سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

کلیک = صفحه اول

کلیک = صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/7/28 و ساعت 10:43 صبح | نظرات دیگران()

هنوز یادمان نرفته در ایام منتهی به انتخابات مجلس جاری، بحثی در محافل خصوصی درگرفته بود از غائله‌ی هجو سید حسن خمینی. یکی فیلتر شد، بعدی دست‌گیر شد، آن دیگری سکته کرد و با اینکه هر گونه توهین به نوه امام ره محکوم و امری ناپسند است اما عکس العملهای جناههای سیاسی مخصوصا جناح های نزدیک به اصلاحات در آن مقطع جالب توجه بنظر می آید . برخی از شخصیتهای سیاسی که در زمان حاکمیت جناح اصلاحات بر کشور حتی در برابر توهین مستقیم به امام و حتی ائمه علیهم السلام چنین عکس العملهایی را نشان نداده بودند فریاد واویلا و واامامایشان اشک همه را در آورد . بطوری که سایت آفتاب در نوشته ای (25 بهمن 86) در حمایت از نوه امام (ره) از این قضیه, به ظهور یک رجل سیاسی جدید در عالم سیاست ایران یاد کرده و می نویسد : " شاید پیش از این عده‌ای باور نداشتند که نوه امام دارای چنین جایگاهی در صحنه سیاسی کشور است که گفتار او تا به این اندازه بحث‌برانگیز خواهد بود و جسارت عده‌ای به او چنین موجی از اعتراضات و موضعگیری‌ها را در محافل سیاسی برخواهد انگیخت." ... " اگر این هجمه عظیم علیه نوه امام را بتوان مصداق همان سرد و گرم چشیدن رایج دانست باید گفت که این رجل سیاسی با تدبیرتر از آن است که در دام رادیکل‌ها گرفتار شود. به نظر می‌رسد که این رویدادها نوید ظهور یک رجل سیاسی تمام عیار را با خود دارد. یک مرد سیاسی سرد و گرم چشیده که برای آینده از او بیشتر خواهیم شنید."

 و امروز که بحث ریاست جمهوری در پیش است، خاتمی در تردید آمدن یا نیامدن روزها را سپری می کند  و حتی برخی از اصلاح طلبان نیز عقیده دارند که خاتمی توان مقابله انتخاباتی با احمدی نژاد را ندارد.  و شخصیت محافظه کار خاتمی نیز همواره از ترس این شکست نتوانسته است علیرغم فشارها و وسوسه های اطرافیان این ریسک را قبول کند . به نظر می رسد جبهه اصلاحات بدنیال این است که مانند پاییز سال 1375 یکی مثل خاتمی را از چنته‌ی خود بیرون کشیده و بر موج خوش‌تیپی و سیادت و خوش‌نام بود‌نش وضع نابسامان سیاسی خود را به سامان برساند. در روزهای اخیر نیز برخی از اصلاح طلبان از سید حسن خمینی را بعنوان جایگزین احتمالی خاتمی در انتخابات یاد کرده اند تا با استفاده ابزاری از نام حضرت امام ره  و سیادت ایشان بار دیگر روزهای انتخاباتی سال 1376 را تکرار کنند . هر چند برخی شنیده های غیر رسمی دلالت بر این دارد که فیلم و زینگ‌های پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی کاندیداتوری سید حسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم در دفتر یکی از احزاب تندروی دوم خردادی دیده شده است , اما سید حسن بخوبی می داند که این دعوت  دقیقا مشابه دعوت بنی صدر از مرحوم حاج احمد آقا برای نخست وزیری در ابتدای انقلاب می باشد, که با مخالفت امام روبرو شد. به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم جستجوی اصلاح طلبان برای یافتن یک سید خوش تیپ  به کجا خواهد انجامید .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/7/28 و ساعت 10:41 صبح | نظرات دیگران()

همه چیز در این جامعه «فرمولیزه» شده است. حتی «اخلاق» هم. برای اخلاق هم کتابچه در می آید و نمودار فراز و نشیب برایش رسم می شود. «خوبی» یا «بدی» به محک اعداد و ارقام سنجیده شده و «نیکی» و «پلیدی» با «کیلوگرم» وزن می شود. «تقوا» به «متر» محاسبه می شود! برای هر عملی، «برنامه سین» نوشته می شود. همانگونه که در پادگان های نظامی برای جزئی ترین حرکات و فعالیت های سربازان آموزشی تکلیف می شود. برای «خوب بودن» یا «بد بودن» زمان اختصاصی و البته محدود در نظر گرفته می شود. همانگونه که ما در محرم و رمضان سعی می کنیم خوب باشیم یا خوب بنمایانیم و باقی فرصت ها هیچ. 

ما هم به سیاق «مدرن شده ها»، افتاده ایم به جان تمام داشته های معنوی و اخلاقی جامعه و زور می زنیم که آنها را «قابل لمس» کنیم و اسمش را می گذاریم «با برنامه بودن» و «علمی کار کردن» و «کار کارشناسی». یادمان رفته که این رویه ای که در پیش گرفته ایم، غیر از «ماتریالیسم» نیست. همه چیز باید «ماتریال» باشد تا واجد وجود و ارزش تلقی گردد و الا هیچ الزامی به پذیرفتنش وجود ندارد. در جامعه ماتریالیست، اگر از «نیکی» صحبت شود، بلافاصله دست ها را به هم می سایند تا «آن» را «لمس» کنند و اگر نتوانند لمسش کنند، بلاشک چنین عنصری «وجود» ندارد. همانگونه که ما می کنیم. وقتی از «پلیدی» سخن گفته می شود، بلافاصله می پرسیم: «کو؟». اگر از «زد و بندهای ویرانگر اقتصادی» سخن به میان بیاید می پرسیم «کو؟ کجاست؟» اگر سراغ «مفسدین اقتصادی» یا «مافیا» گرفته شود، می پرسیم «کو؟ کجاست؟ ما که چیزی ندیدیم». به همین ترتیب اگر سراغ از «مروت»، «ایثار»، «ادب»، «سخاوت»، «کرامت» و... گرفته شود، با حالتی کاملاً عادی و بی آنکه خود را گم کنیم، زیر پاها، داخل جیبها، داشبورد ماشین، درون کیف و... را می گردیم و بعد می گوییم «نبود». به همین سادگی و به همین مسخرگی! یعنی هیچ چیز وجود ندارد مگر اینکه خلافش ثابت شود! یعنی «لمس» شود. شما فکر نمی کنید، بزودی سراغ خدا را نیز از ما بگیرند؟ پاسخ مان چه خواهد بود؟ در همین جامعه ما است که «دینداری» فضای اختصاصی معدودی انگشت شمار تلقی می شود که در «تقسیم وظایف»، این وظیفه هم به ایشان محول شده است. انگار عده ای متولی ارتباط با عالم بالا هستند و بقیه نیز مشتریان ایشان هستند که به گاه خطر به دکان ایشان مراجعه کرده و «مقداری» معنویت «بخرند» و دفع خطر نمایند! عده ای نیز متولی «عیش و طرب» بوده و دکان خود را در کنار دیگر دکاکین گشوده و آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیزند.

در این جامعه هیچ چیز به هیچ چیز مربوط نیست. تمام معتقدات و باورها «مجرد» و منقطع از دیگران است. هم از این روست که امروزه خیلی ها، امور متعدد منتسب به مذهب را «مرتکب» می شوند ولی «نمی فهمند» چه کردند. نماز «می خوانند» و در همان حال «کلاهبرداری» و «مال غیر خوردن» نیز برایشان مباح و البته مستحسن است. که البته در جامعه ای که «نماز خواندن» تبلیغ شود، وضعیتی غیر از این هم انتظار نمی رود!!

و هم از این روست که در بیخ گوش مسجد، «زالو»های اقتصادی با آرامش خاطر و بی هیچ ملالی در حال مکیدن خون «همنوع» هستند و در همان حال مخارج «تعمیر» مسجد را نیز متقبل شده و مشمول آیه شریفه «انما یعمر مساجد...» می شوند. عجب سعادتی!

در همین جامعه است که بزرگترین و شناخته شده ترین «رباخواران»، سفره اباعبدالله(ع) می گسترند و کثیری گداگشنه و پاپتی را با چند لقمه ساندویچ کالباس متنعم می سازند و می شوند شریف ترین نوع بشر. اینها که به هم ربطی ندارند. اینکه از کجا درمی آورند به ما چه؟ مهم این است که سنگ مرمر مسجد و آجر مناره ها را تامین کردند و خدا را چه دیدید شاید همین مناره های بلند نیز در عرصه محشر به فریادش برسد!

وقتی می خواهیم همه چیز «دیده شده» و «ملموس» باشد، کلاه کسانی که به حکم خدا، «خلوص» را چاشنی کار کرده اند، پس معرکه است. منفورترین ها نیز همینان خواهند بود. پس «ریا» و «تظاهر» اصالت می یابد. متر و کیلوگرم به کار می آید و اینگونه مضمحل می شویم که می بینیم.

http://asretadbir.blogfa.com
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/7/28 و ساعت 10:40 صبح | نظرات دیگران()

 در حاشیه تعارفات ِ سیاسی جناح چپ برای آمدن سید محمد خاتمی به عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران :

* کروبی از خاتمی خواست در مقابل دریافت 600میلیارد ریال ناقابل از شرکت در انتخابات صرف‌نظر کند .

* خاتمی در تصادف ساختگی با خودروی یک عضو حزب اعتمادملی مجروح شد .

* محمدرضا خاتمی: هنوز درباره معاونت اولی با من صحبت نشده است .

* یک مقام آگاه سیاه بودن عمامه خاتمی را کار فوتوشاپ دانست .

* زن سوم مهاجرانی از خاتمی خواست مهاجرانی را وزیر نکند .

* دعوت ِ حزب جمهوری خواه آمریکا از خاتمی برای حضور در انتخابات.

* سارکوزی: خاتمی، سارکوزی ایران است .

* مدیر کل کوی دانشگاه: کاش خاتمی نیاید .

* خاتمی: من دست ندادم می توانم به جان رضا قسم بخورم .

* حزب مشارکت از پر شدن صندوق ها به نفع یک کاندیدای خاص از یک ماه آینده خبر داد .

* قالیباف: خاتمی همان "سید ضیاء" است به شرطی که من همان "رضاخان اسلامی" باشم .

* نهضت آزادی با مشارکت کارگزاران، خاتمی را به عنوان نامزد خود برگزید .

* هاشمی: من و خاتمی در یک سنگر بودیم از قدیم!

* فاطمه کروبی: جایی که مهدی باشد حضور خاتمی بی‌معناست؛ وا !!

* سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای چندمین بار اعلام موجودیت کرد .

* اکبر گنجی: حضور خاتمی می‌تواند به طرح من برای آزادی نیوهمجنس‌گرایی کمک کند .

* شمس الواعظین با خرید عینک جدید وارد معرکه انتخابات می شود .

* حسین شریعتمداری از حضور دوباره خاتمی و افزایش تیراژ کیهان اظهار شادمانی کرد .

* همبستگی: خاتمی خودش به مهرعلیزاده رأی می‌دهد .

* روزنامه "علیک" به سردبیری عباس عبدی از شنبه منتشر می‌شود .

* مجمع روحانیون مبارز: خاتمی مفتخر به درجه آیت‌الله شد .

* میوه فروش نزدیک منزل خاتمی از حضور وی حمایت کرد.

* گفتار نیک، کردار نیک، گفتگوی تمدنها؛ شعار جدید خاتمی.

* ستاد حمایت از ایرانیان متمایل به بازگشت مجدداً فعال شد .

* فاطمه رجبی : مگر از روی نعش من رد شود .

* منتظری: یادم هست مرحوم خمینی، خاتمی را دوست می‌داشت .

*خانواده سبز: منزل ِ آقای خاتمی از او راضی است .

* عبدالله نوری: اگر تأیید صلاحیت شده و رأی آورم خاتمی را وزیر ارشاد می‌کنم .

*دانشگاه هاوایی به خاتمی مدرک دکترای افتخاری داد.

* جنتی: دل خوش سیری چند؟

http://titricator.blogfa.com

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/7/28 و ساعت 10:39 صبح | نظرات دیگران()

نماینده ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهای رفیع و خاندانهای اشرافی، که از متن مردم، از مدرسه و حوزه و دانشگاه،‌ و از میدان‌های کار به مجلس گسیل شده‌اید. این رابطه و این منش را پاس بدارید و برای خود نگاه دارید. خوی اشرافی و گرایش به اسراف و طعمه انگاشتن این مسئولیت، بلای بزرگی است که گاه مردمِ سابقاً نجیب و پارسا هم ممکن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه باید بشدّت مراقب خویش باشیم و دوره‌‌ مسئولیت خود را، حسنه‌ای ماندگار، و نه سیئه‌ای دامنگیر، بسازیم. (پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس هشتم/(7 خرداد 87)

 

این چهار سال مسئولیت را از دورانی که بناست برای آینده‏ مادی زندگی‏تان منشأ سودی باشد، خارج کنید. ممکن است انسان شصت سال، هفتاد سال، هشتاد سال عمر کند؛ در طول عمرش هم برای آینده‏ی خود فکر و تمهید و مقدمه‏سازی داشته باشد - فلان چیز را بخریم، فلان چیز را نگه‏ داریم - ولی این چند سالی که وزیر هستیم، از دوره‏ای که باید به فکر آینده‏ خود باشیم، خارج کنیم. وکالت مجلس هم همین‏طور است؛ این چند سال را از آن دوره خارج کنید.( بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس هفتم/8 خرداد 84)

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 87/7/27 و ساعت 5:55 عصر | نظرات دیگران()

 کروبی کاندیداتوری خود را اعلام کرد

به گزارش فارس،‌ مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی روز یکشنبه  در کنفرانس خبری کاندیداتوری خود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت: این موضع من پس از گفتگوهای فراوان، آگاهی از مشکلات بر سر راه، و با عشق به نظام و منافع کشور است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح‌طلبان به نامزد واحد برسند آیا حاضر است به نفع این نامزد کنار برود؟ گفت: برای حضور در انتخابات جدی هستم و با تصمیم به حضور آمده ام و به نفع کسی کنار نمی روم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم با شخصیت ها رایزنی داشته است؛ این مطلب را تایید کرد و گفت: در خصوص این موضوع با مقام معظم رهبری نیز صحبت کرده ام. کروبی اظهار داشت: ایشان فرمایش همیشگی را بیان کردند مبنی بر این که من نه به کسی می گویم بیاید و نه نیاید.

وی افزود: رابطه ام با خاتمی صمیمی است، با هم نشست داریم و گفتگو می کنیم. دبیر کل حزب اعتمادملی تاکید کرد: آمدن و نیامدن خاتمی به نظر خود او بستگی دارد، به عقیده من این که برخی بگویند خاتمی بیاید یا برخی بگویند نیاید، توهین به او است.

کروبی با تاکید براینکه ممکن است حتی از جناح راست رقبای جدی وارد عرصه انتخابات شوند پیش بینی کرد انتخابات احتمالا چند قطبی می شود.

 

 از ایران یاد بگیرید

یک روزنامه عرب زبان، کشورهای مرتجع منطقه را در مقایسه با ایران طرفدار ذلت در برابر قدرت ها معرفی کرد.

القدس العربی چاپ لندن اگرچه تلاش کرد جمهوری اسلامی را به استبداد متهم کند اما در عین حال اذعان کرد: ایران که 3دهه از عمر انقلاب آن نمی گذرد، دارای برنامه ریزی کلان ملی است و با پیروی از راهبردی ملی تلاش می کند در میان کشورهای دنیا جایگاه خود را پیدا کند. اما نظام های عربی همچنان در تاریکی غریزه به سر می برند و به قیمومیت نانوشته مسلط بر خود قانعند و تنها به اینکه ابرقدرت ها خریدارش باشند و آنها هم با ذلت اطاعت کنند، راضی هستند.

این روزنامه می افزاید: نگرانی آمریکا از ایران براساس گزارش آمریکن اینترپرایز به دلیل جسارت این کشور در به چالش کشیدن نظام جهانی است، دولتی که در همه جهان از منطقه گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین دارای اهداف راهبردی است.

 عذرخواهی ابتکار به علت جعل مقاله علمی

پس از انتشار گزارش نشریه نیچر درباره جعل مقاله علمی توسط معصومه ابتکار، وی اعلام کرد:در مقاله من دو یا سه پاراگراف و یک جدول از مقاله رایدل بدون ذکر منابع درج شده که بابت کوتاهی خود عذرخواهی می کنم و پس از این در تهیه مطالب علمی دقت بیشتری خواهم کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا معصومه ابتکار با ارسال نامه ای به دکتر گارنر،استاد مرکز پزشکی دالاس در خصوص گزارش آن مرکز پیرامون جعل مقاله علمی توسط وی اظهار داشت:"با اشاره به پرسش و مقاله شما در مجله نیچر و اشاره به مقاله مروری اینجانب تحت عنوان «آلودگی هوا سبب ایجاد آسم و تغییرات در الگوی سایتوکاین ها» که در سال 2006(IJAAI,5;2,2006)  به چاپ رسید، ابتدا مایلم از تلاش شما برای پیشبرد استانداردهای اخلاقی در انتشارات علمی تشکر کنم. همان طور که قبلا در پاسخ به دو ژورنال و مولفین اعلام کردم دو یا سه پاراگراف و یک جدول از مقاله رایدل بدون ذکر منابع درج شده که این یک اشتباه بوده و از بابت آن عذرخواهی کردم."

معصومه ابتکار سپس ،مشابهت 85 درصدی مقاله خود با مقاله ای که یک سال قبل در امریکا منتشر شده است را اشتباه دانشجوی خود دانست و مدعی شد:" این مقاله مروری بوده و با همکاری یک دانشجو انجام شد. آن زمان با یک دانشجو کار می کردم و نمی دانستم برخی از بخش های متن را به طور مستقیم استفاده کرده است.قبلا چندین سمینار درباره این موضوع داشتم و ژورنال از من دعوت کرد مقاله ای مروری در این باره ارایه دهم. "

 

 اعتراف ضد انقلاب به پیروزی احمدی نژاد

سایت ضدانقلابی رادیو زمانه در تحلیلی نوشت: اغلب کسانی که به احمدی نژاد رای داده اند هنوز هم به او اعتقاد دارند و او رئیس جمهور خواهد ماند.

نیما نامداری همکار برخی نشریات زنجیره ای از جمله هم میهن در این تحلیل ضمن تخطئه انتخابات و پوپولیست خواندن مردم و دولت که گویی به ژست ثابت مدعیان روشنفکری اپوزیسیون تبدیل شده، از اینرسی رای و ترجیح مردم برای انتخاب رئیس جمهور برای بار دوم خبر می دهد و می نویسد: کسانی که در انتخابات قبلی به احمدی نژاد رای داده اند اغلب هنوز هم به او اعتقاد دارند و اصحاب مافیایی قدرت را عامل برخی مشکلات موجود می دانند. ویژگی های فردی احمدی نژاد هم اینرسی موجود را تشدید می کند. او در چهار سال گذشته به هر استان، دوبار سفر کرده و به همین دلیل بعید است کس دیگری امکان رقابت با او را داشته باشد. علاوه بر این رقبای احمدی نژاد هم از نظر توده ها مزیتی بر او در رقابت ندارند چون از نظر مردم نمی توانند مظهر تغییر باشند.

وی با جدی معرفی کردن رقابت در صورت نامزدی خاتمی نوشت: در این صورت اصولگرایان انتخابات را به نحوی اداره خواهند کرد که خاتمی نه تنها برنده نشود بلکه همه سرمایه سیاسی خود را هم در این قمار ببازد. احمدی نژاد برخلاف سلفش نشان داده که هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی کند. نمونه آن بحث نقدی کردن یارانه ها و جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهاست.

وی در پایان تاکید می کند: شرایط نشان می دهد که حضور خاتمی در انتخابات جز از بین بردن سرمایه سیاسی او در شکستی محتوم، نتیجه ای نخواهد داشت.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 87/7/27 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()

 فوکویاما : آمریکا در حال فروپاشی است

به گزارش فارس، "فرانسیس فوکویاما" در مقاله خود در هفته‌نامه "نیوزویک" نوشت: علاوه بر برخی از شرکت‌های مطرح آمریکایی تفکر خاص سرمایه‌داری نیز از هم فروپاشید.

فوکویاما در ادامه می‌نویسد: انفجار از داخل بانک‌های سرمایه آمریکا، ناپدید شدن بیش از یک تریلیون دلار در بازار سهام در یک روز نشان از سقوط سرمایه‌داری آمریکا دارد.  این اندیشمند ژاپنی‌الاصل همچنین می‌افزاید: این هزینه 700 میلیون دلاری که بر دوش مالیات‌دهندگان تحمیل شده است و میزان شکست که در وال‌استریت به وقوع پیوسته می‌تواند بسیار بزرگتر از آنچه هست باشد.

وی می‌افزاید: ایده‌ها یکی از مهم‌ترین موارد صادراتی ما هستند و دو ایده اساسی آمریکایی بر تفکر جهانی از اوایل دهه 80 میلادی یعنی هنگامی که "رونالد ریگان" به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد، تسلط دارد.  

اولین ایده، نگاه خاص سرمایه‌داری است که مدعی مالیات‌های پایین، قوانین سبک، متوقف شدن حمایت دولت موتور رشد اقتصادی خواهد بود.  بر اساس نظر فوکویاما، این ایده دوران ریگان روشی را که بیش از یک قرن به سمت دولت بزرگتر در حال گسترش بود، متوقف کرد. کاهش کنترل دولت نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان به برنامه روزانه تبدیل شد.

فوکویاما در ادامه در نیوزویک می‌نویسد: ایده بزرگ دوم همان موضوع آمریکا به عنوان ارتقا دهنده لیبرال دموکراسی در کل جهان بود که به عنوان بهترین راه برای کسب شکوفایی بیشتر و آغاز یک نظم بین‌المللی بود.

به عقیده فوکویاما، از نظر بسیاری از مردم دنیا، لفاظی‌های آمریکا درباره دموکراسی بیشتر شبیه بهانه‌ای برای افزایش سلطه آمریکاست. فوکویاما در ادامه می‌افزاید: بسیاری از مفسران اشاره‌ کرده‌اند که رکود اقتصادی وال‌استریت نشانگر پایان دوران ریگان است.

لازم به ذکر است که قبلا فوکویاما سال گذشته (2007) را سال فروپاشی جمهوری اسلامی نام نهاده بود

 

 نقشه یک استان جدید آماده شد

 به گزارش خبرنگار عصرایران نقشه استان البرز توسط وزارت کشور و سازمان جغرافیایی آماده شده و بعد از تکمیل نهایی به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

 بر اساس اطلاعات رسیده به عصرایران تا کنون شهر های کرج،گرم دره، فردیس،مشکین دشت،ماهدشت و اشتهارد نامشان در استان البرز قطعی شده است.

 استان البرز در قالب طرح جامع استان شدن غرب استان تهران مطرح شده و گفته می شود وزارت کشور در حال نهایی کردن این طرح است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 87/7/27 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 49
مجموع بازدیدها: 204517
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه