سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

«امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است. و من دست و بازوی همة عزیزانی که در سراسر جهان کوله‌بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزّت مسلمین را نموده‌اند، می‌بوسم و سلام و درودهای خالصانة خود را به همة غنچه‌های آزادی و کمال نثار می‌کنم و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم. خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است. و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است، و شرارة کینه انقلابی‌تان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است... .

ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه‌دارای و کمونیزم در جهان هستیم، ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که به این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول ا... ـ ص ـ را در جهان استکبار ترویج نماییم و دیر یا زود ملتهای در بند، شاهد آن خواهند بود... .

مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی‌انتهایی که انقلاب اسلامی ما برای همة جهانخواران آفریده است، احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخمهای خود مرهم گذارند که دوران بن بست و نا امیدی و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است و گلستان ملتها رخ نموده است... .»

این بخشی از پیام امام(ره) هنگام پذیرش قطعنامه 598 بود، یعنی اعلام پایان جنگ و البته اعلام آغاز جنگی دیگر! جنگی که ابعادی به عمق تاریخ و عرض تمام گیتی دارد و اینک نیز ادامه...

آیا من و تو در این جنگ شرکت کرده‌ایم؟!


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:41 عصر | نظرات دیگران()

اوایل سال 66 پس از شهادت تعدادی از همکارانمان ، با حضرت آیت ا... خامنه ای دیدار داشتیم . ایشان در این دیدار خصوصی ، حدود یک ساعت درباره برنامه روایت فتح صحبت کردند و بیش از هر چیز روی متن برنامه ها تاکید فرمودند .بعد از جمع ما پرسیدند : نویسنده این برنامه کیست ؟ شهید ( سید مرتضی آوینی ) کنار من نشسته بود . از قبل به ما سپرده بود که درباره او صحبت نکنیم . ما سعی کردیم از پاسخ به پرسش آقا طفره رویم . اما آقا سوال را با تاکید بیشتر تکرار کردند . ما ناچار شدیم بگوییم سید مرتضی و آقا فرمودند : « این متون شاهکار ادبی است و من آنقدر هنگام شنیدن و دیدن برنامه لذت می بردم که قابل وصف نیست .» مقام معظم رهبری بیش از دو یا سه بار ( به اتفاق بنده و جمعی از دوستان ) شهید آوینی را دیده بودند ، اما یک روز که من جداگانه خدمت ایشان بودم ؛ فرموند : « جداً افتخار می کنم به وجود این برو بچه های نویسنده که در این مجموعه تلاش می کنند .» بعد اسم بردند از شهید آوینی و گفتند : « آدم وقتی سیما و چهره نورانی این آقای آوینی را می بیند ، هر لحظه به ایشان بیشتر علافمند می شود .» مسئول دفتر مقام معظم رهبری وقتی در مراسم تشییع شهید آوینی حاضر شدند به من فرمودند :« تدارک ببینید ، آقا هم قرار است در تشییع شرکت کند . » گفتم : چرا از قبل نگفتید که آمادگی داشته باشیم . گفتند : ساعت 8:30 صبح آقا زنگ زدند و پرسیدند که شما نرفتید مراسم تشییع ؟ گفتیم داریم می رویم . فرمودند : مراسم تشییع در حوزه هنری است ؟ گفتم : بله . فرمودند : « من دلم گرفته ، دلم غم دارد . می خواهم بیایم تشییع پیکر پاک شهید آوینی » .

(( زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است

سلامت تن زیباست اما پرنده عشق تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند...

و مگر نه آنکه گردنها را باریک آفریده اند تا در مقتل کربلای عشق آسانتر بریده شوند؟؟...

و مگر نه آنکه از پسر آدمی عهدی ازلی ستانده اند که حسین (علیه السلام) را از سر خویش بیشتر دوست داشته باشد؟...

و مگر نه آن که خانه تن راه فرسودگی می پیماید تا خانه روح آباد شود

و مگر این عاشق بی قرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی که کره زمین باشد برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده اند؟؟؟....

و مگر از درون این خاک نردبانی به آسمان نباشد جز کرمهایی فربه و تن پرور بر می آید؟

پس اگر مقصد را نه اینجا در زیر سقفهای

دلتنگ و در پس این پنجره های کوچک که به کوچه ایی بن بست باز می شوند

نمی توان جست....

پس بهتر آنکه پرنده روح دل در قفس نبندد.....

پس اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر...

پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند از ویرانی لانه اش نمی هراسد. ))

شهید سید مرتضی آوینی


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:41 عصر | نظرات دیگران()

وای بر ما, وای بر پاسدار ما, وای بر بسیج ما , اگر روزی برسد که فقط پاسدار نظامی باشد. اگر اول پاسدار و بسیج عقیده باشید در راهتان تزلزل و سستی ایجاد نمی شود. در هدفتان سست نمی شوید. همیشه معتقد خواهید بود , همان خدایی که شما را بدنیا آورده  یکروز هم از دنیا خواهد برد.

ما فرمانده گردانى که عقب بنشیند و بخواهد هدایت کند نداریم. باید جلو بروید اما درجاى مناسب, باید رعایت اصول بشود. از تجربیات باید استفاده کنیم. دقت کنید, خون بچه هاى مردم دقت کنید.....

در میدان نبرد خود را گم نکنید. درآن لحظه که آتش توپخانه و خمپاره هاى دشمن بر شما مى ریزد, به خدا پناه ببرید.....

....ما از شهید دادن نمى ترسیم, ولى از این می ترسیم که خدایی نا کرده روزی این خونها به نا حق ریخته شود و ما خداى نا کرده, تزلزلی در راهمان و استقامتمان و در توانمان پیدا بشود, که ان شاالله این نباید باشد.

حقیقت اینست که هرچه بگوییم خسته شدیم, بریدیم, اسلام دست ازسرما برنمی دارد. اینست که ماباید بمانیم و کارى که مى خواهیم انجام بدهیم, باید مشغول یک مطلب باشیم  و آن هم عشق است. اگر عاشقانه با کار پیش بیایى, به طور قطع هیچوقت بریدن و عمل زدگی و خستگى برایت مفهومى پیدا نمیکند.        

ما هر چه داریم از شهدا داریم و انقلاب خونبار ما حاصل خون این عزیزان است. جنگ در تمام تاریخ بشریت چه در لیست استکبار و چه در جنگهای اسلامی و صدر اسلام و تمام غزواتی که پیامبر شخصآ در آنها حضور داشت همیشه این مشخص بوده که جنگ حالت سکه چند رو دارد .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:40 عصر | نظرات دیگران()

1 -   آمریکا

    با سقوط رژیم پهلوی ساختار امنیتی آمریکا در منطقه از هم فرو پاشید ، زیرا ایران در منطقه خلیج فارس حکم ژاندارم منطقه را ایفا می کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی این خلاء در منطقه مشهود گردید . ریچار نیکسون معتقد بود : « تنها سوالی که برای همگان مطرح می باشد اینست که کدام کشور می تواند جانشین ایران شود ؟ ... دولت تندرو عراق در حال حاضر قویترین نیروی نظامی خلیج فارس به شمار می رود. برای ایالات متحده دلایل کافی و منطقی زیادی در مورد بهبود روابط با عراق موجود است .»       در طول این مدت امریکا در ظاهر سیاست بیطرفی خویش را همچون شوروی در پیش گرفته بود ، ولی با وجود گستردگی عملیاتها و پیروزی ایران بر عراق ، امریکا احساس خطر نمود و با پیشرفته ترین هواپیماهای اطلاعاتی و جاسوسی ، عراق را تغذیه و تجهیز نمود . بعدها معلوم شد که بسیاری از اطلاعات نظامی را همین آواکسها از طریق عربستان در اختیار رژیم نوکر صفت بغداد قرار می دهند . تنها برای تجهیزات نظامی امریکایی و آواکسها برای دربار سعودی 5/8 میلیارد هزینه دربر داشت .  نگاهی کوتاه به آمار سه ساله صادرات کالاهای امریکایی به عراق می توانند به خوبی میزان وابستگی اقتصادی عراق به امریکا را بویژه در جریان جنگ تحمیلی نشان دهد . صادرات امریکا به عراق در سال 1979 بالغ بر 442 میلیون دلار و در سال 1980 حدود 724 میلیون دلار و در سال 1981 بیش از 913 میلیون دلار بوده است . لازم به ذکر است که در سال1967 میزان واردات عراق از امریکا کمتراز 184 میلیون دلار بود .

2 -   شوروی

در فاصله 5/3 سالی که از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشت ، حدود 10 هیئت بلند پایه بعثی برای تقویت رابطه عراق و شوروی عازم مسکو گردیدند . که پس از پایان هر سفر ، مناطق مسکونی یا هدف موشکهای 9 و 12 متری روسی و یا هدف هواپیماهای جنگنده میگ 21 و 25 ساخت روسها قرار میگرفت .

    با آغاز حملات ایران به داخل خاک عراق در ژوئیه 1982 مسکو موضع خود را تغییر داد و در حمایت علنی از عراق ، حمله ایران را محکوم کرد . در همان ابتدا شوروی با یک کمک 5/1 میلیارد دلاری بغداد را تنها نگذاشت و در ادامه این کمکها ، میگهای 23 و 25 و تانکهای 72T   و موشکهای زمین به زمین و زمین به هوا و سیل جنگ افزارهای مختلف روسی به عراق سرازیر شد و دو هزار مستشار شوروی جهت بالا بردن روحیه ضعیف ارتش عراق به فعالیت پرداختند .

    برابر منابع و اسناد آشکار از اواسط 1986 تا اوایل 1988 شوروی حدود 3/9 میلیارد دلار اسلحه به عراق تحویل داد . اسلحه های شوروی برای عراق از جمله 8 هزار دستگاه تانک بسیار موثر  72T   ، 330 فروند موشک زمین به زمین و موشکهای اسکودجی واسل – اس 12  بود و تقریبا تمام تجهیزات جنگی عراق از طریق بندر اردن وارد عراق گردید که نشانگر نقش بسیار موثر لجستیکی بود که بندر عقبه و شبکه راههای ارتباطی اردن ایفا می کرد .

3 – انگلستان

خبرگزاری یونایتدپرس در گزارش خود از اوضاع منطقه و تحول در ارتباطات کشورها نسبت به دولت عراق می نویسد : « دولت انگلیس اخیرا یک قرارداد سری دیگر برای تحویل 20 دستگاه تانک چیفتن با رژیم عراق منعقد ساخته است . » و از سوی دیگر در اواخر اسفند سال 60 از لندن گزارش داد : « مقامات رسمی دولت محافظه کار انگلیس رسما فروش 30 فروند هواپیمای جنگنده   هاوک و تحویل قطعات یدکی تانک به رژیم حاکم بر عراق را مورد تائید قرار دادند . این مقامات ضمنا اعلام داشتند که دولت عراق تلاش دارد از جتهای جنگنده آلفا نیز که محصول مشترک فرانسه و انگلیس می باشد خریداری نماید و یا در آبانماه 1362 اعتباری به مقدار 375 میلیون دلار به دولت عراق تسلیم نمود . از کمکهای دیگر این کشور در طول سالهای 1981 و 1982 انعقاد چند قرارداد عمده جهت تحویل سلاحهای زیادی به عراق بود ، و در مارس 1982 موافقت خود را جهت تحویل تانک به عراق به قیمت یک میلیارد دلار  اعلام نمود و در قرارداد دیگری مقرر نمود که تعداد 300 هواپیمای هاوک را به عراق به مبلغ 2 میلیارد دلار از سر گیرد . »   با این نحوه برخوردهای دولت انگلیس در قبال جنگ تحمیلی عراق عاقبت سفارت انگلستان در تهران مورخ 8 خرداد 1366 تعطیل شد و تعداد دیپلماتهای طرفین به یک نفر تقلیل یلفت .

4 – فرانسه

    و اما کشور فرانسه هم در اهداء و اعطای کمکهای مالی و تسلیحات نظامی دست کمی از انگلستان نداشت . او در ابتدای جنگ حمایت گسترده ای از عراق بعمل آورد . از جمله این کمکها ، تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد بود که عراق به وسیله آنها با پرتاب موشک اگزوسه کشتی های نفتکش را در خلیج فارس مورد حمله قرار دهد .  در سال 1982 میزان دریافتی فرانسه از عراق در مورد پرداخت خرید تسلیحاتی آن کشور از آغاز جنگ بالغ بر 40 میلیارد فرانک بوده است که فرانسه در ردیف دوم فروشندگان تسلیحات به عراق بعد از شوروی قرارداد و در سال 1983 فرانسه جنگ افزارهایی به ارزش 6/5 میلیارد دلار به عراق فروخت و هواپیماهای سوپراتاندارد را به همراه موشک های اگزوسه به این کشور تحویل داد .

     خریدهای تسلیحاتی عراق در سالهای 60 و 61 به 18 میلیارد فرانک و به همین مبلغ نیز در زمینه های غیر نظامی بوده است . در اواخر سال 61 و بدنبال آشکار شدن ناتوانی عراق در پرداخت بدهی های سنگین خود به فرانسه و نیز قطع صادرات نفتی عراق ، رژیم سعودی برای آنکه پل تسلیحاتی پاریس به بغداد همچنان مستحکم باقی بماند مسئولیت صدور نفت عراق به فرانسه را تقبل کرد و بجای رژیم بعث از پالایشگاههای خود به ژاپن و فرانسه نفت صادر کرد .

 در کمتر از 2 سال فرانسه به تنهائی حدود 6/5 میلیارد از جمله هواپیماهای جنگی ، هلیکوپتر -  تانک  -  توپ -  موشک های هوا به زمین و تجهیزات الکترونیکی به عراق فروخت . این تسلیحات توسط خودروهای سبک و سنگین نظامی از اسپانیا ، نفربرهای زرهی از برزیل ، تجهیزات نیروی دریایی از ایتالیا و قطعات تانکهای انگلیسی که از ایران به غنیمت گرفته بود ، تکمیل گردید .

علاوه بر این موارد ،کمکهای کشور آلمان در قبال تسلیحات شیمیایی به عراق نیز که در طول جنگ چندین بار برعلیه نیروهای ایرانی استفاده شده است ،  قابل ذکر است که در این مقال نمی گنجد .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:40 عصر | نظرات دیگران()

ای حیات با تو وداع می کنم  با  همه زیبایی هایت با همه مظاهر جلال و جبروتت با همه کوهها و آسمانها و دریاها و صخره ها با همه وجود وداع می کنم .

 

با قلبی سوزان و غم آلود بسوی خدای خود می روم و از همه چیز چشم می پوشم . ای پاهای من می دانم شما چابکید . می دانم که در همه مسابقه ها گوی سبقت از رقیبان ربوده اید می دانم فداکارید می دانم که به فرمان من مشتاقانه بسوی شهادت صاعقه وار به حرکت درمی آئید . اما من آرزویی بزرگتر دارم من می خواهم که شما به بلندی طبع بلندم به حرکت درآئید به قدرت اراده آهنینم محکم باشید به سرعت تصمیمات و طرحهایم سریع باشید . این پیکر کوچک ولی سنگین از آرزوها و امیدها و مسئولیتها را به سرعت مطلوب به هر نقطه دلخواه برسانید .

 

اعضای بدنم! در این لحظات آخر عمر آبروی مرا حفظ کنید. شما سالهای دراز به من خدمتها کرده‌اید از شما آرزو می‌کنم که این آخرین لحظه را به بهترین وجه ادا کنید. ای پاهای من سریع و توانا باشید ای دستهای من قوی و دقیق باشید ای چشمان من تیزبین و هوشیار باشید، ای قلب من این لحظات آخر را تحمل کن، ای نفس مرا ضعیف و ذلیل مگذار، تا چند لحظه بیشتر با قدرت و اراده صبور و توانا باش. به شما قول می‌دهم که پس از چند لحظه همه شما در استراحتی عمیق و ابدی، آرامش خود را برای همیشه بیابید و تلافی این عمر خسته‌کننده و این لحظات سنگین و سخت را دریافت کنید. من، چند لحظه بعد به شما آرامش می‌دهم، آرامش ابدی، دیگر شما را زحمت نخواهم داد. دیگر شب و روز شما را استثمار نخواهم کرد. دیگر به شما بی‌خوابی نخواهم داد و شما دیگر از خستگی فریاد نخواهید کرد. از درد و شکنجه، ضجه نخواهید کرد. از بی غذایی از گرما و سرما شکوه نخواهید کرد . آرام و آسوده برای همیشه در بستر نرم خاک آسوده خواهید بود .

 

 

 اما این لحظات حساس لحظات وداع با زندگی و عالم این لحظات لقای پروردگار، لحظات رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:40 عصر | نظرات دیگران()

اگر بپرسی دوکوهه کجاست چه جوابی بدهیم؟ بگویم دوکوهه پادگانی است در نزدیکی اندیمشک که بسیجیها را در خود جای میداد و بعد سکوت کنیم؟ پس کاش نمیپرسدی که دوکوهه کجاست چرا که جواب گفتن به این سوال بدین سادگیها ممکن نیست. کاش تو خود در دوکوهه زیسته بودی که دیگر نیازی به این سوال نبود.

گفته اند شرف المکان بالمکین – اعتبار مکان ها به انسانهایی است که در آن زیسته اند – و چه خوب گفته اند . دوکوهه پادگانی است در نزدیکی اندیمشک که سالهای سال با شهدا زیسته است با بسیجیها ، و همه سرّ   مطلب همین جاست.

قطارها دیگر در دوکوهه نمیایستند و بسیجیها از آن بیرون نمیریزند. قطارها دوکوهه را فراموش کردهاند. اما شهداء انسی دارند با دوکوهه که مپرس.

میگویی نه؟ از حوض روبروی حسینیه حاج همت بپرس که همه شهدای دوکوهه با آب آن وضو ساختهاند. در حاشیه اطراف حوض تابلوهایی هست که به یاد شهدا روییدهاند اما الفت شهدا با این حوض نه فکر کنی که به سبب تابلوهاست. من چه بگویم اینها سخنانی نیست که بتوان گفت. تو خودت باید دریابی وگرنه چه جای سخن؟

ای دوکوهه، تو را با خدا چه عهدی بود که از این کرامت برخوردار شدی و خاک زمین تو سجدهگاه یاران خمینی شد؟ و حال چه میکنی در فراق پیشانیهایشان که سبب متصل ارض و سماء بود و آن نجواهای عاشقانه؟ دوکوهه ، می دانم چقدر دلتنگی ، حسینیه ات نیز سکوت کرده و دم برنمیآورد. ما که میدانیم زمان بستر جاری عشق است تا انسانها را در خود به خدا برساند و حقیقت تمامی آنچه در زمان حدوث مییابد باقی است. پس از حسینیة حاج همت بخواه که مهر سکوت را از لب برگیرد و با ما سخن بگوید.

اینجا حرم راز است و پاسداران حریم آن ، شهدایند ؛ شهدایی که در آن نماز شب اقامه کرده اند و با خدا راز گفته اند ؛ شهدایی که در حسینیه ، چشم مکاشفه بر جهان غیب گشوده اند ؛ شهدایی که همسفران عرشی امام بوده اند و اکنون میزبان او هستند .

این همه مغموم مباش دوکوهه . امام رفت ، اما راه او باقی است . دیر نیست  آن روز که روح تو عالم را تسخیر کند و نام تو و خاک تو و پرچمهایت مظهر عدالت خواهی شوند .دو کوهه ، آیا دوست داری که پادگان یاران امام مهدی باشی  ؟‌ پس منتظر باش .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:39 عصر | نظرات دیگران()

پروردگارا تو خود گواهی بر من چه می‌گذرد.

تو خود این معرفت را به من عنایت کردی که آسانیهای بعد از سختیها را در ظرف دورة فانی زندگی خود در دنیا نپندارم، بلکه برای رسیدن به موهبت بزرگ تو که همانا «آرامش در سکینت قلبی» است، این گونه تصور کنم که دنیای فانی حادثه و ماجرایی است سخت و طاقت‌فرسا و ما انسانهای ناتوان بایستی مهیای گذشتن و عبور کردن از این ورطة هولناک باشیم.

اینکه گاهی اوقات به صورت مقطعی پس از سختی، آسانی ظاهر می‌گردد، از یک طرف آزمایشی است که خداوند از ما می‌کند تا معلوم گردد مدعیان دین و آیین خدا چه کسان‌اند. (... و لما یعلم ا... الذین جاهدوا...) و از طرفی، لطف و مرحمت خداست بر اینکه در حرکت در راهش نبریم...

از دلنوشته‌های امیر شهید صیاد شیرازی


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/1/19 و ساعت 8:39 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 204095
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه