رییس مجلس هستم با ادعای آنان که معتقدند مجلس ششم و دولت کاری نکرده اند، موافقم. چون مجلس ششم و دولت اصلاحات نتوانستند خواست و نظر مردم را محقق کنند. (شرق 29 مهر 82- ص 3)

 الهه کولایی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم:  در اینکه مجلس ششم کم کاری کرده شک نکنید... اصلاحات به رغم حرف ها و شعارها فاقد استراتژی بود.  (کیهان 20 اردیبهشت 82- ص 2) مجلس ششم بیشتر اوقات خود را صرف مسائل سیاسی کرده است، در صورتی که همه مشکلات ما سیاسی نیست و در بخش علمی و فرهنگی، مشکلات فراوانی داریم. اسطوره سازی و شعار دادن مشکلی را از جامعه حل نمی کند. (کیهان 3 تیر 82 – ص14)

علی ربیعی ، مشاور امنیتی سید محمد خاتمی  بی اعتنایی به معیشت و درد مردم، علت شکست اصلاح طلبان بود. (14/5/86 ، خبر گزاری فارس) 

محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت:  اصلاح طلبان تمام توان خود را برای فتح کرسی های مجلس ششم به کار بستند و برای پس از پیروزی برنامه مشخصی نداشتند. (کیهان 20 دی 80-ص 2) 

عزت ا... سحابی از اعضای شاخص و فعال ملی- مذهبی:  - مجلس ششم که دو سوم نمایندگان آن از اصلاح طلبان بودند، عملا نتوانستند هیچ کاری کنند. (اعتماد  12 آذر 82- ص 8) 

سید علی اکبر محتشمی پور، رییس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم و از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز:  اصلاح طلبان طی چهار سال گذشته به توسعه سیاسی، آزادی احزاب، آزادی مطبوعات و ... پرداخته اند ولی موفق نبودند که باید اصلاح طلبان نقد از خود انجام دهند تا ببینند اشکال کار از کجاست.  (آفتاب یزد 6 آذر 80- ص 1 و 11)

 هاشم صباغیان، عضو مرکزیت نهضت آزادی:  مواضع اصلاح طلبان مجلس به تدریج باعث یاس و ناامیدی در مردم شده است. (کیهان 28 آبان 79 – ص 2)

 شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت: باید توجه داشت که بسیاری از نمایندگان برای رسیدن به مجلس، پول زیادی خرج کرده اند که 20 ملیون کمترین آن است! باید پول ها را که خرج شده، پرداخت کنند!... به نظر من این حرکت (اهدای پژو پرشیای رایگان به نمایندگان مجلس ششم) نوعی بیمه است

سرمقاله روزنامه شرق یک روز پس از انتخاب شدن احمدی نژاد به ریاست جمهوری:  رأی مردم به محمود احمدی نژاد رأی به نا کار آمدی اصلاح طلبان نه فقط در برآورده ساختن احتیاجات اولیه (معاش ) که حتی همان احتیاجات عالی (آزادی) بود. (4 تیر 84)

اما در مورد انرژی هسته ای به دو مورد بسنده می کنیم :

 احمد شیرزاد - نطق پیش از دستور در مجلس ششم :

" ...  ساده لوحانه سر خود را به زیر برف کردند، پروژه های بلند پروازانه بی هدف طراحی کردند، نامعقول ترین و نامتعارف ترین شیوه ها را برای دستیابی به فناوری هسته ای برگزیدند و فکر نکردند که آنچه می کنند روزی در معرض دید و بررسی متخصصان جهان قرار می گیرد... "   (( سخنان وی با تشویق برخی دیگر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم همراه بود ))

بهزاد نبوی، نایب رئیس مجلس ششم و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب (اسلامی):

 "... در واقع هیچ منطق و عقل سلیمی حکم نمی کند که یک کشور جهان سومی-حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشند و همه این ملت مسلح- به جنگ نظامی با امریکا، ابرقدرت جهان روند. در واقع خدا و تاریخ، سردمداران ملتی که آن کشور را به جنگ با ابرقدرت جهان بکشانند، نخواهد بخشید. این سخنان را که می گویم، شاید برخی جبهه بگیرند که فلانی از آمریکا می ترسد، بله به خاطر کشورم!، مردم!!! و انقلابم !!! از آمریکای تا بن دندان مسلح می ترسم."


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:24 صبح | نظرات دیگران()

محاصره روز بروز شدت می گیرد

اینجا یکپارچه آتش و خون است

هلیکوپترهای آپاچی جهنم را برای کودکان معنی می کنند

ولی مدارس تعطیل نیست: کودکان دموکراسی را بخش می کنند آزادی را تقسیم می کنند

و لیبرالیسم را تفریق

 بابا خون داد. آن مرد زیر تیرباران آمد. آن مرد با تانک آمد. آرد نان خون ...

... و ساحل دریای سرخ آنقدر گرم نیست که کسی نوشابه بخواهد

اینجا مغازه ها خون می فروشند

و زنان فرزندانشان را جلوی گلوله های تانک به حراج گذاشته اند

اینجا پاسبانها همه شاعر هستند

اینجا غزه است

های دموکراسی !

های آزادی !

های لیبرال !

ای غرب! ای شورای امنیت! ای جامعه مدنی! ای حقوق بشر! ای جایزه نوبل صلح! ... تف بر سکوتتان

و دریای سرخ از خون کودکان سرخ شد

اینجا برق نیست آب نیست گاز نیست نفت نیست بورس نیست اقتصاد نیست عدالت نیست مروت نیست دین نیست

اینجا فقط لیبرالیسم است و دموکراسی و آزادی

اینجا فقط خون است و خون ...

اینجا غزه است
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:23 صبح | نظرات دیگران()

امت اسلامی باید به خروش آید

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بیگناه غزه بویژه کودکان فلسطین و سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای منطقه در قبال این جنایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر فرمودند. قسمتهایی از این پیام بدین شرح است : " کودکان بی گناه و زنان و مردان مظلوم پس از ماهها محاصره ی کامل ، اکنون با قساوت و شقاوت صهیونیست ها ، در خانه و کشانه ی خود به خاک و خون کشیده می شوند ، غنچه های نورس در برابر چشم پدر ومادر ، و پدران و مادران در برابر کودکان معصوم ،‌در آتش کینه ی جلادان غاصب می سوزند ، مدعیان تمدن و انسان دوستی با وقاحت تمام، این فاجعه عظیم انسانی را خونسردانه و بی تفاوت تماشا می کنند و حتی برخی با بیشرمی از آن ابراز خشنودی می نمایند . سکوت دنیای اسلام در برابر این تعدی کم نظیر به هیچ رو پذیرفته نیست.  امت اسلامی باید به خروش آید و سران اسلامی باید خشم ملتهای خود را به رخ رژیم غاصب بکوبند ...  اکنون مستکبران طغیانگر بدانند که با خشونت و درندگی نخواهند توانست فروغ بیداری روز افزون اسلامی را خاموش کنند . مقاومت قهرمانانه ی ملت فلسطین و شجاعت حیرت برانگیز مرد وزن و پیر و جوان آنان در برابر صهیونیست های خونخوار ،‌ گواه زنده ی این مدعا است، فرجام این درگیری ، پیروزی حق برباطل است "

لیست اصولگرایان در تهران قطعی شد

لیست جبهه متحد اصولگرایان در جلسه شنبه شب گذشته قطعی شد.

به این ترتیب لیست قطعی 30 نفره اصولگرایان تهران به قرار زیر خواهد بود ( به ترتیب حروف الفبا ) :

مرتضى آقاتهرانى ?- فاطمه آلیا ?- لاله افتخارى ?- سید رضا اکرمى ?- زهره الهیان ?- اسدالله بادامچیان ?- محمدرضا باهنر  ?- احمد توکلى ?- غلامعلى حداد عادل ??- روح الله حسینیان 11- حمید رسایی 12فاطمه رهبر 13- على اصغر زارعى 14- علیرضا زاکانى 15- پرویز سرورى 16- نسرین سلطانخواه 17- شهاب الدین صدر 18- طیبه صفایى 19- على عباسپور 20- حسن غفورى فرد 21- حسین فدایى 22- حمیدرضا کاتوزیان 23- محمد کوثرى 24- مهدى کوچک زاده 25- علیرضا مرندى 26- غلامرضا مصباحى مقدم 27- على مطهرى 28- الیاس نادران 29- غلامحسین نجابت 30- بیژن نوباوه .

تبلیغات انتخاباتی"ریاست جمهوری دهم"!

این روزها در حالی که تنور تبلیغات انتخاباتی مجلس هشتم در سراسر کشور داغ شده است اما در شهرستان دورود تبلیغات بسیار زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری دهم هم آغاز شده است.

به نقل از ایرنا ،در بخشهای زیادی از شهر دورود بروشورهای تبلیغاتی انتخاباتی ریاست جمهوری مربوط به دیدگاههای حجت‌الاسلام کروبی توزیع شد.

 در این بروشورها که با عنوان "مردم اگربخواهند دولت مقتدرتشکیل می‌دهم" منتشر شده شعارهای انتخاباتی کروبی درچهار صفحه نوشته شده است .

 معاون فرمانداری دورود با تعجب آورخواندن این اقدام گفت :آقای کروبی همواره کارهای غافلگیرانه‌ای انجام می‌دهداما این اقدام ایشان زیاده از حد غیرمنتظره است .   "غلام لک "افزود:وی برقانونگرایی بسیارشدید تاکید می‌کند و انتظار می رود خودش حرمت امامزاده رانگه دارد.

  ایران به کشورهای سازنده ابررایانه پیوست

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از موفقیت ایران به طراحی و ساخت ابررایانه خبر دارد و گفت: این ابر رایانه قدرت محاسباتی ??? میلیارد دستور در ثانیه را دارد.

 به گزارش رجانیوز ، دکتر "منصور کبگانیان" روز یکشنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه در ابررایانه تحریم هستیم و محققان ما از دسترسی به‌پردازش اطلاعات با سرعت‌های بسیار بالا محرومند، گفت: پروژه ابررایانه بصورت فوق استراتژیک در ایران طرح و از سال ? ??طراحی و تست اولیه آن آغاز شد.

 وی افزود: این ابررایانه سیستم پلاستر با ? ??پردازشگر پتنیوم ? ?و ???? هسته پردازشی دارد و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده است.

 کبگانیان با بیان اینکه دانشگاههای دیگری چون صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و مرکز پژوهشهای بنیادین در حال ساخت ابررایانه‌های دیگری هستند، گفت: در آینده‌ای نزدیک شبکه‌ای از ابررایانه‌ها خواهیم داشت که سبب می‌شود پژوهشگران ما مشکلی در انجام محاسبات پژوهشی با سرعت‌های بسیار بالا نداشته باشند.

دایی سرمربی تیم ملی فوتبال شد

"علی دایی" به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد .

 به نقل از ایسنا، سرانجام پس از مدت‌ها "علی دایی" کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد.

 علی کفاشیان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: صحبت‌های مقدماتی طی روزهای گذشته با علی دایی انجام شده بود که دیروز با ارایه برنامه‌هایش به فدراسیون فوتبال نشستی را با او برگزار کردیم.

 رییس فدراسیون فوتبال گفت: پس از بررسی برنامه‌های علی دایی، وی رسما به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد.   این در حالی است که علی دایی حتی در میان گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای تصدی پست سرمربیگری تیم ملی قرار نداشت

نویسنده هولوکاست اعتراف کرد

نویسنده کتاب پرفروش "خاطرات سال های هولوکاست" اعتراف کرد کل خاطراتش در این کتاب ، فقط قصه بوده است.

به گزارش«جهان» و به نقل از واحد مرکزی خبر، خانم " مونیک دو وائل " با نام مستعار میشا دفونسکا که تاکنون از کتاب خود ده میلیون پوند درآمد کسب کرده است، اعتراف کرد همه این خاطرات را از خود بافته است و او حتی یهودی هم نیست.

وی در کتاب خاطرات خود ماجراهای یک دختر هشت ساله در زمان جنگ جهانی دوم را تشریح کرده است که سه هزار مایل در کشورهای تحت اشغال نازی ها در اروپا در جستجوی والدین خود بوده و با سپری کردن دو زمستان سخت حتی با گرگ ها زندگی کرده است.

 دیلی میل نوشت : متاسفانه این کتاب که به هجده زبان نیز ترجمه شده ، فقط قصه بوده است . خانم " مونیک دو وائل " از همه کسانی که احساس می کنند به آنها خیانت شده ، طلب عفو و بخشش کرده است .

خانم دو وائل اعتراف کرده است در یک خانواده کاتولیک مقید بزرگ شده و در زمان جنگ جهانی دوم هم در بروکسل در نزد پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگی کرده است .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:22 صبح | نظرات دیگران()

درپی انتشار مطالبی به نقل از عبدالکریم سروش درباره قرآن و وحی که در آن وی ادعا کرده بود  وحی تجربه ای مانند تجربه شاعران است، پیامبر آفریننده و تولید کننده قرآن است ، آیت ا... سبحانی طی نامه ای به سخنان وی پاسخ داد .  متن نامه در آدرس زیر قابل دسترسی می باشد

.http://www.rajanews.com/News/?24601   

 

به نقل از ایندیپندنت ، امریکا با داشتن بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر زندانی، مقام اول از لحاظ تعداد زندانیان را در دنیا دارا است. هزینه نگهداری این زندانیان در هر سال  بالغ بر 50 میلیارد دلار برآورد شده است. نرخ افزایش زندانیان از سال 1987 تا  2007 حدود 127 درصد بوده که در طول تاریخ این کشور بی سابقه است.

 

رئیس ستاد تبصره 13 اعلام کرد : سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد سال آینده سواری های شخصی ، از اول فرودین در کارت سوخت این خودروها وارد می شود

 

فرهاد رهبر رئیس جدید دانشگاه تهران اظهار داشت : نه تنها راه آیت ا... عمید زنجانی بلکه راه گذشتگان دانشگاه تهران از جمله دکتر فرجی دانا و دکتر خلیلی عراقی را نیز ادامه خواهم داد.

 

یک شرکت سوئیسی موفق به طراحی و ساخت سریعترین وسیله نقلیه در جهان شده است. این خودرو که می‌تواند با سرعت ‌340 مایل بر ساعت (‌547 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند شبیه به گلوله با ظاهری بین خودرو و موتورسیکلت است.

 

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در یک سخنرانی گفت جهان به رهبری آمریکا نیاز دارد وی بدون در نظر گرفتن جنایات دولتمردان آمریکایی گفته از زمان کودکی در کره جنوبی من عاشق آمریکا و اهداف انسان دوستانه این کشور بودم!

 

وزیر کشور آلمان در اظهاراتی عجیب، از همه نشریات اروپایی خواست کاریکاتورهای موهن روزنامه‌های دانمارکی علیه پیامبر اسلام(ص) را منتشر کنند.

 

به گزارش شیعه نیوز به نقل از البرز، برخی مراجع دینی غیرشیعه در ارومیه  در مراجعات خود خرید و فروش مشروبات الکی را حلال اعلام کرده اند !!

 

حداد عادل از مسئولان کشورهای اسلامی خواست ، تا کالاهای دانمارکی را بخاطر اهانت به مقدسات تحریم کنند .

 

رئیس آژانس سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطینی یکشنبه اعلام کرد که از تلفات حملات اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه وحشت‌زده شده است!!

 

خبرگزاری فرانسه در تحلیلی از سفر رئیس جمهور ایران به عراق نوشت که "محمود احمدی‌نژاد" انگشتش را در چشم عمو سام فرو کرد. زیرا آمریکا با 158 هزار سرباز در این کشور موفق نشده است از تأثیر‌گذاری تهران در منطقه بکاهد.

 

شمارش آرای 30 درصد از اماکن رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه حاکی از پیروزی اولیه "دمیتری مدودوف"، معاون نخست وزیر است.

 

علیرغم تعطیلی بازارهای جهانی طلا قیمت سکه بهار آزادی در بازارهای داخلی متأثر از رشد طلا در بازار جهانی به حدود 250 هزار ریال رسید.

 

در حالی که رقابت بین فیلم‌های کاندیدای حضور در اکران نوروز 87 داغ‌تر شده و نام فیلم‌هایی چون به‌همین سادگی، زن دوم، مجنون لیلی و مدل بیش از سایر فیلم‌ها مطرح است، قرار است نام فیلم‌های اکران نوروز 87، طی چند روز آتی به‌طور رسمی اعلام شود.

 

وزیر کشور گفت : نتیجه آرای انتخابات رایانه ای مجلس هشتم در کمتر از نیم ساعت استخراج می شود.

 

در حالیکه علی دائی به عنوان  مربی تیم ملی ایران انتخاب شده است . به نقل از خبرگزاری رویترز خاویر کلمنته مربی اسپانیایی با شرط فدراسیون فوتبال برای اقامت در ایران طی دوره مربیگری موافقت کرد!!

 

شنیده ها حاکی از این است که سردار محمد رویانیان رییس پلیس راهور نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین شده است.

 

شنیده شده است که اختلافاتى میان محمد رضا خاتمى دبیر کل سابق این حزب با سیاستگذاران فعلى آن پدید آمده است. در محافل سیاسى از احتمال نزدیک شدن محمد رضا خاتمى به دکتر معین و جبهه دموکراسى خواهى خبر مى دهند.  دکتر معین با تشکیل جبهه دموکراسى خواهى عملا تلاش دارد فعالان رادیکال جناح اصلاحات را زیر چتر خود گرد آورده و فاصله میان این جریان با نهضت آزادى را به نحوى پوشش دهد.

 

محمد ملکی از نیروهای موسوم به ملی مذهبی گفت: اصلاح‌طلبان در صورتی که حتی اگر 200 دوم خردادی هم وارد مجلس شوند باز هم ناکارآمد خواهند بود.

 

مجله معتبر فرانس فوتبال اخیراً با بررسى وضعیت دستمزد بازیکنان در لیگ هاى مختلف اروپایى اظهار داشت که کاکا بازیکن برزیلى میلان با درآمد سالانه ?.? میلیون پوند در صدر این لیست قرار دارد.

 

دادگاه استیناف شهر لیون فرانسه محکومیت "برونو گولنیش" یکی ازاعضای پارلمان اروپایی را به دلیل زیر سوال بردن "هولوکاست" تائید کرد.

 

عضو گروه جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرد که حداد عادل به عنوان سرلیست این جبهه در انتخابات مجلس هشتم انتخاب شده است .
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 2:22 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 50
مجموع بازدیدها: 204531
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه